Yrittääkö vielä kolmatta?
Olen 34 vuotias ja aina vannonut haluavani kaksi lasta ja ne olen saanut. (molemmat samaa sukupuolta) Nyt vielä alan jo pääsemään helpommalla ja saamaan enemmän omaa aikaakin kun nuorin lapsikin jo on juuri täyttänyt 6v.
Meillä on taloudellinen tilanne hyvä perheessämme sekä tasapainoinen, onnellinen parisuhde.
Nyt huomaan päivittäin ajattelevani, että mitäs jos vielä yhden lapsen hommais. Silti toisaaalta tämä helppouskin jo houkuttaa, mutta en halua herääväni joku aamu huomatakseni etten enää edes pystyisi saamaan lapsia?
Kuinka te jotka olette joskus päättänyt jättävänne lapsiluvun nykyiselleen olettekin muutanut päätöstänne ja minkälaisia tuntemuksia se on herättänyt?
Kommentit (4)
saman ikäinen, samoilla ajatuksilla. ollaan oltu ilman ehkäisyä eikä vauvaa kuulu vaikka ennen syntynyt eka yrittämällä. nyt annetaan yulla jos tulee.
mulle oli jotenkin järkyttävä ajatus etten enää ikinä saisi lasta. et se elämä oli nyt sit tässä kun nämäkin tästä kasvaa. aivan karmea ajatus. nyt saa tulla jos tulee, jos en enää tule raskaaksi niin sit saa jäädä näihin kahteen.
yhtään enempää halua.
No sitten kun nuorin täytti 5 aloin varovasti puhua miehelle että jos kuitenkin vielä yksi että mitä mä teen elämässäni kun olen 40v ja lapset jo aikuisia???
Mies oli heti ihan innoissan ja sanoi että hän olisi jo ajat sitten halunnut mutta ei ole uskaltanut edes ehdottaa kun olen ollut niin ehdoton etten halua kuin kaksi lasta.
Nyt täytän 31 ja odotan kolmatta lasta ja en laita pahakseni vaikka viellä tulisi neljäskin jos kaikki menee tällä kertaa ihan ok.
yhtään enempää halua.
No sitten kun nuorin täytti 5 aloin varovasti puhua miehelle että jos kuitenkin vielä yksi että mitä mä teen elämässäni kun olen 40v ja lapset jo aikuisia???
Mies oli heti ihan innoissan ja sanoi että hän olisi jo ajat sitten halunnut mutta ei ole uskaltanut edes ehdottaa kun olen ollut niin ehdoton etten halua kuin kaksi lasta.
Nyt täytän 31 ja odotan kolmatta lasta ja en laita pahakseni vaikka viellä tulisi neljäskin jos kaikki menee tällä kertaa ihan ok.
meillä ei mies suhtaudu asiaan yhtä suopeasti.. enkä edes tiedä, kuinka aloittaa aiheesta keskustelu hänen kanssaan. Voi tulla heti täystyrmäys. T:Ap
Itse olen 31-vuotias ja odotan kolmatta... isommat lapset ovat 5 ja 4 vanhat. Olin ihan varma, että en enää halua enempää. Viimeisen vuoden ajan on ollut ihanan helppoa kun lapset ovat jo niin "isoja"! Ja koko ajan vaan muuttuu helpommaksi, lapset omatoimisemmiksi, viihtyvät keskenään leikeissä jne. Silti se vauvakuume vaan tuli jostain, ja tässä nyt sitten mennään alkuraskaudessa osittain ristiriitaisin tuntein. Sitä on taas niin kiinni siinä pikku nyytissä muutaman vuoden...mutta silti ihanaa, ainakin vielä tässä vaiheessa :)