Jahas mies lähteepi sitten kolmeksi päiväksi koulutukseen.
Vastahan se tuli sieltä pois,kuulemmapäivät opiskelevat ja illat ryyppäävät,juu-u noh se on hyvä et jollakin hauskaa toisin kun minä joka hoitaa kodin ja muksun kun mies poissa ja ei en ota alkomahoolia silloin kun hoidan lasta,vaikka kyllä tota viinahammasta kolottaa,varsinkin se kun tietää että toinen vaan ryyppää iltojen iloksi sielä.
Mitähän kivaa keksisi sitten kolmeksi päiväksi?olen siis kotiäiti,ja ei mulla oikein noita kavereitakaan ole joita kutsuisi kun miehen aikana on kadonnut kaikki mies puoliset kaveritkin,ja naisillakin omat menonsa.
Vinkkejä kaivataanmitä tekisimme lapsen kanssa kaksistaan? Rahaa ei hirvest oo kun toi mies sitten varmaan pitää itsellänsä ne,ruokaa kyllä on kaapissa siitä ei ole huolta,mutta aamulla laitto vituttaa kun mies ilmotti olevansa ylitöissä yhdeksään ja huomenna aikaisin aamulla lähtee sitten kolmeksi päiväksi reissuun. Harmi vaan että isän ja pojan välinen aika jää lyhyeksi,mun pitää nyt sit lasta kuulemma yrittää pitää ysiin saakka hereillä,niin varmaa.. Jep jep..
Kommentit (34)
Itsekin menen työmenoihin, totta hemmetissä. ja toisekseen, ei mulla ole kaverit hävinneet vaikka on perhe tullut perustettua; se on kyllä ihan itsetsä kiinni, pitääkö yhteyttä kavereihinsa, vaikka itselleen miehen ja lapsia hankkii.
Vaikka itsellä ei ole omakohtaista kokemusta vastaavasta, voin kyllä uskoa että tuollainen v-tuttaa tosi paljon. Toivotan sydämestäni sinulle voimia!
että en koe miehen hauskanpidon olevan pois minulta. Onhan se vähän rankempaa hoitaa yksin koti ja lapset mutta muutama päivä silloin tällöin ei haittaa. Jaksaapa paremmin tätä arkea sitten, kun pääsee välillä ihan muihin ympyröihin.
että mies on 3 päivää työreissussa?
Soita miehen pomolle ja sano, että "minä en päästä Jukkaa työmatkalle"
on ongelmana vaan se, mitä puuhataan ehtoisin.
Kyllä muakin vituttais jos mies lähtis työreissuun ja rälläisi ehtoot kun minä pidän kotia pystyssä.
lapsen kanssa...mitä te teette sitten kolmistaan kun mies on paikalla? Silloinko tiedät mitä tehdä?
Näin yksinhuoltajan näkövinkkelistä ongelmasi on naurettava.
että mies on 3 päivää työreissussa? Soita miehen pomolle ja sano, että "minä en päästä Jukkaa työmatkalle"
on ongelmana vaan se, mitä puuhataan ehtoisin. Kyllä muakin vituttais jos mies lähtis työreissuun ja rälläisi ehtoot kun minä pidän kotia pystyssä.
jos mies olisi työreissussa ja istuisi hotellihuoneessa illat?
EIkö se ole parempi, että hoitaa rälläyksen pois samalla, jää sitten yhteistä aikaa olla kotaona tai sinun mennä vuorollasi.
En ymmärrä tätä "sulla ei saa olla kivaa, jos mullakaan ei ole" -ajattelua. Kun se tässäkään tapauksessa ei ole keneltäkään pois.
Kyllä muakin vituttais jos mies lähtis työreissuun ja rälläisi ehtoot kun minä pidän kotia pystyssä.
Mitä ihmeen väliä sillä on mitä siellä iltaisin puuhataan (jos siis oletetaan että ei mitään moraalisesti arveluttavaa) kun mies ei kuitenkaan ole ns. saavutettavissa?!?!?
Eli rautalangasta:
mies työmatkalla eli illat pois - mikä ero sillä on käytännön elämään onko mies baarissa, hiihtämässä vai hotellihuoneessa, kun se kuitenkin on poissa kotimamman kaulimen alta?
"Mikko" kolmas pyörä-blogista..
En tiiä, tuli vaan mieleen
työmatkalle. vaihtelu virkistää itse kutakin.
koska myös minä pääsen omiin menoihini aina kun haluan. Ongelma on varmaan tässä epätasapuolisuus,.
Mutta oikeasti, omalla asenteella voi vaikuttaa paljon. Tee lapsen kanssa jotain mistä nautit tai mistä lapsi nauttii, siitä saa kuitenkin sen "hyvä äiti" tunteen aiheuttaman ilon. Mieluiten toki sellaista, mikä on molemmille hauskaa. Tai järjestä asiat niin, että sulla on mahdollisimman helppoa = paljon pikku menoja. Tarkista onko mitään ilmaisia lastentapahtumia, kirjastossa satuhetkiä jne.
Ehdotuksia (riippuu lapsen iästä mikä käy):
leipokaa
menkää kirjastoon
ravintolaan syömään
kahvilaan
elokuviin päivänäytökseen
retkelle
pulkkamäkeen
pk-seudulla Haltialan tilalle tai Fallkullan kotieläintilalle (ilmaisia kaiketi?)
koska myös minä pääsen omiin menoihini aina kun haluan. Ongelma on varmaan tässä epätasapuolisuus,.
...jos sen ANTAA olla ongelma. Jos kokee tuon epätasapuoliseksi niin voisko vaikka itse lähteä joskus viikonlopuksi johonkin: naapurikaupunkiin kaverin luokse tai yksin, risteilylle tms.
Vai kieltääkö mies kaikki menot?
Meillä mies kouluttautui esimies kurssin kauppiaan pyynnöstä. Se vaati monesti vuodessa reissuja Helsinkiin. Muutaman yön vietti siellä. Joka kerta painuivat ryypiskelemään iltaisin. Ja mä hoidin kodin, muksun, työt sun muut siinä sivussa. Sitte oltii niin väsynyttä ku tultiin takaisin ja oli kuulemma raskasta.
Että kyllä muakin sun tilanteessa vituttais, mut eipä sille oikein mitään voikkaan. Meillä mies loppu vaiheessa, kun pyysin, että jättäis ryypiskelyt vähemmälle ja tulis vaikka webbikameran kautta meille höpöttelemään niin suostui ja mulle tuli ainakin hyvä mieli nähdä miestä iltasin ja lapselle varsinkin. Näytti webbikameran kautta iskälle, mitä oli piirtänyt sun muuta.
Koita jaksaa! 3 päivää se vain kestää. Se on loppujen lopuksi lyhyt aika.
mun työreissulla voi olla kännissä vaikka muut onkin,ap:ta vaan vituttaa se silloin kun ap itse juhlii ja mies hoitaa lasta niin mies vinkuu jo 24 aikaa kotiin baarista,eli ap ei saisi ottaa viinaa aamuun saakka,mutta mies saa ja en saisi valittaa. Onneksi mieheni juo harvoin eli valitan kuulemma turhasta.
Kyllä mä tekemistä keksin,huomenna asioiden hoitoa jne,mutta muuten ajattelin kysyä vinkkejä,siis kyllä ap osaa hoitaa lapsen ja keksiä vaikka mitä,mutta eniten tässä vituttaa se et meis vinkuu mut baarireissulta jos oon likkojen kanssa niin kotii ja nyt kun herra ite vetää nii en saisi valittaa yhtään mistään.
Tajusikohan joku pointtini?
Ap
mun työreissulla voi olla kännissä vaikka muut onkin,ap:ta vaan vituttaa se silloin kun ap itse juhlii ja mies hoitaa lasta niin mies vinkuu jo 24 aikaa kotiin baarista,eli ap ei saisi ottaa viinaa aamuun saakka,mutta mies saa ja en saisi valittaa. Onneksi mieheni juo harvoin eli valitan kuulemma turhasta.
Kyllä mä tekemistä keksin,huomenna asioiden hoitoa jne,mutta muuten ajattelin kysyä vinkkejä,siis kyllä ap osaa hoitaa lapsen ja keksiä vaikka mitä,mutta eniten tässä vituttaa se et meis vinkuu mut baarireissulta jos oon likkojen kanssa niin kotii ja nyt kun herra ite vetää nii en saisi valittaa yhtään mistään.
Tajusikohan joku pointtini?
Ap
että mies vinkuu sinua ajoissa kotiin niin olisi selventänyt monta asiaa. Mutta tämäkin todisti sen, että yllättävät moni ei osaa ilmaista itseään selkeästi...
työreissussa, pisimillään voi olla 2 viikkoakin toisella puolella palloa. Mua ei haittaa yhtään, siinä ne hoituu miehen lapsi kuin omatkin, toki sillä erotuksella, että käyn itse töissä päivisin. Ja myös itse otan omaa aikaa omien kavareiden kanssa silloin tällöin.
mun työreissulla voi olla kännissä vaikka muut onkin,ap:ta vaan vituttaa se silloin kun ap itse juhlii ja mies hoitaa lasta niin mies vinkuu jo 24 aikaa kotiin baarista,eli ap ei saisi ottaa viinaa aamuun saakka,mutta mies saa ja en saisi valittaa. Onneksi mieheni juo harvoin eli valitan kuulemma turhasta. Kyllä mä tekemistä keksin,huomenna asioiden hoitoa jne,mutta muuten ajattelin kysyä vinkkejä,siis kyllä ap osaa hoitaa lapsen ja keksiä vaikka mitä,mutta eniten tässä vituttaa se et meis vinkuu mut baarireissulta jos oon likkojen kanssa niin kotii ja nyt kun herra ite vetää nii en saisi valittaa yhtään mistään. Tajusikohan joku pointtini? Ap
Mitä ihmeen väliä sillä on mitä siellä iltaisin puuhataan (jos siis oletetaan että ei mitään moraalisesti arveluttavaa) kun mies ei kuitenkaan ole ns. saavutettavissa?!?!? Eli rautalangasta: mies työmatkalla eli illat pois - mikä ero sillä on käytännön elämään onko mies baarissa, hiihtämässä vai hotellihuoneessa, kun se kuitenkin on poissa kotimamman kaulimen alta?
No jos mies tulee kotiin potien valtavaa univelkaa ja väsymystä ja nukkuu sitten seuraavat pari päivää kotia tultuaan kun oli niin raskasta bilettää yökaudet baarissa tai vaihtoehtoisesti tulee hyväntuulisena ja hyvinnukkuneena valmiina elämään taas perhe-elämää niin minulle siinä on kyllä iso ero.
oikeasti kolme päivää?
Anteeksi mutta en ymmärrä sun ongelmaa.
Pitäskö sun hankkia työ jossa pääsisit itsekin työmatkoille jos noin harmittaa?
Mitä te normaalisti teette, eikö 3pv voi mennä ihan normaaleilla rutiineilla vaikka toinen onkin poissa?
Jos harmittaa kun mies pääsee "vapaalle", vaadi oma vapaasi kun mies on matkalta palannut?
Minun mieheni oli viime viikolla 3 vrk työmatkalla joka oikeasti oli pelkkä huvimatka, ei siis mitään työ-työtä. Eipä tuo minua haitannut. Oltiin lasetn (1v ja 3v) kanssa kerran pizzalla, muuten oltiin kotosalla ja ulkoiltiin paljon. Leivottiin yhtenä päivänä. Itselle ostin herkkuja illoiksi ja katsoin leffaa. Oli mukavaa. Ainoa, mikä harmitti, oli, että mies oli koko viikonlopun sitten ihan pioikki. Annoin nukkua pitkään molempina aamuina.