Siskoni on sitä mieltä että kun minulla on lapsi
päivähoidossa niin kun teen 2 vuorotyötä niin minun kuulemma pitää viedä lapsi kun menen iltavuoroon niin kuulemma joskus 11 aikaa,kun iltavuoro klo 13,mun mielestä' aika naurettavaa viedä niin myöhään lasta päiväkotiin,kun hoitoaika on 7-17 välillä. Mitä mieltä mammat on? Meillä siis mies hoitaa hakemiset jos minä iltavuorossa.
Kommentit (62)
Päiväkotipäivä alkaa aamusella, joten ilman muuta veisin reippaasti ennen yhdeksää, jos mahdollista jo aamupalalle. Hankalaahan tuo 11 aikaan vieminen on lapselle ja henkilökunnalle. Pidä oma rytmisi, tarvitset itse tuon muun aamupäivän töihin lähtöön valmistautumiseen.
pitää vaan säännöllisen rytmin arkena,niin ei mee toinen ihan sekaisin,päiväkodissa selkeä rytmi ja se on myös lapsenkin kannalta.perhana jos me maksetaan kerran täydestä hoitopäivästä silloin lapsi menee sinne sovittuna aikana eli klo 7 ja haetaam se sitten kun päästään.
Ap
"Pidä oma rytmisi, tarvitset itse tuon muun aamupäivän töihin lähtöön valmistautumiseen.
[/quote]
"
valmistautuu rauhassa töihin lähtöön, jotka vie lapset samalla hoitoon kun menevät töihin? Miksi vuorotyöläisen lapsen pitää olla enemmän hoidossa kun on tarvis, että äiti saisi "valmistautua töihin"?
Veisin lapsen niin, että ehtii hyvin syömään. Kävisin vaikka aamulla puistossa/kaupassa tai olisin muuten vaan lapsen kanssa, kun en kerran illalla ehdi.
Eikö pitäisi olla lapsen parhaasta kyse, eikä äidin...
mutta veisin vasta ennen aamupalaa eli noin 8 aikoihin. Mutta kukin tyylillään.
Minäkin teen vuorotyötä ja nautin näistä aamuista lapsen kanssa ennen töihin menoa. Enhän sitten enää illalla näe lasta hereillä. Minä vien lapsen hoitoon ennen töihin menoa ja mies hakee. Näin hoitopäiväkään ei ole kuin maksimissaan 3 tuntia. Meillä tosin hoitaja on tuttu ihminen, ei mikään päiväkoti. Mutta rutiinihan se tämäkin on. Välillä mennään hoitoon heti aamusta ja välillä myöhemmin. Ja välillä ollaan koko päivä kotona.
---perhana jos me maksetaan kerran täydestä hoitopäivästä silloin lapsi menee sinne sovittuna aikana eli klo 7 ja haetaam se sitten kun päästään. ---
Siitä että lapsi saa olla mahdollisimman pitkään isossa ryhmässä, stressaavassa ympäristössä. Vai siitä, että hänellä on päivähoitopaikka, kun hän sitä tarvitsee.
Ajatteletko oikeasti, että "kun maksan summan x/kk, niin lapsihan ei sitä aamupalaa jätä syömättä, kun minä kerran siitä maksan". Tai että "varmasti sitten kuuntelee sitä hirveää meteliä koko rahan edestä, kun minä siitä kerran maksan".
Eikö olisi paras viettää sen lapsen kanssa aikaa silloin kun pystyy, ja viedä hoitoon silloin kun tarvitsee. Etkö itse muka nauttisi, jos saisit yllättäen vähän enemmän vapaata? Ajattele pliis lastasi, eikä sitä päivähoitomaksua, ja kuinka otat siitä täyden hyödyn irti.
ja välillä on vaikka miten paljon pois. Nytkin viime viikolla hain kolmena päivänä jo kello 12. Vaikka maksamme viiteen asti.
Yhden vuoden meni kokonaan aina kello 11 tai 11.30.
2-3 iltavuoroa viikossa.
Aamuvuoroissa vien lapset hoitoon aamupalalle, iltavuoroon mennessä vien ne lounaalle.
Mä taas en ymmärrä mitä järkeä on hilata lapset aamuisin hoitoon, jos ei oo pakko. Syövät jokatapauksessa aamupalan samoihin aikoihin oli mun vuoro mikä tahtos.
Mä vein lapsen aina myöhemmin jos työt alkoi myöhemmin. Samoin tietty hain lapsen aiemmin. Työaikani päätyyi joskus jo klo 13, ja hain lapsen n 14 aikaan, silloin olivat varmasti hereillä jo.
siinä aamulla nyt tarvitsee? Päiväkotipäivät alkaa aamulla ja sillä selvä ja äidillä on joka tapauksessa työpäivä. Lapselle täytyy olla yhtä tuskaa mennä päiväkotiin klo 11?? Mitä järkeä? Jos ei aamusta pääse en veisi ollenkaan.
Ap on oikeassa.
lapsen kanssa. 9-10 aikaan olisi minusta sopiva, jäisi teille yhteistä aikaa mutta ehtisit hetken vain olla ennen töihin menoa. 7-8 on kyllä liian aikaisin, jos vasta 13 menee töihin. Riippuu tietty kuinka usein teet iltaa, mutta jos teet useinkin niin mahd. paljon varmasti jokainen äiti haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa.
Meillä toiveena on, että lapsi tulee 9.00 mennessä, joten varmaan veisin sen viimeistään silloin.
todellakaan veisi lasta päiväkotiin, ennen kuin on pakko!(siis päiväkodin rytmi huomioiden) Kyllä mä mielummin viettäisi aamulla aikaa lapseni kanssa kuin pitäisin kiinni jostain säännöllisestä rytmistä!
kotia että mies ja lapsi saa olla sitten huoletta,aamuni menee kotihommien tekemiseen ja valmistautumiseen iltavuoroon mennessä, siksi tulen viemään lapseni ajoissa päiväkotiin.
Ap
mut en kyllä ymmärrä että miks pitää jo 7 viedä..aika pitkä päiväkin tulee jos 7-17! Oman vein aina töihin lähtiessä, vuorosta riippuen 6.30-9.30 välillä. Itse ainakin nautin kun nukuttiin pitkään (7-8) ja touhuttiin aamulla yhdessä. Lapsi sai itse pyöräillä tai kävellä päiväkotiin kun menin myöhempään. Ei meillä ainakaan tuottanut mitaan ongelmia vaikka päiväkotiin ei menty joka aamu 6.30. Sain itsekkin viettää aikaa lapsen kanssa aamulla kun illalla jäi sitten lyhyemmäksi, ja lapsella lyhyempiä päiviä..päiväkodin päivään pääsee yleensä hyvin mukaan vielä 9-10 välillä, erikseen sitten jotkut retket yms. joihin lähtö joskus aikasemmin.
mutta kyllä me muut tehdään ne kotihommat ja töihin valmistautumiset lasten kanssa.
kotia että mies ja lapsi saa olla sitten huoletta,aamuni menee kotihommien tekemiseen ja valmistautumiseen iltavuoroon mennessä, siksi tulen viemään lapseni ajoissa päiväkotiin.
Ap
päättänyt jo asian, miksi kirjoitat siitä niin että muiden täytyisi ottaa kantaa asiaan. Toki äidillä saa ja pitää olla omaakin aikaa, mutta 7 on mielestäni liian aikaisin..Jos edes 8-9 voisi lykätä viemistä niin jäisi teille laatuaikaa..
ja munkin aamu menee kotihommien tekemiseen. Lapset syö aamupalaa, piirtelee, leikkii ja katsoo aamun lastenohjelmia. Iltapäivisin teen töitä kun lapset nukkuu. Eipä tulisi mieleenkään viedä lapsia hoitoon, kun ei ole kerran pakko.
Mutta kukin tekee valinnat sen mukaan, kuka/mikä on elämässä tärkeintä.
ja jos olen iltavuorossa vien lapset hoitoon noin 12.00 koska silloin alkaa päiväunet ja itse jatkan siitä suoraan töihin.
En oikein ymmärtänyt tuota viestiäsi. Siis menevätkö lapsesi hoitoon jo 7.00 vaikka sinä menet töihin vasta 13.00?
Eli kello 11 on fiksu, koska sen jälkeen on lounas ja sitten päiväunet.
Ethän muuten ole lapsesi kanssa ollenkaan iltavuoropäivinä!
Eskari on sitten eri asia. Sinne veisin kyllä aamulla jo eli siihen mennessä, kun eskariopetus alkaa.