Siskoni on sitä mieltä että kun minulla on lapsi
päivähoidossa niin kun teen 2 vuorotyötä niin minun kuulemma pitää viedä lapsi kun menen iltavuoroon niin kuulemma joskus 11 aikaa,kun iltavuoro klo 13,mun mielestä' aika naurettavaa viedä niin myöhään lasta päiväkotiin,kun hoitoaika on 7-17 välillä. Mitä mieltä mammat on? Meillä siis mies hoitaa hakemiset jos minä iltavuorossa.
Kommentit (62)
kotia että mies ja lapsi saa olla sitten huoletta,aamuni menee kotihommien tekemiseen ja valmistautumiseen iltavuoroon mennessä, siksi tulen viemään lapseni ajoissa päiväkotiin. Ap
lapselle olisi parempi nyhvätä aamut kotona ja katsoa kun äiti siivoaa? Tai töllätä telkkaria? Mieluummin antaisin lapsen olla mukana päiväkodin toiminnassa.
Aika karua, jos näet lastasi suurinpiirtein tunnin päivässä. Ei tuollaisia äitejä oikeasti olekaan, jolle joku imurointi on tärkeämpää kuin lapsen hyvinvointi. Provolta haiskahtaa.
kun joku voi vaikka ärsyttävästi keskeyttää ja pyytää pyyhkimään pyllyn tai antamaan vettä, ja sehän ei av-mammalle sovi, kun hänellä on oikeus viedä lapsi hoitoon, häiritsemästä hänen elämäänsä. Viis siitä mitä se lapsi haluaa. Eikä av-mamma ymmärrä edes ihmetellä, miksei hän halua olla lapsensa kanssa vaikka olisi mahdolisuus. Miksi viedä lapsen kanssa roskat, jos voi viedä yksinkin.
kotia että mies ja lapsi saa olla sitten huoletta,aamuni menee kotihommien tekemiseen ja valmistautumiseen iltavuoroon mennessä, siksi tulen viemään lapseni ajoissa päiväkotiin.
Ap
vai onko perheenne lastensuojelun asiakas (ja lapsi siksi ylipitkään päiväkodissa) vai miksi teet normaaleista asioista noin vaikeita?
"
lapselle olisi parempi nyhvätä aamut kotona ja katsoa kun äiti siivoaa? Tai töllätä telkkaria? Mieluummin antaisin lapsen olla mukana päiväkodin toiminnassa.
"
mutta tietysti jos laitoshoito on sinusta lapselle kivempaa, niin sinne päiväkotiin vaan aina kun mahdollista.
Joka päivä teen ruuan valmiiksi ennen iltaan menoa yms. pientä kotihommaa. Ja koneella oloonkin jää aikaa jonkin verran.
kotia että mies ja lapsi saa olla sitten huoletta,aamuni menee kotihommien tekemiseen ja valmistautumiseen iltavuoroon mennessä, siksi tulen viemään lapseni ajoissa päiväkotiin. Ap
aamusta nyt ole varsinaista perhe-elämää sillä merkityksellä vaan tavallinen arki aamu. Ymmärrän kyllä illat ja viikonloput.
Kuulkaas äidit, tässä saattaa tulla teille uutta tietoa: koko elämä on perhe-elämää, jos lapsia hankit. Ihan arki, ja viikonloput, ja lomat ja sairaspäivät jne. Teillä on kyllä pahasti hämärtynyt käsitys perhe-elämästä, jos joku aika päivästä ei sitä ole, mutta toinen on.
Mutta mitäpä tuosta, jos äiti ei halua viettää aamulla aikaa lapsensa kanssa, niin sitten on varmaan parempi olla laitoksessa.
Ap menee töihin yhdeksi, lapsi viedään seiskaksi hoitoon. Tuohon jää 4-5 tuntia perhe-elämää, joka mieluummin jätetään väliin, että saa rauhassa imuroida. Kaikkea sitä. Viedäänkö lapsia vapaapäivinäkin hoitoon, "kun kerran maksetaan täysi hoitomaksu"?
päivähoidossa niin kun teen 2 vuorotyötä niin minun kuulemma pitää viedä lapsi kun menen iltavuoroon niin kuulemma joskus 11 aikaa,kun iltavuoro klo 13,mun mielestä' aika naurettavaa viedä niin myöhään lasta päiväkotiin,kun hoitoaika on 7-17 välillä. Mitä mieltä mammat on? Meillä siis mies hoitaa hakemiset jos minä iltavuorossa.
Meillä minä hoidni hakemiset, kun mies iltavuorossa.
Tärkeintä oli se, että iltavuorolainenkin ehti olla lapsen kanssa. Ei se, että lapsi oli hoidossa KOKO ajan, kun kerran siitä maksoimme.
Täytyy kuitenkin sanoa, että hieman olin kateellinen mieheni "omasta" ajasta. Kun hänen työnsä alkoi kuitenkin vasta yhdeltä. Eli sai olla itsekseen 10.30-12.30 (jolloin piti sitten lähteä töihin ajamaan). Ei minulla ikinä ollut omaa aikaa lasten ollessa pieniä. Kun isompi sitten meni esikouluun, siirtyi päivän aloitusaika yhdeksäksi.
Miehen mielestä se oli rasittava aika. Kun ei saanut rauhassa heräillä. Ristus sentäs!
siinä aamulla nyt tarvitsee? Päiväkotipäivät alkaa aamulla ja sillä selvä ja äidillä on joka tapauksessa työpäivä. Lapselle täytyy olla yhtä tuskaa mennä päiväkotiin klo 11?? Mitä järkeä? Jos ei aamusta pääse en veisi ollenkaan.
Ap on oikeassa.
Kyllä se lapselle on parasta aikaa olla kotona vanhempien/-man kanssa. Tai siis ehkä te olette niitä vanhempia, jotka eivät seurustele lasten kanssa, vaan se lapsen kotona oleminen on teille ihan täyttä tuskaa.
Kyllähän sillä lapselle on iso merkitys onko siellä päiväkodissa esim 5 tuntia verrattuna yhdeksään. Mutta onneksi AV-mammat osaa ottaa kaiken hyödyn irti siitä päiväkodista, kun se kerran on maksettukin. Lasten kanssa oleminen on ihan perseestä, mutta onneksi niitä ei ole tehty kuin kolme...
Käsittämättöntä.
vastasin tuon 31, oli kyllä huonosti sanottu. Tarkoitin vain tätä tapausta, kun joka tapauksessa mennään ennen 11 hoitoon. Tottahan aamupäivälläkin ehtii rauhassa vaikka lukea kirjaa yhdessä, mutta tässä tapauksessa niin ei ehkä olisi vaan äiti tekee omia kotitöitä. Vois kai niitäkin tehdä yhdessä lapsen kanssa, ja ihanteellista kai se toki olisi.
joka alkoi kello 12.
Se oli ihanaa aikaa! Lapset saivat nukkua niin pitkään kuin nukutti, syödä rauhassa ja nautinnolla hyvän brunssin ja leikkiä yhdessä.
Ekana vuonna kuopus meni sitten kirkon kerhoon, joka oli samaan aikaan. Tokana vuonna hän meni sitten päiväkotiin, jonne vein aamupäiväulkoiluun, josta sitten jatkoi lounaalle.
Nyt on aikaiset kouluaamut ja haikeudella muistelen noita aikoja.
Nämä äidit taitaa olla itsekin teollista tuotantoa eivätkä ymmärrä tunne-elämän rakentamista omille lapsilleen. Pahaa tekee lukea näitä kirjoituksia!
että päiväkodin toive oli tuo 10.30. Minusta lapsen olisi voinut viedä vaikka vasta kotilounaan jälkeen päiväunille suoraan. Uskon, että lapsi olisi siihen tottunut.
Vaikka maksoimmekin "täydestä hoidosta", tietenkin halusin, että lapsi/lapset saa olla vanhempiensa kanssa mahdollisimman paljon.
Ja vuorotyön ansiosta olivat siis vajaata viikkoa hoidossa.
todellakin vein lapsen hoitoon sitten vasta kuin työvuoroni oli alkamassa eli kun menin iltaan niin vein lapsen puolenpäivän aikaan,kun aloitin yöputken niin lapsi oli koko päivän kanssani kotona,kamalaa eikö!! käytännössä lapseni oli hyvin vähän hoidossa koko päiviä ja se oli lapsen ja äidin kannalta ihan parasta
Ensimmäiseksi emme ole lastensuojelua asiakkaita.
Toiseksi ap on viel kotiäiti mutta palaa töihin elokuussa jolloin lapsi on 3v(päiväkoti paikka on vireillä ja hoitoaika on määritelty 7-17 välille.)
Kolmanneksi ap:n vuorot on aamuvuoro 7-15 ja 13-21 Ap:n mies vie aamusin ennen ysiä lapsenhoitoon kun ap:lla on aamuvuoro. Ap vie itse lapsensa iltavuorossa esim yhdeksäksi tarhaan,jotta ennättää itse viel tehä askareita ennen iltatyötä.
Tässä nyt vastauksiaheille joita niitä kysyi,niin ja siskoni on sitä mieltä 2 vuorotyöläisenä että hän vie lapsensa sitten vaikak 11 aikaan jos hänellä itavuoro,mun mielestä se vaan sekkoittaa lapsen päätä jos vie eri aikaa,kun pitää saman tahdin ei onglmia ole.
T. Ap
ei hän mene sekaisin pienistä "rytminmuutoksista". Päinvastoin lapsi voi nauttia näistä rauhallisista aamuista enemmän kuin uskotkaan. Ja itsehän tuolla aiemmin sanoit, että viette seitsemäksi, vaikka sinulla olisi iltavuoro.
No, minä veisin vasta lounaalle, ehtisin touhuta lapsen kanssa aamusta kotona. Ethän sinä näe lasta paljon yhtään työpäivinäsi. Ja kyllä, lapsen kanssa voit aivan hyvin aamuisin askarrella hommiasi.
t. 34 vai mikä se oli.
Ootko ap. kysynyt, meneekö lapsesi mieluummin aikaisin hoitoon, vai olisiko äidin kanssa rauhassa kotona. Vai onko sillä mitään merkitystä.
Itse vien lapset hoitoon lounaaksi, kun menen iltavuoroon. Aamulla elämme ihan normaalia arkea, teemme yhdessä niitä kotihommia, tai lapset leikkii/maalaa/muovailee tms. Enpä ilkeäisi viedä aiemmin hoitoon, jos kerran olen itse kotona. Menisitkö itse mielelläsi töihin 5 tuntia aiemmin kuin on pakko?