Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jäi sunnuntaina kiinni pettämisestä

Vierailija
27.03.2012 |

ja kertoja on ollut useita meidän yhdessäolon aikana. Meillä on uudehko iso ja kaunis omakotitalo ja kolme lasta. Itselläni pienet tulot ja miehellä suuret.

Kun asia tuli ilmi, niin tuntui kuin aika olisi pysähtynyt.Töissä olen kulkenut kuin sumussa- epätodellinen olo. Mies kysyi sunnuntaina aika kylmään sävyyn, että mitä aion tehdä, vastasin vain että en tiedä. Tänä aamuna hän taas kysyi, että mitä aion tehdä. En osaa sanoa, en haluaisi muuttaa lasten kanssa mihinkään hikiseen kaksioonkaan kun varmaan muuhun ei olisi varaa.

Olen päivän aikana miettinyt että vastaan hänelle, että en mitään. Jos hän suostuisi muuttamaan meidän kirjasto/televisiohuoneeseen ja minä saisin pitää makkarin, ostaisin uuden sängyn...

Mitä sanotte- voisiko tällainen toimia? Että asuisimme yhdessä kaikesta huolimatta, sänkyäni en kuitenkaan tuon miehen kanssa enää jaa. Hän saa puolestani jatkaa touhujaan muiden kanssa ja niin aion tehdä myös itsekin kun aikaa kuluu. Voitaisiin sopia lasten hoito niin että kummallakin olisi viikonloppuvapaita ja joo, aion hakea avioeroa ja sitten kait me olisimme avopari...

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko oikeasti valmis kaikkeen tuohon vain rahan takia? Se kertoo oikeastaan sinusta paljon.

Pilaat elämän, lasten elämän ja varmaan loppujen lopuksi miehenkin elämän jäämällä moiseen - ja mitä? VAIN rahan takia.

Luoja miten surullista :(

Vierailija
2/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko oikeasti valmis kaikkeen tuohon vain rahan takia? Se kertoo oikeastaan sinusta paljon. Pilaat elämän, lasten elämän ja varmaan loppujen lopuksi miehenkin elämän jäämällä moiseen - ja mitä? VAIN rahan takia. Luoja miten surullista :(

minähän se suurin synnintekijä olen ja kaikkien elämän pilaaja.Pilaan vielä miehenikin, joka on puhdas pulmunen, elämän. Juu varmasti olet sitäkin mieltä että pilaan mieheni elämän nipottamalla muutaman vuoden panoista(tarkalleen 3 vuoden), niin eihän multa ole olleet pois ja pitäähän miehen nyt saada hieman rentoutua naimalla vierasta pillua. Joo minä olen tässä se suurin elämien pilaaja. Taidanpa siirtyä taka-alalle nuolemaan haavoja katsomaan niuhottajaa peilistä.

En koskaan missään välissä sanonut että miehelläni ei saisi olla muita jos tähän järjestelyyn mennään, enkä itsekään aikonut selibaatissa elää, enkä aikonut mitenkään kiristää tai uhkailla, vain jos hänkin olisi halukas järjestelyyn. Mutta sen näkee sitten ilalla.

Mutta nyt läppäri pois pöydältä ja lapsille ruokaa ja sitten menemme käymään kylillä ja mummolaan. Joten huomiseen.

t ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tilanne on sinun syytäsi ja että pilaat KAIKEN. Veikkaan että idea oli siinä että pilaat tulevaisuuden itseltäsi ja lapsilta jos jäät tuohon persoonalliseen asumiskuvioon.

Vierailija
4/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa vielä miksi mies suostuisi sun kynnysmatoksi jos kerta hän pääseee susta eroon kokonaankin jos haluu?

Vierailija
5/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ukot naivat kouluttamattomia ja pienipalkkaisia eukkoja, jos itse ovat hyvätuloisia? Tämä siitä seuraa. Akka roikkkuu mukana, vaikka ukko haluaisi perustaa uuden perheen ja tehdä liudan mukeloita uuden ihastuksen kanssa.

Vierailija
6/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota niitä miehiä avioon. Jos haluaa panna kaikkea mikä liikkuu, niin voi jättää menemättä naimisiin. Simple as that!

Vierailija
7/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pihdannut pillua?

Vierailija
8/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 1 kolmesta lapsesta ei ole aviomiehen, joka siis luulee omakseen...

Eli osaa ne naisetkin toimia lajille tyypillisesti :)

Mielestäni nykyinen yksiavioisuusihanne on liian tiukka. Naimisiin mennessä mies joutuu sitoutumaan siihen, että saa harrastaa seksiä vain yhden ainoan naisen kanssa koko loppuelämänsä aikana, tai vaihtoehtona on tällaiset eroamiskuviot jossa perhe joudutaan rikkomaan ja lapsetkin kärsivät.

Mies ei kuitenkaan ole biologisesti tarkoitettu tällaiseen. Aitoa yksiavioisuutta voi esiintyä esimerkiksi joillain lintulajeilla, mutta urospuolisille nisäkkäille se ei ole tyypillistä lajikäyttäytymistä. Uroksen tehtävänä on levittää siemenensä mahdollisimman useaan naaraaseen, näin laji pysyy vahvana ja elinvoimaisena. Itsekin miehenä haluaisin kerätä kokemuksia monenlaisista eri naisista, eikä joutua sitoutumaan vain yhteen ainoaan koko loppuelämäksi.

Paljon helpompaa olisi, jos miehille sallittaisiin vaihtelun hakeminen silloin tällöin, ilman että se rikkoisi perhe-elämän. Mies pysyisi tyytyväisenä vaihtelua saatuaan ja perhe-elämäkin kukoistaisi. Lapsillekin tilanne olisi parempi, kun ei tarvitsisi käydä läpi avioerokriisiä ja joutua muuttamaan omakotitalosta sinne pieneen kaksioon.

Miehille pitäisikin sallia syrjähypyt silloin tällöin, ja mieluiten vaimon luvalla. Väkisin ylläpidetty tiukkapipoinen yksiavioisuusihanne johtaa vain turhan suureen avioerojen määrään. Ja siihen että suuri määrä lapsiakin joutuu kärsimään avioeroista turhaan. Ei se ole vaimolta pois, jos mies saa joskus hiukan lisää nautintoa elämäänsä.

Onko tosiaankaan oikein viedä lapsilta mahdollisuus molempiin vanhempiin vain siksi, että tiukka uskollisuusihanne saadaan täytettyä? Mielestäni ei.

Vierailija
9/92 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö sun nyt hoitaa tuo asia ihan lakimiehen kanssa. Oikeustaju ja lakitaju on niin kaksi eri asiaa. Ainakin mun ystävä sai niin hyvin kaikki asiat hoidettua lakinaisen avulla että. Ei niin mitää ynisemistä kenenkään kanssa.

Sitäpaitsi ei sun tartte kiirehtiä ukkosi painostuksesta huolimatta. Vastaa että kerrot kun se sopii tai sitten niiin kauan mietit kuin ukkosi petti! Fiftyfifty!

Vierailija
10/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siis se THE KESKUSTELU. Kuinka ollakaan mies olikin ajatellut kaikki valmiiksi.

Edelleenkään ei tullut yhtään pahoittelua tai katumusta tapahtuneesta, eikä kertaakaan sanonut rakastavansa minua ja haluavansa jatkaa, ei vaan päin vastoin kuinka kipinä meidän suhteesta kadonnut kauan sitten ja viisainta erota.

Kaikki suunnitelmat ja laskelmat olivat valmiina, oli jopa miettinyt meille(siis minulle ja lapsille) sopivaa rivitaloasuntoa kylältä.

Ihmettelin tätä kovasti ja kysyinkin että mistä nyt tuulee, niin mies vain vastasi että no hänellä oli ollut löysempi päivä töissä, oli ollut aikaa ajatella. Kysyin että kenen kanssa hän oli asioita ajatellut, niin meinas vetää kahvit henkeen..ei sanonut siihen mitään. Itse mielessä ajattelin ettei tainnut ollakaan vain irtoritsoista kyse vaan oikeasta suhteesta ja mahdollisesti "työsuhteesta". Varsinkin kun mies halukas jäämään taloon ja maksamaan minut ja lapset ulos siitä. Ei aio ottaa lapsia vuoroviikoin kun haittaisi liikaa hänen työtään. lapset tulee olemaan mulla ja hänellä joka toinen viikonloppu kuitenkin joustavasti että pitempiä viikonloppuja ja käyvät viikollakin ja puolet lomista.

Isä ja äiti ottivat aika raskaasti. kun menin sitten 21 aikoihin hakemaan lapset kotiin ja kerroin, niin isä hyppäsi auton rattiin ja lähti kylällepäin, pelättiin äidin kans että mitä se nyt tekee sydänvikainen mies- oli hakenut ärrältä tupakkaa ensimmäisen kerran viiteen vuoteen.

No onneksi sisareni asuu myös tässä lähellä, oli myös äidillä käymässä kun soitin sille. Aikoi autella minkä voi kun sekin on emäntänä isossa talossa niin ei aikaa ole paljon.

Mietin vain aamulla että milloinhan se suru ja itku tulee, olenko jotenkin kylmä kun en ole vielä silmiä päästä märissyt, vai tiesinkö jo sisuksissa että tämä ei kestäkään. Vai tuleeko se sitten myöhemmin kun alkaa pakkaamaan?

Käyn tänään katsomassa sitä asuntoa, jos se on hyvä niin me otetaan se lasten kanssa. Katsoin lehdestä ja totesin että on päätyhuoneisto ja kolmio, ja ihan hyvällä paikalla. Kyllä se menee ainakin aluksi. Vuokralle siihen mennään ja katsellaan sitten myöhemmin että jäädäänkö siihen lasten kanssa vai tarvitaanko isompi. Tässä ollaan siihen saakka tällä nykyisellä järjestelyllä että mies nukkuu erihuoneessa kunnes asiat on setvitty, onneksi se aikoi hoitaa kaikki.

Luulen että en palaa tänne lukemaan enkä kirjoittelemaan näitä enää, tai ainakaan vähään aikaan, koska tämäkin asioiden uudelleen käsittely on aika raskasta.Oli yleensäkin virhe avautua täällä, ei tästä ole juuri muuta kuin haittaa, en suosittele. Tulee äkkiä pahempi mieli kuin onkaan, varsinkin jos omia tekemisiä ja päätöksiä kovalla kädellä arvostellaan. On aika nyt varmaankin keskittyä olennaiseen. Kiitos kuitenkin kaikille jotka tsemppasivat, alotan päivän työt toivoen että vievät ajatukset vähäksi aikaa muualle. hei.

Vierailija
11/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylempänä olleisiin kysymyksiin:

Mihelläni oli samanarvoinen koulutus kun tavattiin, minä olen/olin sihteeri ja mieheni oli vain lukion ja amiksen käynyt, lähti sitten opiskelemaan insinööriksi. Minulla on nyt huonommat tulot koska teen puolikasta työaikaa että saan enemmän olla lasten kanssa.

En ollut pihdannut, sanoin sen jo aikaisemmin.Minusta meillä oli kohtuu hyvä seksielämä, 2-4 kertaa viikossa ja miehellä ei ollut erityisiä toiveita tai ei ainakaan esittänyt.

Mutta niinkuin sanoin, täällä saa vain syyllistämistä ja pahaa mieltä lisää entisten päälle.

Vierailija
12/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on turvapaikka, varsinkin tuollaisen miehen kanssa, johon ei ole voinut vuosiin nojata. Ilman kotia voi tuntua, että on tyhjän päällä.

Vierailija
13/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelunsa aikana!

Vierailija
14/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua korpeaa tommonen ajattelu mieheltä, ettei voi ottaa lapsia vuoroviikoin kun "haittaa töitä!". Kumpi on elämässä tärkeämpää, lapset vai työ?? Ja jos äiti sanois noin, mitä siitä ajateltais? Mies on vaan järkevä kun sanoo noin, niinkö? Mä oon kestäny eron jossa yksi lapsi, ja onneksi lapsi ollut aina vuoroviikoin (isä todellakin halusi tätä), koska eron aikaan olin hajalla ja pieni oma tila auttoi jaksamaan lapsenkin kanssa sitten. Onhan siinä se ikävän ja helpotuksen sekamelska, mutta jotenkin sen on pakko mennä jos eroaa.

Itse olen yhdestä erosta oppinut en miehen vaan verottajan takia, että kaikki pitää olla paperilla. Avioehto kannattaa olla. Minä aion viedä mennessäni omani jos ero tulisi (toivon toki ja uskon ettei tule), koska kyllä isot rahat on iso juttu siinä vaiheessa jos ero tulee, vaikka toki perheen hajoaminen on pahempaa. Jos olisin vuosia kotiäitinä miehen elätettävänä, haluisin ehkä jopa tästä mainita avioehtoon, eli esim että joka vuodesta lasten kanssa saisi tietyn summan erossa. Tämä pitäisi tietty olla miehen kanssa sovittu, ja mun mies ainakin ymmärtisi tämän, sillä on arvo että yhteisiä lapsia hoitaa, ja se huomioitaisi ettei ole ollut palkkatyössä (voi olla useiden kymmenien tuhansien eurojen verran).

Piti vaan kirjottaa, että olkaa fiksuja. Ei ehkä romanttisinta, mutta jos toisiaan rakastaa, puoliso ymmärtää että oikeuksistaan pitää kiinni. Avioehto oli meillä itsestäänselvyys.

Vierailija
15/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän normaaliälyllä varustettu palstalainen tajuaa että miehen pettäminen ei ole sinun syytäsi.

Lähinnä sinua on kannustettu häipymään tuosta kuviosta kokonaan. Pahoittelemme jos tämä on aiheuttanut pahaa mieltä.

onnea jatkossa

Vierailija
16/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sopimus avioeron varalta (onneksi, koska on käynyt sama kuin sinulla ja 1,3 ja 5 v lapset, joista nuorin sairas). Siinä on sovittu että saan jäädä yhteiseen kotiimme kunnes lapset lähtevät opiskelemaan. Mies maksaa omaa osuuttaan lainasta tähän saakka. Asumiskulut maksan minä.

Sano miehelle, ettet mene minnekään kodistasi ja ettei lapsia saa traumatisoida eron lisäksi kodin vaihdolla. Varaa aika asianajajalta ja ehdota miehellesi tällaista sopimusta. Sovi asianajajan pakeilla myös elatusmaksuista niin saat korkeammat kuin kunnallisen sopijan/käräjäoikeuden kautta. Jos hänellä on hyvät tulot, tähtää 400-500 euroon per lapsi.

Maksakoon tekojensa seuraukset!

Vierailija
17/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu miehen ehdotuksiin ennen kuin olet kysynyt asiantuntijalta apua. Jos olet ollut lasten kanssa kotona jotta miehesi on voinut painaa pitkää päivää töissä niin olet ehkä oikeutettu hyvityksiin. Samoin jso sinun kotonaolosi on mahdollistanut miehen opiskelun ja uralla etenemisen.

Itse myös varmasti kokeilisin mitä mies sanoisi, jos en suostuisi ottamaan lapsia tuollaisella systeemillä.

Ota yhteyttä lastenvalvojaan, jotta saatte elatusasiat sovittua ja sopimukset heti virallisiksi.

Vierailija
18/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan siltä, että miehellä on uusi nainen muuttamassa taloon.

On tuo jotenkin hurjaa, että mies on vaan aatellut heivauttaa vaimon ja lapset ulos ja jatkaa itse tyytyväisenä omaa elämää omassa talossa. Ihan tuosta vaan. Monen ihmisen (erityisesti lasten) elämä laitetaan yllättäen palasiksi ja alusta rakennettavaksi.

Pidä kiinni omista oikeuksistasi, äläkä ole liian kiltti omaisuuden jaossa kuten itse aikoinani erotessa olin. Sitä kadun vielä tänäkin päivänä.

Toivotan tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
19/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat hyvät elarit ja yh lisän...

En suostuisi asumaan miehen kans enää pätkääkään! Hyi hyi hyi

Vierailija
20/92 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi hän kysyy mitä aiot tehdä. Kysy häneltä mitä sä aiot tehdä?

Äijä on laiskapaska ja antaa sun miettiä ja tehdä kaikki, saa sitten parkua että akka halus ja akka teki. Täysin vastuuton pelle.

Älkää jääkö kumpikaan siihen, myykää se. Ja todellakin lapset 2 viikkoa kesällä isällä ja muuten joka toinen viikonloppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän