Jee! Mä pääsen lääkärin valvomalle 12 viikon vlcd-kuurille!
Ihanaa! Ravitsemusterapeutti seuraa myös vierestä, saan tukea sieltä ja myös apua kuurin jälkeiseen elämään. Jeeeeeeeeeee! Ja mihin aikaan vielä! Kesää vasten laihempaan kuosiin! Huraaaaaa!
Onko kenelläkään kokemuksia kertoa tuollaisesta kuurista?
Kommentit (45)
Ne kilot vaan pitää jollain keinolla pitää poissa jatkossakin, pussidieetilla tuskin olet loppuelämää. Itsekurin opettelu on tärkeää.
siis jos minä pystyisin olemaan tuollaisella pussidieetillä, niin miksi ihmeessä en samalla kidutuksella laihduttaisi ihan normimenetelmällä, syömällä vähemmän.
Minun psyykeeni ei kestäisi yhtä päivää tuollaista pussijuttudieettiä. En ymmärrä, miten se laihduttaminen tuolla tavalla helpompaa olisi. Sehän on moninkertaisesti vaikeampaa!
ei sulla ole vissiin tarvettakaan?
Mutta pusseilla se oli helpompaa, se vaikeutui heti, kun oikeaa evästä piti pohtia.
Miten voi opiskella terveellisiä elämäntapoja lipittämällä jotain epäterveellisiä lisäainelitkuja? Mä ainakin veikkaan, ettei tällä tavalla saada aikaan pysyviä tuloksia.
Kaikki ruokahalut katoavat, olo muuttuu euforiseksi ja paino putoaa kuin itsekseen.
Itse olen ollut 10 viikkoa ja paino putosi 18kg. En ollut kuin lievästi ylipainoinen, mutta hyvin sujui.
Sopii varmaan sellaisille pysyvänä menetelmänä, jotka ovat lihoneet, esim. tilapäisen elämäntilanteen johdosta kuten minä, mutta on vain tilapäinen ratkaisu elämäntapasyöpöille ja -juopoille.
Helppoa on, mutta yhtä helposti kilot palaavat, jos psyykettä ei hoideta samalla.
Tsemppiä! Voin luvata, että kun pääset pari kolme päivää kuuria niin olo on mitä parhain! Juot vaan reilusti vettä tai niitä makuvishyjäkin voi juoda. Reilusti liikuntaa niin paino putoaa vieläkin nopeammin. Itseltä lähti 11kg kuukaudessa, eikä sen enempää tarvinut pudottaakaan.
Tuon pelkän pussivaiheen jälkeen ruokaa varmaankin lisätään mukaan pikkuhiljaa, joten rasvan poltto jatkuu, samoin uudet ruokatottumukset.
siis jos minä pystyisin olemaan tuollaisella pussidieetillä, niin miksi ihmeessä en samalla kidutuksella laihduttaisi ihan normimenetelmällä, syömällä vähemmän.
Minun psyykeeni ei kestäisi yhtä päivää tuollaista pussijuttudieettiä. En ymmärrä, miten se laihduttaminen tuolla tavalla helpompaa olisi. Sehän on moninkertaisesti vaikeampaa!Tosiaan, jos vaihtoehtona on syödä terveellisesti ja monipuolisesti ilman nälkää ja mielitekoja niin kummassakihan on vaara repsahdukseen..?!
No jos kaikilla olisi kyky syödä terveellisesti ja monipuolisesti ilman nälkää ja mielitekoja, tietenkin niin tekisivät. Itse pussikuurilla olleena ja terveellisellä ja monipuolisella ruualla tiedän, että jälkimmäiselläkään ne mieliteot ei katoa. Pussikuurilla on helpompi olla syömättä mielitekoja, kun säännöt ovat selvät. Muuten keksii tekosyitä ja ottaa herkkukalorit pois siitä terveellisestä ruuasta.
Pussikuuri kuitenkaan ei ole pysyvä ratkaisu, ellei samalla muuta ajatuksiaan. Esim. tunnesyömistä tulee ajateltua, kun ruokamäärät rajattuja.
Itse olen vähentänyt kaloriensaantia terveellisellä ruualla ja laihtumistahti ollut alle kilo kuukaudessa. Pussikuurilla sain 5 päivässä pois 2.5 kg. Tulosten pysyvyydestä en tiedä, kun tuosta kuurista on vasta 2
mietihän kuinka pitkä väli saattaa esim vuorotyöläisellä tulla sen lounaan ja päivällisen väliin! Siinä jo ehtii verensokeri sen verran alas että sitä päivällistä on todella vaikeaa pitää normaalikokoisena. Ehdottomasti myös välipala ja iltapala, ne vaan on oltava esim täysjyväleipä ja hedelmä, marjoja, kasviksia tms. Kyllä laihat neuvoa osaavat, mutta kun itse alkavat lihoa niin jo tulee selityksiä!
Juuri tämä tiheän ateriarytmin tuputtaminen on syy miksi ihmiset lihovat. Elimistö tottuu jatkuvaan korkeaan verensokeriin ja alkaa vaatia sitä. Kun harventaa ateriavälejä, esim syö vain kaksi kertaa vuorokaudessa, elimistö tottuu tähän muutamassa vuorokaudessa ja ihminen alkaa laihtua. Tällöin voi myös syödä vapaasti mitä haluaa. Ihmistä ei ole luotu puputtamaan koko ajan jotakin. Parempi on syödä esimerkiksi kerran tai kahdesti vuorokaudessa, lopun aikaa elimistö saa levätä sokerin tuhoisalta vaikutukselta.
Keräilemään koko ajan kulkiessaan. Pähkinöitä, hedelmiä, kasviksia. Valmistamaan aterioita saaliseläimistä ja kaloista.
Keräilemään koko ajan kulkiessaan. Pähkinöitä, hedelmiä, kasviksia. Valmistamaan aterioita saaliseläimistä ja kaloista.
Keräilevät ja syövät aamulla ja sitten toisen session iltapäivällä. Ei ne koko ajan syö. Ei ne kyllä ole ylipainoisiakaan.
Keräilevät ja syövät aamulla ja sitten toisen session iltapäivällä. Ei ne koko ajan syö. Ei ne kyllä ole ylipainoisiakaan.
Ne nyt ei kuitenkaan syö samaa ruokaa kuin ihmiset. Epäilen että syömällä kaksi kertaa päivässä kuin käärme tulee aika tukala olo kaksi kertaa päivässä. Omalta osaltani allekirjoitan sen, että syöminen pysyy parheiten kontrollissa syömällä ne viisi ateriaa päivässä.
Minä ainakin olen kiloni kerännyt tuolla "syödään vain kaksi kertaa päivässä" systeemillä. Iso lounas ja iso päivällinen oli pitkään mun ruokavalio. Sittemmin lisäsin aamupalan, jolloin lounas alkoi pysyä jotenkin hallussa koon suhteen. Eli minä ainakin tarvitsen säännölliset ruoka-ajat. Verensokerihan ei saa tippua liian alas, ettei tee mieli ahmia kaikkea mitä eteen tulee vauhdilla niin pitkään kunnes tajuaa olevansa täynnä. Ja täynnähän oli jo 20min ennen kuin aivot ymmärsivät sen. :)
Dieetin suhteen odotan innolla huomista, joka on ensimmäinen päivä, jolloin korvaan kaikki ateriat pusseilla. Tänään söin siis viimeisen "oikean aterian", joka oli sitten kuitenkin lopulta lounas. Vähän nyt nälkä kaivaa mahassa, mutta ei pahasti. Saas nähdä millainen fiilis on huomenna illalla.
Todellakin toivon, että maha kestää nuo ruuat. Olen suuri lähi- ja luomuruuan kannattaja, aitojen raaka-aineiden ystävä ja vähän sielua kirvelee noiden pussiruokien sisällysluettelot. Mutta, muutama viikko näitä ja sitten takaisin ruokavalioon ilman turhia lisäaineita ja makeutusaineita. Toisaalta, kyllähän minä niitä lisäaineita karkeissa söin.. :/ Noh, katsotaan kuin naisen käy.
ja kuitua esim.- visiblin, jotta vatsa alkaa toimia ja suoli puhdistuu.
Iho kuivui minulla paljon, tosin join light- limua veden sijaan, kun vesi ei maistu. Taisi toimia diureettina.
Alkupäivinä, jos huippii ylösnoustessa, ota suolakurkkua tai jopa ihan suolaa ja vettä suuhun, niin helpottaa.
Pääset ketoosiin noin viikossa ja sen jälkeen mieliteoja ruuan suhteen ei ole.
Mun suosikkimaut pirtelöistä naturdietin ananas ja mansikka-vanilja, nutrilla tomaattikeitto on aika hyvä, jos lämmintä haluaa ja marjapirtelöt myös. Kana- ja kasviskeittokin ihan ok, jos hieman tuunaa esim. pizzamausteella.
Mulla lähti 10 kg syksyllä, yhtään ei ole tullut takaisin, nyt maanantaina aion ottaa uuden pitkän nutripaaston ketoosissa, koska painoindeksi on vielä 26 ja lomamatka tilattu. Koko muu lähtijäporukka hoikkia, joten...
eikä ole takaisin tullut. Ja ihan pelkillä pusseilla mentiin.
Miten menee?
Eihän tuo kuuri välttämättä herkkua ole, mutta motivoivia tuloksia tulee :). Jos kuurin jälkeen muistat säännöllisen aterioinnin (esim. aamupala muutakin kuin kahvia), pidät ateriakoot pieninä, luovut mahdollisesta tunnesyömisestä ja alat ehkä omaksua liikkuvampaa elämäntapaa, pysyvän onnistumisen mahdollisuus on suuri :).
Itselläni kilot tulivat tunnesyömisen takia sairaalahoitoa vaatineen masennuksen takia. Laihduttamiseni on mielestäni ollut tuloksekasta siksi, että olen tiedostanut tunnesyömisen ja pystynyt vähentämään sitä. Luulen, että tunteiden käsittely syömällä on se syy, miksi kilot monella tulevat takaisin. Harva tarkoituksella syö liikaa muuhun kuin pahaan oloon tai stressiin.
Itseäni myös auttaa ateriakoossa se, että tiedän, että kolmen tunnin päästä saan syödä taas lisää :)
Tänään on menossa toinen päivä pelkillä pusseilla, mutta toki torstaina jo vedin vain 4 pussia ja lounaan. Eilen illalla oli n-ä-l-k-ä, mutta tänään ei enää niin paha, nälkä kuitenkin jollain tasolla. Ja tekisi vain mieli syödä.. :/ Siis pureskeltavaa kaipaan. Pitää taas illalla kuoria pari porkkanaa. :) Kasviksia (tyyliin kurkku, porkkana, kaali, tomaatti, paprika, sipuli) saa syödä 400-500g päivässä pussien lisäksi.
Noita ajatuksia 5 kertaa päivässä syömisestä yritän nyt takoa päähäni ja selvitellä tunnesyömistäni. Tylsyyteenhän minäkin olen syönyt. Ja väsymykseen. Ja murheisiin.
Mutta tsemppi on kova. Tosin tää asia pyörii päässä koko ajan. Olen jo järjestellyt 3 viikon pussit päivien kohdalle, suunnitellut siis mitä merkkiä minäkin päivänä syön. :) Paastotilaan siirtymistä odotellessa siis.
Tänään on vähän huimannut, kun on käynyt kyykyssä ja noussut ylös, mutta muuten olo ihan ok.
t. ap
en kyllä ymmärrä miksi haluat laittaa elimistösi täysin sekaisin ja jopa sairastua. Kun on oikeesti terveellisiä tapoja laihtua jossa ei tartte nähdä nälkää.
Olisin jopa valmis neuvomaan ja tukemaan sua mutta niinkuin sanoin, jokainen päättää itse..
t. ravitsemusterapeutti joka EI suosittele tuota kellekään
Turpoaa vatsassa ja estää todella tehokkaasti nälän tunteen. Mihinkään tuollaisiin en olisi ikinä uskonut, mutta lääkäri kehotti kokeilemaan (joudun syömään lääkettä, joka kasvattaa ruokahalua). Ja todella toimii!!
olen ravitsemusasiantuntija. Minäkään en suosittelisi noita pusseja, lähinnä niiden lisä- ja makeutusainesisältöjen vuoksi. Jos joku haluaa keitoilla laihduttaa, suosittelen keittämään jotain kevyttä keittoa ihan itse. Kana-, kala-, kaali-, liha- tai kasviskeittoa, ilman perunaa. Todella paljon terveellisempää kuin nuo pussit. Mausteita ja kasviksia voi lisäillä mielen mukaan. Keittoa kannattaa tehdä iso kattilallinen kerrallaan, vaikka 10 litraa. Se kyllä säilyy kylmässä päiväkausia, kun rasvaa ei laiteta. Sitten vaan päättää, millaisen annoksen ja kuinka monta kertaa päivässä syö. That's it. Paino laskee ja olo on takuulla parempi.
Nälkä tietysti on sopalla kuin sopalla, mutta rahaa säästyy. Voit ostaa niillä rahoilla itsellesi jotain kivaa vaatetta, kun olet laihtunut. Paluu normaaliruokaan on paljon helpompaa kotiruuan jälkeen.
Tästä saikin tsempit, taidankin itse alkaa huomenna soppakuurille. Jos olisin kahden viikon päästä vaikka 3 kiloa laihempi, se olisi hienoa!
onko sulla sitä?