Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko itsekäs mulkvisti kun en jaksanut täysimettää kuin 2 viikkoa?

Vierailija
20.03.2012 |

En vain jaksanut enempää. Ja kiva antaa pullosta, kun näkee kuinka paljon vauva todella saa ruokaa. Ja isä pääsee syöttämään yhtälailla. Kuulun siis niihin, jotka ei pidä äidinmaitoa ainoana oikeana ravintona.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko vauva saa ruokaa. Kyllä se on aina kertonut, koska sitä tarvitsee ja koska on saanut kyllikseen.

Vierailija
2/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet, todellakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kysyt tollasta. Et ole tietenkään, jokainen tekee kuten tykkää. Ei se lapsi pulloruokinnasta kuole. Hyvä jos kuitenkin jaksoit jonkin aikaa. Se ei ole kaikkien juttu.

t. Toinen itsekäs.

Vierailija
4/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteluja? Kärsiikö lapsi ja tuleeko hänestä vajavainen aikuinen? Ap

Vierailija
5/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle. jos imetys onnistuu ja maitoa riittää, on tyhmyyttä olla imettämättä. en ees viitti nyt sanoo, että: "mut kukin tyylillään".

Vierailija
6/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen vaan kun et jaksanut ja halusit että isäkin "joutuu" syöttämään.

Toki sinulla on oikeus tuollainen päätös tehdä mutta itsekästä se on

Vierailija
7/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että itsekin tiedostat asian.

Vierailija
8/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka mm. sisältää vastutuskykyyn vaikuttavia tekijöitä. Toki imettäminen ei ole minkään vakuutuksen tms. hakemista, mutta minusta on outoa, että joku vielä nykypäivän tietämyksen valossa pitää yhdentekevänä, ruokitaanko _pientä_ vauvaa rintamaidolla vai kaupan korvikkeella.

Taaperoimetykset yms. ovat sitten jo aivan toinen asia.

Vierailija
9/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni hörhönä, mutta itse perustelen oman vauvani täysimetystä seuraavilla seikoilla:

-pienempi diabetesriski vauvalle

-parempi vastustuskyky vauvalle (pari kertaa vauva on välttynyt flunssaltakin, kun olen itse sairastunut, ja hän on saanut vasta-aineet maidossa, eikä oma flunssani ole tarttunut häneen)

-ravintoaineiden parempi imeytyminen äidinmaidosta lehmänmaitopohjaiseen korvikkeeseen verrattuna

-rahansäästö

-läheisyys imetyshetkillä

-minulle enemmän unta yösyötön aikana, kun vauva syö vieressä, ja itse samalla lepään

Mielestäni maidon menekin näkeminen on todella tyhmä syy olla imettämättä, ellei sitten vauva kasva huonosti rintamaidolla. Tuo isän osallistuminen syöttämiseen sen sijaan on ihan hyvä asia.

Vierailija
10/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä, miksi lopettaa tuossa vaiheessa, kun imetys on oikeastaan vasta lähtenyt käyntiin? Vaikka pullosta näkyykin, että vauva on saanut maitoa, niin itse pidän enemmän siitä, että ei tarvitse pestä ja steriloida pulloja. Tai herätä yöllä hakemaan maitoa.

Mutta kyllä meilläkin isä välillä antaa pullosta, kun olen itse poissa, mutta pääasiallisesti annetaan rinnasta. Koska olen laiska :)

Vierailija
11/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen sinunlaisesi takia meillä on diabetesluvut niin korkeat Suomessa.

Isä voi auttaa niin monella muullakin tavalla, kuin syöttämällä pullosta: käymällä kaupassa, laittamalla ruokaa, siivoamalla, pesemällä pyykkiä, pitämällä vauvaa kantoliinassa...

Vierailija
12/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kasvoin itsekin, kun äitini meni töihin lähes heti minut synnytettyään.

Miksi kaikki superimettäjien lapset ovat allergisia jne?

Omistani kukaan ei koskaan sairasta, ei ole mitään allergioita. Kaikilla kolmella lapsuuden lääkärikäyntejä yhteensä ehkä nuo 3 10 vuoden aikana.Ei korvatulehduksia, ei oksutauteja, ei mitään!

Vierailija
13/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on tärkeintä. Muutaman ensipäivän kun jaksaa imettää, niin se on jo paljon se.

joka mm. sisältää vastutuskykyyn vaikuttavia tekijöitä. Toki imettäminen ei ole minkään vakuutuksen tms. hakemista, mutta minusta on outoa, että joku vielä nykypäivän tietämyksen valossa pitää yhdentekevänä, ruokitaanko _pientä_ vauvaa rintamaidolla vai kaupan korvikkeella.

Vierailija
14/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös äidille ylivoimaisesti helpoin tapa ruokkia lapsi. Ruoka on myös aina helposti mukana, ja voihan sitä maitoa pumpata myös pakkaseen (ja vaikka isä antaa pullosta tarpeen tullen).

Vierailija
15/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläkin selvästi harvemmin allergisia! Tietenkään imetys ei 100% suojaa allergioilta, diabetekselta jne., mutta noiden _riskiä_ imetys selvästi pienentää.

Täytyy tajuta se, että suositukset perustuvat laajoihin tutkimuksiin ja seurantoihin, eivät mihinkään yksittäistapauksiin.

t. kolme lasta täysimettänyt tavallinen äiti (superimettäjä siis??), eikä lapsilla ole allergian allergiaa

Niin kasvoin itsekin, kun äitini meni töihin lähes heti minut synnytettyään.

Miksi kaikki superimettäjien lapset ovat allergisia jne?

Omistani kukaan ei koskaan sairasta, ei ole mitään allergioita. Kaikilla kolmella lapsuuden lääkärikäyntejä yhteensä ehkä nuo 3 10 vuoden aikana.Ei korvatulehduksia, ei oksutauteja, ei mitään!

Vierailija
16/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen äiti on jossain suhteessa itsekäs. Vauvallesi ei ole mitään haittaa osapulloilusta.

Vierailija
17/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle. jos imetys onnistuu ja maitoa riittää, on tyhmyyttä olla imettämättä. en ees viitti nyt sanoo, että: "mut kukin tyylillään".

Pulloruokintakin on ihan hyvää ravintoa, ja jos tälle äidille sopii paremmin tuo, hän voi tehdä niin ILMAN että ulkopuoliset, tilannetta tuntemattomat henkilöt tulevat pätemään omalla rintaruokinnallaan.

AP, saat elää omaa elämääsi ja tehdä siinä omia valintojasi.

Vierailija
18/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jo "muutaman ensipäivän kun jaksaa imettää, niin se on jo paljon se"?

Itselleni imetys on ollut aina lämmin ja iloinen asia, toki terveyshyödytkin tiedostan (ja ne eivät todellakaan lopu kolostriumiin, kuten alla vihjataan).

Vauva saa ensikolostrumista vastustuskykyä ja se on tärkeintä. Muutaman ensipäivän kun jaksaa imettää, niin se on jo paljon se.

Vierailija
19/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa lapselle, että hän ei ole vaivan arvoinen. Kerrot sitten myöhemmin hänelle, että et vain jaksanut. Kaksi viikkoa sai riittää.

Vierailija
20/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin neuroottista, että pitää tietää, kuinka paljon vauva saa ruokaa. Eikö sen tiedä siitä, että se on tyytyväinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä