Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpikaan lapsista ei ole ollut koskaan vielä kesätöissä

Vierailija
26.04.2025 |

Ovat 21 ja 19v vanhempi haki usempaan paikkaan muttei valittu. Meillä ei ole suhteita mihinkään..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä olleet kurjat ajat. Kannattaa liittyä vuokrafirmojen keikkalaislistoille, sieltä saattaa irrota jotain pientäkin. Sitten kun on vähän työkokemusta niin on vähän helpompi saada seuraavakin paikka.

Vierailija
2/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole ollut mitään suhteita, mutta onneksi kaikki ovat päässeet 1-2 kertaa kaupungin 2-4 viikon töihin. Nyt kaikki ovat jo täysikäisiä. Vanhimmat lapset ovat työssä ja/ tai koulussa. Nuorin armeijassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää löydy lehtien jakelua? 

Vierailija
4/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on ihan mahdoton tilanne. Tuntuu olevan joka paikkaan satoja hakijoita.

Vierailija
5/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menivät poimimaan marjoja, kuten joka kesä. Tienaavat enemmän kuin me aikuiset.

Vierailija
6/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noi 2-4 viikon pestit on alaikäisille.

Vierailija
7/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ttyttö ollut joka kesä töissä 15-vuotiaasta lähtien. Kyllä töitä tekevälle on.

Vierailija
8/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 21 täyttävä lapsi, joka on saanut kaikki kesätyöpaikkansa ilman vanhempien suhteita, ja osan niistä omilla suhteilla (esim. urheiluseuran kautta tai yhden työnatajansa toisestakin firmasta).

Vierailija
9/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ttyttö ollut joka kesä töissä 15-vuotiaasta lähtien. Kyllä töitä tekevälle on.

Se on kuin tuolileikki tuo työn haku. Aina osa pääsee istumaan ja osa ei. On tuurista kiinni sattuuko tuolin kohdalle kun musiikki lakkaa. Työn haussa niitä tuoleja on vain vähemmän. Aika usein töitä on niillekin, jotka eivät mitään tee mutta vanhemmilla on suhteita. 

Vierailija
10/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset saavat työpaikkansa kyllä hommattua itse, mutta vanhempien nimi vaikuttaa siihen. Itsekin hain ensimmäisen kesätyöpaikkani ihan itse, mutta tyyliin "Ai sä oot "Matin" tyttö, tule vaan meille" -tyyliin.  

Vierailija
11/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pienestä kaupungista sai töitä, mutta opiskelupaikkakunnalta ei. Tarjontaa on valtavasti, jokaista paikkaa kohti on satoja hakemuksia. Kandin jälkeen voi alkaa irrota oman alan töitä.

Vierailija
12/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuin tuolileikki tuo työn haku. Aina osa pääsee istumaan ja osa ei. On tuurista kiinni sattuuko tuolin kohdalle kun musiikki lakkaa. Työn haussa niitä tuoleja on vain vähemmän. Aika usein töitä on niillekin, jotka eivät mitään tee mutta vanhemmilla on suhteita. 

Vain osittain on tuurista kiinni. 

Vierailija
13/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menivät poimimaan marjoja, kuten joka kesä. Tienaavat enemmän kuin me aikuiset.

Missä hän myy ne?

Vierailija
14/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä, ettei työpaikat aina mene parhaille: Ostokset maksoivat 10,10. Annoin nuorella 20,10, niin nuori ei tiennyt paljonko pitää antaa takaisin ja kun neuvoin että kymppi, niin ei uskonut, vaan alkoi laskea laskimella. Eikö noiden myyjien taitoa mitenkään testata? Ja juu, olisin maksanut kortilla, mutta korttilaite ei toiminut - ellei sitten kyse ollut siitä ettei ko. nuori osannut sitäkään käyttää.  Kesäkioski kyseessä muutama vuosi sitten.  

Omalle työpaikalleni otettiin kerran yhden pomon tytär. Vähän puuhasteli ja muuten kierteli häiritsemässä muita nuoria kun kävi juttelemassa erilaisia nuorten asioita. Mun kanssa ei niinkään kun en ollut bilettäjänuori.  

Vierailija
15/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain osittain on tuurista kiinni. 

Ensimmäinen työpaikka on 90 % tuurista kiinni, jos ei ole suhteita. Se loppu 10 % tulee ahkeruudesta ja koulutodistuksesta. Oma poika vuosia sitten olisi päässyt 9. luoka jälkeen moneen paikkaan kun kertoi että keskiarvo on 9,4. Tämä tuntui olevan pojan kohdalla iso juttu.  Sitten pääsi hautausmaalle suhteilla tietämättään, sillä kesätyöpaikoista vatsaava oli kaverin äiti. Hän tiesi, että kaverin äiti on seurakunnalla, mutta ei tiennyt että hän käsittelee hakemukset.  Normaalin kaavan mukaan haki ja sitten kun valintakirje tuli, näki kuka oli sen allekirjoittanut.  

Vierailija
16/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minusta noi 2-4 viikon pestit on alaikäisille.

Niin on, mutta ap kirjoitti ettei lapset ole koskaan olleet eli ei siis alaikäisenäkään. 

Vierailija
17/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aikuisviihdealalla, mutta tämä tyttöpä tekee sitä huvikseen, eikä edes maksua pyydä🤭🤭

Vierailija
18/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt jo keski-ikäinen, enkä ole ollut koskaan kesätöissä.

Vierailija
19/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 16-v haki koko alkuvuoden töitä ahkerasti. Tietty avustin vähän hakemuksissa. Sai töitä ravintolasta. Aiemmin on ollut puutarhalla kesätöissä. Ei meilläkään ole mitään suhteita.

Vierailija
20/20 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt jo keski-ikäinen, enkä ole ollut koskaan kesätöissä.

Mullakin oli pari tuollaista pappa betalar-kaveria. Lomailivat kesät ja reissasivat lukiossa ja yliopistossa, kun vanhemmat maksoivat kaiken, eikä edes opiskellessa talveksi tarvinnut rahaa. Menivät sitten töihin vasta, kun valmistuivat yliopistosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi