Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luoja että Mikko Herranen veti hyvin

Vierailija
23.03.2012 |

Illan paras

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jäin ensin miettimään mitä heviä Mikko on laulanut kun sitä huutamiseksi kutsutaan.. Sitten selvisikin, että kyse on 30STM-bändistä, mikä on kaukana hevistä. :DD Vitsit, että sain nauraa näin lauantaiaamun kunniaksi!

Veitkö paremmin kuin Jared Leto?

Vierailija
22/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei pärjää kovinkaan kumoisesti enkunkielisilä kappaleilla. Ulkomailta tulee niin paljon kaikkea enkkukamaa että siinä jää suomalainen lallattelija helposti toiseksi vaikka kuinka hyvin vetäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jäin ensin miettimään mitä heviä Mikko on laulanut kun sitä huutamiseksi kutsutaan.. Sitten selvisikin, että kyse on 30STM-bändistä, mikä on kaukana hevistä. :DD Vitsit, että sain nauraa näin lauantaiaamun kunniaksi! Veitkö paremmin kuin Jared Leto?

Vierailija
24/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitkö paremmin kuin Jared Leto?

http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=234254

Vierailija
25/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut sävelkulultaan ns. normaali. Tyypillinen Queenin kappale, jossa on paljon modulaatioita jne. Tämä juuri teki laulusta erittäin haastavan ja sääli, ettei Hiltusta onnistumisesta palkittu jatkopaikalla.

Sävelkorvaa pystyy kehittämään vain kuuntelemalla paljon ja tarkasti.

musikaalisita taitoja. Hiltusen laulu oli täysin puhdasta. Herrasen ei. Sääli, että musiikillisilla ansioilla ei kisan tässä vaiheessa ole enää merkitystä.

mutta itseäni ärsyttää että en enää tajua että kuka laulaa puhtaasi ja kuka ei :( Aikoinaan on käyty ne perinteiset teorian ja säveltapailun kurssit ja mielestäni olen ihan musikaalinen.

Minun mielestä HIltunen lauloi aivan pieleen, tai joku siinä viilsi korvaa. Herranen taas lauloi minusta hyvin.

Mistä löytyy absoluuttinen totuus heidän taidoistaan ja ennenkaikkea: miten omaa sävelkorvaansa voi kehittää niin että tunnistaa mikä menee oikein?

Vierailija
26/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä. Mikään ei iskenyt oikein kunnolla:(

Vierailija
27/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen lauloi aika perusbiisin sävelkulultaan. Kannattaa oikeasti kuunnella se alkuperäinen, niin tiedät miltä kappaleen olisi pitänyt kuulostaa.

No eipä ollut Herrasenkaan kappale helpoimmasta päästä, mutta hyvin veti Mikko

Vierailija
28/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen lauloi aika perusbiisin sävelkulultaan. Kannattaa oikeasti kuunnella se alkuperäinen, niin tiedät miltä kappaleen olisi pitänyt kuulostaa.

No eipä ollut Herrasenkaan kappale helpoimmasta päästä, mutta hyvin veti Mikko

Vierailija
29/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan mieletön

Vierailija
30/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juuri teki laulusta erittäin haastavan ja sääli, ettei Hiltusta onnistumisesta palkittu jatkopaikalla.

mutta häiritsee tuo, että yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Lauloiko se Herranen nyt puhtaasti vai ei? Ja HIltunen, menikö oikein? Täällä(kin) esiintyy monenlaista tietäjää mutta maallikkona en ymmärrä että kuka puhuu totta.

Vierailija
31/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävelkulultaan erikoisen ja vaativan kappaleen. Herranen lauloi (lue:huusi) epävireisesti kappaleen, jossa on selkeä melodiakulku.

Tämä juuri teki laulusta erittäin haastavan ja sääli, ettei Hiltusta onnistumisesta palkittu jatkopaikalla.

mutta häiritsee tuo, että yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Lauloiko se Herranen nyt puhtaasti vai ei? Ja HIltunen, menikö oikein? Täällä(kin) esiintyy monenlaista tietäjää mutta maallikkona en ymmärrä että kuka puhuu totta.

Vierailija
32/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sävelkulultaan erikoisen ja vaativan kappaleen. Herranen lauloi (lue:huusi) epävireisesti kappaleen, jossa on selkeä melodiakulku.

mielenkiinnosta muuten: onko sinulla joku koulutus musiikin alalle?

Vierailija
33/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet ymmärrä, kuinka huonosti Herranen tuon kappaleen lauloi. Minusta kyllä tuntuu, että sinä toistat vain tuota Jared Letoa, koska hänen nimensä on tässä ketjussa jo mainittu. Yleensä kappaleesta puhuttaessa nimetään yhtye (jos kyseessä ei ole sooloartisti), sinä päätit nimetä suosikiksesi ainoastaan yhtyeen solistin.

Hah, minä olen mieletön Jared Leto -fani, joten tiedän tosiaan miten se vedetään ja Mikko veti hyvin

Vierailija
34/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiinnosta muuten: onko sinulla joku koulutus musiikin alalle?

Vierailija
35/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan on näin, että Toni Hiltunen oli tähti ja Mikko Herranen floppi (itse ajattelin juuri päinvastoin) niin mistä sitten johtui, että Herrasesta tuli niin yleisön, tuomareiden kuin FB:n reaktioissa se tähti? Räppäri Elastinen pillitti esityksen jälkeen. Kun taas Toni Hiltunen ei päässyt lähellekään tätä? Miten musiikkikasvatuksen maisteri perustelee tämän?

Mä autan: kyseessä on kokonaiselämys. Katsoin molemmat uudestaan nauhalta ja edelleen ne väreet nousevat Herrasen esityksestä ja eikö oo koomista, mä en pidä rockista. Mä diggailen Adam Lamberetia ja muuta poppia. Mutta silti tämä (sinun mukaasi) täysin epävireinen rock-veto oli niin huikee, että olin aivan fiilareissa.

Kauniisti ja oikein laulaminen eri riitä. Tämä muuten yksi syy, miksi levyjäkin tehnyt Saara Aalto ei breikkaa -se tunne jää pois. Eihän Apulantakaan laula nuotilleen vaan ihan epävireisesti suurimman osa ajasta ja levykauppa käy. Hmm, mä kyllä tykkään parista Apulannan biisistä -ehkä mussa on pieni rokkarin siemen?

Vierailija
36/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällaisen maallikon korviin Toni Hiltusen laulu kuulosti kyllä kovin epävireiseltä. Minusta se oli kyllä illan kamalinta antia Amanda Löfmanin suorituksen kanssa.

Vierailija
37/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina kuulostaa hyvältä. Silmät kostuu väkisinkin.

Myös Kim Koskisesta pidin kovasti ja äänestin häntäkin. Toni Hiltunen oli pettymys, sillä hän lauloi yllättävän epävireisesti. Olisi valinnut jonkun turvallisemman kappaleen.

Toivon todella, että näistä tyypeistä Herranen ja Koskinen nähdään finaalissa. Saara Aallolle kaikki kunnia teknisestä osaamisesta, mutta yhtään hänen esittämäänsä biisiä en ole kyennyt kuuntelemaan loppuun asti - kuuntelen ohjelman netin kautta videoklipeistä.

Vierailija
38/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Apulantakaan laula nuotilleen vaan ihan epävireisesti suurimman osa ajasta ja levykauppa käy. Hmm, mä kyllä tykkään parista Apulannan biisistä -ehkä mussa on pieni rokkarin siemen?

niin kyllähän Dingo, Popeda, Eput ja Juice kuulostaa kaikki aika karmeilta jos pelkkää laulua ajattelee. Juicen menestys perustui varmaankin sanoituksiin mutta noista muista en osaa ihan itsekään sanoa ;)

Vierailija
39/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musiikkitieteitä opiskelee ne, joista ei itsestä ollut muusikoiksi...

anteeksi, ei millään pahalla

Vierailija
40/66 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikolla on loistava ääni, ja pitäkää suunne kiinni jos ette ymmärrä, että tässä biisissä on huutamista.