Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkoilu viikon vanhan kanssa?

Vierailija
25.04.2012 |

Enkö voikin viedä jo vauvan ulos? On niin kaunis ilmakin. Tällä hetkellä 8 astetta ja enemmän on luvattu.

Vauvalla on nyt kietaisubody, sukkahousut ja potkuhousut sekä villasukat. Jos puen vielä ohkasen haalarin ja fleecepuvun ni riittääkö ulkovaatetuksesksi? Ja päähine tietenkin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätvauva voi hyvin aloitella varhemmin. En ehkä kuitenkaan tuntikausia heti ensi kerralla olisi pihalla.

Nyrkkisäänt on, että puet vauvalle kerroksia yhden enemmän kuin itsellesi. Muista että myös vaunun peitto lasketaan kerrokseksi. Helposti tulee puettua liikaa.

Vierailija
2/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ihan kesällä tilanne toinen, kun ulkona on yhtä lämmin kuin sisällä, jopa lämpimämpi.

eli kiire ei vielä ole.

ulkona on katupölyä, siitepölyä jne jne

eli kyse ei ole vain ja ainoastaan ulkoilman lämmöstä :)

vauva saisi alkuun totutella kodin pöpöihin, sitten reviiriä laajentaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloiteltiin viime syksynä samanlaisilla ilmoilla niin että eka päivänä 15 min, toka 30 jne. juuri noin viikon iässä. Meillä nyt puolivuotiaalla on body, potkarit, villasukat, tumput, kypärämyssy, pipo, ohut haalari ja makuupussi. Luulisin että teidän vaatetus on hyvä vastasyntyneelle.

Vierailija
4/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva on nyt vuoden, vähän yli. Mä vein sen viikon vanhana ulos. Enää en muista mitä oli päällä! Mun mielestä voi viikon vanhan kanssa käydä näillä keleillä jo pikkulenkillä. Mä jopa kehoitan, nyt on täällä ainakin hyvä sää ja aina se raitis ilma hyvää tekee.

Vierailija
5/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ihan kesällä tilanne toinen, kun ulkona on yhtä lämmin kuin sisällä, jopa lämpimämpi.

eli kiire ei vielä ole.

voihan sitä koittaa kaihtaa kaikkia pöpöjä hysteerisesti. Ite en oo ikinä ollu kovin tarkka ja meillä on viidellä lapsella ollu yhteensä neljä antibioottikuuria. Tänäkin keväänä täällä on riehunu jos mitä tautia ja ei olla sairastettu..

Vaunussahan ap meinas lasta viedä ulos ja siihenhän saa harsoa yms suojaks, kyllä se karkeimman suodattaa ja sitä muuta on sitten ihan sisäilmassakin. Ei kenelläkään oo niin tiivis asunto, ettei siellä olis samoja "pöpöjä" ku ulkona. Niin ja onhan vauva kantoliinassakin hyvässä suojassa..

Kyllä mä oon sitä mieltä, että voi aivan hyvin viedä vauvan ulos jo viikon ikäisenä.

Vierailija
6/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kiire ei vielä ole.

voihan sitä koittaa kaihtaa kaikkia pöpöjä hysteerisesti. Ite en oo ikinä ollu kovin tarkka ja meillä on viidellä lapsella ollu yhteensä neljä antibioottikuuria. Tänäkin keväänä täällä on riehunu jos mitä tautia ja ei olla sairastettu..

Vaunussahan ap meinas lasta viedä ulos ja siihenhän saa harsoa yms suojaks, kyllä se karkeimman suodattaa ja sitä muuta on sitten ihan sisäilmassakin. Ei kenelläkään oo niin tiivis asunto, ettei siellä olis samoja "pöpöjä" ku ulkona. Niin ja onhan vauva kantoliinassakin hyvässä suojassa..

Kyllä mä oon sitä mieltä, että voi aivan hyvin viedä vauvan ulos jo viikon ikäisenä.

Ap on tosiaan viemässä vauvaansa ulos vaunuissa joten menee jo vähän ohi aiheen mutta pakko silti puuttua tuohon pöpöjen pelkäämiseen...

Meillä on vauva tänä talvena sairastanut pahan RS-viruksen, johon vauva ei saa vastustuskykyä äidiltä. Ei ollut todellakaan kiva kokemus olla kuukauden ikäisen vauvan kanssa sairaalassa. Sen lisäksi esimerkiksi kausi-influenssa tai hinkuyskä voi olla tosi raju pienelle. Siksi minusta on järkevää PIENEN parin kuukauden ikäisen vauvan kanssa varoa, ettei mene kylään tai ota vastaan vieraita jos heillä nuhaa, ei mene ihan ruuhkaisimpina aikoina esim markettiin niin että vauva 'esillä' kärrien kopassa jne. silloin kun tietää että näitä pahoja pöpöjä on liikkeellä (eli yleensä joulu-maaliskuu). Sen vastustuskyvyn hankkimisen voi sitten aloittaa hieman isompanakin. Vauvallahan on aluksi sama vastustuskyky kuin äidillä (poikkeuksena toi RS ja hinkuyskä), mutta kyllähän äitikin voi saada omasta vastustuskyvystään huolimatta monia tauteja vuosittain.

Vierailija
7/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kätilö sanoi että ulos vain! Heti lähdettiin lenkille kun itse vain jaksoin. Olisiko vauva ollut juuri viikon vanha. Eikä tehty hirmu pitkää lenkkiä, mutta ei vaan puolen tunninkaan :)

Vierailija
8/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani syntyi syyskuussa ja lähdimme ulos samana päivänä kun kotiuduimme eli vauva oli kolmen päivän ikäinen. Täysin terve ja onnellinen vauva siitä on silti tullut.

Tällaiset samanlaiset kelit oli silloin. Sairaalassakin oikein kannustivat lähtemään ulos ja pakko melkein olikin, kun ei voi koiraakaan koko päivää sisällä istuttaa.

Vierailija
9/9 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oletan, että kyseessä siis täysiaikainen terve vastasyntynyt?

Äidin jaksamisen mukaan, nauttikaa- ja paljon onnea sinulle!

terv. lastenneuvolan TH