Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksen torjuneet

Vierailija
23.03.2012 |

Eli olen "torjunut" masennusta n.7v ajan, välillä paniikkia enemmän välillä mennyt hyvin, mutta nyt tuntuu että pää hajoaa, en halua lääkäriin, miten kauan olette kestänyt tätä oloa? masennusta, paniikkia tuntuu että pää hajoaa mutta ei ole vara menettää työtä eli en voi ottaa sairaslomaa.

Kiitos vastauksista.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet vei multa jollain tasolla aidot tunteet, mutta toisaalta sitten nyt, kun niitä ei ole, on ehkä semisti vaikeampaa muulla tasolla.

Ei kannata pitää masennusta heikkouden merkkinä. Heikkouskin on myös sallittua tässä elämässä.

2

Vierailija
2/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt lääkärissä paniikkikohtauksen takia (terveyskeskuksessa) mutta silloin lääkäri ei yhtään välittänyt joten siitä kai kammo jäänyt lääkäreihin. Onko yksityisellä helpompaa käydä? Mitä ihmettä sanon että miksi haluan ajan koska en halua kertoa tätä kenelläkään. Lääkkeitä vastaan minulla ei ole mitään mutta en halua että pomo saa tietää. av

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke siis vei pois aidot negatiivisetkin tunteet. Jos on itkenyt kaiket päivät, sitä arvostaa, mutta itse kun käytin 10 vuotta lääkettä, aloin kaivata esim. surun tunnetta ja kykyä itkeä jos on paha olla. En osaa sanoa, vaikuttaako muilla lääke noin...

Silti suosittelen harkitsemaan lääkitystä. Masennuslääkkeillä voi hoitaa myös esim. ahdistusta.

2

Vierailija
4/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet voisivat auttaa ja terapia. Jos et halua sairaslomaa niin siltikin voisi hoitaa masennusta noilla keinoin.

Itse en ole torjunut masennusta vaan olen ollut lääkityksellä ja terapiassa ja kuntoutustuella. Masennuksia on hyvin eri asteisia, mutta onko järkeä sinnitellä jos olisi mahdollista hakea apua?

Vierailija
5/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne auttavat, ihmettelet miksi räpiköit niin pitkään kun apu oli niin lähellä.

Millaisen työn menettää jos ottaa sairauslomaa?

Vierailija
6/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa olla vahva. En taida ollakaan. :(

Vierailija
7/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin lääkärissä, sain lääkkeet ja päälle vielä terapiaa. Päivääkään en tarvinnut sairaslomaa.

Vierailija
8/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielialalääkkeen lääkäri määräsi- ja hyvin on mennyt töissäkin ja kotona

Vierailija
9/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti vai voiko niistä tulla pahempia oireita?

Vierailija
10/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kamppaillut masennuksen kanssa niin kauan kuin muistan. Pääsen siitä aina yli, mutta luisun helposti taas masennuksen syövereihin. Olen myös miettinyt lääkäriin menoa, mutta en ole jaksanut lähteä. Enkä halua syödä lääkkeitä, kemikaalisia yhdisteitä ja pilata sillä kehoni.

Pohjimmiltani ajattelen, että positiivinen elämänasenne auttaa pahimman yli . Ajatukset tulee osata kääntää oikeaan suuntaan. Olen negatiivinen ja pessimisti.

Ulkoilu ja urheilu auttaa ja terveellinen ruokavalio. Ja se, että ponnistelee sen eteen että on tyytyväinen itseensä ihmisenä. Kuitenkin täytyy olla myös armollinen itselleen. Ja ottaa omaa aikaa selvittää ajatuksensa, mutta ei saa olla liikaa yksikseen vaan täytyy olla jotain mieleistä tekemistä, jokin tavoite. Siinä minun selviytymiskeinot kun masennus uhkaa viedä mieltäni.

Vierailija
11/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 viikkoa, mutta ohjeistuksen mukaan n 3 viikkoa. Lääkitystä saatetaan joutua säätämään (eli nostamaan hieman, se aloitetaan yleensä tosi alhaisilla tehoilla, mullakin nostettiin sitä hieman). Oli ihanaa pystyä taas iloitsemaan asioista ja lopulta jopa nauramaan:)

Vierailija
12/12 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse ei ole vain vahvuudesta..elämän tilanne ajoi siihen että sain paniikki ja ahdistuskohtauksia. Nyt vajaan 1/2vuoden lääkityksen jälkeen olen iloinen että sain mentyä lääkäriin. Olen saanut elämän ilon ja onnellisuuden takaisin.. Suosittelen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan