Mitä eroa on 40 ja 60 pesuohjelmalla?
Kommentit (13)
Voi huoh. Eroa on pesulämpötila. 40 pesee +40 asteisessa vedessä ja 60 yllättäen +60 asteisessa vedessä. Osaatko lukea vaatteittesi ja liinavaatteittesi pesulaput?
Värilliset 40, valkopyykki 60 asteeseen.
40 on keski-ikäisten vaatteille ja 60 eläkeläisten pyykille
60 asteessa peset hyvin ne paskassa muhivat alushoususi. Paskahousu. 40 asteessa ei lähde puhtaaksi.
Mä oon aina pessy 90 asteessa ja pihasta on tullu.
60 asteessa vaatteet eivät jää ummehtuneiksi, 40 asteessa jää
Vierailija kirjoitti:
Värilliset 40, valkopyykki 60 asteeseen.
Ja ei todellakaan tuolla tavalla. Mm. värilliset puuvillakankaat tarvitsevat +60C etteivät kankaan värit leviä. Esim, ostapa vaikka marimekon pussilakanat ja laita +40 asteeseen, niin saat nimensä mukaisesti kirjopyykkinä takaisin.
Puuvillaiset vaatteet, lakanat, pyyhkeet, sukat, alkkarit, lattiapyyhkeet ja rätit sekä mopit +60C. Lattiapyyhkeet ja mopit voi pestä myös kuumemmalla.
Keinokuidut yleensä +40C tai viileämmällä. Kuitenkin katsoisin pesuohjeet vaatteen pesulapusta tapauskohtaisesti.
Toinen pesee 40 vaatetta ja toinen 60.
sinulla on joku pro pesukone, kun siinä on 60 pesuohjelmaa. minun pesukoneessa on vain 13 ohjelmaa
Siiihen asti kun tuttavapiirissä oli eka ludetapaus, pesin vaatteet neljässäkympissä, lakanat ja pyyhkeet kuudessa. Nyt pesen vaatteet kuudessakympissä ja lakanat&pyyhkeet 95:ssä. Luteet munineen kuolee 60 asteessa, mutta neljässäkympissä ei. Niitä on valitettavasti nykyisin taas liikenteessä.
Syyhyepidemiakin todennäköisesti leivää, kun ei porukka osaa enää edes pehkujaan pestä.
Lämpötila