Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairaana, oltava töistä pois

Vierailija
22.01.2024 |

Aina ahdistaa ilmoittaa asiasta... En joudu olemaan kun yhden päivän kun hoito järjestyy loppuviikon muulla tapaa, mutta silti inhottaa olla pois. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen nykyään niin, että lapsi menee edelle ja minulla on oikeus olla pois

Vierailija
2/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kohta helpottaa. Saadaan pois sellaisia kellä on vaan oikeuksia. Tuottamattomia yksilöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tollanen työkaveri, ensin viikon pois töistä kun lapsi sairas, sitte oli ite poissa viikon kun oli ite sairas, sitte viikon töissä ja sama rumba taas alusta. Kyllä kyrsi, onneks noi tulee nyt loppumaan!

Vierailija
4/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten niin tulee loppumaan? ... No, ei mahda mitään. 

Vierailija
5/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on pakko jäädä... Mulla yks kaveri toivoo oikein että lapset olisi kipeänä eikä tarttis mennä töihin. Mielestäni erikoista. 

Vierailija
6/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa tuleva työnhaku, ollut nyt talven aikana jatkuvasti lapsen kanssa sairas, siis viimeiset 4kk vähän väliä uutta rajua tautia. Ennen olin vuosia sairastumatta, entä nyt yksinhuoltajana?

Vierailija
7/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitää

Vierailija
8/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo yhtä työkaveria nähnyt viimeksi joskus kuukausi sitten kun koko ajan joku kipeenä perheessä 

Vierailija
9/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jaetaan tasaisesti. Mieskin jää välillä. Tiedän monia joilla se äiti jää aina. 

Vierailija
10/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus yrittänyt tehdä töitä etänä, kun lapsi on sairaana. Se on todella kuormittavaa ja silloin lapsi katsoo tauotta telkkaa tai puhelinta. Nykyään en sitä yleensä yritä.

Vierailija
11/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis. Oon nyt ollu kaks pv pois ja huomenna en kehtaa vaikka lapsi edelleen todella kipee. Miehellä huonompi työtilanne, joutuu oleen tän viikon kun ens viikolla ei välttämättä oo töitä.

Vierailija
12/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pelottaa tuleva työnhaku, ollut nyt talven aikana jatkuvasti lapsen kanssa sairas, siis viimeiset 4kk vähän väliä uutta rajua tautia. Ennen olin vuosia sairastumatta, entä nyt yksinhuoltajana?

Minkä ikäinen lapsi? Yleensä eka talvi on pahin ja sitten helpottaa. Toinen on päivähoidon aloitus, jolloin kaikki taudit tulee kerralla, kunnes vastustuskyky paranee. Ei se kestä seuraavaa 10 vuotta.

Vierailija
13/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Toivottavasti viikonloppuna. Taas tili kilisee. Naisvaltaisen alan keikkarimies.

Vierailija
14/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tarkoitatte, että tämä tulee loppumaan? Edelleen, jos lapsi sairastaa, niin kyllä vaan, vanhempi joutuu olemaan pois töistä.

Vierailija
15/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nykyään edes kerro työkavereille miksi olen pois. Esimies näkee lääkärintodistuksesta,  eikä hän sitä saa koko talolle kertoa. 

Aliarvostettu hoitoala pikku palkkoineen ei missään nimessä mene mun tai lasteni terveyden tai välittömien tarpeiden edelle.

Olen niin kauan näitä hommia tehnyt, että osaan arvostaa itseäni riittävästi, että en sairaana mene töihin. Eikä sairas lapsi ole yksin koko päivää kotona.

Luotan myös työkavereiden  arviointi kykyyn,  olla pois silloin kun terveys tai perhesyyt sitä vaatii. En siis laske heidän poissa olo päiviä. Se ei onneksi ole mun tehtävä. 

Vierailija
16/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille oikein voi mitään, ei sitä lasta yksinkää voi kotiin jättää. 

Vierailija
17/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsesi on ap?

Mutta yhtä kaikki, alle 10v ikäistä on oikeus jäädä 3pv palkallisesti hoitamaan (ja 4.pvä palkatta), jos ei pysty hoitoa muulla tavalla järjestämään. Se siis lukee noin niissä "mustaa valkoisella-papereissa", että hoidon järjestämistä varten ja ellei onnistu niin oikeus vanhemmalla jäädä.

Vierailija
18/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa! Toivottavasti viikonloppuna. Taas tili kilisee. Naisvaltaisen alan keikkarimies.

Kyllä hoitsulla aina keikkaa riittää. Joku on aina pois ja harvemmin syy on siinä, että lapsi on kipeä. 

Vierailija
19/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsesi on ap?

Mutta yhtä kaikki, alle 10v ikäistä on oikeus jäädä 3pv palkallisesti hoitamaan (ja 4.pvä palkatta), jos ei pysty hoitoa muulla tavalla järjestämään. Se siis lukee noin niissä "mustaa valkoisella-papereissa", että hoidon järjestämistä varten ja ellei onnistu niin oikeus vanhemmalla jäädä.

Toikin on niin typerä koko juttu.

Jos mulla on esim.11v lapsi 40'c kuumeessa ja oksentaa, niin ei mua siinä kohtaa oikeudet tai oikeudettomuudet kiinnosta.

Arvioin itse tilanteen ja toimin sen mukaan. 

Vierailija
20/23 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi tuntuipa hyvältä kun meiltä juuri äsken saneerattiin pahin pois. Nyt on aikaa olla oikeuksien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän