Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko itsekäs mulkvisti kun en jaksanut täysimettää kuin 2 viikkoa?

Vierailija
20.03.2012 |

En vain jaksanut enempää. Ja kiva antaa pullosta, kun näkee kuinka paljon vauva todella saa ruokaa. Ja isä pääsee syöttämään yhtälailla. Kuulun siis niihin, jotka ei pidä äidinmaitoa ainoana oikeana ravintona.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka väittävät äidinmaidon olevan täysin yhdentekevää, koska heidän nicojanicallakaan ei ole pulloruokinnasta huolimatta allergioita..

Jos ei huvita imettää, sitten ei imetä.

äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle. jos imetys onnistuu ja maitoa riittää, on tyhmyyttä olla imettämättä. en ees viitti nyt sanoo, että: "mut kukin tyylillään".

Pulloruokintakin on ihan hyvää ravintoa, ja jos tälle äidille sopii paremmin tuo, hän voi tehdä niin ILMAN että ulkopuoliset, tilannetta tuntemattomat henkilöt tulevat pätemään omalla rintaruokinnallaan.

AP, saat elää omaa elämääsi ja tehdä siinä omia valintojasi.

Vierailija
22/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitä kukakin sanoo; jokainen tekee kuitenkin omat päätöksensä.

Esim. jenkeissä ei juuri kukaan imetä, ei edes Gwyneth, joka muuten tosi äänekkäästi suitsuttaa puhtaan ruuan ja terveen elämän puolesta.

Et miten täällä Suomessa onkin ne kaikkein imetyshulluimmat naiset?

3kk on ihan maksimi imetykselle, sen jälkeen koko homma on terveydellisestä näkökulmasta täysin turhaa.

Suomessa naiset ovat kyllä todella vietävissä.

Ettekö ymmärrä, että täällä naiset haluataan vaan pitää pois työelämästä noilla kaikilla imetyshulluilla puheilla ja ylipäätään pois vaikuttamasta yhteiskunnallisiin asioihin. Miehet ne vaan porskuttaa ja naiset heiluu kotona oksitosiinipäissään imetyskuplassa, eivätkä ymmärrä mistään muusta, kuin kestovaippjoen riisipapereista ja jostain kantoliinoista - ja puhuvat "tissittelystä". Voi herranperkele!

Ja sanon tämänkin: neuvolat ovat myös ihan perseestä. Rokotukset ovat kaikki ok, mutta se muu paskanlätinä, että onko lapsi jollain käyrällä vai ei jne.

Ensimmäisen lapsen kanssa luulin, että neuvolassa on pakko käydä, mutta onneksi tajusin muiden kanssa, ettei näin ole.

Neuovola on varmasti tärkeä sellaisille, jotka eivät itse oikein tajua asioita, mutta ei muille.

Terveydenhoitajat yms kätilöt ovat noin yleisesti aika yksinkertaista porukkaa, enkä ainakaan itse ole kuullut heidän suustaan vielä yhtäkään asiaa, jota en olisi jo ennestään tiennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii itse tutkia tilastoja:

http://www.cdc.gov/breastfeeding/pdf/BreastfeedingReportCard2010.pdf

G. Paltrow tai muut superjulkkikset eivät edeusta keskivertoamerikkailaista todellakaan :D

Ihan sama, mitä kukakin sanoo; jokainen tekee kuitenkin omat päätöksensä.

Esim. jenkeissä ei juuri kukaan imetä, ei edes Gwyneth, joka muuten tosi äänekkäästi suitsuttaa puhtaan ruuan ja terveen elämän puolesta.

Et miten täällä Suomessa onkin ne kaikkein imetyshulluimmat naiset?

3kk on ihan maksimi imetykselle, sen jälkeen koko homma on terveydellisestä näkökulmasta täysin turhaa.

Suomessa naiset ovat kyllä todella vietävissä.

Ettekö ymmärrä, että täällä naiset haluataan vaan pitää pois työelämästä noilla kaikilla imetyshulluilla puheilla ja ylipäätään pois vaikuttamasta yhteiskunnallisiin asioihin. Miehet ne vaan porskuttaa ja naiset heiluu kotona oksitosiinipäissään imetyskuplassa, eivätkä ymmärrä mistään muusta, kuin kestovaippjoen riisipapereista ja jostain kantoliinoista - ja puhuvat "tissittelystä". Voi herranperkele!

Ja sanon tämänkin: neuvolat ovat myös ihan perseestä. Rokotukset ovat kaikki ok, mutta se muu paskanlätinä, että onko lapsi jollain käyrällä vai ei jne.

Ensimmäisen lapsen kanssa luulin, että neuvolassa on pakko käydä, mutta onneksi tajusin muiden kanssa, ettei näin ole.

Neuovola on varmasti tärkeä sellaisille, jotka eivät itse oikein tajua asioita, mutta ei muille.

Terveydenhoitajat yms kätilöt ovat noin yleisesti aika yksinkertaista porukkaa, enkä ainakaan itse ole kuullut heidän suustaan vielä yhtäkään asiaa, jota en olisi jo ennestään tiennyt.

Vierailija
24/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut siellä perheineni useamman vuoden, ja tutuista äideistä siellä valtaosa imetti - melko lailla samaan tapaan kuin Suomessa.

USA toki on niin iso valtio, että alueellisia ja kultuurieroja imetyksen suhteen varmasti on. Pitääkin tsekata nuo tilastoluvut mielenkiinnosta.

Vierailija
25/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikoinaan valistusta imettävältä ystävältäni kuinka hirveän huonoa ruokaa tutteli on. Minulla tämä oli pakkovalinta, koska minulla maitoa tuli suihkuten ---> pahensi meidän pojan refluksia kun joutui hotkimaan ---> syömälakko --> nenämahaletku. Hän kun imetti molemmat lapset vuoden ikään samalla kun röökasi askin päivässä, mitäs sitten vaikka oli harmaata nikotiinimaitoa, oli sentään tissimaitoa! Nykyään käyttää 1.5-vuotiastaan säännöllisesti mäkkärissä ja ruoaksi syödään kaupan eineksiä. Kumma kyllä, hänen lapset koko ajan sairaita, mutta tämä nyt onkin vain tällainen nicojanica-esimerkki. Hah. Kauhea väittely siitä kuinka kamalaa on jos vauva saa ensimmäisenä elinvuotenaan pullomaitoa, mutta sillä ei olekaan sitten mitään väliä mitä myöhemmin syö.... Ja kyllä äidin pitää kokea imetys mielekkääksi vai sekö sitten lähentää äitiä ja vauvaa kun imetys on yksi ahdistuksen paikka äidille. Onnellinen äiti = onnellinen vauva. Hyökätkää hullut nyt sitten.

Vierailija
26/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että kyllä meillä vauva saa ihan yhtä paljon läheisyyttä (jos ei enemmänkin) vaikken enää imetä. Kurjaa jos imetys on ainoa tilanne jossa vauva sitä läheisyyttä saa.

Vierailija
27/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan äidin maidon pulloon, niin että isä SAA imettää myös ja kokea sen ihanan läheisyyden, mikä saa monet jatkamaan taaperoimetykseen asti. Ei ole minun yksin oikeuteni kun sen voin jakaa. Korvikkeita en kuitenkaan anna, vaan pakastan maitoani/pullotan jääkaappiin ja ukko saa sulatella ja lämmitellä sitten jos joudun olemaan omissa menoissani ja hänellä vahtivuoro, tai kuka tahansa vahtii. En ole niin itsekäs, että omin vauvan vain itselleni :)

Täysimettäköön ne, keille se sopii, minun täytyy pitää huolta mielenterveydestäni nukkumalla ja ottamalla omaa aikaani, sekä haluan tukea mahd. paljon isän ja tyttären suhdetta.

Vierailija
28/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että löytyy aivan selvä korrelaatio esim. 4-6 kk täysimetyksen ja myöhemmän terveellisen ruokavalion välillä. Korrelaation voi päätellä jo siitä, että korkeasti koulutetut äidit imettävät pidempään ylipäätään korkeammin koulutetuissa (terveystietoisissa) perheissä syödään terveellisemmin.

Ystäväsi kuulostaa aika tietämättömältä tosiaankin.

Itse sain aikoinaan valistusta imettävältä ystävältäni kuinka hirveän huonoa ruokaa tutteli on. Minulla tämä oli pakkovalinta, koska minulla maitoa tuli suihkuten ---> pahensi meidän pojan refluksia kun joutui hotkimaan ---> syömälakko --> nenämahaletku. Hän kun imetti molemmat lapset vuoden ikään samalla kun röökasi askin päivässä, mitäs sitten vaikka oli harmaata nikotiinimaitoa, oli sentään tissimaitoa! Nykyään käyttää 1.5-vuotiastaan säännöllisesti mäkkärissä ja ruoaksi syödään kaupan eineksiä. Kumma kyllä, hänen lapset koko ajan sairaita, mutta tämä nyt onkin vain tällainen nicojanica-esimerkki. Hah. Kauhea väittely siitä kuinka kamalaa on jos vauva saa ensimmäisenä elinvuotenaan pullomaitoa, mutta sillä ei olekaan sitten mitään väliä mitä myöhemmin syö.... Ja kyllä äidin pitää kokea imetys mielekkääksi vai sekö sitten lähentää äitiä ja vauvaa kun imetys on yksi ahdistuksen paikka äidille. Onnellinen äiti = onnellinen vauva. Hyökätkää hullut nyt sitten.

Vierailija
29/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin..helvetti pääsee perheessäsi irti tulevina vuosina. Mietipä olisiko pitänyt jättää lisääntymättä?

Vierailija
30/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti ottaen toki saa rintamaitoa pullosta, mutta vauvasi luokitellaan silti täysimetetyksi!

t. äiti, joka on myös täysimettänyt lapsensa (ja toki välillä sitä rintamaitoa on pullostakin annettu)

ihanan äidin maidon pulloon, niin että isä SAA imettää myös ja kokea sen ihanan läheisyyden, mikä saa monet jatkamaan taaperoimetykseen asti. Ei ole minun yksin oikeuteni kun sen voin jakaa. Korvikkeita en kuitenkaan anna, vaan pakastan maitoani/pullotan jääkaappiin ja ukko saa sulatella ja lämmitellä sitten jos joudun olemaan omissa menoissani ja hänellä vahtivuoro, tai kuka tahansa vahtii. En ole niin itsekäs, että omin vauvan vain itselleni :)

Täysimettäköön ne, keille se sopii, minun täytyy pitää huolta mielenterveydestäni nukkumalla ja ottamalla omaa aikaani, sekä haluan tukea mahd. paljon isän ja tyttären suhdetta.

Vierailija
31/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on pässinpää.

Vierailija
32/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antanut vauvan imeskellä mun tissejä mutta mieheni saa aina imeä niitä kun haluaa.

Vierailija
33/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahahah, on täällä ihme porukkaa. :DDDDDD Eiköhän ne diabetesluvut ole korkeat ihan sen takia että kansa lihoo eikä sen takia että äidit ei imetä.

Vierailija
34/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleven merkitystä. Mutta ainahan voit lähettää kehittävän hahhahhaa-palautteesi allamainituille tutkijatahoille...

"Helsingin Kätilöopistolla on alkamassa FinDia-tutkimus. Tiedotteen mukaan tutkimuksessa selvitetään voidaanko diabeteksen riskiä vähentää poistamalla lehmänmaidon insuliini vauvojen ensimmäisten 6 kuukauden ruokavaliosta. Tutkimuksessa vauvoille annetaan ilmaista lehmänmaitopohjaista korviketta. Muissa tutkimuksissa on havaittu mm., että vähintään 4 kk täysimetetyillä on pienempi riski sairastua lapsuusiän diabetekseen kuin niillä vauvoilla, joita on täysimetetty vähemmän kuin 2 kk (esim. Kimpimaki et al, 2001, ks. myös Sadauskaite-Kuehne et al 2004), .

Tutkimustiedotteen mukaan varhainen altistuminen lehmänmaitopohjaiselle korvikkeelle lisää diabetes-riskiä, toisin sanoen pitkä täysimetys vähentää sitä. WHOn suosituksen mukaan ihanteellinen kesto täysimetykselle on lapsen ja äidin terveyden kannalta 6 kk ja imetyksen kokonaiskestoksi muun ravinnon ohella WHO suosittaa vähintään kahta vuotta (www.who.int/inf-pr-2001/en/note2001-07.html). Suositus koskee kaikkia maita."

Hahahahah, on täällä ihme porukkaa. :DDDDDD Eiköhän ne diabetesluvut ole korkeat ihan sen takia että kansa lihoo eikä sen takia että äidit ei imetä.

Vierailija
35/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika on kuitenkin vain pieni osa äitiydestä, ehkä muutut vähemmän itsekkääksi muissa vaiheissa äitiyttäsi. Tosin jos jo imetyksen epämukavuus oli sinulle liikaa, niin en tiedä mikä vaihe lapsen elämää sitten olisi riittävän helppo ettei sinun tarvitsisi tehdä edes tämäntasoisia kompromisseja oman kivuutesi kannalta.

Vauvat elävät tietysti myös korvikkeella. Myöhemmin lapset elävät myös eineksillä. Ei ole myrkyttämistä, siitä ei ole kyse. Lähinnä vain mietin äidin joustokykyä, jos jo kahden viikon kokeilujakso imetystä on liian rankkaa.

Vierailija
36/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi viikkoa meni täysimetyksellä itkua vääntäen kun istuminen sattui niin mahdottomasti. Vauvan oli hankala juoda isoista rinnoistani ja jouduin aina lypsämään rintaa vauvalle, että pääsisi alkuun. Pumppasin syöttöjen jälkeen ja yritin saada maidon tuotannon kunnolla käyntiin. Öisin imettäminen makuultaan ei onnistunut rintojeni mallin ja koon vuoksi joten jouduin nousta istumaan joka imetyskerralle. Kaksi viikkoa vielä yritin väkisin saada maidontuotantoa kasvamaan, mutta jouduin antaa korviketta, kun viiden tunnin imetys ja ISTUMIS session jälkeenkään vauva oli harvoin tyytyväinen. Itkin iltaisin, kunnes mieheni sanoi, että hyvä nainen anna sitä korviketta!

Sitten tajusin, että minun ei ole pakko jatkaa ja hyvillä mielin siirryin korvikkeisiin. Koin helpommaksi herätä kahdesti yössä lämmittämään maitoa, kuin parhaimmillaan 10 kertaa yössä nousta istumaan ja alkaa väen väkisin imettämään.

Äiti oli tyytyväinen ja lapsi huomattavasti vähempi itkuisempi vaihdon jälkeen.

Vierailija
37/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei olis ollu pakko??

Minä imetän mahdollisimman paljon ja pitkään ihan siksi, että olen laska ja haluan päästä helpolla!!

Maitoa minulta ei ole tullut helpolla, mutta ikävä kyllä oon sen työn teettäny vauvoillani, että ovat joutuneet imemään ja imemään, että ovat mahansa saaneet täyteen!

Vierailija
38/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo sun perustelut on mieletään köyhän roskaväen mölinää.

Kun nyt kysyit.

Vierailija
39/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika on kuitenkin vain pieni osa äitiydestä, ehkä muutut vähemmän itsekkääksi muissa vaiheissa äitiyttäsi. Tosin jos jo imetyksen epämukavuus oli sinulle liikaa, niin en tiedä mikä vaihe lapsen elämää sitten olisi riittävän helppo ettei sinun tarvitsisi tehdä edes tämäntasoisia kompromisseja oman kivuutesi kannalta.

Vauvat elävät tietysti myös korvikkeella. Myöhemmin lapset elävät myös eineksillä. Ei ole myrkyttämistä, siitä ei ole kyse. Lähinnä vain mietin äidin joustokykyä, jos jo kahden viikon kokeilujakso imetystä on liian rankkaa.

kun se että naisen pitää aina pystyä synnyttämään ilman lääkitystä koska synnyttäminen ei ole fyysisesti eikä edes psyykisesti rankkaa. Eihän se synnytys kestä kauan ja puudutusta jos ottaa niin se vaikeuttaa synnytystä ja verenkierron kautta vauvaan menee lääkkeet. Itsekkäät ihmiset ottavat vastaan "apuja". Puhumattakaan sektiosta... HUHHUH!! ITSEKKYYDEN HUIPPU!

Vierailija
40/79 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se että naisen pitää aina pystyä synnyttämään ilman lääkitystä koska synnyttäminen ei ole fyysisesti eikä edes psyykisesti rankkaa. Eihän se synnytys kestä kauan ja puudutusta jos ottaa niin se vaikeuttaa synnytystä ja verenkierron kautta vauvaan menee lääkkeet. Itsekkäät ihmiset ottavat vastaan "apuja". Puhumattakaan sektiosta... HUHHUH!! ITSEKKYYDEN HUIPPU!

ilman leikkauksiaan :D :D :D Ja antaa vain kaikkien lantiostaan leveäperäisten huumeäitien lisääntyä kuin kanit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi