Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättääkö 2.5v ja 0.5v mummolaan ja mennä

Vierailija
22.03.2012 |

viikoksi 7veen ja miehen kanssa risteilylomalle. Tämä on aika iso kysymys. Toisaalta on surkeaa, kun isompi poika ei enää pääse mihinkään, esim. tälle lomalle lennetään 18h, joten ei mitään toivoa, että ainakaan minun pienempiäni voisi lentokoneeseen ottaa, mutamaksi tunniksikaan.

Toisaalta, matkalle tulee iso joukko lähisukulaisia, mentäisiin yhdessä ja olisi kiva heiädnkin kanssa viettää joskus aikaa. Isä myös kustantaisi osan matkasta.

Periaatteessa mies voisi jäädä lasten kanssa myös, mutta onhan se hänelle vähän tympeä, eikä tässä kaksinkaan juuri olla.

Mitä siis tehdä? Pikkuiset tuntevat mummon ja papan oikein hyvin ja onhan heistä toisilleen henkistä seuraa. Pienempi ei tietysti tajua vielä erojen päälle, mutta isommalle on jo vähän tiukempi juttu ehkä?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tekisin lastensuojeluilmoituksen jos tietäisin jonkun tekevän mitä ap suunnittelee. Kyllä on vanhemmuus hukassa.

Vierailija
62/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee jo niin paksuksi. Joku pitää nyt hauskaa miedän kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan vielä 7-vuotiaan meidän sukulaisten kanssa yhteiselle reissulle, joka ei toistu usein. Miten se on niin vaikea käsittää? Itävallassa ei ole mitään vikaa, siellähän mekin käymme normaalisti. Miten täällä on niin käsittämättömän vaikea ihmisten vastata edes yhtä neutraalia lausetta. Onko se niin masentavan totta, että täällä pyörii vain katkeria ja ahdistuneita ihmisiä. ap

Hän ei halua 18 tunnin lennolle ja viikon risteilylle vaan luulee reppana, että pitkä viikonloppu Itävallassa olisi matkustamista. Hänestä ei todennäköisesti koskaan tule kansainvälistä liikemiestä, vaikka puhuu jo nyt kolmea kieltä sujuvasti. Matkustamme liian lähellä kotia, ei lapsesta ikinä tule mitään.

koska pikkusisarukset eivät voi reissata 18 tunnin lentoa. Nyt kyse onkin jostain ihan muusta eli miksi ihmeessä perut puheitasi?

Miksi et halua viedä pikkusisaruksia samalle reissulle, eivätkö he ole sinun sukusi arvoisia?

Vierailija
64/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä lapsia ei jätetä hoitoon viikoksi. Vaikka pieni lapsi ei osaa sanoin ilmaista tunteitaan, niin kyllä hän silti tuntee ikävää Ja kokee tulleensa hylätyksi. Pienet eivät muista enää vanhempiaan viikon päästä.

Kaverini on ollut 5-vuotiaana reilun viikon (tai peräti 2 viikkoa) isovanhemmilla hoidossa vanhempien itsekkään reissaamisen takia. Hän sanoi olleensa todella pahoillaan ja ikävissään.

Kyllä niitä reissuja voi tehdä myöhemminkin jos pienempiä ei voi nyt mukaan ottaa. Tai sitten toinen vanhempi jää kotiin.

Teidän ei tarvitse elää lasten pillin mukaan, mutta teidän on otettava huomioon lastenne fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi.

Vierailija
65/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin on varaa kahden pienen lapsen kanssa kaukomatkoihin. Ei me rahanpuutteen takia olla jätetty matkoja väliin. Esikon ollessa vajaa 3v käytiin 8pv egyptissä. Nyt pienempi alle vuosikas ja odotellaan vielä hetki että hän kasvaa ja lähdetään sitten. Minä pidän olennaisena myös, että lapsi näkee maailmaa, tutustuu uusiin paikkoihin, ihmisiin ja kulttuureihin, mutta en halua tehdä sitä toisten lasten kustannuksella. Ei esikko ole osannut olla vailla mitään ulkomaanmatkoja, ei asuta missään perähikiällä ja lapsi tosiaan osaa olla iloinen esim. uimahallireissuista, kotimaan parin päivän lomailuista tms. Onko se lapsen tarpeen huomioimista vai omaa tarvettasi, että pitää lähteä 18 tunnin päähän 7 v kanssa?

Vierailija
66/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on keskimäärin vain pienten lasten kotona olevia äitejä, joka muuttaa vastauksia.

Minun mielestäni vauva ei tarvitse lähimainkaan niin paljon äitiä, kuin esim. jo 2-vuotias tarvitsee. Johan sen näkee vauvan käyttäytymisestä, vauva on ihan tasan tyytyväinen, kun saa ruokaa ja syliä siinä, missä 1.5 -vuotias pistää jo eroitkua kehiin ja tulee helmoihin ujostellessaan.

Lisäksi mielestäni myös 7-vuotias tarvitsee hyyvin paljon vanhempiaan. Ja laatuaikaa. Ihan laatuaikaa, ja en tarkoita tällä ulkomailla reissaamista, mutta mitä lähipiiriä olen seurannut ja keskusteluja täällä, lapset unohdetaan saman tien, kun pääsevät vaipoista. 7-vuotiaalla se vasta ikävä onkin, kun tajuaa vieläpä ajan päälle.

Se taas, että niin surkeaa kuin onkin, minun vauvani eivä tissitystä lukuunottamatta ole erityisesti äidin perään olleet. Vasta sitten, kun ovat kasvaneet.

Väitänpä, että se, joka sanoo vauvan tarvitsevan nimenomaan äitiä enemmän, kuin esim. 5-vuotias taitaa itse hormoneissaan tarvita sitä vauvaa. Huomattavasti enemmän minua huolettaa se 2.5 -vuotias ja sitä tässä pohdinkin kovasti.

Vierailija
67/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa löytyy jne. mutta silti juuri tämä nimenomainen reissu olis se maatakaatavin. Ilman tätä esikoinen ei pääse koskaan minnekään. Mä saan ainakin sen käsityksen, että tuo 7 v. ei ole käynyt muualla kuin siellä uimahallissa. Eihän yksi reissu muuten olisi noin suuri asia, jos säännööisesti olisivat matkustelleet. 7 vuoteen mahtuu kuitenken aika paljon reissuja, jos vanhemmat tykkäävät reissata ja sitä rahaa löytyy.

Vierailija
68/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva ei tajua mitään? oletko tosissasi???

Herranen aika. 7-vuotias ilmaisee kaipauksensa, mutta tajuaa tilanteen ja kestää sen. Sen sijaan vauva tai 2-vuotias ei tajua mistään mitään ja kokee musertavan hylkäämisen vain.

En mä ap tajua sua. Sulla on nyt kauhea vinku päästä matkalle miehen ja isomman lapsen kanssa. Nauttimaan matkasta ja ajasta ilman näitä pieniä. Ymmärrän sinua sen suhteen. Sitä en vain ymmärrä, kuinka tosissasi suunnittelevat toteuttavasi sen. Ja miksei nämä pienemmät voi tulla mukaan? Minusta vaihtoehtoja on nämä:

- 7-vuotias lähtee sukulaisten kanssa yksin

- pienet jää kotiin toisen vanhemman kanssa

- pienet lähtee reissuun.

- jätätte koko matkan väliin

Ja tiedoksi vaan. Meidän perhe reissaa paljon, mutta lapsia ei hylätä mihinkään mummuille ennen kuin lapset kestävät sen.

Vierailija
69/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain siksi, että sukulaiset menossa. Isä täyttää vuosia ja kustantaakin osan matkasta. Ovat tärkeitä myös esikoiselle. Ja ei, eivät voi muuttaa matkasuunnitelmaa meidän vuoksemme. Ja on, on ikävää, mutta jos haluan ikinä heidän kanssaan loman viettää, tämä on se tilaisuus, vaikka ovatkin vähän itsekkäitä.

Ennemmin mietin, että isä jää kotiin.

Minulla ei ole oikeastaan mitään tarvetta reissata ulkomailla, liian työlästä.

ap

meilläkin on varaa kahden pienen lapsen kanssa kaukomatkoihin. Ei me rahanpuutteen takia olla jätetty matkoja väliin. Esikon ollessa vajaa 3v käytiin 8pv egyptissä. Nyt pienempi alle vuosikas ja odotellaan vielä hetki että hän kasvaa ja lähdetään sitten. Minä pidän olennaisena myös, että lapsi näkee maailmaa, tutustuu uusiin paikkoihin, ihmisiin ja kulttuureihin, mutta en halua tehdä sitä toisten lasten kustannuksella. Ei esikko ole osannut olla vailla mitään ulkomaanmatkoja, ei asuta missään perähikiällä ja lapsi tosiaan osaa olla iloinen esim. uimahallireissuista, kotimaan parin päivän lomailuista tms. Onko se lapsen tarpeen huomioimista vai omaa tarvettasi, että pitää lähteä 18 tunnin päähän 7 v kanssa?

Vierailija
70/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta pärjäisi heidän kanssa. OK

Nyt alat päästä lähelle totuutta

jos haluan ikinä heidän kanssaan loman viettää, tämä on se tilaisuus

Eli nyt on kyse sinun tarpeesta. Ei yhdenkään lapsesi.

Vierailija
71/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko vielä, miksi et voi viettää isäsi luona/kanssa lomaa koko perheesi kanssa ihan kotosuomessa? Miten tämä voi olla ainoa tilaisuus?

Vierailija
72/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan käsittämätöntä, että joku voi oikeasti ajatella, että vauva tai pieni lapsi ei älyä mitään tai ei osaa kaivata äitiään!!! Oletko ihan tunteeton typerys? Totta kai vauvat ja pienet lapset kaipaavat äitiään, he ovat tuntevia ja herkkiä, turvaa kaipaavia ihmisen alkuja siitä huolimatta, että eivät osaa puhua ja soittaa itkien perään. Oikeastaan juuri sen vuoksi tarvitsevat äidin lähelleen, koska eivät osaa ilmaista puheella tunteitaan. Jokainen voi tökätä sen tuttipullon tai pilttilusikan lapsen suuhun, mutta sitä tunnesidettä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta lapsen kanssa ei voi korvata kukaan. Haloo!!Olet jo selkeästi päättänyt lähteä ja nyt sinua ärsyttää, kun täällä järki-ihmiset sanovat toista. Minkäänlaista palautetta tai kritiikkiä et kykyene ottamaan vastaan vaan purnaat aina vastaan. Usko jo, 7v ei tarvitse mitään 18 tunnin lentomatkan päässä olevaa viikon risteilyä huomatakseen, että on tärkeä oma yksilönsä. Taidat vaan itse haluta pienemmistä eroon levähtämään. Usko pois, se onnistuu helpomminkin.

Vierailija
73/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän useammat ihmiset kasvattaisivat lapsiaan siihen, että uimahallireissu riittää elämykseksi, niin ehkä tämä maailma pelastuisi.

Vierailija
74/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan halua, että esikoinen pääsee seuraavan kerran mihinkään, kun on yläasteella.

Miksi pitäisi odottaa yläasteelle asti? Ihan hyvin voisit pistää muksun niiden lähisukulaistesi kanssa reissuun viikoksi ilman isää ja äitiä. Vähemmän hän kärsisi kuin pienemmät. Tai lähde lyhyemmälle reissulle ison kanssa. Tai palkkaa vaikka ylimääräinen hoitaja viikoksi MUKAAN reissuun pienemmille, juuri kerroit että rahasta ei ole tiukkaa.

Ja toisekseen, tämä on sukulaisreissu, joka tuskin toistuu meidän suvun tuntien.

Käykää sukulaisissa kylässä.

En näe tätä syntinä, minun mielestäni lapseen pitää panostaa erityisesti, kun hän tarvitsee muutakin, kuin tissin suuhun.

Toki, mutta ei pienempien sisarusten kustannuksella!!!!!

Mutta olet sitä mieltä, että minulla ei ollut oikeutta hankkia kolmea lasta? Pistänkö adoptioon, vai mitä ajattelit? Sanoisin, että noila aivonystyröillä epäilisin tilanteen olevan toisin päin.

Olisi kannattanut ajatella asiaa enne lasten hankintaa vai mitä?

[/quote]

Vierailija
75/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tullut yllätyksenä, sinulle tulisi, jos tietäisit, millaista meillä on. Keskivertoäidille on tullut.

Vierailija
76/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en jaksa lukea ihan kaikkia kommenttejasi, mutta onko sille mitään estettä, että lomalle lähtisitte sinä ja 7-vuotias kahdestaan? Miehesi jäisi kotiin pienempien kanssa? Minusta se on jo aika win-win-tilanne :)

Vierailija
77/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva saattaa aluksi olla tavallista itkuisampi ja sitten vain vetäytyä apaattisemmaksi eikä häntä hoitava näe mitään erikoista. Vauva unohtaa vanhempansa, hän ei pysty pitämään mielikuvaa hoivaavasta äidistä viikkoa (kuten 3v pystyy)vaan unohtaa äidin ja alkaa etsiä kiintymystä hoitajasta. Vauva hämmentyy ja stressihormonien pitoisuus elimistössä nousee.

Minulla on monen ikäisiä lapsia (2 allergista eli tiedän mitä on tunnin välein herääminen), mutta niin paljon en voisi uhrata isomman lapsen eteen, että jättäisin vauvan viikoksi ilman jompaa kumpaa vanhempaa. En voisi laittaa vauvaa niin suuren stressin ja hämmennyksen alle.

Oikeastaan on aivan sama tuuppaatko 7-vuotiaan vieraiden ihmisten hoivaan vai jätätkö vauvan tuttujen isovanhempien luo hoitoon viikoksi. Vauva tuskin on pystynyt luomaan riittävän hyvää ja turvallista kiintymyssuhdetta isovanhempiinsa, sillä se vaatisi jatkuvaa päivittäistä hoitoa, joka kestää useita tunteja. Ensimmäisen elinvuoden aikana ihmiset katsotaan voivan muodostaa kiintymyssuhteen kolmeen ihmiseen. Teidän tapauksessanne ne luultavasti ovat äiti, isä ja 7-vuotias sisarus.

Joko menette kaikki, jompi kumpi vanhemmista 7-vuotiaan kanssa tai jäätte kaikki kotiin ja annatte 7-vuotiaalle lyhyemmän matkan jomman kumman vanhemman kanssa.

Vierailija
78/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lykkää pienemmät toisten hoiviin ja keskittyy yhteen lapseen maapallon toisella puolella samalla kun pienemmät ihmettelevät, minne molemmat vanhemmat katosivat. Noin pienet eivät vielä tajua että vanhemmat edes pysyvät olemassa kun häviävät. Heidän maailmassaan vanhemmat ovat lopullisesti poissa. Kyllä isommalle voi antaa kokemuksia ilan että pienille aiheutetaan noin paljon haittaa.

kanssa. Tiedätkö, millaista on herätä vähintään tunnin välein yöllä. Kerro minulle, miten minä edes voisin asettaa omat tarpeeni minkään edelle. Esim. perustarpeeni, kuten syöminen ja nukkuminen.

Juu, älä todella kerro minulle, kenen tarpeet minä asetan etusijalle. Mutta minä muistan myös sen, että minulla on yksi lapsi, joka tarvitsee yhtä paljon, jos ei jopa enemmän, huomiota joskus.

Se taas tuntuu unohtuvan monelta äidiltä, että se hoitovastuu ei lopu, kun lapsi alkaa itse käydä vessassa. Maailmaa varten tarvitsee paljon koulutusta.

ap

Vierailija
79/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä on niin käsittämättömän vaikea ihmisten vastata edes yhtä neutraalia lausetta.

Sua on harvinaisen kiva provosoida, kun tartut kuin kala täkyyn... :DD

Oikeesti mulle on ihan sama, missä sun kakaras lomansa viettävät.

Vierailija
80/111 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 10, 8 ja 2,5, enkä kyllä jättäisi pienintä viikoksi yksin mummolaan, vaikka mummo lapselle tosi läheinen ja hyvä hoitaja onkin.

Minusta puolivuotiaan voi ehkä jättää yhdeksi yöksi hoitoon, ei yhtään enempää.

Eikä minusta 7-v. tarvitse mitään pitkiä matkoja, vaikka ne sinänsä kivoja voisivat ollakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän