Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko ihmisiä ärsyttää jos matkustaa lapsen/vauvan kanssa koneessa?

Vierailija
16.03.2012 |

http://www.iltasanomat.fi/matkat/2-vuotiaan-ilmaraivo-kuumensi-keskuste…

Olen lähdössä perheen kanssa lomalle kesällä ja lapset 6-8 -vuotiaita ja kuopus vasta 7 kk lähtökuussa. En tullut edes ajatelleeksi, että itkevän taaperon takia meidätkin voitaisiin poistaa koneesta. :O

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan vanhemmat ymmärsi. Lensin eka kerran kymmenen vanhana-

Vierailija
82/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan vanhemmat ymmärsi. Lensin eka kerran kymmenen vanhana-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs se sinua niin sapettaa, kun osaan yhdestä lapsesta nauttia teidän kaikkien muiden edestä? ;)

Minua ei kiinnosta sinun kuiva mielipiteesi, olen äiti yhdelle pojalle, vaikka se sinua kiukuttaakin, mutta hyvin onnellinen sellainen.

Taidat olla lihava pullantuoksuinen kotimamma, joka ihmettelee pienen perheen onnea. Sori, mutta elämässä on muutakin kuin lapset/lapsi.

en osaa tehdä pullaa ja olen töissä media-alalla. Minulla on kyllä useita lapsia, onneksi. Kun kävimme mieheni kanssa kaksin pidennetyllä viikonloppu reissulla, niin eivät joutuneet olemaan yksin, vaan heillä oli toisensa! Minun elämäni tärkein asia ovat lapseni, tottakai! Enhän muuten olisi edes kunnon äiti.

Kyllä sinunlaisia on paljon ystäväpiirissänikin. Tehdään lapsi vain koska sellainen kuuluu tehdä. Ei sitä lasta oikeastaan muuten edes ole haluttu. Systään vanhemmille heti hoitoon, jätetään yksin ja lähdetään matkoille miehen kanssa. Vaikka toinen on vielä kovin pieni.

Meitä on moneen junaan.

jos lehtiä myisin

hölmö!

Vierailija
84/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsiperheen häirikön vuoksi vaan omaksi iloksi. Lapsiperhe on alakastia siellä, suurinosa käyttäytyy hyvin ja se ilo tulee siellä kanssaihmisistä ja fiiliksistä, ei lapsiperheen esittämästä showsta ja huomionkipeisyydestä. Se lähinnä naurattaa meitä.

Keskitymme sen sijaan pusutteluun ja toisiimme, aivan varmasti lapsiperhettäkin ärsyttää rakastava pari ja iloinen sellainen, kun kaikki ei voi sopeutua lapsiperheen ehtoihin. Lapsiperheiden pentujen nukkuessa, on muiden vuoro aloittaa juhliminen, repikää siitä!

Nekin on ilon ääniä, hyvissä tunnelmissa, joita on turha lapsiperheen latelemien ehtojen vuoksi pilata.

Vähäosainen kasti koneessa ei vaikuta muiden rientoihin. :)

Vierailija
85/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleenkään lähteä lentokoneella koko kööri vielä tässä(kään) vaiheessa. Emme kyllä miehenkään kanssa ole matkustelleet näinä vuosina. Itse asiassa emme ole olleet muualla kuin syömässä muutaman kerran vuodessa, koska meillä asuu kaikki sukulaiset monen sadan kilometrin päässä.

Jos ja kun pääsemme joskus yhdessä reissuun, voisin oikein hyvin kuvitella valitsevani lapsettoman lennon (jos niitä olisi)sekä lapsettoman hotellin. Sen verran harvoin kun tulee reissattua kaksin, en todelllakaan jaksaisi kuunnella lasten huutoa ja riehumista, vaan haluaisin keskittyä yhdessäoloon oman miehen kanssa.

Sen takia emme omien lastenkaan kanssa halua vielä lähteä kauemmas reissuun kun en luota siihen että lapset osaisivat käyttäytyä koneessa, enkä halua pilata muiden matkaa. Ja mitä ne pienet lapset muistaa matkoista? Joskus tuntuu että se on vanhemmille ylpeilyn aihe että "meidän Jani-Petteri se oli jo kolmekuisena ekalla lentomatkalla". Kyllä lapsille voi ihan täällä kotimaassakin järjestää kivoja elämyksiä. Teemme joka vuosi reissuja joissa olemme hotellissa yötä. Ne ovat sujuneet tosi hyvin.

Itse en koe kovinkaan rentouttavana lähteä kolmen pienen lapsen kanssa ulkomaille. On se sit kiva kun lapsi saa oikeen kunnon vatsataudin siellä, siinä on kaikilla loma pilalla.

Eräs tuttuni lensi vuoden ikäisen lapsen kanssa kotimaassa ja kertoi että matka oli ollut ihan kamala,lapsi huutanut lähes koko ajan.

Vierailija
86/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsiperheen häirikön vuoksi vaan omaksi iloksi. Lapsiperhe on alakastia siellä, suurinosa käyttäytyy hyvin ja se ilo tulee siellä kanssaihmisistä ja fiiliksistä, ei lapsiperheen esittämästä showsta ja huomionkipeisyydestä. Se lähinnä naurattaa meitä.

Keskitymme sen sijaan pusutteluun ja toisiimme, aivan varmasti lapsiperhettäkin ärsyttää rakastava pari ja iloinen sellainen, kun kaikki ei voi sopeutua lapsiperheen ehtoihin. Lapsiperheiden pentujen nukkuessa, on muiden vuoro aloittaa juhliminen, repikää siitä!

Nekin on ilon ääniä, hyvissä tunnelmissa, joita on turha lapsiperheen latelemien ehtojen vuoksi pilata.

Vähäosainen kasti koneessa ei vaikuta muiden rientoihin. :)

niin ärsyttäkin, koska se pusuttelun meteli on niin kauheaa. Huomaa, että se on semmosta showta ja huomionkipeyttä vaan. :)se lähinnä naurattaa meitä. Lapsiamme varsinkin.

Ymmärrätkö nyt itse tyhmä mitä kirjoitat? Ensin arvostelet, että lapsiperheet eivät saisi matkustaa koneessa kun häiritsevät muita. sitten kuitenkin leuhkit kuinka mielelläsi häiritset muita koneessa.

Onko lääkitys ihan kunnossa?

Vierailija
87/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kuusi vuotias muistelee edelleenkin vielä matkaa jonka teki 2,5 vuotta sitten. Puhuu jäätelöstä minkä söi, uima-altaasta missä ui ja kaipaa sitä lämmintä ilmaa. En tiedä onko lapseni sitten jotenkin normaalia parempi muistisempi, mutta ihan viikottain muistaa puhua ja kysyy koska taas lähdetään.

Vierailija
88/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleenkään lähteä lentokoneella koko kööri vielä tässä(kään) vaiheessa. Emme kyllä miehenkään kanssa ole matkustelleet näinä vuosina. Itse asiassa emme ole olleet muualla kuin syömässä muutaman kerran vuodessa, koska meillä asuu kaikki sukulaiset monen sadan kilometrin päässä.

Jos ja kun pääsemme joskus yhdessä reissuun, voisin oikein hyvin kuvitella valitsevani lapsettoman lennon (jos niitä olisi)sekä lapsettoman hotellin. Sen verran harvoin kun tulee reissattua kaksin, en todelllakaan jaksaisi kuunnella lasten huutoa ja riehumista, vaan haluaisin keskittyä yhdessäoloon oman miehen kanssa.

Sen takia emme omien lastenkaan kanssa halua vielä lähteä kauemmas reissuun kun en luota siihen että lapset osaisivat käyttäytyä koneessa, enkä halua pilata muiden matkaa. Ja mitä ne pienet lapset muistaa matkoista? Joskus tuntuu että se on vanhemmille ylpeilyn aihe että "meidän Jani-Petteri se oli jo kolmekuisena ekalla lentomatkalla". Kyllä lapsille voi ihan täällä kotimaassakin järjestää kivoja elämyksiä. Teemme joka vuosi reissuja joissa olemme hotellissa yötä. Ne ovat sujuneet tosi hyvin.

Itse en koe kovinkaan rentouttavana lähteä kolmen pienen lapsen kanssa ulkomaille. On se sit kiva kun lapsi saa oikeen kunnon vatsataudin siellä, siinä on kaikilla loma pilalla.

Eräs tuttuni lensi vuoden ikäisen lapsen kanssa kotimaassa ja kertoi että matka oli ollut ihan kamala,lapsi huutanut lähes koko ajan.

käymme ulkomailla perheen kanssa kerran vuodessa. Isommat pojat odottavat matkaa aina tosi kovasti. Suunnittelevat mitä tekevät ja millaisen vesilelun ostavat altaalle. Muutama päivä sitten 6 vuotias juuri tokaisi "eikö voitaisi mennä etelään taas kun täällä suoessa on niin kylmä".

Kyllä lapsetkin nauttivat lämmöstä. Mekin toki mökkeilemme suomessa, käymme kylpylöissä, laivalla ym. Mutta jos lapset saisivat valita minne menisimme, niin he valitsisivat ehdottomasti etelän.

Vierailija
89/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea miksi ei tehdä omia lentoja perheille.

maksaa mitä maksaa kyllä lapsiperheillä on rahaa.

siltä tämä pahasti vaikuttaa. eli turha ruikuttaa että lapsiperheillä ei ole varaa. tähän eikä tähän ja hoitopaikatkin maksaa,

Vierailija
90/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea miksi ei tehdä omia lentoja perheille. maksaa mitä maksaa kyllä lapsiperheillä on rahaa. siltä tämä pahasti vaikuttaa. eli turha ruikuttaa että lapsiperheillä ei ole varaa. tähän eikä tähän ja hoitopaikatkin maksaa,

OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ

Vierailija
91/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä vanhemmat on pitäneet kuria.

Mä puhun lähinnä vauvan ja taaperon korvasärystä, jolle ei voi kurilla mitään. ap

Olet todella vastuuton!

Vierailija
92/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea miksi ei tehdä omia lentoja perheille. maksaa mitä maksaa kyllä lapsiperheillä on rahaa. siltä tämä pahasti vaikuttaa. eli turha ruikuttaa että lapsiperheillä ei ole varaa. tähän eikä tähän ja hoitopaikatkin maksaa,

OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ

JUURIKIN NÄIN. MAKSAKOOT JOS ON KERRAN VARAA. SAMAA PÄTE LIIKALIHAVIIN MIKSI ei myydä kahta paikkaa jos on kerran varaa syödä.

Vierailija
93/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jotenkin tosielämästä vieraantuneita? :O

JULKISILLA paikoilla on kaikenlaisia ihmisiä, aina. On hitaita vanhuksia, on vammaisia, on lapsia, purkkaa jauhavia nuoria, humalaisia, äänekkäästi nauravia tai puhuvia ihmisiä, jnejnejne, miljoona kertaa jne.

Omat lapseni eivät juuri ole lennoilla itkeneet, vaikka matkustamme Suomeen pari-kolme kertaa vuodessa ja tulen matkustamaankin. Jos joskus joku ääni sattuu pääsemään, se on voivoi. Samoin jos joku vaikka kuorsaa vieressöni, se on vaan elömöö. Jos se höiritsee minua, se on MINUN ongelmani, koska valitsin lentokoneen kulkuvälineeksi.Penkkejä meillä muuten ei koskaan potkita, eikä kosketa toisten tavaroihin, yms.

"Hauskinta" on ollut ystävieni kanssa huomata, miten eri tavalla suomalaiset suhtautuvat mm. lapsiperheisiin lentokentillä ja koneissa: britit, irkut, aussit, amerikkalaiset ja välimeren maiden asukkaat yleensä hymyilevät pienille lapsille, auttavat puoliväkisin laukkujen tai vaunujen kanssa (myös lentokenttien henkilökunta oikein tyrkyttää apua!), kun suomalaiset jöröttäen mulkoilevat kulmiensa alta nätisti hymyilevää ja iloista taaperoa.

No, olen jo tottunut siihen. Joskus vaan hävettää, kun joudun ulkomaalaisille kavereille selittelemään suomalaisten itsekeskeistä käyttäytymistä julkisilla paikoilla. Varsinkin miesten mielestä suomalaisten miesten käytöstapojen puute on ollut suorastaan pöyristyttävää.

ja kahden viikon päästä taas Suomeen...

Vierailija
94/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ

JUURIKIN NÄIN. MAKSAKOOT JOS ON KERRAN VARAA. SAMAA PÄTE LIIKALIHAVIIN MIKSI ei myydä kahta paikkaa jos on kerran varaa syödä.

Tämä on kyllä oikea hiekkalaatikko. ei voi kuin nauraa

Vierailija
95/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JULKISILLA paikoilla on kaikenlaisia ihmisiä, aina. On hitaita vanhuksia, on vammaisia, on lapsia, purkkaa jauhavia nuoria, humalaisia, äänekkäästi nauravia tai puhuvia ihmisiä, jnejnejne, miljoona kertaa jne.

Omat lapseni eivät juuri ole lennoilla itkeneet, vaikka matkustamme Suomeen pari-kolme kertaa vuodessa ja tulen matkustamaankin. Jos joskus joku ääni sattuu pääsemään, se on voivoi. Samoin jos joku vaikka kuorsaa vieressöni, se on vaan elömöö. Jos se höiritsee minua, se on MINUN ongelmani, koska valitsin lentokoneen kulkuvälineeksi.Penkkejä meillä muuten ei koskaan potkita, eikä kosketa toisten tavaroihin, yms.

"Hauskinta" on ollut ystävieni kanssa huomata, miten eri tavalla suomalaiset suhtautuvat mm. lapsiperheisiin lentokentillä ja koneissa: britit, irkut, aussit, amerikkalaiset ja välimeren maiden asukkaat yleensä hymyilevät pienille lapsille, auttavat puoliväkisin laukkujen tai vaunujen kanssa (myös lentokenttien henkilökunta oikein tyrkyttää apua!), kun suomalaiset jöröttäen mulkoilevat kulmiensa alta nätisti hymyilevää ja iloista taaperoa.

No, olen jo tottunut siihen. Joskus vaan hävettää, kun joudun ulkomaalaisille kavereille selittelemään suomalaisten itsekeskeistä käyttäytymistä julkisilla paikoilla. Varsinkin miesten mielestä suomalaisten miesten käytöstapojen puute on ollut suorastaan pöyristyttävää.

Vierailija
96/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän lapsiperheelliset tässä kokeneet ongelmaksi lentämistä vaan ne jotka eivät halua lentää lasten kanssa, niin heille pitäisi olla lapseton lento. Tietysti lisämaksusta. Eikö se olisi hyvä. Vaikka kyllä tuollaiset valittajat löytäisivät valitettavaa sieltäkin...

Vierailija
97/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ärsyttää.... Onhan se nyt aika häiritsevää jos vauva itkee tuntitolkulla vieressä, etkä pääse pakoon. Mutta eihän sen takia kannata jättää lähtemättä! Kyllä lapsiperheillä on oikeus matkustella siinä kuin muillakin. Käytännössä monet vauvat on koneessa ihan kiltisti, ja pienet itkut pitää kanssaihmisten kestää, sorry vaan.. Se koneesta poistaminen taisi olla aika poikkeuksellinen tapaus, tuskin tuollaista joutuu itse kokemaan. Matkaan vain, hyvin se menee! Mä luotan tissittelyyn, syömisen, kuvakirjojennja lelujen apuun... T. Äiti joka on lähdössä 8kk ikäisen kanssa 3,5h lennolle.

VITTU että mä VIHAAN noita keksimällä keksittyjä mammojen sanoja!! Pehmenikö sulla aivot synnytyksessä, saatana?

Juu, kyllä mun aivot pehmeni lapsen saannin myötä, muttei niin pahasti että alkaisin kiroilla..?!

Tissittely on minusta hyvä sana. Sanana imetyskin ajaa saman asian, mutta tissittely kuvaa minusta paremmin sitä, että vauva saa ravinnon lisäksi tissistä myös lohtua ja turvaa jos on paha olla.

Vierailija
98/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä erolla, että omat ulkomaalaiset ystäväni syyttävät nimenomaan suomalaista naista käytöstapojen puutteesta. Eräs tuttavaperheemme käy Suomessa säännöllisesti sukulaisia tapaamassa, vaikka ovat siis molemmat vanhemmat ulkomaalaisia (toisella suomalaisia sukujuuria). Ovat päätyneet tulokseen, että 50-60-vuotias nainen käyttäytyy kuin kuningatar ja valittaa koko ajan. Hän etuilee, valittaa pienestäkin virheestä mutta ei näe itsessään mitään vikaa. 30-40-vuotias äiti taas tyrkkii lastenvaunuilla muita nilkkaan, parkkeeraa lapsineen keskelle kapeaa käytävää eikä päästä ketään ohi, ei jaksa komentaa lapsiaan eikä missään nimessä siedä, että kukaan muu komentaa tai edes juttelee lapsilleen.

20+-vuotias sinkkunainen on kuulemma pahin. Syljeskelee, kännää, harrastaa seksiä missä vaan, paljastaa mitä tahansa pintaa vartalostaan estoitta, ei kunnioita muita kulttuureja tai muiden tapoja puhumattakaan kanssaihmisistään ja tekee mitä vain rahasta.

Suomalaisten miesten kännäys tai jörrikkämäisyys jää kyllä kuulemma kakkoseksi.

Vaikka en tämän perheen käsitystä täysin jaakaan, niin kaikista ryhmistä on esimerkkejä tullut vastaan.

Eniten tosiaan pistää silmään täällä Suomessa avoin lapsivihamielisyys. Useat tuttavat ovat täällä lomaillessaan asiasta maininneet. Muualla maailmassa lapsi on ihminen siinä missä muutkin, mutta Suomessa lapset ovat inhottava häiriö, joka ei saisi näkyä eikä kuulua. Osoittaa aika hyvin tätä sekin, että pieni lapsi ei saisi pitää ääntä, vaikka ei pienuutensa takia osaa hillitä itseään mutta aikuinen voi käyttäytyä miten vaan ja sanoa mitä vaan ja se on kuulemma oikein, koska se lapsi aloitti. :D

Vierailija
99/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lentänyt paljon yksin sekä lasten kanssa. Monikin asia voi lentokoneessa ärsyttää, mutta ei mun maailma siihen kaadu. Lennot on kuitenkin hyvin hetkellisiä tapahtumia elämässäni, vaikka sitten lentäisin 18 tuntia jonnekin.

Pahin mitä voisi tapahtua, niin joku vierustoveri oksentaisi syliini. Mutta näin ei ole onneksi koskaan tapahtunut :)

Vierailija
100/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän lapsiperheelliset tässä kokeneet ongelmaksi lentämistä vaan ne jotka eivät halua lentää lasten kanssa, niin heille pitäisi olla lapseton lento. Tietysti lisämaksusta. Eikö se olisi hyvä. Vaikka kyllä tuollaiset valittajat löytäisivät valitettavaa sieltäkin...

Olen valmis maksamaan. ja liikalihavat pois. vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi