Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mummonhaju tulee?

Vierailija
10.08.2013 |

Tiedättehän sellaisen vanhojen rouvien ominaishajun, mummonhajun? (Tai tuoksun, ei se välttämättä ole kaikkien mielestä mikään paha haju).

Miksi niin moni vanha nainen haisee samalta? Onko joku tietty saippua tai hajuvesi, jota kaikki mummot käyttävät? Jos kyseessä olisi vain vanhojen vaatteiden haju tms, niin mikseivät vanhat miehet haise samalta?

Onko kukaan muu koskaan ihmetellyt samaa? :D

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Pere Pelletier pyykkietikka ja pyykinpesuaine "puuteri" -tuoksuisena kuvaa täydellisesti mummon hajua.

Vierailija
62/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastemme mummolassa haisee just tuolta, imelän tunkkaiselta. Siellä ei koskaan tuuleteta, Välillä olen kävellytkin sen kummemmin kysymättä avaamaan läpivedon hetkeksi, kun on niin paksu se ilma että ei pysty hengittämään. Onko siinäkin joku jäänne vanhoista ajoista, ettei tuuleteta? Vaikka eivät ole ns. päällisin puolin likaisia, niin veikkaan että tuosta hygieniasta on kyse. Näen kuitenkin kyläreissuilla missä pinttyneessä liassa kaikki on, enkä kehtaa siivota, he loukkaantusivat vaan siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo tätituoksu on ihan todellinen asia. Onko se eri?

Vierailija
64/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummunhaju on sellainen lievästi makea tuoksu tai sitten ihan imelä tunkkainen haju.

Hoitamaton diabetes? 

Vierailija
65/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel 5 on se kamala mummohaju. Haisee aivan vanhalta pesurätiltä, yäk! Ihmettelen suuresti naisia, jotka kyseistä tuoksua käyttävät. Täytyy kyllä olla pahemman kerran vikaa hajuaistissa, kun tuota "tuoksua" pystyy käyttämään.

Mä oon 30-jotain ja käytän sitä. Tuoksuu mun nenään hyvältä, ei liian tujulta (laitan vaan vähän) ja on yksi harvoja tuoksuja jotka ei aiheuta mulle migreeniä. Ehkä olen henkisesti mummo.

Oman itseni mielestä lapsen haju on kamala. Sen haistaa päiväkodeissa, ala-asteilla. Yläkoulussa häviää. 

Vierailija
66/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanel 5 on se kamala mummohaju. Haisee aivan vanhalta pesurätiltä, yäk! Ihmettelen suuresti naisia, jotka kyseistä tuoksua käyttävät. Täytyy kyllä olla pahemman kerran vikaa hajuaistissa, kun tuota "tuoksua" pystyy käyttämään.

Mä oon 30-jotain ja käytän sitä. Tuoksuu mun nenään hyvältä, ei liian tujulta (laitan vaan vähän) ja on yksi harvoja tuoksuja jotka ei aiheuta mulle migreeniä. Ehkä olen henkisesti mummo.

Oman itseni mielestä lapsen haju on kamala. Sen haistaa päiväkodeissa, ala-asteilla. Yläkoulussa häviää. 

Enpä ole koskaan ajatellut, että lapsen haju on kamala! Kaikkea sitä saa lukeakin täällä av:lla.

terveisin mummi

Vierailija
67/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILMIANNETTU MUMMOVIHANA!

Vierailija
68/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ILMIANNETTU MUMMOVIHANA!

Jo on aikakin. Onhan tämä jo 11 vuotta täällä näkynyt.

Vierailija
69/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel 5!

Tämä ja vanha härskiintynyt , 10 v kaapissa muhinut.

Vierailija
70/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta + hormonitoiminta muuttuu iän myötä - - > ihmisen ominaistuoksu muuttuu. 

Samalla tavalla kuin vauvoilla ja nuoremmilla naisilla on tietty tuoksunsa, niin vanhemmiten ominaistuoksu muuttuu elimistön toiminnan muuttuessa. 

Vierailija
71/80 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikosti siivottu, pölyinen koti ja huono tuuletus. Hajusteettomat pesuaineet, jää kuitenkin siitäkin haju. Itseä ja vaatteita ei viitsitä pestä niin usein. Lääkkeiden vaikutus.

Vierailija
72/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mummo kutistuu iän myötä, suoliston pieridit liikkuvat hitaammin suolistossa ja keräävät itseensä sontanoideja suuren määrän. Kurelihas löystyy laskien ilmaan voimakasta pieridiä tasaisesti pienen määrän turrin takaa ryppysolan kautta. Tämä sekoittuneena Lemon Juice&Glyseriinin tai Oil of Uleyhin aiheuttaa mummontuoksun eli Anusödöörin lat.

Vierailija
73/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatumisen tuoksu.

Vierailija
74/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUMMONHAJU TULEE KUN ELÄÄ TARPEEKSI VANHAKSI!

Vierailija
75/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivasieni mellastaa

Vierailija
76/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo haisee puuterille.

Kaikki voiteet,saippuat yms haisee samalle.

Muistelisin että laventelin kuva monessa.

Käy saunassa 2x viikossa ja pyykkää/siivoaa jatkuvasti kun pitää tekemistä olla.

Täyttää kohta 80v

Ja taas on mustikkametsä jo mielessä.

Joudun mukaan kuskiksi mutta hän kökkii siellä metsässä kunnes ämpäri täynnä.

Vierailija
77/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 61 ja itse aloin haista, haissut ties kuinka kauan ennen kuin yhtäkkiä huomasin. Haju on huonosti pestyn alapään haju. Siksi jotkut mummot pesee alapäätään huolella uimahallin suihkuissa, itse olen ihmetellyt,miksi. No,ettei se haise.

Vierailija
78/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jotkut dödöt haisevat mielestäni sellaiselta josta nousee mielikuva tätituoksusta, vähän vanhemmasta naisesta. Vahingossa taas ostin sellaisen tuoksun ja äkkiä ostin uuden hedelmäisemmän tuoksun. Mun nenä ei vain kestä noita tiettyjä tuoksuja.

Vierailija
79/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut tuota huonon hygienian hajua (vaikka ehkä silläkin voi olla osuutta asiaan?) eikä jokainen mummo haise/tuoksu tältä, mutta hämmentävän monella on se joku tietty sama tuoksu. Ja se on juuri tuollainen imelän tunkkainen, luulen että se tulee jostain tietystä saippuasta tms. Rupesin vaan tänään kaupungilla miettimään, kun tuli vastaan kolme eri vanhaa rouvaa joilla kaikilla oli se sama haju. Mulla on tosi herkkä hajuaisti ja yleensä muistan ihmisistä parhaiten heidän hajunsa.

ap

diabetes

Vierailija
80/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tuo: Vanhuksille ominainen tuoksu tai ikäihmisten haju on vanhuksesta peräisin oleva ominainen kehon tuoksu.[1] Kuten muissakin eläinlajeissa, ihmisen tuoksu kokee vaiheittaisia kemiallisia muutoksia ikääntymisen seurauksena.

Tilanne on usein myös se, että ikääntyneet ei itse haista omaa, tai kumppanin hajua, kun hajuaisti on heikentynyt. Ikääntynyt myös luulee,ettei hän haise , kun ei hikoile enää paljoakaan.

JOTEN TOIVON hyvä tytär/poika/lapsenlapsi, kerro se minulle .jos haisen pahalle/omituiselle, että käyn useammin suihkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä