Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MPR-rokotteesta!!!!!!!!!!

Vierailija
17.03.2012 |

Voi että, kaduttaa niin, että menin tuon ottamaan taaperolleni. 3v. Myöhäistin sitä jo 1,5, kun kuulin niin paljon kauhutarinoita lähipiiristä ja nyt en voi muuta kuin yhtyä niihin itsekin =( Ennen niin aurinkoinen ja hyväntuulinen poika on rokotteesta lähtien ollut itkuinen, hermostunut, kiukkuinen ja ahdistunut. Itkee joka asiaan lohduttomasti, valittaa että joka paikkaan sattuu, ruoka ei maita, maha on vuoroin löysällä, vuoroin kovalla. Kuume sahaa eestaas, yöllä nukutaan huonosti kun jalkoihin sattuu yms. niveliin. Olen kuullut tällaisia juttuja ennenkin, että lapsen persoonallisuus muuttunut täysin tuon rokotteen jälkeen, mutta luulin niiden olevan liioiteltuja juttuja. Nyt tiedän ettei niin ole=( VAatikaa neuvolasta enemmän tietoja tuot rokotetta ottaessanne. Älkää tyytykö selityksiin "pientä lämpöilyä viikon kuluttua" =(

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
2/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:43"]

Tämä ketju saa minut menettämään uskoni ihmiskuntaan. Harmi myös että teidän viattomat lapsenne joutuvat kärsimään vanhempiensa idioottimaisuudesta, kun teidän ei olisi pitänyt lisääntyä alunperinkään. 

Verratkaapa nyt ihan tosissanne niitä rokotusten haittavaikutuksia (niitä, jotka johtuvat VARMASTI niistä eikä esim. ihan vaan uhmasta tai huonosta kasvatuksesta) niihin rokotuksilla ehkäistäviin sairauksiin. Ja lopettakaa tuo propaganda nimettömänä täällä, kertokaa näistä asioista omalla nimellä niin tietääpähän muutkin että teidän kanssa ei ehkä kannata keskustella ihan kaikesta koska ette ole sieltä ihan viisaimmasta päästä :)

[/quote]   Minä en nyt huomannut tuossa missään nimeäsi? Mistä kohdin löytyy?

Ja toiseksi, polio rokotteesta 42 asteen kuume, kouristelut + hetkittäinen tajuttomuus EI ole pikkujuttu! Lääkäri merkitsi heti neuvolakorttiin että ko rokotetta ei saa MISSÄÄN TAPAUKSESSA IKINÄ UUSIA koska seuraukset TULISIVAT OLEMAAN VAKAVAT- Sinäkö kuitenkin uusisit rokotuksen ja ottaisit riskin että lapsi saa polion, kuolee tms? Itse en aio ottaa vaan olen onnellinen että päästiin säikähdyksellä.
[/quote]

Tässä viitattiin varmaan ap:n tekstiin. Tietenkin pelästyit, mutta älä nyt aka riehumaan palstoilla! Oletko oikeasti sitä mieltä, että koska sinun lapsesi sai harvinaisen reaktion, kenenkään muun ei kannata rokottaa lastaan? Mitäs sen Polion kanssa sitten tehdään?

Vierailija
4/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:43"] Tämä ketju saa minut menettämään uskoni ihmiskuntaan. Harmi myös että teidän viattomat lapsenne joutuvat kärsimään vanhempiensa idioottimaisuudesta, kun teidän ei olisi pitänyt lisääntyä alunperinkään.  Verratkaapa nyt ihan tosissanne niitä rokotusten haittavaikutuksia (niitä, jotka johtuvat VARMASTI niistä eikä esim. ihan vaan uhmasta tai huonosta kasvatuksesta) niihin rokotuksilla ehkäistäviin sairauksiin. Ja lopettakaa tuo propaganda nimettömänä täällä, kertokaa näistä asioista omalla nimellä niin tietääpähän muutkin että teidän kanssa ei ehkä kannata keskustella ihan kaikesta koska ette ole sieltä ihan viisaimmasta päästä :) [/quote]   Minä en nyt huomannut tuossa missään nimeäsi? Mistä kohdin löytyy? Ja toiseksi, polio rokotteesta 42 asteen kuume, kouristelut + hetkittäinen tajuttomuus EI ole pikkujuttu! Lääkäri merkitsi heti neuvolakorttiin että ko rokotetta ei saa MISSÄÄN TAPAUKSESSA IKINÄ UUSIA koska seuraukset TULISIVAT OLEMAAN VAKAVAT- Sinäkö kuitenkin uusisit rokotuksen ja ottaisit riskin että lapsi saa polion, kuolee tms? Itse en aio ottaa vaan olen onnellinen että päästiin säikähdyksellä. [/quote] Tässä viitattiin varmaan ap:n tekstiin. Tietenkin pelästyit, mutta älä nyt aka riehumaan palstoilla! Oletko oikeasti sitä mieltä, että koska sinun lapsesi sai harvinaisen reaktion, kenenkään muun ei kannata rokottaa lastaan? Mitäs sen Polion kanssa sitten tehdään?

[/quote]

Hyvähän se on että asioista keskustellaan ja myös sivuvaikutuksista. Ei sitten tule yllätyksenä ja voi myös miettiä kannattaako niitä edes ottaa.

Vierailija
5/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläviä viruksia sisältävien rokotteiden (kuten esim. MPR) on tarkoituskin aiheuttaa tauti lievänä, jonka seurauksena syntyy se immuniteetti. Että naurettavaa jättää rokottamatta näiden ns. normaalien/aiheellisten sivuvaikutusten takia. Persoonallisuuden muutoksiin en sitten ota kantaa...

Vierailija
6/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotätini oli sairastanut polion aikanaan. Häneltä halvaantui jalka sen seurauksena. Itse olen sairastanut tuhkarokon ja sen jälkitautina keuhkokuumeen, ei ollut mikään leikin asia sekään. Mieluummin rokotan lapseni rokotusohjelman mukaan kuin otan riskin vakavista sairauksista.

Vierailija
7/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös vähäteltiin/mitätöitiin neurologisia oireita. Ovat varmaan kuulleet niitä kyllästymiseen asti, mutta mitä väliä, kun taudit saadaan pois ja tilastot näyttää hyviltä. Täytyyhän ne taudit pois saada, ymmärrän sen kyllä. Ja jos he olisivat avoimia, rokotetta ei otettaisi.

Vierailija
8/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei MPR rokotteesta tullut kovin suuria kipuja (tosin hiaman lihaskipuja yms) mutta Polio rokote menikin sitten ihan "överiksi". Pelkäsin pojan kuolevan sihhen. Kuumetta tuli miltei 42 astetta, kouristeli hirveästi jne. Sairaalaan jouduttiin menemään ja lääkäri sanoikin että yhtään kertaa ei saa enää polio rokotetta antaa. Eli kyllä näiden kanssa tarkkana saa olla. Enää minun poikaani ei rokoteta kertaakaan!

Vierailija
9/95 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut odottavan linjan rokotteiden kanssa enkä ole kiirehtinyt niiden ottamista. Nyt otettiin 14-vuotiaalle dT-rokote (ihan nuorillehan sitä ei voi edes ottaa) ja siitä ei tullut mitään havaittavia oireita. Ei todellakaan kaduta, että nuo turhat rokotteet on jääneet ottamatta. Tuo rokotussarja kun saadaan valmiiksi, niin se riittää.

Vierailija
10/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan virallisia tilastoja siitä, kuinka moni ihminen on Suomessa kuollut johonkin rokkoon. Sanotaan vaikka viimeisen sadan vuoden aikana. Tai 50 vuoden aikana, jolloin suojetaan jotkut nälkää yms aihauettaneet sotavuodet yms pois. Kehitysmaiden kuolintiladtot ei nyt kiinnosta, sillä ovat täysin irrelevantteja verrattuna Suomen kaltaisen maan kuolemavaroihin.

Äitini sanoi, että kaikki hänen ikäisensä ihmiset (54 v) ja nuoremmatkin ovat sairastaneet useimmat rokot eikä kellekään mitään käynyt, paitsi pysyvä immuniteetti. Sattui (ja vesirokko kutitti) ja oli kuumetta, mutta viimeistään viikossa terveenä. Ehkä joku sai jälkitaudin, että tosissaan niihin suhtauduttiin, mutta ei sekään kai ollut yleistä. Mä olen tyhmänä luullut, että tuhkarokko on tauti, mihin usein kuolee. Äiti sanoi, että ei todellakaan, ettei hän tunne ketään ikäistään tai vaikka nelikymppistä, joka ei olisi sairastanut.

Vierailija
11/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:31"]

Mä haluan virallisia tilastoja siitä, kuinka moni ihminen on Suomessa kuollut johonkin rokkoon. Sanotaan vaikka viimeisen sadan vuoden aikana. Tai 50 vuoden aikana, jolloin suojetaan jotkut nälkää yms aihauettaneet sotavuodet yms pois. Kehitysmaiden kuolintiladtot ei nyt kiinnosta, sillä ovat täysin irrelevantteja verrattuna Suomen kaltaisen maan kuolemavaroihin.

Äitini sanoi, että kaikki hänen ikäisensä ihmiset (54 v) ja nuoremmatkin ovat sairastaneet useimmat rokot eikä kellekään mitään käynyt, paitsi pysyvä immuniteetti. Sattui (ja vesirokko kutitti) ja oli kuumetta, mutta viimeistään viikossa terveenä. Ehkä joku sai jälkitaudin, että tosissaan niihin suhtauduttiin, mutta ei sekään kai ollut yleistä. Mä olen tyhmänä luullut, että tuhkarokko on tauti, mihin usein kuolee. Äiti sanoi, että ei todellakaan, ettei hän tunne ketään ikäistään tai vaikka nelikymppistä, joka ei olisi sairastanut.

[/quote]

Täällä toinen äitisi ikäinen nainen 54-vuotias, sairastin kaikki rokot lapsena eikä yhdestäkään tullut jälkitauteja. Ollaan me eri kestäviä. Terveisiä äidillesi

Vierailija
12/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini hätäkastettiin tuhkarokon takia, ja mummuni kertoi että oli jumalan ihme että selvisi. Jos silloin olisi jo rokotettu väestö, ei olisi koskaan sairastunut.

Sedälläni oli polio -50 luvulla ja siitä syystä olen em. Rokotteen vaatinut aina itsellenikin vaikka sitä ei enää nykyään suostuta tehostamaan jos ei matkusta riskialueille. Mutta en todellakaan halua elää elämääni pyörätuolissa. Ja haluan rokotteen lapsillenikin.

Ennen rokotteita lapsikuolleisuus oli korkea, toki hoidot ovat kehittyneet mutta silti tuhkarokkoon ja muihin voi kuolla. Pappani sisaruksista vuosisadan alussa selvisi 5 aikuisiksi. Kuulemma heitä oli ainakin 4 jotka kuolivat vauvoina, niitä vaan ei laskettu eikä niistä puhuttu. Erilaisia rokkoja ja yskiä kuulemma saivat ja niihin kuolivat.

Vierailija
13/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:47"]

Minun äitini hätäkastettiin tuhkarokon takia, ja mummuni kertoi että oli jumalan ihme että selvisi. Jos silloin olisi jo rokotettu väestö, ei olisi koskaan sairastunut. Sedälläni oli polio -50 luvulla ja siitä syystä olen em. Rokotteen vaatinut aina itsellenikin vaikka sitä ei enää nykyään suostuta tehostamaan jos ei matkusta riskialueille. Mutta en todellakaan halua elää elämääni pyörätuolissa. Ja haluan rokotteen lapsillenikin. Ennen rokotteita lapsikuolleisuus oli korkea, toki hoidot ovat kehittyneet mutta silti tuhkarokkoon ja muihin voi kuolla. Pappani sisaruksista vuosisadan alussa selvisi 5 aikuisiksi. Kuulemma heitä oli ainakin 4 jotka kuolivat vauvoina, niitä vaan ei laskettu eikä niistä puhuttu. Erilaisia rokkoja ja yskiä kuulemma saivat ja niihin kuolivat.

[/quote]

En tiedä yhtäkään kuvaamaasi tapausta, ei ollut 60-luvulla. Heikoilla geeneillä... Turhaan pelottelet, ei tehoa enkä usko sanaakaan.

Vierailija
14/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisin syy tuolle puolentoistavuoden kiukku ja levottomuusjaksolle on puhkeamassa olevat takahampaat. ei siihen sen kummallisempia syitä tarvita... 

Vierailija
15/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 50 vuotta rokotuskattavuus on ollut väestöä suojaavalla tasolla joten kuolleisuustilastot eivät oikein auta. Ihan sama kuin haluttaisiin palata 1920-luvun liikennekuolemien tasolle kun autoja oli vain muutama. Tilanteet eivät ole vertailukelpoisia.

Rokote on aina jollekulle vaarallinen mutta tauti olisi useammalle vaarallinen. Ja minusta 1/800000 on mukavampi kuolmanriski kuin 1/80000. Kumpikin voi osua kohdalle tai olla osumatta.

Vierailija
16/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 19:47"]

Minun äitini hätäkastettiin tuhkarokon takia, ja mummuni kertoi että oli jumalan ihme että selvisi. Jos silloin olisi jo rokotettu väestö, ei olisi koskaan sairastunut. Sedälläni oli polio -50 luvulla ja siitä syystä olen em. Rokotteen vaatinut aina itsellenikin vaikka sitä ei enää nykyään suostuta tehostamaan jos ei matkusta riskialueille. Mutta en todellakaan halua elää elämääni pyörätuolissa. Ja haluan rokotteen lapsillenikin. Ennen rokotteita lapsikuolleisuus oli korkea, toki hoidot ovat kehittyneet mutta silti tuhkarokkoon ja muihin voi kuolla. Pappani sisaruksista vuosisadan alussa selvisi 5 aikuisiksi. Kuulemma heitä oli ainakin 4 jotka kuolivat vauvoina, niitä vaan ei laskettu eikä niistä puhuttu. Erilaisia rokkoja ja yskiä kuulemma saivat ja niihin kuolivat.

[/quote]

En tiedä yhtäkään kuvaamaasi tapausta, ei ollut 60-luvulla. Heikoilla geeneillä... Turhaan pelottelet, ei tehoa enkä usko sanaakaan.
[/quote]

60-luvulla rokotettiin väestö. Täytyy siis verrata 50-lukuun ja aikaan ennen rokotuksia.

Vierailija
17/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini eno kuoli tuhkarokkoon 6 vuotiaana. Serkkuni kasvot ovat täynnä syviä arpia ja koloja johtuen ärhäkkäästä vesirokosta.

Eiköhän lapsen kiukku ja itkuisuus johdu siitä lievästä sairastamisesta, jonka elävän viruksen onkin tarkoitus aiheuttaa.

Vierailija
18/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minua ei rokotettu 60-luvulla, eikä muitakaan saman ikäisiä, tuolloin ei ollut niin paljon rokotuksia, kuten nykyään. Olen 54-vuotias. Sairastettiin ja saatiin ikuinen immuniteetti. 

Vierailija
19/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokkorokoitukset aloitettiin Suomessa vuonna 1975.

Suomen Lääkärilehti

Vierailija
20/95 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh tuli paha mieli sun lapsen puolesta ettet pidä häntä enää omana itsenään. Mietin vähän :( :'( siellä uhmaa tms, esim. Niitä rokotteen aiheuttamia kipuja mutta sama laps sulla siellä on. Ittesikin on varmaan rokotettu, eikö oo absurdi ajatus ettet olisi itsesi enää sen takia??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi