Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ex maksaa elatusmaksun itse, onko näin kuten meillä??

Vierailija
16.03.2012 |

Te joilla ex maksaa itse elarit, jos sovittu maksupäivä on vaikkapa kuun viimeinen pv niin laittaako hän sen silloin tilille vai kestääkö päivä tia pari, joudutteko kyselemään rahan perään tms.?

Meillä tapahtuu näin melkeinpä joka kerta, todella rasittavaa ja sitten ex vetää kilarit jos uskallan sanoa että et tainnut muistaa maksaa elareita. Itse ajattelen asian että jos eräpäivä on se ja se niin silloin maksaisin tämän rahan heti aamulla, aivan kuten muistakin paikoista tulee rahat jo yön aikana, en tajua miten voi olla niin hemmetin vaikeaa, tuntuu kuin kiusallaan tekis näin...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan kuun eka päivä ja loput 15. päivä.

tosin eka päivä on käytännössä 3.-7. päivä

ja 15 päivä on 15.-21. päivä.

Mut ei tuo minuu haittaa, enkä perään itke.

Vierailija
22/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi yksinhuoltaja, niin voisin laittaa talouteni kuntoon. Voisin tilapäisesti ottaa kakkostyön, että kassani menisi plussan puolelle. Mutta koska MINÄ yksin vastaan lapseni hoidosta enkä kerta kaikkiaan voi jättää häntä oman onnensa nojaan siksi aikaa, että voisin mennä tähän kakkosjobiin, niin koen, että yksinhuoltajuus on syynä siihen, että rahani ei riitä. Kaikilla kun ei ole ollut mahdollisuutta opiskella ammattiin, mistä oikeasti saa rahaa sen verran, että sillä rahalla voi elää.

Jos en olisi yksinhuoltaja... Kaikillahan on mahdollisuus opiskella ammattiin, tulot ja menot vaan pitää ihan oikeassa osata mitoittaa niin, että ne riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole eräpäivä vaan päivä jolloin rahan pitää näkyä saajan tilillä.

"Kuluttajat mieltävät maksaneensa laskun ajoissa, jos se on maksettu viimeistään eräpäivänä. Kuluttajansuojalaki tukee tätä vakiintunutta ajattelumallia. Sen mukaan maksun katsotaan tapahtuneen sinä päivänä kun pankki tai posti on hyväksynyt maksutoimeksiannon. Näin ollen kuluttajan suorittama maksu eräpäivänä on riittävä, eikä maksuviivästystä tapahdu, vaikka maksu saapuisikin velkojalle vasta eräpäivän jälkeen."

Vierailija
24/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä antaa äidille oikeuden määritellä milloin isällä tulee olla sitä rahaa maksaa. Äiti saa ihan rauhassa kenenkään siihen puuttumatta laittaa tilinsä miinukselle ja täten laiminlyödä velvollisuutensa elättää omaa lastaan.

Isä, kun ei hoida velvollisuuttaan, hän joutuu ulosoton kautta sen hoitamaan.

Vierailija
25/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista, onko sovittu päivää, mutta exällä on tilipäivä 15pvä, maksaa siitä sitten parin päivän sisällä.

Miksi exäsi maksaa itse, jos olet noin riippuivainen tuosta rahasta. Kannaisi ehkä koittaa sopia hänen kanssaan, että tulisivat kelan kautta. Varsinkin, kun esiintyy toistuvaa kiusantekoa.

Ei kai sitä voi liian montaa kertaa sanoa, ettei exän varaan kannata paljon laskea.

Vierailija
26/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei koskaan pystynyt maksamaan ajoissa, sovittiin sitten yhdessä että käydään lastenvalvojalla sopimassa et maksut hoitaa kela jatkossa.

Nyt raha on aina 10. päivä tilillä ja mies maksaa kelaan loppukuusta takas.

Kaikille parempi näin.

Vierailija
27/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ex maksaa elarit aina kuun viimeinen päivä, ja yleensä silloin maksaakin, muutaman kerran on maksanut vähän aiemmin ja kerran olen joutunut soittamaan rahan perään :)

Vierailija
28/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut, että on käyttäytyjä ja käytöksen mahdollista? Jos toinen noin selvästi kiusaa, ota yhteys lastenvalvojaan, äläkä ole passiivisena tilanteen vietävissä. Muutosta ei tule, jos ei ole valmis itse ottamaan vastuuta.

Vierailija
29/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräpäivä kuukauden ensimmäinen päivä ja koska ex:llä eri pankki niin näkyy sitten kuukauden toisena arkipäivänä tilillä. Varmaan ihan automaattisesti uusii sen menemään tililtä aina ekapäivä. Eli ei varsinaisesti käy verkkopankissa maksamassa sitä vasta ensimmäinen päivä.

Vierailija
30/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei kestä kuin sekunnin sadasosa kun raha on siirtynyt tililleni.. ap

ne elarit silloin kuin muistaa. Miten se voi joillakin olla noin vaikeaa syöttää ne laskut sinne nettipankkiin jo aikaisemmin valmiiksi?

Vierailija
31/31 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niitä koskaan maksa jos ei tähänkään asti olet maksanut. Sanot että lasten elämä todellakin on siitä elatusmaksusta kiinni ja jos et maksa niin sitten siirrän saatavat ulosottoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme