Oikeestiko ihmisiä ärsyttää jos matkustaa lapsen/vauvan kanssa koneessa?
http://www.iltasanomat.fi/matkat/2-vuotiaan-ilmaraivo-kuumensi-keskuste…
Olen lähdössä perheen kanssa lomalle kesällä ja lapset 6-8 -vuotiaita ja kuopus vasta 7 kk lähtökuussa. En tullut edes ajatelleeksi, että itkevän taaperon takia meidätkin voitaisiin poistaa koneesta. :O
Kommentit (159)
Sen kun saa hoidettua niin, ettei satu. Mulla meinasi päreet palaa viimeksi lennolla, kun yksi ämmä vaan antoi poikansa huutaa. Ei suostunut ottamaan lentoemännältä tippoja, purkkaa tai mikkihiirikorvia. Sanoi vaan, ettei auta ja poika kirkuu kuulemma aina samalla tavalla. :(
Nuo kupit taatusti auttaa, jos niitä pitää koko laskun ajan korvilla. Ihan taatusti!
Apteekista saa niitä korvasuojia, mä itsekin käytän ja laitan tyttärelle. Pojalla ei kipeydy, joten ei tarvi. Nuo suojat auttaa myös ihan taatusti, mutta kun ei viitsitä ottaa selvää asioista tai ei vaan huolehdita :(.
Jos se huuto johtuu jostain muusta kuin korvakivusta, niin lapsen pitäis kyllä hiljetä, kun lapsen kanssa jotain touhuaa tai antaa jotain namia tms.
Se lapsi on tietty syytön vanhempiensa välinpitämättömyyteen, mutta kyllä se on rankkaa kaikille kuunnella sitä kirkumista. Perseestä tuollaiset vanhemmat. :(
Vain pitkät lennot ovat vauvalle pahoja. Hyvää kesälomamatkaa koko perheellenne.
vaan nousut ja etenkin laskut, jotka ottavat korviin, jos on kipeänä. Koneet nousevat jyrkästi ylös lentokorkeuteen, mutta lasku tehdään pitkään liitäen, jolloin korviin ja onteloihin ottaa, jos on räkätaudissa. Tasainen lento yläilmoissa sen sijaan on kuin kotona olkkarissa.
Ymmärrän kyllä, että perhe haluaa lomalle. Jos lapsia tulee vaikka 2v välein kolme, ei pääsisi mihinkään lentomatkan päähän kuuteen vuoteen. Mihinkään Thaimaaseen en kyllä itse pieniä lapsia raahaisi, pelkkää rääkkäämistä pienille lapsille sellainen lentomatka. Mutta Kanarialle tms ei niin paha. Eri asia, jos TIETÄÄ lapsensa terrorisoivan koko matkan korvakivuissaan, mutta ap:n lapsi ei ole vielä koskaan lentänyt. Uudelleen en veisi taaperona, jos tämä kerta on lapselle helvetti.
Ymmärrän kyllä kanssamatkustajiakin, vaikka ei aivan pienen lapsen huudolle mitään voi. Mutta kyllä itse kullakin menee hermot kuunneltuaan usean tunnin sitä rääkymistä, vaikka asian ymmärtäisikin. Huonosti käyttäytyvät penkinpotkijat ja huutajat sitten ovat asia erikseen, heitä ei vain ole kasvatettu ottamaan toiset huomioon.
Mutta asia on kovin lapsikohtainen. Koliikkivauvan vieminen koneeseen on pelkkää välinpitämyyttä, samoin pahat uhmakohtaukset omaavan. Kyllä vanhempi lapsensa sen verran tuntee, että tietää kannattaako edes kokeilla. Jos lapsi on sitä tasoa, että uhmakohtaus kestää 5h putkeen suorana huutona tai että koliikilta ei vauva hiljene kuin 5minuutin unille, pitäisi vanhemmilla olla sen verran älliä, ettei heitä lähdetä kuljettamaan pitkiä matkoja suljetussa tilassa ilman poistumismahdollisuutta.
Sen kun saa hoidettua niin, ettei satu. Mulla meinasi päreet palaa viimeksi lennolla, kun yksi ämmä vaan antoi poikansa huutaa. Ei suostunut ottamaan lentoemännältä tippoja, purkkaa tai mikkihiirikorvia. Sanoi vaan, ettei auta ja poika kirkuu kuulemma aina samalla tavalla. :(
Nuo kupit taatusti auttaa, jos niitä pitää koko laskun ajan korvilla. Ihan taatusti!
Apteekista saa niitä korvasuojia, mä itsekin käytän ja laitan tyttärelle. Pojalla ei kipeydy, joten ei tarvi. Nuo suojat auttaa myös ihan taatusti, mutta kun ei viitsitä ottaa selvää asioista tai ei vaan huolehdita :(.
Jos se huuto johtuu jostain muusta kuin korvakivusta, niin lapsen pitäis kyllä hiljetä, kun lapsen kanssa jotain touhuaa tai antaa jotain namia tms.
Se lapsi on tietty syytön vanhempiensa välinpitämättömyyteen, mutta kyllä se on rankkaa kaikille kuunnella sitä kirkumista. Perseestä tuollaiset vanhemmat. :(
Minulla on se ilo, että molemmat isommat lapset ovat terveitä ja normaaleja lapsia. Kuitenkin tiedän, että on olemassa kasvatuksesta riippumattomia käytöshäiriöitä jne. Lasta ei voi 100 % kontrolloida, sano mitä sanot lapseton kun olet.
Hankkikaa nyt tekin köyhtä joku reissu niin ei tarvitse valittaa.
pätkääkään vauvan itku, kun korviin sattuu. Tai itku muutenkaan, se on luonnollista eikä häiritse kuin pari minuuttia siitä kuudesta tunnista, joka koneessa on istuttava. Tietysti pitää miettiä, onko järkevää lähteä lentomatkalle vauvan kanssa. Se ei ole terveellistä lapselle (paitsi korville, myös nestetasapaino pienellä herkkyy HELVETIN helposti). Itse lähdin, vauva huusi ja kärsi, mutta loma oli sen arvoinen varmasti vauvallekin :)
Sen sijaan ottaa päähän yli kolmevuotiaat riiviöt, jotka potkivat ja repivät ja huutavat pelkästään huonon kasvatuksen tai luonnevikansa vuoksi. Kun sitä joutuu 6 tuntia kuulemaan sekä vierestään että takaa niin alkaa miettiä, miksi taas käyttikään 4000 euroa siihen lomaan. Oi miksi.
fakta vaan on se että meitä on moneen junaan ja normaali ihminen sietää vähän meteliä ja ärsykkeitä! t. Maiju
Lapsiperheiden tulee hyväksyä se, että ilman lapsia matkustavat häiritsevät lapsiperheiden elämää juomalla viinaa, kiroilemalla ja piereskelemällä, tönimällä ja etuilemalla. Se o normaalia elämää, sellaista tapahtuu. Ihan samoin lapsiperheet voivat huudattaa lapsiaan, antaa näiden riehua jne. Ei se ole keneltäkään pois.
Minusta jokaisen pitäisi etenkin matkatessaan ajatella vain itseään, ei muita. Siitähän lomassa on kysymys.
Miksi se ap:tä häiritsee, jos minua ärsyttää. Se on minun tunteeni, johon minulla on oikeus. AP:llä on omat tunteensa.
Tietysti minua häiritsee mikä tahansa jatkuva kova ääni. Myös lentokoneen ääni itsessään voi häiritä, jos joutuu moottoreiden lähelle istumaan. Lapsissa häiritsee pahiten istuinten potkiminen.
Mutta entä sitten? Kyllä minä ärsyyntymiseni kestän. Se kuuluu normaaliin matkustamiseen. Joskus on hyvä tuuri, joskus huono.
Oikeasti eniten meluavat ja huonosti käyttäytyvät lapsiperheet häiritsevät junassa, kun minulla on silloin vielä työaika ja teen koko ajan töitä. Se on vaikeaa, jos joku kiljuu lähistöllä. Täytyy sitten tehdä työt omalla ajalla kotona, mikä ei ole niin kivaa.
Lasta ei voi 100 % kontrolloida, sano mitä sanot lapseton kun olet.
Mahtaa ärsyttää, kun lapsettomatkin uskaltaa sanoa sulle mielipiteensä. Toivottavasti ärsyttää sua oikein kunnolla.
yksi lapsi on vähän kuin lapseton, ei yhden lapsen äiti ainakaan lapsista mitään vielä tiedä!
Kannattaiskohan käydä se peruskoulu loppuun - ihan aikuisten oikeesti??
Me ollaan reissattu lapsen kanssa siitä lähtien kun oli 6 kk:n ikäinen. Kesäkuussa lähdetään lentomatkalle, joka on laskujeni mukaan 9-vuotiaan pojan kahdestoista. Ikinä ei ole kukaan poikkipuolista sanaa sanonut lapsesta.
Melkein aina on koneessa ollut paljon lapsia ja aina joku vähän kiukkuaa tai itkee. Sehän on ihan normaalia. Ei ole näyttänyt ketään isommin häiritsevän.
Eikö sinua ärsyttänyt koskaan (aikana ennen lapsia) kun muiden kakarat kiljuivat minkä kerkesivät? Jos joku vaikka haluaa nukkua siellä koneessa, niin kyllä siinä vauvan itku häiritsee. Ei voi mitään.
Tietysti ahtaassa purkissa istuessa kaikki mahdollinen saattaa tuntua häiritsevältä, sehän on ihan ymmärrettävää. Eri asia on sitten miten suhtautuu. Mua lähinnä säälittää kun vauvat parkuu kipeitä korviaan tms, mutta välillä kyllä suorastaan raivostuttaa miten jotkut vanhemmat ei ollenkaan edes välitä siitä mitä lapsensa tekevät. Annetaan juosta ympäriinsä, huutaa, nykiä toisia matkustajia ja näiden tavaroita.
Hyvin kasvatettuja lapsia ei koneessakaan juuri huomaa.
Tottakai ärsyttää, jos se huutaa (vauva) tai riehuu ja huutaa (vähän isompi lapsi).
Ja niiden sun 6- ja 8-vuotiaiden pitää jo osata käyttäytyä.
koska vanhemmat eivät saaneet raivoavaa mukulaansa vöihin ajoissa. Maassa odottelu on lentoyhtiölle kallista, joten se kuka häiritsee lähtöä, jää maahan. Ei siinä sen kummempaa.