Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko ihmisiä ärsyttää jos matkustaa lapsen/vauvan kanssa koneessa?

Vierailija
16.03.2012 |

http://www.iltasanomat.fi/matkat/2-vuotiaan-ilmaraivo-kuumensi-keskuste…

Olen lähdössä perheen kanssa lomalle kesällä ja lapset 6-8 -vuotiaita ja kuopus vasta 7 kk lähtökuussa. En tullut edes ajatelleeksi, että itkevän taaperon takia meidätkin voitaisiin poistaa koneesta. :O

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ärsyttää, jos se huutaa (vauva) tai riehuu ja huutaa (vähän isompi lapsi).

Ja niiden sun 6- ja 8-vuotiaiden pitää jo osata käyttäytyä.

Mun vanhemmat lapset ovat todella hyväkäytöksisiä ja fiksuja. Lähinnä meidän 7 kk vauvaan en pysty vaikuttamaan, jos kiljuu suoraa huutoa korviaan tms.

Täytyy ihan suoraan sanoa, että minua eivät kyllä lapset ja vauvat häirinneet ennen omaa lasta. Lähinnä myötäahdisti vanhempien puolesta, koska osasin ajatella, että heitä oman lapsen elämöinti hatuttaa varmasti kaikkein eniten. Siis suurimmaksi osaksi, toki niitäkin löytyy, jotka eivät jaksa kaitsia omia vekaroitaan.

Vierailija
142/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos se sattuu ihan siihen lähelle.

Mäkin ennen ajattelin että lapset nyt voi itkeä mutta viimereissulle sattui sellainen kiljukaula meidän viereen niin koneessa kuin bussissakin ja kyllä nyppi, myönnän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ärsyttää jos niitä hellantelttuja ei pidetä kurissa.

Edessä istuvan potkiminen, jatkuva huuto ja raivoaminen saa kyllä niskavillat pystyyn.

Jollei lapsella ole kuria eikä kasvatukseen ole kuulunut käytöstavat, kannattaa jäädä kotiin tai matkata ihan vaan sillä omalla autolla.

Vierailija
144/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu taas olevan monta ihmistä, jotka eivät olleet koskaan itse lapsia.

Vierailija
145/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen omia lapsia. En voinut ymmärtää, miksei niitä kakaroita saa pysymään hiljaa. Oman lapsen myötä asenne muuttui huimasti :D

Edelleen ärsyttää ne vanhemmat, jotka eivät mitenkään hillitse lapsiaan tai käske esim. puhumaan hiljemmalla äänellä. Huutamalla puhuvia lapsia on ihan liikaa, ja vanhemmat eivät sano mitään. Ja bussissa laulavat lapset - yrrrps.

Vierailija
146/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä vanhemmat on pitäneet kuria.

Vierailija
147/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta karjuvat sitten niiden vanhemmatkin. Yksi rääkyvä pentu voi pilata kymmenien ihmisten matkustamisen.

Jokainen joka ei suostu menemään vöihin koneen penkille (lapsille oma systeeminsä äidin/isän sylissä vöissä, mutta vain tietyn kokoisille) on turvariski ja kyllä, kone ei lähde, jos jonkun raivoava 2-v ei istu paikallaan. Turvamääräykset sanovat, että sen ikäiset ei istu enää mamman sylissä eikä kenenkään muunkaan. Silloin ainoa vaihtoehto on heittää lapsi vanhemman kanssa ulos.

<a href="http://www.iltasanomat.fi/matkat/2-vuotiaan-ilmaraivo-kuumensi-keskuste…" alt="http://www.iltasanomat.fi/matkat/2-vuotiaan-ilmaraivo-kuumensi-keskuste…">http://www.iltasanomat.fi/matkat/2-vuotiaan-ilmaraivo-kuumensi-keskuste…;

Olen lähdössä perheen kanssa lomalle kesällä ja lapset 6-8 -vuotiaita ja kuopus vasta 7 kk lähtökuussa. En tullut edes ajatelleeksi, että itkevän taaperon takia meidätkin voitaisiin poistaa koneesta. :O

Vierailija
148/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ärsyttää, jos se huutaa (vauva) tai riehuu ja huutaa (vähän isompi lapsi).

Ja niiden sun 6- ja 8-vuotiaiden pitää jo osata käyttäytyä.

Mun vanhemmat lapset ovat todella hyväkäytöksisiä ja fiksuja. Lähinnä meidän 7 kk vauvaan en pysty vaikuttamaan, jos kiljuu suoraa huutoa korviaan tms.

Täytyy ihan suoraan sanoa, että minua eivät kyllä lapset ja vauvat häirinneet ennen omaa lasta. Lähinnä myötäahdisti vanhempien puolesta, koska osasin ajatella, että heitä oman lapsen elämöinti hatuttaa varmasti kaikkein eniten. Siis suurimmaksi osaksi, toki niitäkin löytyy, jotka eivät jaksa kaitsia omia vekaroitaan.

Vierailija
149/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimppamatkailut kun lapset oli pieniä. Enemmän uskon nauttineeni matkoista lasten kanssa kun olivat jo pois vaipoista. Sen ikäisen saa jo pidettyä "kurissa", pikkuvauvaa on paha komentaa olemaan hiljaa

Vierailija
150/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kaikki oltu lapsia ja suurimmalla osalla tässäkin ketjussa on varmaankin omia lapsia ja kokemuksia vaikka juuri lentokoneesta sekä omien että vieraiden mukuloiden kanssa.

Mutta se kasvatus! Ei lapsi määrää vaan aikuinen.

Vierailija
151/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun lähinnä vauvan ja taaperon korvasärystä, jolle ei voi kurilla mitään.

ap

Vierailija
152/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ihan ymmärrettävää, jos joku kiljuu koko muutaman tunnin lentomatkaan, potkii selkään takana ja kiskoo hiuksista ja vielä kaiken lisäksi vanhemmat eivät joko kiellä tai sitten lässyttävät vaan älä viitsi.

Muistan kun lensin lyhyen 30min kotimaan lennon kun kuopus oli 3kk ja esikoinen 2v6kk, kolmestaan lasten kanssa, viereiselle penkille tuli kiireinen ärtyneen oloinen bisnesnainen, kun kone pääsi perille totesi nainen huokaisten, teidän lapset taitavat olla tottuneita matkustajia, kun käyttäytyivät niinkuin koneessa kuuluukin. Eli esikoinen istui ja katseli ulos koneen ikkunasta ja kuopus nukkui. Tuo oli molempien ensimmäinen matka, mutta myöhemminkin kun on lennetty on jo etukäteen kerrottu miten koneessa ollaan, kanssa matkustajia ei häiritä, jollekin voi matka olla ainoa lepohetki kiireisessä elämässä ja toinen voi olla sairas jne lapset ymmärtävät kyllä kun heille kertoo jo hyvin pienenä ja sitten heitä pitää hiljaisesti ja rauhallisilla tavoilla viihdyttää jo ennen itkupotkuraivaria.

Vierailija
153/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sitten kerta kaikkiaan lomamatkat koneilla jätetään väliin siihen asti kunnes lapsi osaa järkevästi ilmaista että sattuu ja ymmärtää olla huutamatta.

Itsekkyyttä sekin, että kuvittelee just meillä olevan oikeus pilata kaikkien muiden matka vain siksi, että lapset on vietävä alle vuoden vanhoina Thaimaahan.

Lentomatkustelua vaativa asuminen on sitten aivan eri juttu.

Vierailija
154/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää bussissa, ja eniten ärsytti se, että ihmiset puhuvat. Siis PUHUVAT! Väkivallan pelkokaan ei ärsytä ihmisiä yhtä paljon. Näin Hesassa!

Tästä kai voi päätellä sen, että suomalaisia ärsyttää kaikki ihmisen päästämät äänet, jotka ovat kovempia kuin hengitys.

LOL

Vierailija
155/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

nenä on auki, jotta ei synny turhaa painetta korviin. Nenäsumute on hyvä laittaa ennen lentoa jos on taipumusta tukkoisuuteen.

Ja se korvakipu tulee kun laskeutuminen alkaa eikä siis kestä koko lentoa!

Vierailija
156/159 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lennolla takana istuivat kaksoset, arviolta 6 kk. Kun toinen lopetti huutamisen niin toinen aloitti. Meinasi itselläkin itku päästä, onneksi matka ei ollut pitkä.

Sitä edellisellä kerralla takana istui tyttö, ehkä 6 tai 7 v. Ja potki mua persuksiin IHAN KOKO MATKAN. Käännyin monta kertaa ja sanoin asiasta, sekä lapselle, että vieressä istuvalle isälle (?). Tyttö näytti aina hetken aikaa hämmentyneeltä, lopetti hetkeksi ja aloitti taas. Isä ei tehnyt mitään, katsoi vaan hämmentyneenä minua. Silloin vitutti.

Vierailija
157/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa esiintyy tätä niin suomalaisille tyypillistä junttiakin juntimpaa lapsivihamielisyyttä. Kun kaikki ei menekään täydessä hiljaisuudessa just niinku mä haluun. Yhyy.

Vierailija
158/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjussa esiintyy tätä niin suomalaisille tyypillistä junttiakin juntimpaa lapsivihamielisyyttä. Kun kaikki ei menekään täydessä hiljaisuudessa just niinku mä haluun. Yhyy.

Vierailija
159/159 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi lapsi on vähän kuin lapseton, ei yhden lapsen äiti ainakaan lapsista mitään vielä tiedä!

Kannattaiskohan käydä se peruskoulu loppuun - ihan aikuisten oikeesti??

myönnetään, että oli tyhmästi kirjoitettu. Mutta tarkoitin sillä lähinnä sitä, että jos jollakulla on yksi lapsi, niin useinkaan ei oikeasti tiedä lapsista ja niiden kasvattamiesta kauheasti. Varsinkin kun se yksi lapsi saattaa olla oikein enkeli ja sitten vanhemmat luulevat vain olevansa niin hemmetin taitavia kasvattajia. Niin monet kerrat olen kuullut sen sanonnan, että ennen kun sain toisen lapseni, niin en tiennyt lapsista mitään. Kun tuleekin sitten vähän tempperamenttisempi tapaus. Näin on käynyt lähipiirissä useammallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi