Nyt ihan aikuisten oikeesti: Paljonko teillä jää käyttörahaa kuussa
laskujen maksun jälkeen? Eiköhän olla jo sen verran aikuisia, että voidaan nimettömästi kertoa totuus, eikä tarvitse esittää rikkaampaa kuin on.
Kiitos, jos vastaat asiallisesti:=)
Kommentit (391)
Minun tulot aikuisopiskelijana nyt nettona reilut 900 euroa.Mies tienaa noin 2500,-. Mies maksaa pääosan laskuista, minulla vuokraan ja puhelinlaskuun + muihin pieniin menoihin menee noin 200-250/kk. Tuo loppuosa menee sitten ruokaan (ostetaan noin puoliksi, ei lasketa mitenkään, aika paljon menee kuitenkin) ja vaatteisiin + muihin. Kaikki menee, mut kaiken tarvittavan pystyy hankkimaan.
Eiköhän sitä joku 1000-2000€/kk jää käteen, riippuu vähän siitä kuinka paljon menee baarissa ja täytyykö hotelleja tai lentolippuja maksaa. Ne mitä jää käteen sijoitan säännöllisesti osakkeisiin siihä vaiheessa kun on kertynyt noin. 5000 - 10000€ tilille. Ei kannata liian pienillä summilla ostaa.
Tässä edelliset ostot jotka on tehty vain kolme kuukautta sitten: http://puu.sh/9ApqB/d5e11afced.png
Olen opiskelija ja kayn osa-aikatoissa. Laskujen ja vuokran jalkeen minulle jaa noin 500 euroa, josta 300 jaa suoraan saastoon ja 30 euroa lomapottiin - loput jaavat elamiseen, ja mita tililla on kuun lopuksi, menee toiselle lomatilille. Tuolla saastotavoitteella ei ole viela deadlinea, joten kaikki ylijaaneet roposet ovat vain plussaa.
Hyvin menee, tunnen olevani taloudellisesti tasapainoinen! Taloutemme muoto on 2x opiskelija, vain mina kayn toissa.
Tällä hetkellä jää vuokran jälkeen 800e.
Aikuisten oikeesti, käteen jää vuokran jälkeen noin tonni. Hyvin riittää.
N. 700-800 e vuokran + veden ja sähkön jälkeen.
Aikuisten oikeasti, elän alukuusta tulevalla as. tuella (160e) ja puolessa välissä kuuta tulevalla työttömyyspäivärahalla (522e). Yhteensä siis vähän yli 680e kuussa.
Ekasta satsista jää muista laskuista riippuen 20-80e noin 2.5 viikoksi kaikkeen, kunnes tulee se jo mainittu 522e. Tästä jää vuokran ja kaikkien muiden laskujen jälkeen 40-170e loppukuulle, kunnes alkukuusta tulee taas as. tuki. Kuu kuun perään tätä samaa.
Suurin menoerä on asunnon kustannukset, joihin menee keskimäärin 350-500e kuussa. En polta, juo, ei autoa ei lapsia joten pärjään (jotenkin) :)
Mutta kaikki ylijäävä raha menee käytännössä hygieniaan ja ruokaan. "Ylimääräistä" rahaa jää ~0-20e kuussa. Mutta sellaista se elämä välillä on.
Toivottavasti saan töitä pian.
Aikuisten oikeasti, meillä on käteen jäävät tulot n. 3500e kuussa. Siitä asumiseen menee noin 1000e, autoon 500e, ruokaan 500e ja säästöön 500-1000e.
Lopuilla viidellä sadalla - tuhannella eurolla ostan vaatteita lapsille mitä he tarvitsevat, maksetaan harrastusmaksut (tosin ei joka kk), ulkona syömiset ym. hömpät.
Meillä vuokraan 840€/kk ja ruokaan 300€/kk, joiden jälkeen käteen jää yhteensä vaihdellen 800-1000€/kk, riippuen suurimmista laskuista (esim. sähkölasku n. 100€ 2kk välein). Mies opiskelee ja tekee töitä samalla, minä kokopäiväisesti töissä.
Lapsia tai lemmikkejä ei ole joten ylimääräiset rahat käytetään reissaamiseen, vaatteisiin/kosmetiikkaan, ulkonasyömiseen yms. Säästössä vuoden ajalta jo vajaa 3000 €. :) Ihan mukavasti tässä parjäillään.
Lasken aina että vähintään 200 euroa ruokaan, lääkkeisiin ei nykyään tarvitse kuin joskus, oli aika kun meni jopa 50 kk.
En tiedä. Kaikki mieleen tuleva ostetaan ja aina on rahat loppu. Noin rehellisesti kun kysyttiin...
N.600€. Siitä ruoat ja muut ostot. Ei kauhean paljon.
Tein juuri tarkan laskelman menoista hoitovapaata varten. Menot on 600€ kuussa+päivähoitomaksut(muksut jää varmaan tauolle hoitovapaan ajaksi)+ruoat+muut menot. Hoitovapaalla pystyn olemaan siihen asti kun nuorin on 1,5v. Enempää ei ole säästöjä.
Usein ei jää käyttörahaa ollenkaan. Joskus voi kuukaudessa jäädä muutama kymppi ja ne menevät harrastuksiin tai kahvihetkeen ystävän kanssa. Mutta en valita, sillä hengissä ollaan edelleen ja vanhoja vaatteita ja tavaraa on ihan riittävästi. Töitä ei ole löytynyt ja joudun nyt elämään työmarkkinatuella (pienin mahdollinen peruspäiväraha), josta yritän maksaa kaikki omat menoni. Koska rahani eivät riitä asumiskuluihin, joutuu mieheni avustamaan minua tässä tilanteessa sen verran. Nyt säästän kunnalliseen hammashoitoon. Ehkä alkusyksystä käyn taas kampaajallakin hiuksia leikkauttamassa ellei tule mitään yllättävää menoa.
Täytyy sanoa, että en tiedä. Sen verran jää, ettei koko asiaa tarvitse miettiä. :)
Mun pitää aikuisten oikeesti tunnustaa, etten tiedä, paljonko rahaa jää laskujen maksun jälkeen omaan käyttöön. Saama on kuitenkin plussan puolella, kun sitä rahaa vaan tilille kertyy!
Tässä sen taas tajuaa miten pienellä kituuttaa, ei ihme jos pinna välillä kireällä. Olen opiskeleva 2 lapsen yh eli esim. kesällä "tuloni" minimi elarit (kelasta) lapsilisä ja asumistuki jonka jälkeen 910e vuokrasta vielä noin 300 maksettava itse. Vuokran, laskujen, ruoan ja bensan jälkeen ei jää käyttöön kuin muutama hassu kymppi. En polta, en juo. Lapset ei harrasta. Jos saisin 300 e tai enemmän kk olisin ikionnellinen.
Meille jää 720e mut sit bensat vielä pois ni eipä siitä paljoa jää..ruokaa ja vauvan jutut ostaa mut eipä sillä muuta..2 aikuista ja 4kk vauva.
Olen pienipalkkainen akateeminen käteen jää ehkä 1820 kuussa, siitä jää laskujen jälkeen ehkä 1300 käteen, sinkku ja pienet tulot, kaupungin vuokra-asunto ja ei autoa. Ruokaan menee ehkä se 400 euroa kuussa ja säästää yritän 200 e/kk eli jäisikö se 700 kaikkeen muuhun.
Ja sitä muuta on paljon, kateeksi käy teidän 2500 nettopalkat, tolla eläis jo herroiksi.
siis olen sanaton teidän tulojen edessä..mun tulot 1800 kk ja siitä vuokra jne. Yh ei todellakaan pääse rikastumaan millään tuilla kuten vieläkin jotkut sitä luulevat kun kaiken maksaa itse. Kahden nuoren kanssa tultava toimeen 660 €/kk siitä matkakortit ruuat lääkkeet vaatteet.. kaikki. Ei lomasäästöjä tai muitakaan säästöjä. Jos jotain yllättävää tulee olen k*usessa.