Nyt ihan aikuisten oikeesti: Paljonko teillä jää käyttörahaa kuussa
laskujen maksun jälkeen? Eiköhän olla jo sen verran aikuisia, että voidaan nimettömästi kertoa totuus, eikä tarvitse esittää rikkaampaa kuin on.
Kiitos, jos vastaat asiallisesti:=)
Kommentit (391)
Vuokran, netin, puhelimien, vakuutusten, autoveron, sähkön, hygienia-/terveys-/kosmetiikkakulujen, muiden välttämättömien laskujen, bensojen ja ruoan jälkeen ylimääräistä jää 400-500 € kuussa. Siitä sitten ostetaan vaatteita, sisustetaan, harrastetaan ja matkustetaan.
2 aikuista ja 1 lapsi meillä.
Eipä hirveitä, about 500e hyvässä kuussa joskus ei sitäkään. Yksi kk oli niin paljon menoja ja laskuja et kun palkkapvä maksoin kaikki niin "ylimääräistä" ns käyttörahaa jäi 100e. Tää ois niiku sellainen mil voin itelle ostaa vaik vaatteita/kampaaja tai pistää säästöön. Usein kaikki tuollainen ylimääräinen menee säästöön koska en läheskään joka kk shoppaile tai muutenhan koe tarvetta laittaa kaikkea haisemaan
N. 900€, menot samaa luokkaa (vuokra laskut ruoka). En tienaa paljoa, mutta menot pienet.. Asun yksin.
Miehen tuloja ja menoja en niin tarkkaan tiedä, mitä nyt veroilmoituksesta sen verran, et enemmän luin mä. Työn ohessa harrastaa myös yrittämistä.
Asuntolainaa tai autolainaa meillä ei ole. Eikä tietääkseni muutaman velkaa. Mies maksaa autokulut, paitsi toisen auton vakuutus ja verot menee mun tililtä. Mies maksaa sähköt ja lämmityksen(ei tietoa summista, edellisissä maksoin mä).
Nettopalkkani on noin 2100 ja siitä ruokaan jne. menee 600-800. Puhelinlaskuun satanen (3 kännyä&liittymää). Lasten kirjakerhot 60. Jäsenmaksut liittoon nelisen kymppiä.Lasten vaatteisiin hm, Seppälä vaihtelevasti. Eli varmaan tonnin töhellän joka kuukausi humpuukiin, kun aina on tili tyhjä.
Teenpäs tällaisen pienen laskelman ihan omaksi iloksi (meidän perhe koostuu 27-vuotiaasta miehestä, 25-vuotiaasta vaimosta ja 5-vuotiaasta pojasta)
Tulot:
Miehen palkka netto 2300
Mun palkka netto 2000
Menot:
Asumismenot n. 1200
Auton polttoaine 200
Ruoka 500-600
Kuntosalijäsenyys 34
Spotify & Netflix 20
Elisa Viihde 20
Vakuutukset (koti, henki, matka jne) 55
Eli tulot 4300 netto, kiinteät menot n. 2150. Hyvin tullaan toimeen ja matkustaminen on mahdollista muutaman kerran vuodessa.
600e, meitä on kaksi ja toinen vaan käy töissä.
Vuokran maksamisen jälkeen jää n. 150, josta sitten maksetaan laskut, bussikortti, ruuat ja muu tarvittava. Taidan olla aika köyhä :D
Laskujen jälkeen? Kaipa niitä laskuja on suurituloisella enemmän, lainanlyhennykset korkeampia jne. Oma valintahan se on. Itsellä 290 vuokraan, 2 kännykkään, 20 sähköön ja 10 vakuutukseen. Kyllä näillä laskuilla omasta palkasta se lähemmäs pari tonnia jää sitten ruokaan ja muuhun.
Yksin asun, vuokran sekä kuukausittaisten laskujen jälkeen elämiseen jää n. 1200 €.
Vuokran ja laskujen jälkeen itselleni jää n. 600-800e kk. Mieheni rahoista en tiedä kun kummallakin omat tilit.
50-100 euroa, kun kaikki on maksettu. En enempää oikein tarvitsekaan.
Tällä hetkellä joku 4500€-5000€, pitkällä ulkomaankomennuksella jossa kaikki maksetaan eikä ole ainuttakaan säännöllistä menoa.
Siis tulevien lomamatkojen maksuun, lomamatkat maksetaan heti kun painetaan näppäimistön enter-näppäintä.
just maksoin laskuja n.1200 (mm. puolet autosta, hoitomaksu, netti,yhtiövastike joka vie leijona osan(kämppä menossa vaihtoon!), isälle palkkaa hoitaa meidän lapsia 2kpl 5 ja 9-vuotiaita aamulla ja iltapäivällä, ) eken edestä! 350 lapsilistän on 200 ja 200 saan vammaistukea suurin osa menee ruokaan rahaa n.400-500 loput menee mm.vaateisiin ja muihin hankintoihin...
Hyväpalkkaisessa työssä kun olen niin laskujen ja lainojen jälkeen noin 2500-3000e/kk
Laskujen jälkeen noin 500e kk jolla pitäis hankkia ruuat, vaatteet ja bussiliput kolmelle
Olen yksin asuva mies ja saan kaikki rahani sossusta. Käyttöön vuokrien (2 asuntoa), autokulujen, ulkomaanmatkojen, huonekalujen, puhelinkulujen, vaatekulujen, partureiden, manikyyrien, hierontojen ja muiden välttämättömien menojen ja viiden koiran menojen jälkeen jää jotain kolmisen tonnia kuussa.