Jahas mies lähteepi sitten kolmeksi päiväksi koulutukseen.
Vastahan se tuli sieltä pois,kuulemmapäivät opiskelevat ja illat ryyppäävät,juu-u noh se on hyvä et jollakin hauskaa toisin kun minä joka hoitaa kodin ja muksun kun mies poissa ja ei en ota alkomahoolia silloin kun hoidan lasta,vaikka kyllä tota viinahammasta kolottaa,varsinkin se kun tietää että toinen vaan ryyppää iltojen iloksi sielä.
Mitähän kivaa keksisi sitten kolmeksi päiväksi?olen siis kotiäiti,ja ei mulla oikein noita kavereitakaan ole joita kutsuisi kun miehen aikana on kadonnut kaikki mies puoliset kaveritkin,ja naisillakin omat menonsa.
Vinkkejä kaivataanmitä tekisimme lapsen kanssa kaksistaan? Rahaa ei hirvest oo kun toi mies sitten varmaan pitää itsellänsä ne,ruokaa kyllä on kaapissa siitä ei ole huolta,mutta aamulla laitto vituttaa kun mies ilmotti olevansa ylitöissä yhdeksään ja huomenna aikaisin aamulla lähtee sitten kolmeksi päiväksi reissuun. Harmi vaan että isän ja pojan välinen aika jää lyhyeksi,mun pitää nyt sit lasta kuulemma yrittää pitää ysiin saakka hereillä,niin varmaa.. Jep jep..
Kommentit (34)
Mitä ihmeen väliä sillä on mitä siellä iltaisin puuhataan (jos siis oletetaan että ei mitään moraalisesti arveluttavaa) kun mies ei kuitenkaan ole ns. saavutettavissa?!?!? Eli rautalangasta: mies työmatkalla eli illat pois - mikä ero sillä on käytännön elämään onko mies baarissa, hiihtämässä vai hotellihuoneessa, kun se kuitenkin on poissa kotimamman kaulimen alta?
No jos mies tulee kotiin potien valtavaa univelkaa ja väsymystä ja nukkuu sitten seuraavat pari päivää kotia tultuaan kun oli niin raskasta bilettää yökaudet baarissa tai vaihtoehtoisesti tulee hyväntuulisena ja hyvinnukkuneena valmiina elämään taas perhe-elämää niin minulle siinä on kyllä iso ero.
Kyllä miellä molemmat kantaa vastuunsa perheestä baarireissujen ja työmatkojen jälkeen. Ainahan sitä voi mennä aikaisemmin nukkumaan (lasten yöuni 11 h riittää aikuiselle nollaamaan pitkänkin univelan).
Tietysti toinen voi "armahtaa" ja käskeä nokosille, jos toinen on vaikka jetlagin takia väsynyt. PArastahan on silti sinnitellä normaalissa päivärytmissä mahdollisimman pian.
mikä sun harmituksen oikea syy on?
- mies käy koulutuksen iltana ulkona?
- sinun pitää tulla baarista kello 00:00 kotiin?
- joudut olemaan yksin lasten kanssa?
- mies on väsynyt kun tulee matkalta?
..mua itkettää...mitä se siellä tekee..mua itkettää vieläkin enemmän...
Kaikenlaisten naikkosten kanssa ne äiät yhtyvät.
Huaahh...
menoihinne epätasa-arvoisesti ja vinkuu sinua sinun vapaa-ajallasi heti takaisin kyökkiin ja lastenhoitoon, ei sinun ongelmasi siltikään ole nyt se, että miehesi on lähdössä reissuun ja ryyppäämään ja pitämään hauskaa. Se, että sinun miehelläsi on kivaa, ei voi mitenkään olla sinulta pois! (Päin vastoin: eikö se, että läheisellä ihmisellä on hauskaa ja perheellinen ihminenkin saa välillä ladata akkuja ja rentoutua, ole nimenomaan myönteinen asia?)
En ymmärrä, miksi katkeroituisit tai valittaisit siitä, että miehelläsi on mahdollisuus hauskanpitoon, kun ongelmahan on se, että sinulla vastaavasti ei ole! (Se, ettet itse pääse rauhassa baariin ei muuttuisi siitä mihinkään, ettei miehesikään menisi, vai mitä?)
Miksi et keskity tähän varsinaiseen harmittavaan asiaan? Miksi et PUHU miehellesi siitä, että sinua harmittaa, kun hän ei suo sinulle vapaa-aikaa, jota kuitenkin itse viettää? Miksi syyllistät miestä tämän baarireissuista sen sijaan että vaatisit itsellesi omaa aikaa? Ja jos mies ei oikeasti ymmärrä puhetta ja näe asiaa samalla tavalla (että sinullakin on oikeus perheessänne omaan aikaan), sitten vain OTAT sen oman ajan: pakkoko niihin miehen puheluihin tai varsinkaan kohtuuttomiin vaatimuksiin on vastata baari-illan aikana?
Nyt sanot sille miehellesi, että "Hauskaa matkaa, kulta, pidä hauskaa!" ja että "Ajattelin muuten itse mennä ensi viikonloppuna Irmelin kanssa baariin, enkä muuten sitten tosiaan tule kello kaksitoista kotiin; sinä varmaankin voit hyvin hoitaa lapset sinä iltana ja seuraavana aamuna."
Ja jos mies haluaa sinua takaisin aikaisin, anna haluta. Kaikkea ei voi saada aina just niin kuin haluaa. Miehesi varmasti pärjää lasten kanssa vuorokauden putkeen, onhan hän aikuinen ihminen ja lasten toinen ihan täysvaltainen vanhempi.
Voi parisuhdekin paljon paremmin, kun ei vittuile toisen menoista ja pitää huolta omista menoistaan!
Vuosi vuodelta huomaan että sama kuvio toistuu noissa miehissä,nykyään vaan hankalempi lähteä kun lapsi. Olen sitä mieltä että tasavertaisuus pitäisi olla parisuhteessa,eikä vaan että toinen saa tehdä mitä haluaa,samat säännöt kummallekin.
Ikävä kyllä tässä suhteessa se ei toimi,mutta kai sitä rakkautta on kun eihalua enää tässä vaiheessa lähteä vaikka syitä olis ollut. Harmittaa vaan välillä tälläinen epätasaarvoisuus parisuhteissa,oon joutunut aika paljon muuttaa itseäni kun ed suhteissa sain aika paljon hallita elämääni,olihan se silloin lapsettomana helpompaa.
Ap
Vuosi vuodelta huomaan että sama kuvio toistuu noissa miehissä,nykyään vaan hankalempi lähteä kun lapsi. Olen sitä mieltä että tasavertaisuus pitäisi olla parisuhteessa,eikä vaan että toinen saa tehdä mitä haluaa,samat säännöt kummallekin. Ikävä kyllä tässä suhteessa se ei toimi,mutta kai sitä rakkautta on kun eihalua enää tässä vaiheessa lähteä vaikka syitä olis ollut. Harmittaa vaan välillä tälläinen epätasaarvoisuus parisuhteissa,oon joutunut aika paljon muuttaa itseäni kun ed suhteissa sain aika paljon hallita elämääni,olihan se silloin lapsettomana helpompaa. Ap
Hommaat niitä kavereiden tapaamisia, etkä vastaile miehn puheluihin, vaikka kuinka soittelisi. Kännykän saa kiini, jos et tiennyt. ja sanot miehellesin, että myös sinä tarvitset omaa aikaa ja myös otat sitä. vai meinaatko että mies jättää lapset hoitamatta?
..mua itkettää...mitä se siellä tekee..mua itkettää vieläkin enemmän... Kaikenlaisten naikkosten kanssa ne äiät yhtyvät. Huaahh...
Hih! Annetaan ap:n olla:) Se on selkeästi joku hät´hätää teini-iästä selvinnyt. Kaikki me ollaan joskus oltu nuoria.
Jos ap olisi mies ja nainen olisi se, joka viilettää joka puolelle, saisit ihan eri settiä kommenteissa :)
Nainen olisi lusmuluuseri vanhempi jne. ja voi mies parkaa kun noin paskan naisen on ottanut :)
Mutta mutta, minullakin käväisi mielessä, josko olisi kyseessä joku Candyn tapainen Mikko :)
Ei ehkä juuri se Mikko, mutta joku samantapainen huitelija jolla ei oikeasti ole työhön liittyviä reissuja :)
Jos ap olisi mies ja nainen olisi se, joka viilettää joka puolelle, saisit ihan eri settiä kommenteissa :) Nainen olisi lusmuluuseri vanhempi jne. ja voi mies parkaa kun noin paskan naisen on ottanut :) Mutta mutta, minullakin käväisi mielessä, josko olisi kyseessä joku Candyn tapainen Mikko :) Ei ehkä juuri se Mikko, mutta joku samantapainen huitelija jolla ei oikeasti ole työhön liittyviä reissuja :)
yllämainitussa tekstissa,noh tässähän se hauska puoli jos ap tekee niin kuin joku ehdotti,ap:lla ei tulemista kotiin,miehen nimissä asunto ja kaikki muutkin ainoastaan ap: nimissä oma puhelin,eli jäisin kun nalli kalliolle jos mies dumbbaa,ja ihan varmana mies yrittäisi saada lapsen yh oikeuden keksimällä syitä. Meillä mies ikävä kyllä kiristää mua tietyillä asioilla,oon kai heikko kun en osaa laittaa vastaan tai vaan sanoa nyt tämä riittimä lähden,ennen se olisi toiminut jotenkin sitä vaan upputu tähän rooliin mikä mulla on. Mies kyllä antaa mulle rahaa ja saan käydä harrastuksessani,mutta jos tekisin yllätys lähen,voisin olla varma että ei olisi asiaa kotiin.
Ap
yllämainitussa tekstissa,noh tässähän se hauska puoli jos ap tekee niin kuin joku ehdotti,ap:lla ei tulemista kotiin,miehen nimissä asunto ja kaikki muutkin ainoastaan ap: nimissä oma puhelin,eli jäisin kun nalli kalliolle jos mies dumbbaa,ja ihan varmana mies yrittäisi saada lapsen yh oikeuden keksimällä syitä. Meillä mies ikävä kyllä kiristää mua tietyillä asioilla,oon kai heikko kun en osaa laittaa vastaan tai vaan sanoa nyt tämä riittimä lähden,ennen se olisi toiminut jotenkin sitä vaan upputu tähän rooliin mikä mulla on. Mies kyllä antaa mulle rahaa ja saan käydä harrastuksessani,mutta jos tekisin yllätys lähen,voisin olla varma että ei olisi asiaa kotiin. Ap
eikä miehen työmatkassa. Ihmettelen edelleen, miten joku on tuollaisen ihmisen kanssa ja vielä tekee lapsiakin niille. Hohhoijaa
3pv on pieni aika verrattuna siihen mitä tulee lapsen kanssa olemaan.
Joten lopeta se ruikutus ja kasva aikuiseksi.
mutat totuus on toisenlainen,läheiset ei vaan tiedä totuutta,kulissit yllä,aika näyttäämitä tulee ja miksi mä ees valitan kurjasta tilanteestakun jollakinon viel huonommin asiat kun mulla.
Ap
Tämä helpotti kun sai avauduttua ja mies saa men reissullensa,saanhan minäkin mennä tallinnaan rakkaan ystävän kanssa kaksistaan. :))
kaiki ei osaa ilmaista itseään kirjoituksella..
Ap