Toiveissa kevätvauva v.2013!
Hei! Löytyykö palstalta muita joilla toiveissa vauva keväälle 2013?!
Meidän perheen taustaa: itse olen 30v. ja mies 31v. Lapset ovat syntyneet -06 ja -08. Ja nyt kolmas lapsi suunnitteilla :)
Tämän vuoden alussa suunniteltiin, että loppukesältä alkaen saa vauva luvan ilmoittaa tulostaan! Tässä kun on muutamat mutkat matkassa miksi heti ei voi yrittää raskautta :(
Yhtenä esteenä on kierukka, joka varmaan lähtee huhtikuun aikana pois(onpa hyvää aikaa elimistön normalisoitua sen poistosta) Ja toinen hidastava tekijä on sitten kilpirauhasen vajaatoiminta johon aloitettiin lääkitys viime marraskuussa eikä arvot todellakaan ole vielä kohdillaan! Näillä näkymin kesällä pitäisi olla tavoitearvossa...
Tiedän ettei liikaa voi vauva-asiaa suunnitella, kun meidänkin ensimmäinen lapsi sai alkunsa vasta kolmannesta Clomi-kierrosta, mutta toiveissa se kevätvauva kuitenkin olisi. Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan!!!
Täällä olisi kiva kuumeilla muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei olla vielä tästä haaveesta muille kerrottu.
Terveisin Annamaria :D
Kommentit (95)
Nyt se härveli vihdoin lähti! :) Oli kyllä niin olematon toimenpide, että piti oikein kysyä "joko se lähti?" Samalla otettiin papa niin se oli paljon ilkiämmän tuntuinen.. Ei muutakuin odottamaan ekoja menkkoja! (Pelkään menkkakipuja enemmän kuin synnytystä)
Valitettavasti meni niin kuin pelkäsinkin ettei terkkari osannut sanoa oikein mitään kilpirauhasen toiminnasta+raskaudesta. Arvoja seurataan. Eli taidan oma-aloitteisesti käydä sitten kontrollissa heti kun joskus tärppää.
Jos en oo vielä liian montaa kertaa sanonu ottavani kaikkea irti tästä vauvanteosta niin huusin Huuto.netistä Angel Sound -kotidopplerin, jolla saa kuunnella sitten odotusaikana sydänääniä :) hehheh! ..perustelen kaiken sillä, että tästä tulee viimeinen raskaus.. ;)
Toivottavasti kaikilla oli ainakin hauskaa tätä lukiessa :D Hyvää alkanutta viikkoa!
Hei,
Ajattelin liittyä keskusteluun mukaan, koska kuitenkin olen käynnyt täällä näitä lukemassa,kiitos teidän :)
Eli hieman esittelyä; Olen 25v. yhden 3v. lapsen äiti ja mieheni on 27v. Olemme yrittäneet toista lasta heinäkuusta 2011 lähtien. Jätin e-pillerit pois n. Maalis-Huhtikuussa 2011. Minulla on ollut vauvakuumetta jo reilun vuoden, mutta menimme naimisiin viime heinäkuussa enkä halunut olla silloin raskaana(esikoisesta oli todella hirveä pahoinvointi/huimausta) joten olin sen suhteen varma että vietetään häitämme "varman päälle". Aloimme sitten Heinäkuussa yrittämään ja joka kuukausi saanut pettyä :( Tässä kuussa kokeilin ensimmäistä kertaa ovulaatiotestiä. Minulla on norm. kierto 29-30pv .Ovistesti näytti ett minulla olisi ovulaatio ollut silloin 12-13.päivä..Kokeilim Clearblu digitaalista testiä.Keskiviikkona 11.4-ei ovulaatiota Torstaina 12.4 jolloin näytti hymiönaaman ja Lauantaina taisin tehdä uudelleen jolloin ovulaatiota ei olisi enään ollut.Jäi epäluotettava tunne koska kolme testiä meni niin että testin tekeminen olisi epäonnistunut VAIKKA tein testit juuri samalla lailla kuin muutkin jotka onnistuivat. Harrastimme petipuuhia Tiistaista(tai maaantaista lähtien) ja harrastimme viimeisen kerran tuolla viikolla pe-la välisenä iltana. Toivon todella että olisi tärpännyt. Nyt minulla on ollut oviksen jälkeen nippailua alavatsan molemmin puolin,välillä hieman jomotusta,nälkä tuntuu olevan vähän väliä,eilenkin söin lämpimän ruoan 11.30,14.30 ja 18.00. Eli ihan kivasti :D Lämpöä mittailin mutta normi(eli hyvin alhainen niinkun aina),rinnat eivät ole kipeät,valkovuotoa on aina ollut runsaasti,nyt ehkä hieman vähemmän. Nämät kaikki tuntemukset voivat vain olla mielikuvitusta kun niitä oikein ajattelee. Luin yhdeltä palstalta jossa oltiin sanottu hyvin "oireet häviää kun tekee neg. testin :D Tekis jo niin mieli alkaa jo tikuttelemaan, ja tiedän..Ihan turhaan! :D Minua vaivaa myös se että kun nyt tulevan v-lppuna meidän ystävällä olisi juhlat ja jos tietäisin että olisin raskaana,en tietenkään haluaisi ottaa mitään...Voi tuska! :D
Kommentoikaa hieman tuskan partaalla olevalle kuumeilijalle :D
Moikka!
Ajattelin liittyä seuraanne, kun meilläkin haaveissa kevät/kesä vauva 2013.
Olen 34 vuotias nainen, ja minulla on aikaisemmasta liitosta kaksi nyt jo kouluikäistä lasta. Uuden miehen kanssa ollaan viitisen vuotta oltu ja nyt olisi haaveissa tehdä vielä yksi yhteinen lapsi.
Yrittäminen aloitetaan vasta parin kuukauden kuluttua, mutta on mukava jo alkaa kuumeilemaan pitkästä aikaa.. Kaikki tuntuu taas niin uudelta ja jännältä :)
Minulla on lasten lisäksi ollut pari keskenmenoa, yksi ennen esikoista ja yksi vahinkoraskaus tässä välissä joka kuitenkin päättyi keskenmenoon. Toivottavasti kuitenkin onnistuisi uuden vauvan saaminen vielä 2013!
Heippa vain kaikille kuumeilijoille!
Nyt "vasta" sain aikaiseksi liittyä tänne vaikka oon ahkerasti jo surffaillu täällä 8)
Asiaan siis, me ollaan 20 ja 21v pariskunta ja esikoista kovin yritetään :) Meillä jätettiin pillerit (4 vuoden jälkeen, Melanie) joulukuun alussa pois ja nyt sitten menossa 5:s kierto.
Pillereitten jälkeen on menkat tullu ihan normisti (ja runsaasti!!) 28-30, ja nyt on päiviä 18/28-30.
Nyt kun voin viisaammilta (? :D) kysyä, että pitääkö paikkaansa, että pillereiden lopettamisen jälkeen eka kierto on hedelmällisin? Itsellä silloin ensimmäiset menkat oli JÄÄTÄVÄT! Ikinä, koskaan, milloinkaan ei ole ollut maha niin kipeä mitä silloin ja vuodon mukana tuli kunnon "veripusseja" tms. ja menkat kesti 8 pv, josta 6pv vuosin ku vesiputous! Toisaalta, jääny vähän mietityttämään, että olisiko mahdollisesti km vai kenties pillereiden lopettamisen takia reilut vuodot?
Kiitos kovasti jo vastauksesta :)))
-Tiikerililja
Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :) Vähän vaikea on ainakin minun vastata, millaista on e-pillereiden poisjättämisen jälkeen vuodot tai edes olo, yritän tässä itse parhaillaan ottaa asiasta selvää.. :S
Olo siis senkun jatkuu ja olen toooodella kettuuntunut asiaan.. Rintoihin koskee, maitoa tulee, nännien ympäristä tai nännit ylipäänsä ovat kohonneet/kasvaneet. Ja tämä näkyy minulla helposti, koska olen teinivaiheessa vielä rintojen suhteen, A-kuppi.. Oksettaa, jos ei syö tarpeeksi usein ja vatsa ehtii olla tyhjänä hetken.. Olen oikeasti joku sekoileva raivotar, menetän hermoni kaikkeen, hetkessä, ja sitten itken kaikesta.. Vihaan tätä! :( Olin kyllä raskaana ollessa viimeksikin varsin helposti ärsyyntyvä,mutta että jo tässä vaiheessa ja näin pahasti..
Väsymystä pukkaa myös, mutta sen voi pistää yhtä hyvin yövuorojen ja alkavan allergian piikkiin, joskin ei minua yleensä näin paljon väsytä yövuorojen jälkeen..
Olen jänistänyt testeistä, teen sitten toukokuun alussa, ellei menkat ala sitä ennen, ja toivon todella, että alkavat pian, jos nämä on jotain pms-oireita..muut pillerin lopettajat, kuinkas teidän mielialat/kroppa reagoi?
Kysyy hermoheikko..
Uusi kuumeilija ilmoittautuu mukaan... :) Olen 33v ja mulla on 5 ja 8v lapset ja miehellä 3v ja nyt ensimmäistä yhteistä kuumeillaan. Vielä ei ole aloitettu yritystä. Mulla on hormoonikierukka, joka tuossa kesällä olisi tarkoitus poistattaa... Jos maltetaan sinne asti! :D Aikaisemmat raskaudet alkoi eka kierrosta, Nyt jännittää kyllä kuinka kauan joutuu "tässä iässä" sitten yrittämään...
Olisipa se kyllä ihanaa saada kevätvauva! Ja mukavaa, kun täältä voi saada vertaistukea. Meillä toivotaan pelonsekaisin tuntein esikoista, minä 28v. ja rakas mieheni 36v. 10 vuotta hormonaalista ehkäisyä takana, minä kun kuuluin niihin naisiin, jotka eivät koskaan halua lasta ja pahin pelko oli vauvakuume. Kaikki muuttui täysin, kun tapasin oikean miehen ja nyt pelkään, kuinka suurta vahinkoa olen saanut aikaan pillerien popsimisella.
Nyt on kuitenkin vasta ensimmäinen kierto mennyt ja sekin hyvin kummallinen. Kipuilua, kipuilua ja vielä kerran kipuilua! Miten odottavan aika onkin niin pitkä? Yksi kuukausikin tuntuu suunnilleen ikuisuudelta. Sanoin miehelleni, että varmana en ala laskemaan mitään päiviä tai testailemaan ovulaatioita, mutta entäs jos värkit ei edes toimi ja toivoo ja hermostuu monta kuukautta ihan turhaan? No, aika ennenaikaista murehtia tässä vaiheessa kai.
Kiitos kun sain vähän purkaa ja kaikille upean keväisiä plussatuulia! :)
Vettä sataa ainakin täällä ihan kaatamalla, aika ihanaa, niin loputkin lumet sulaa ja pölyt laskeutuu :) kamala siitepölyallergia vaivaa minua aina toukokuusta kesäkuun puoliväliin, niin vesisateet ei siis haittaa minua lainkaan, päinvastoin :)
Töissä alkoi uusi 3 viikon lista, jossa minulla on vain pari yövuoroa, ihan mahtavaa! :) taas jaksaa hieman paremmin, kun pääsee illaksi kotiin ja saa lukea lapsille iltasadut ja istua hetken miehen vieressä ennen unia. :D
Väsymys on alkanut vaivata nyt sitten viimeisen puolen viikon aikana, tuntuu, että nukuttaa vain koko ajan. Olenkin ottanut päiväunia niin paljon kuin lapset on antanu. Tämä väsymys meneekin kevään ja noiden yövuorojen piikkiin melkopitkälti, muuta syytä en keksi. Nyt ei enää koske niin paljon kuin viikko sitten, pääkipu on lisääntynyt sen sijaan, ja rinnat yhä kipeät.. Mielialakaan ei enää ole yhtä räjähtävä, olen oppinut hillitsemään itseäni vähän paremmin ;)Jospa tämä siis tästä.
Nyt kun olo on väsymystä lukuunottamatta parempi, odottelenkin hyvällä mielellä niitä ensimmäisiä kuukautisia pillereiden lopettamisesta, pitäisi kait tällä tai ensi viikolla alkaa. :) Tai sitten joskus ensi kuussa, minulla on aina ollut kierto miten sattuu, väli on 2vk- 2,5kk, joten hieman hankalaa tuo ovulaation laskeminen sun muut.. Kuitenkin olen tullut raskaaksi melko helposti edellisillä kerroilla, kolmannesta kierrosta on viimeistään tärpännyt, joten en halua stressata ainakaan sitä, kunhan oma olo olis muuten hyvä.
Ihanaa viikon jatkoa kaikille! Oletteko jo hipeltäneet vauvan vaatteita/ suunnitelleet vaunuja tai muuta? minä olen yrittänyt malttaa mieleni, mutta vaatteita on ollut pakko ihastella.. :)
-Annukka
Minunkin oli pakko liittyä mukaan. Meillä suunnitteilla vauva kevääksi/alkukesäksi 2013. Vielä ei olla aloitettu yrittämistä ja esikoisesta kyse.
Minä olen 22-vuotias ja mies täyttää loppuvuodesta myös 22. Mies on töissä, mutta minulla opiskelut pahasti kesken. Siitä huolimatta haluan vauvan ja voinhan aina jatkaa opiskeluja myöhemmin.
Pillereitä olen syönyt reilun vuoden.
Annukalle ja muille: Vauvanvaatteet on kyllä ihanan söpöjä, mutta, jotenkin mä ajattelen ettei mulla ole vielä mitään oikeutta olla niillä osastoilla, aika hölmöä, eikö vaan? Pitäishän sitä voida katsella mitä vaan vaatteita tuntematta "huonoa omaatuntoa". Juttelin erään asiakkaan kanssa vauvanvarusteista ja mua alko jo hirvittään, kuinka paljon pitäisi tietää kaikenlaisista ominaisuuksista ja merkeistä ja kestävyyksistä. Ajattelin, että apua, en ole valmis tähän, en tiedä noista mitään. Vähän niin kuin tätä forumia selaillessa puolet termeistä hämmästyttää ja kummastuttaa.
Mutta tästäkin huolimatta tiedän sisimmässäni, kuinka paljon lisää onnea lapsi toisi elämäämme. Vielä jonakin päivänä...
Kaikille upeaa aurinkoista päivää ja toivoa tähänkin aamuun!
Heips! Mullekin on tullut kova tarve päästä jutteleen samanhenkisten ihmisten kanssa ihan vertaistuenkin toivossa. Eli itse oon syksyllä 22 vuotta täyttävä nuori nainen ja mies on kohta 28-vuotias. Suunnitelmissa olis heittää ehkäisyrengas nurkkaan elokuussa ja toiveissa se ensimmäinen lapsi :) Mieli tekis alkaa yrittään jo aikaisemmin, mutta omat häät syyskuussa hieman rajoittaa suunnitelmia.
Mies on ihan suunnattoman innoissaan ja voimakkaamman vauvakuumeen pauloissa kuin minä ja itse taas olen perus pessimisti eli en oikein uskalla innostua asioista ja haaveilla raskaudesta ja lapsesta ennen kuin se oikeasti tapahtuu. Ja lisäksi tietenkin vielä se pelko, että tuleeko minusta hyvä äiti. Varsinkin nyt, kun mieheni sisko on kasvattanut oman poikansa niin upeasti ja valtavalla kärsivällisyydellä. Mutta silti olen kaikesta huolimatta tietyllä tavalla innoissani ja hullaantunut ajatuksesta, että meillä olisi jo vuoden päästä mahdollisesti tulossa oma pikkunen:)
Ja vauvanvaatteista vain sen verran, että olen aivan hulluna niihin! Ihan meinaa alkaa itkettään, kun näen jotain suloista. Ja suusta pääsee aina vahingossa se "awww":DD
Meillä se yleisempi kuvio, eli minä olen aivan täpinöissäni ja mies vielä pähkäilee.
Pohdin, että syön varmaan vielä yhden liuskan pillereitä ja sit jätän ne pois. Kierto saa rauhassa tasaantua ja loppukesästä voidaan aloittaa yritys.
Täältä löytyy myös yksi vauvanvaateiden rakastaja. Täytyy myöntää, että olen jo ostanut vaikka mitä vaatteita. Lähinnä kirpparilta ja huuto.netistä, mutta myös kaupasta. Kaikkea löytyy, vaikka vauvasta ei vielä tietoakaan..
Mistä päin kirjoittelette? Me asumme vielä toistaiseksi Itä-Suomessa, mutta tarkoitus olisi muuttaa takaisin Kymenlaakson vauvan syntymän aikoihin.
Kiva kun on tullut ketjuun mukaan paljon uusia! Tervetuloa! On tämä vaan niin mukavaa kuumeilua muiden kuumeessa olevien kanssa :D
Kävin eilen kilpirauhaskontrolleissa ja nyt arvot oli juuri sitä mitä pitääkin!!! Tekis niin mieli yrittää vaikka heti raskaaksi tuloa, mutta onneksi on nämä remonttijutut nyt paljon mielessä ja päästään aloittamaankin jo jotain niin pysyy ajatukset kurissa ;) Raskausuutisiakin kuulin juuri ystävältä, joten ihana päästä seuraamaan hänenkin raskauden etenemistä ennen omaa. Luultavasti muistuu mieleen jotain mitä olen jo unohtanut...
Viikko sitten maananataina poistettiin se kierukka ja siitä lähtien on yhtä päivää lukuunottamatta tullut tiputusvuotoa joka päivä..ei yhtään kivaa..
Tässä oli nyt tälläinen pikatervehdys.
-Annamaria-
...siis ovistesti! Eilen iltapäivällä tein liuskalla ja tuli yhtä tumma viiva kontrolliviivan kanssa, tänään sain hymynaaman! Ihanaa, kroppa toimii heti kierukan poiston jälkeen!!!:D Mehän nyt siis kartamme pari kiertoa vielä sitä ovista ja sitten tositoimiin ;)
Näyttäis siis siltä, että kierron pituudeksi tulisi 28-29 päivää. Voi että on niin hyvä mieli (hymynaama)! Tietenkin tässä käy sitten loppujen lopuksi niin kuin esikoista yrittäessä ettei millään meinaa onnistua... ;)
Eipä nyt muuta sitten, kaikenlaisia plussaonnea muillekin! =D
Me lähdetään tänäänkin mökille valmistelemaan remontin alkua.
Ja Hauskaa vappua kaikille!!
...ensimmäinen askel otettu täälläkin nyt tämän "vauvaprojektin" suhteen. Kierukan poisto aika varattu tuohon kesäkuun ekalle viikolle! Eli reilu kuukausi vielä... Jei!
Kylläpä on niin ihanan aurinkoinen ilma tuolla ulkona ja minulla kerrankin vapaa päivä! :)
Huomenna ajattelin soittaa työterveyteen, saavat edes ottaa hemoglobiinin ja ehkä verenpaineen, jotta tietäisin, mistä tämä jatkuva pyörrytys johtuu.. :( Väsyttää 24/7, itkettää, pyörryttää koko ajan ja yleensä iltapäivään asti saan nieleskellä oksennusta alas..:( Ja testin tein, en ole raskaana.. Pakko saada jokin selvyys, koska olo on kertakaikkisen kipeä, eikä kotonakaan ole hyvä olla saati sitten seisomatyössä..
Tämä oma olo onkin vienyt ajatukset vauvasta pois, samoin tulevat remontit ja kesän suunnittelu. Ajatukset olleet aikalailla näissä vauva-aiheissa omasta olosta johtuen, mutta koska en ole raskaana, nyt huolestuttaa, mikä mulla sitten on.. Ensi viikonloppuna laitetaan olohuone lattiasta kattoon uusiksi, helatorstaina aloitetaan eteisen fiksaus, tarkoitus tehdä se sen vkl:n aikana kuntoon.Mahtavaa, kohta meillä on kaunis koti, eikä siihen mene lainkaan kesälomapäiviä! :)
Huomenna siis lääkäriin, sitten akvaarion tyhjennys, jotta saadaan tankki remontin tieltä turvaan, kuten myös kalat. :)
Ihanaa toukokuun alkua kaikille!
-Annukka
Voihan kuumeilu :-)
Meidän uusiofuusio perheessä lapsia 4 ja joskus aiemmin ajattelin, että lapset (omat kaksi tyttöä) riittävät. Muttamuttamutta... elämä vei ja toi, kun olin tämän uuden rakkauden tavannut, pari kk sen jälkeen olin kuin lekalla päähän lyöty, että tuon ihmisen kanssa jos vielä lapsen joskus saisin, voisinko onnellisempi ollakaan!
Tuosta kuumeilusta kohta siis 2v aikaa. Asioita vatvottu edes ja takas varmaankin satoja (ainakin siltä tuntuu) kertoja. Lopputuloksena se, että annetaan asialle mahdollisuus :-) Suunnitelmissa loppukesästä/ alkusyksystä tämä käytännössä mahdollistaa. Nyt pohdiskelen, että jos kävisi ottamassa kuitenkin tuon kierukan pois kesän aikana, ehtisi kierrot toivottavasti palautua.
Aiemmat raskauden alkaneet ikäänkuin tuosta vain. Nyt onkin jokseenkin hieman varautunut siihen, että asiat ei enää välttämättä tapahdukaan tuosta noin vain. Huomaan myös sen, että nuorempana oli jotenkin luottavaisempi, nyt näinkin "vanhana" 34v. sitä miettii monia asioita jotenkin varovaisemmin ja terveysasiat yms. myös mietityttävät ihan toisella tapaa.
Mä olen kyllä jo sortunut muutamia ihania pienenpieniä vaatteita ostamaan, joita sitten välillä lapsilta salaa käyn hipelöimässä ;-)
Meillä nuorimmainen menossa esikouluun syksyllä ja tämä olisi sitten se viimeinen, iltatähti ja oikea rakkauden hedelmä
En tajua, kirjoittelin vaikka kuinka paljon enemmänkin tuota tekstiä, mutta katosi jonnekin?!?
Jatkanpa taas joskus toiste, pointtina kuitenkin se, että tämä odotuksen odotuskin on aika ihanaa aikaa, kun nyt se kuitenkin enää vain muutamista kuukausista kiinni, eikä enää niin tuskaisen kaukana ja tämä tuli enempi kuin tarpeeseen, saa hehkuttaa aivan kaikessa rauhassa :-)
Tsemppiä ja aurinkoa kaikille! Oletteko muuten mistäpäin? Itse e-suomesta.
...purkamaan tätä kuumetta johonkin "turvalliselle" alueelle? ;)
Voih. Vauvakuume on valtava. Meillä vasta 1v1kk ikäinen pikkuinen ennestäänkin, mutta toista ollaan haluttu jo heti ensimmäisen synnyttyä:) Hetken jo olin vauvakuumeeton ja onnellinen tilanteeseemme sekä meidän helppoon arkeen...mutta näin kevään tullen näköjään tunteet & kuume vaan vahvistuu. Raskauskuume, raskauden yrittämisen kuume, pikkuvauva-kuume, synnytyskuume..you name it.
Järki on onneksi vielä voittanut, koska haluan nauttia aina yhdesta vauva-ajasta kerrallaan, mutta voipi olla että pikkukakkosen yritys aloitetaan alkusyksystä...
Kesän haluan kuitenkin nauttia terasseista ja siitä, että EI OLE PAHA OLO! :D edellisessä raskaudessa kun rajua pahoinvointia ja oksentelua oli viikolle 17, niin en todellakaan haluaisi kokea sitä olotilaa kesähelteillä... :/
Viikonloppuna vihdoin laitettiin ranttaliksi ja uusittiin molempien makuuhuoneiden lattiat ja seinät :) kyllä nyt kelpaa niissä huoneissa olla, vielä olisi eteinen ja olohuone laitettava, mutta seuraavan kerran työvuorot antavat periksi toukokuun puolessa välissä.. Ehkä hyvä niin, että ehtii toipua tästä kerrasta :)
Kiitos Elo vastauksesta, en ole tosiaan ennen törmännyt siihen, että rinnoista tulee maitoa ilman raskautta/imetystä, mutta mahdollistahan tuo näyttää olevan! Olo oli loppuviikosta pahempi, kohtuun koski oikeasti kovaa, edelleen siellä juilahtaa päivän mittaan, mutta harvemmin nyt..Samoin häpyluuhun (onko se sen niminen?) koskee kuin myös koko alapäähän jomottaa.. Täytyy sanoa, että jos tämä vauvan yrittäminen on näin kivuliasta, niin kylläpä vauvakuume laimenee aika kovaa vauhtia, ei minulla tällaista ole ollut kummassakaan raskaudessa.. Itkettää edelleen melkein kaikki mahdollinen tai sitten raivostun hetkessä täyteen höyryyn, mikä ei sitten todellakaan ole kivaa miehelle eikä taatusti lapsille.. :( Rintoihin koskee yhä, mutta jospa tämä tästä rauhoittuu, kunhan ne kuukautiset alkaa, toivottavasti pian, niin loppuu tämäkin..
tälläiset, jokseenkinmasentuneet fiilikset täältä..
Ihana oli Annamaria lukea tuosta sinun vauvansuunnittelusta, olet todella ottautunut asiaan :D
-Annukka