Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luoja että Mikko Herranen veti hyvin

Vierailija
23.03.2012 |

Illan paras

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niinkuin minä en ymmärrä, että mitä hienoa on jossain perustylsässä popissa.

Tuo huutaminen ei ole ihan yksinkertainen, juttu ja vaatii paljon enemmän, kuin se popin laulaminen.

Jokin Black Metallikin on omassa hienoudessaan jotain aivan muuta kuin täyttä järjetöntä örinää. Onpa sitä verrattu klassiseen musiikkiinkin.

Vierailija
2/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se että sitä kutsutaan huutamiseksi laulamisen sijaan kertoo kaiken. Ja sitä se nimeomaan oli, huutamista. Kuka tahansa pystyy karjumaan mikrofoniin, onhan näitä poikien bändiviritelmiä nähty kautta aikojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette oikeasti kuuntele hevimusiikkia tai tunne sitä genreä niin älkää arvostelko. Te ette tiedä, miten nuo biisit pitää vetää ja kuinka tajuton se Mikon veto oli. Sillä on ihan järjetön skaala ja äänenhallinta -se, että se lätsäpää raiskasi Bed of Roses-biisin voi sanoa surkeaksi. Mutta varmaan tosiaan Herrasen pitäis yks Bed of Roses vetää, että saisi mammatkin tajuamaan ääniskaalan.

Mä en pidä hevimusiikista, mutta on pakko sanoa että sen Mikon vedon jälkeen seuraava, jota jaksoin kuunnella oli Kimmo Herranen. Kaikki siinä välissä oli ihan turhaa.

Todella sääli, että Krista pelattiin ulos viime viikolla, koska Kristalla oli Mikon tasoista karismaa. Sokeudella ei ole tässä asiassa roolia -sokea tai enää, kyllä lauluääni on se mikä ratkaisee.

Vierailija
4/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette oikeasti kuuntele hevimusiikkia tai tunne sitä genreä niin älkää arvostelko. Te ette tiedä, miten nuo biisit pitää vetää ja kuinka tajuton se Mikon veto oli. Sillä on ihan järjetön skaala ja äänenhallinta -se, että se lätsäpää raiskasi Bed of Roses-biisin voi sanoa surkeaksi. Mutta varmaan tosiaan Herrasen pitäis yks Bed of Roses vetää, että saisi mammatkin tajuamaan ääniskaalan. Mä en pidä hevimusiikista, mutta on pakko sanoa että sen Mikon vedon jälkeen seuraava, jota jaksoin kuunnella oli Kimmo Herranen. Kaikki siinä välissä oli ihan turhaa. Todella sääli, että Krista pelattiin ulos viime viikolla, koska Kristalla oli Mikon tasoista karismaa. Sokeudella ei ole tässä asiassa roolia -sokea tai enää, kyllä lauluääni on se mikä ratkaisee.

Vierailija
5/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni ihan kylmät väreet kun äsken kuuntelin kunnon volyymilla. Illalla ei kuulostanut yhtään niin komealta kun piti olla hiljempaa kun lapsi oli menossa unille :)

Vierailija
6/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni ihan kylmät väreet kun äsken kuuntelin kunnon volyymilla. Illalla ei kuulostanut yhtään niin komealta kun piti olla hiljempaa kun lapsi oli menossa unille :)

Vierailija
7/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tykkää siitä vaikka se onkin sokea....

toi on laulukilpailu. miksi hänestä pitäisi pitää vain, koska hän on sokea?

kyselee sokean miehen vaimo.

Vierailija
8/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasen hehkutusta. Kyse oli todellakin huutamisesta, ei laulamisesta. Ja jos on yhtään sävelkorvaa, niin kuulee, että ne kohdat, joissa koitti olla jotain sävelkulkua, menivät todella epäpuhtaasti. Eli ikävä kyllä ääni ei tällä kertaa ratkaissut.

Vierailija
9/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä Herrasen laulu. Melko puhtaastikin vielä jos vertaa esim. Hiltuseen ja Löfmaniin joilla molemmilla oli niiiin epäpuhdasta kiekumista että sattui korviin!

Aaltokin tempaisi mun mielestä hyvin. Olis ainesta vaikka Nightwishin solistiksi.

Lätsäpää oli tylsä, samoin Säntti ja Kimmo. Matikainen oli aika hyvä.

Vierailija
10/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltokin tempaisi mun mielestä hyvin. Olis ainesta vaikka Nightwishin solistiksi.

Puhtaasta laulusta en tiedä, mutta minusta Saaran ääni oli tuohon laulamiseen liian "ohut". Se meni kiljumiseksi.( Nightwishin Anette ei myöskään ole kummoinen)

Ja Matikainen ei ole koskaan koskettanut minua, yhtään millään. En ymmärrä ollenkaan hänen hekutustaan, se on niin mitäänsanomatonta, eikä äänikään ole kumoinen.

Vierailija
11/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on hyvä ääni tietylää voimakkuudella ja äänialalla, mutta eilinen meni totaalisen alavireiseksi.

Vierailija
12/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eniten ehkä kappalevalinnan takia. Menis tuo jossain tanssilavoilla. Saaran kiljuminen sopi tuohon biisiin. Ei ollut mitenkään "liian ohut".

Vierailija
13/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musikaalisita taitoja. Hiltusen laulu oli täysin puhdasta. Herrasen ei. Sääli, että musiikillisilla ansioilla ei kisan tässä vaiheessa ole enää merkitystä. Ja, no Löfman lauloi aivan pieleen, siinä olen samaa mieltä, kuin myös Aallon suorituksesta. Mutta Kim Koskinen on aivan loistava artisti ja Herraseen verrattuna laulu on puhdasta ja hän taitaa vaikeatkin melodiakulut. Säntti ja Kimmo ovat myös molemmat äärimmäisen musikaalisia ja taitavia äänenkäyttäjiä. Matikainen taas kuuluu samaan kategoriaan Kallion kanssa. Ihan ok laulaja, mutta ei erota massasta.

tämä Herrasen laulu. Melko puhtaastikin vielä jos vertaa esim. Hiltuseen ja Löfmaniin joilla molemmilla oli niiiin epäpuhdasta kiekumista että sattui korviin!

Vierailija
14/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se näyttää minusta siltä että nukahtaa itsekin kesken esityksensä. Mikko sentään kiekaisi niin komeasti että nousi tukka pystyyn

Vierailija
15/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se että sitä kutsutaan huutamiseksi laulamisen sijaan kertoo kaiken. Ja sitä se nimeomaan oli, huutamista. Kuka tahansa pystyy karjumaan mikrofoniin, onhan näitä poikien bändiviritelmiä nähty kautta aikojen.

Vierailija
16/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämän tasoisessa kilpailussa "melko puhtaasti" ei saisi riittää. Kun mukana on äänensä hallitsevia täysin puhtaasti laulavia artisteja, ei Herrasella pitäisi olla mitään jakoa loppupeleissä.

Vierailija
17/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musikaalisita taitoja. Hiltusen laulu oli täysin puhdasta. Herrasen ei. Sääli, että musiikillisilla ansioilla ei kisan tässä vaiheessa ole enää merkitystä.

mutta itseäni ärsyttää että en enää tajua että kuka laulaa puhtaasi ja kuka ei :( Aikoinaan on käyty ne perinteiset teorian ja säveltapailun kurssit ja mielestäni olen ihan musikaalinen.

Minun mielestä HIltunen lauloi aivan pieleen, tai joku siinä viilsi korvaa. Herranen taas lauloi minusta hyvin.

Mistä löytyy absoluuttinen totuus heidän taidoistaan ja ennenkaikkea: miten omaa sävelkorvaansa voi kehittää niin että tunnistaa mikä menee oikein?

Vierailija
18/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä toi ihan niin epävireinen ollutkaan mitä muistelin. Mutta kamalan ärsyttävän terävä ääni sillä on, sattui korviin!

Vierailija
19/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kuuntelemaan esityksen uudelleen ilman fanitusta. Kappale oli lähes kokonaan laulettu lievästi alavireisenä. Välillä koitti korjata asiaa ja sillon mentiinkin himpan ylävireisyyteen. Tähän päälle kun lisää selkeät virhenuotit, äänen särkymiset jne. niin musiikillisista ansioista ei voida Herrasen kohdalla puhua. En tiennytkään, että jotkut biisit PITÄÄ laulaa huonosti. Alkuperäinen versio on loistava. Ja siis puhtaasti nuotilleen laulettuna.

Herrasen laulu oli puhdasta. Lauloi tuon biisin juuri niin kuin pitääkin

Vierailija
20/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku on siinä hyvä, niin Mikko