Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko ihmisiä ärsyttää jos matkustaa lapsen/vauvan kanssa koneessa?

Vierailija
16.03.2012 |

http://www.iltasanomat.fi/matkat/2-vuotiaan-ilmaraivo-kuumensi-keskuste…

Olen lähdössä perheen kanssa lomalle kesällä ja lapset 6-8 -vuotiaita ja kuopus vasta 7 kk lähtökuussa. En tullut edes ajatelleeksi, että itkevän taaperon takia meidätkin voitaisiin poistaa koneesta. :O

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi perhe, jossa vanhemmat jättävät lapsensa isovanhemmille ja lähtevät kahden lomalle kuulostaa kauhealta. :D Vanhemmat korkkaavat keppanat jo koneessa ja kuivapanevat kaikkien läsnäollessa, hyi! Ja ovat muka kauniita ja hyvännäköisiä. En ole eläissäni nähnyt sivistyneen näköistä ja kaunista paria, jotka käyttäytyisivät noin. Pulsuja kyllä näkyy monessakin paikassa, jotka kuivapanevat kännissä missä vain.

Vierailija
62/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun joku siitä huomauttaa, he vetoavat ympäristön muihin äänii ja siihen, että jos jokun kakara huutaa koko ajan, on heilläkin oikeus meteliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kade-kortin esiinvetäminen on vähän tyhmää, mutta tuleehan tästä vahvasti olo, että metsäretkiläiset on kateellista väkeä. Tuskin käyvät koskaan missään nytkään, kun lapset ovat isoja. Ihan vain siitä päätellen kun joku sanoi, ettei anna paikkansa lapselle vaikka äiti lupasi ikkunapaikan. :) Ei kukaan kai tuollaista mene lupaamaan ellei matkusta 1. luokassa. Linja-autossa matkustavalle tuo voi toki tuntua tavalliselta käytännöltä. ap

Kyllä tuo tuntuu olevan aika tavallista ainakin lomalennoilla. Lapselle on luvattu ikkunapaikka ja sitten oletetaan, että muut ovat valmiita vaihtamaan paikkaa, kun "meidän lapsi niin haluaa". Pahimpia ovat perheet, joissa lapsilla on ikkunavuorot eli kun Veikka oli viimeksi ikkunapaikalla niin nyt on Maikin vuoro, vaikka siinä jo istuisi joku.

Tai koko perhe haluaa istumaan vierekkäin, koska muuten isi on meistä muista niin kaukana. Se taas ei ole muiden matkustajien ongelma vaan sen vaimon, joka ei kykene matkustamaankaan ilman, että mies on koko ajan vieressä.

Myös lomalennoilla, enkä ole koskaan kuullut että kukaan tuollaista vaatisi. Joskus harvoin joku ehdottaa, että voisimmeko vaihtaa paikkaa. Vielä useammin joku sivistynyt yksilä tarjoutuu siirtymään itse, jotta perhe saa olla yhdessä.

Vierailija
64/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että jonkun tenavan äiti on tullut luvanneeksi, että tenava pääsee ikkunapaikalle. Jos näin haluaa järjestää, varaa paikat hyvissä ajoin tai tsekkaa perheensä sisään niin aikaisin, että saa haluamansa paikat. Kannattaa valmentaa lapset siihenkin, että perhe joutuu hajalleen ympäri konetta.

Vierailija
65/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun joku siitä huomauttaa, he vetoavat ympäristön muihin äänii ja siihen, että jos jokun kakara huutaa koko ajan, on heilläkin oikeus meteliin.

että teinit soittavat tahallaan musaa, lapsi ei itke tahallaan häiriköintimielessä. Vai oletko kasvattanut teinisi niin, että aina voi keksiä ympäristöstä selityksen omalle huonolle käytökselle? :) Malliäiti.

Vierailija
66/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauvoja ei lennoille pitäisi ottaa. Vauvalle se on ahdistava kokemus ja siksi vauvat usein itkevät koneessa.Kuka äiti haluaa vauvalle ahdistavan kokemuksen vain päästäkseen etelän lämpöön.

Tulin juuri Thaimaasta ja siellä oli kolme vauvaa itkemässä 10 tuntia koneessa. Muut matkustajat tekivät valituksia melusta.Isommat lapset kyllä nukkuvat kun ymmärtävät tilanteen. Jos lapsukaiset riehuvat niin saahan heidät aisoihin pelkästään huomauttamalla asiasta. Vauvaa ei saa lopettamaan huutamista käskyttämällä. Älkää siis ottako vauvoja koneeseen.

Vierailija
67/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauvoja ei lennoille pitäisi ottaa. Vauvalle se on ahdistava kokemus ja siksi vauvat usein itkevät koneessa.Kuka äiti haluaa vauvalle ahdistavan kokemuksen vain päästäkseen etelän lämpöön.

Tulin juuri Thaimaasta ja siellä oli kolme vauvaa itkemässä 10 tuntia koneessa. Muut matkustajat tekivät valituksia melusta.Isommat lapset kyllä nukkuvat kun ymmärtävät tilanteen. Jos lapsukaiset riehuvat niin saahan heidät aisoihin pelkästään huomauttamalla asiasta. Vauvaa ei saa lopettamaan huutamista käskyttämällä. Älkää siis ottako vauvoja koneeseen.

En ottaisi pitkälle lennolla vauvaa, mutta olemme menossa 7 kk vauvan kanssa kesällä lomalle, jonne lentää 3 h.

ap

Vierailija
68/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tosi ilkeämielisiä viestejä.

Ja niin monta kertaa, kun olenkin lentänyt, koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, joka olisi johtunut lapsiperheestä. Muutenkin lennot on menneet ongelmitta.:)

Joskus tosin olen täydessä junassa saanut junalipun vr:n lastenvaunuun ja sinne en välttämättä vapaaehtoisesti haluaisi möykän takia. Mutta tästäkään ei jäänyt elämääsuurempaa traumaa.:) Nauratti vaan, kun vierustoverille oli käynyt samoin, oli kakskymppinen poika krapulassa, siinä tilassa on mahtanut melu tuntua korviahuumaavalta.:D

Vierailija
69/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ärsyttää.... Onhan se nyt aika häiritsevää jos vauva itkee tuntitolkulla vieressä, etkä pääse pakoon. Mutta eihän sen takia kannata jättää lähtemättä! Kyllä lapsiperheillä on oikeus matkustella siinä kuin muillakin. Käytännössä monet vauvat on koneessa ihan kiltisti, ja pienet itkut pitää kanssaihmisten kestää, sorry vaan.. Se koneesta poistaminen taisi olla aika poikkeuksellinen tapaus, tuskin tuollaista joutuu itse kokemaan. Matkaan vain, hyvin se menee! Mä luotan tissittelyyn, syömisen, kuvakirjojennja lelujen apuun... T. Äiti joka on lähdössä 8kk ikäisen kanssa 3,5h lennolle.

VITTU että mä VIHAAN noita keksimällä keksittyjä mammojen sanoja!! Pehmenikö sulla aivot synnytyksessä, saatana?

Vierailija
70/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

häntä huitomaan muita. Varaatte paikat niin ettei muita istu samassa rivissä tai ette matkusta ollenkaan.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt että vammaisten annetaan lyödä muita yms. vain siksi että ovat vammaisia. Teilläkin asia on etukäteen tiedossa ja siihen pitää varautua. Aivan samoin kuin vaikka lääkitystä tarvitseva varautuu matkustamiseen ja ottaa lääkkeet mukaan.

Käyn hänen kanssaan lomalla vuosittain ja toimin avustajana. Veli mölisee ja eikä pysty kontrolloimaan liikkeitään, joten vieressäistuva voi saada tahattomasta huitaisusta. Varmaan hänenkin pitäisi jäädä nyt sitten kotiin, että arvon av-mummot saisivat matkustaa rauhassa niin, että vain heidän kanamainen kotkotuksena ja raakkumisensa täyttäisi käytävät.

Vierailija
71/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teinit soittavat tahallaan musaa, lapsi ei itke tahallaan häiriköintimielessä. Vai oletko kasvattanut teinisi niin, että aina voi keksiä ympäristöstä selityksen omalle huonolle käytökselle? :) Malliäiti.

jonkun huonostikäyttäytyvä kakara ei ole hiljaa. Eli kyse ei ole teinin huonosta käytöksestä vaan halusta kuulla musiikkia tai vaikka Koraania (on muuten erittäin tehokas tapa hiljentää koneellinen lapsia laittaa rukous "soimaan".)

Vierailija
72/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman huudattamistakin tai sitten teini on jo puolikuuro.

Vierailija
73/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman hankalaa. En vaihda paikkaa koneessa, vaikka lapsiperhe niin toivoisi. Jos varaamallani paikalla ikkunan vieressä on jo lapsi, joka "niin haluaa istua siinä" niin muistutan, että se on minun paikkani ja alamittainen on hyvä ja siirtyy pois. Istun ikkunan vieressä ja sillä selvä eikä yksikään ihana kampea syliini ihailemaan maisemia. Osaan kieltää napakasti ja kutsua lentoemännän paikalle siinä vaiheessa, kun jonkun Nico-Petteri haluaa päästä katsomaan ikkunasta ja äitinsä sanoo, että menepä tädin syliin. Ehei, perhe maksaa matkasta, ei kanssamatkustajien tarjoamista ilmaispalveluista.

En anna lapsiperheille etuoikeutta bussissa, hotellissa tms. vaan tiedostan, että olen maksanut saman tai jopa enemmän kuin he, joten työnnän sivuun matkataravahihnan vieressä toljottavat alaikäiset. He eivät jaksa nostaa laukkua hihnalta, joten heidän paikkansa ei ole muiden edessä.

Jos lapsiperheellä on ongelmia rattaiden tms. kanssa, on se heidän asiansa. He päättivät lähteä reissuun, joten kestäkööt sen, että osa matkatavaroista jäi jonnekin. En anna heille viimeistä "laukkukärryä" vain siksi, että lapsia ja tavaraa on paljon. Maailmassa pätevät viidakon lait: jos olen sen kärryn napannut, ei minulla ole velvollisuutta siitä luopua siksi, että joku runsaasti lisääntynyt ei kykene kantamaan kahta lasta ja neljää laukkua samalla kertaa. Jos haluaa laajentaa lastensa maailmaa, saa ihan itse miettiä toimintatavat matkan aikana.

et ole tainnut saada omia lapsia? Olen pahoillani siitä, mutta miksi kostat sen lapsiperheille? menee sinullakin loma pilalle kun mietit koko lomasi vain miten olisit mahdollisimman hankala lapsiperheille. Kannataisiko hakeutua terapeutille? Tai jutella jollekin ystävällesi pahasta olostasi?

Toivon sinulle pikaista paranemista.

Asenteessa ei ollut mitään lapsiperheitä hankaloittavaa. Kyllä me lapsiperheet osaamme pitää huolen itsestämme, emmekä tarvitse toisten matkalaisten kärryjä tai ikkunapaikkoja. Itse tykkään auttaa ihmisiä silloinkun se minulle sopii, enkä itsekään antaisi ikkunapaikkaani muille...! Jos ikkunapaikka olisi niin tärkeä niin varaisin sen etukäteen.

Mutta joo, luulen että tässä ketjussa on taas muutama provo joukossa. En jaksa ottaa tosissaan.

Vierailija
74/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi viikko sitten istuin 12 tuntia liian ison ihmisen vieressä joka vei puolet minun tilastani. ärsyttävää. eikä kertaakaan pyydellyt edes anteeksi.

Vierailija
75/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen enemmän matkustanut haluaa käytävän puolelle, jos kone on täynnä. Erikseen tietysti, jos saa koko rivin itselleen.

Mä en käsitä, miksi ihmisillä on niin vaikeaa toisten ihmisten kanssa. Ei saa näkyä, ei kuulua, i haista ja mielellään olla edes olemassa. Kun hiukan löysää pipoa, niin huomaa, ettei toisten ihmisten pitämään meteliin, puhumiseen bussissa tai hajuihin ehdi edes kiinnittää huomiota saati niiden anna vaivata.

Ja omat lapseni ovat ihan hiljaa olleet aina koneessa. Useimmilla lapsilla ei korvat satu muuten koneessa. Esimerkiksi vauvat kestää paremmin kuin aikuiset nousuja ja laskuja.

Vierailija
76/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun huonostikäyttäytyvä kakara ei ole hiljaa. Eli kyse ei ole teinin huonosta käytöksestä vaan halusta kuulla musiikkia tai vaikka Koraania (on muuten erittäin tehokas tapa hiljentää koneellinen lapsia laittaa rukous "soimaan".)

Olipa järkevä provo.

Vierailija
77/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyemmillä muutaman tunnin lennoilla ei haittaa. Siinä ei ole mitään pakottavaa tarvetta nukkua. Eri asia on pidemmät lennot, joissa on mukana aikaero (esimerkiksi vaikka lennot Aasiaan). Silloin kyllä kieltämättä ärsyttää, jos joutuu kuuntelemaan kirkumista yli kymmenen tunnin ajan eikä voi nukkua ollenkaan. Monella saattaa vielä olla tärkeää ohjelmaa seuraavana päivänä matkakohteessa, eli yöunet tulisivat kyllä tarpeeseen. En siis itse lähtisi terrorisoimaan muita matkustajia vauvan kanssa tuollaisille lennoille, vaan suuntaisin mieluummin lomalle sellaisiin lämpimiin paikkoihin, joihin pääsee nopeasti. Itse olen nyt raskaana, eikä suunnitelmissani tosiaankaan ole tehdä pidempiä reissuja ennen kuin vauva on isompi. Siihen saakka Euroopastakin löytyy läheltä kivoja matkakohteita. :-)

Vinkkinä muuten lapsiperheille, joille tietyt paikat koneessa ovat tärkeitä: lähtöselvitys kannattaa tehdä netissä, jolloin saa itse valita paikat. Jos joku muu ehtii varaamaan ikkunapaikan, se kuuluu silloin hänelle (jokaisella on yhtäläinen mahdollisuus valita paikkansa netissä). Monestihan lentoyhtiö tosiaan sijoittaa perheen eri paikkoihin istumaan, varsinkin, jos henkilöillä sattuu jostain syystä olemaan vaikka eri sukunimet.

Vierailija
78/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pitkät lennot ovat vauvalle pahoja. Hyvää kesälomamatkaa koko perheellenne.

Vierailija
79/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikuinen vanhempi ei saa kaksivuotiasta hiljaiseksi vaikka 10 minuutissa. niin siitä vaan ulos. Opettelemaan lapsen kanssa olemista. sama pätee kirkoissa häissä ym- missä on muitakin.

Veljeni häätilaisuuden pilasi serkun 2 vuotias lapsi jatkuvalla huudolla.

Kyllä silloin vanhempien pitää ymmärtää lähteä pois pilaamasta toisten juhlaa.

sama pätee humalaisiin- älä pilaa toisten iloa.

Vierailija
80/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan vanhemmat ymmärsi. Lensin eka kerran kymmenen vanhana-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi