Jee! Mä pääsen lääkärin valvomalle 12 viikon vlcd-kuurille!
Ihanaa! Ravitsemusterapeutti seuraa myös vierestä, saan tukea sieltä ja myös apua kuurin jälkeiseen elämään. Jeeeeeeeeeee! Ja mihin aikaan vielä! Kesää vasten laihempaan kuosiin! Huraaaaaa!
Onko kenelläkään kokemuksia kertoa tuollaisesta kuurista?
Kommentit (45)
Jos ap nyt on saanut apua VLCD-dieetin suhteen, ei sitä kannata heti kättelyssä lytätä. Hassua, että jotkut ei-paino-ongelmaiset antaa ohjeita, että syöt vaan normaalia ruokaa, jos se normaali ruoka juuri on lihottanut... Kokkauskurssi terveellisemmästä ruuasta olisi varmaan parempi juttu, että niitä ruokia osaisi tehdäkin. Varmaan melkein kaikki tietää, mikä on terveellistä, ei vaan osaa käytännön toteutusta.
Tänään siis syön normaalisti 5 ateriaa, aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan, mutta yksi noista korvataan pussiaterialla. Huomenna korvataan kaksi, ylihuomenna kolme jne, kunnes perjantaina kaikki 5 ateriaa korvataan pusseilla. Ja sillä sitten mennään kesäkuun puoliväliin. :)
Ajattelin korvauksen tehdä "alhaalta ylöspäin" eli tänään korvaan iltapalan, huomenna iltapalan ja päivällisen, yli huomenna ne ja välipalan jne.
Vähän jännittää, täytyy tunnustaa.
ihminen ei tarvi välipaloja tai iltapaloja vaan jotain pientä aamulla, kevyen lounaan ja ravitsevan, terveellisen päivällisen.
ihminen ei tarvi välipaloja tai iltapaloja vaan jotain pientä aamulla, kevyen lounaan ja ravitsevan, terveellisen päivällisen.
mietihän kuinka pitkä väli saattaa esim vuorotyöläisellä tulla sen lounaan ja päivällisen väliin! Siinä jo ehtii verensokeri sen verran alas että sitä päivällistä on todella vaikeaa pitää normaalikokoisena. Ehdottomasti myös välipala ja iltapala, ne vaan on oltava esim täysjyväleipä ja hedelmä, marjoja, kasviksia tms. Kyllä laihat neuvoa osaavat, mutta kun itse alkavat lihoa niin jo tulee selityksiä!
Tsemppiä aplle, taatusti se ravitsemusterapeutti sua auttaa sitten jatkossakin tutustumaan terveelliseen ruokavalioon, vaikka ainahan se on eniten itsestä kiinni! Säännöllinen liikunta auttaa tosi paljon, se auttaa myös sen mahdollisen vatsanahan kanssa. Mä laihduin aikoinaan imettämällä reilu 10 kg vaikka ei ollut tarkoituskaan, ja siinähän kävi niin että vatsasta jäi sellainen reppu, kun en tajunnut liikkua muuten kuin vaunutellen. Kyllä lihaskuntoakin tarvitsee muutaman kerran viikossa tehdä, eikä se liikaa vie aikaa, kun opettelee hyvät liikkeet. Tsemiä valtavasti!!
Olen ikävä kyllä sortunut aika paljon, mutta ryhmässämme on jo ihmisiä, joilla on tippunut tähän mennessä -15kg. Itselläni ehkä vähiten, noin -6kg. Nälän tunne on pahin siinä 5.-6. päivän kohdalla, mutta jos pysyt tiukkana, pääset paastotilaan jossa näläntunne katoaa. Älä sorru, kuuntele ohjeet tarkasti.
Olen luottanut koko ajan seurantaan, lääkärin tapaamisiin jne. Dieetillä olevia tuetaan hyvin ja pidetään huolta terveydestä ja psyykestä. Ryhmästä saa ihania tuttavia.
Meillä on vielä 4 viikkoa jäljellä ja sitten ruvetaan opettelemaan syömisen hallintaa normaaliruualla.
Todella paljon tsemppiä sinulle, olet saanut upean mahdollisuuden! Sinut on katsottu motivoituneeksi ihmiseksi :)
se satsi ainakin oli niin kuvottava että roskiin lensi. Onko mitään pussikuuria, jossa ei läträttäisi maidolla?
tehdään veteen. Sairaalan 10 viikon dieetillä ei syödä mitään muuta dieettiateriaa, ei patukoita eikä makaroniaterioita jne.
Moni on sanonut siedettävimmiksi mauiksi Nutrilettin kasviskeittoa tai kanakeittoa, makeista moni juo suklaata, metsämarjaa, mansikkaa, mokkaa tai ananasta. En nyt muista miltä valmistajalta kukin on. Ananas on Naturdietin. NOita voi maustaa itse lisää.
Jos vaikka näin illalla olisi joku, jolla olisi moisesta kommentteja...
t. ap
Paino lähti aika hurauksella, 16 kg muutamassa kuukaudessa. Heti kuurin loputtua paino nousi 22 kg.
Ja syyhän on ilmeinen, kun ei sen kuurin aikana opetella uusia elämäntapoja, paino tulee hujauksessa takaisin korkojen kera ja koko ajan vaan teki mieli syötä lisää ja lisää. Samoin elimistö meni tosi säästöliekille.
Olen kyllä saanut osan tuosta pois tajuttuani, että ainut tapa oikeasti saada painoa pois on opetella uusia elämäntapoja.
Ja sehän EI onnistu niin, että juu mutta otetaan ensin tällä kuurilla painoa pois ja sitten opetellaan :) Kuurin aikana elimistö alkaa pantata viimeisiäkin rasvoja ja syöminen on sen jälkeen kaikkea muuta kuin normaalia.
Kävitkö säännöllisesti ravitsemusterapeutin vastaanotolla kuurin aikana ja sen jälkeen?
Kyllähän mä tiedän, että riski painonnousuun on valtava, mutta olen nyt laihduttanut "perinteiselläkin tavalla" varmaan 50kiloa elämäni aikana ja aina on kaikki tullut takaisin. Tässä mua lähinnä innostaakin tuo ammattilaisten mukanaolo.
t. ap
No just. Mä en saa mitään tollasta. :(
T: 169cm / 120kg
ala kiskomaan. Jos ei paino tipu normiruokavaliolla, sitten kuolen läskeihini. BMI50
Mikä se sellainen laihdutuskuuri on?
itsekseen lievästä ylipainosta 58kg:een (167cm). 7vk meni ja olin täydellä nutrauksella kaksi eka viikkoa, sen jälkeen osanutrauksella. Eka viikon jälkeen helppoa. Nyt olen vuoden pysynyt pudotetussa painossa. Tsemppiä kovasti!!
maistuu niin kammottaville ettei niitä pysty edes juomaan tai lusikoimaan.
En heitä rahojani viemäriin.
Siis noita ihan kaupasta saatavia vlcd-tuotteita; Allevo, Nutrilett, NaturDiet ja joku vielä. Syödään siis vain niitä, kaloreja päivässä tulee n. 600.
Hei, sä 120-kiloinen. Mee lääkäriin ja pyydä apua. Mä sain, kun sanoin. Laittoi ravitsemusterapeutille ja siellä ehdotettiin haluaisinko tällaiselle valvotulle kuurille ja että kontrollikäyntejä olisi.
t. ap
Toivottavasti tehoaa sulle loppuun asti, sillä kilothan lähtee tuolla tavalla helposti, mutta sen pitäminen alhaalla vaatiikin paljon.
Olen yksi harvoista onnistuneista, ja jos se ´motivaatio on kerrankin kohdillaan, onnistuu se helposti!
Viikon kestin. Sitten söin salaa ja oksensin. Ei psyyke kestänyt.