Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##Syysmuorien ja taaperoiden -04 torsti###

17.11.2005 |

BÖÖ ja huomenta ;)

Jo on aikoja eletty, frodo korkkaa päivän pinon =) !!!

Hyvä yö takana, toisin kuin edellinen. No ei ihmekään, jos ei Leviläisistä ole kuulunut, kun ei konetta mukana. No, josko yritetään pitää pinoa me muut yllä.

Tomera: Iso voimahali!!!

-frodo ja tyttö-

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään liberon housuvaippoja 10-14kg ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu. Ennen käytettiin pamperssia, mutta liberot istuu Veetin päälle jotenkin paremmin.

Tean V.lle onnea kävelytaidosta.

Meillä Veeti ei enään kävele vaan on melkein kokonaan siirtyny juoksemiseen. Rattaissa ei enää halua istua. Itse haluaa koko ajan kaikkialle kävellä. Tänäänkin käytiin kävellen puistossa. Hieman matkan teko oli hidasta kun koko ajan Veeti jäi jotain tutkimaan. On se niin ihana kun toinen niin tomerasti kävelee. Itiksessäkin niin mielellään kävelee pitkin kauppoja. Äiti saa vaan olla varuillaan ettei revi kaikkia tavaroita hyllyiltä alas.

Veetin uusin sana on Mitä. Saattaa yhtäkkiä tulla toisesta huoneesta ja huuta MITÄ! Mitä sanaa on ruvennut hokemaan tosi paljon ja yleensä sanoo sen aina huutaen.

Ostettiin Veetille deuter kid II rinkka. Siellä tykkää matkustaa. Ja ei tarvii rattaita raahata, eikä pääse jätkä karkuun.

Pitäisköhän jo laittaa jouluvalot ikkunoihin. Yritän malttaa vielä viikonloppuun ja sitten vasta laittaa. Tänään ois mieli tehnyt tehdä joulutorttuja ja pipareita, mutta maltoin mieleni.

Meillä kova kuumeilu pikkukakkosesta. Tästä kierrosta aloitettiin yritys jo ja nyt kp 24/28 ja jännittää. Toivon että ois tärpännyt.

Öttis ja Veeti

Vierailija
22/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, frodo! Kiva, että olet aktivoitunu pinoilussa.

Halauksia Enkelille!

Joululahjag: Ite ostettiin lelutamburiini ja lapsille yhteisesti Fröbelin palikat -dvd. Esikoinen saa puukon ja kakkonen helmiä ym. Yritetään pitää maltillista linjaa, kun muutenkin on joka paikka tavaroita täynnä. En tiedä, mitä muut ostaa enkä osaa oikein ees sanoa, mitä toivoisin.

Voimia Tomeralle myös ja Mimmulille latistuksiin!

Huosuvaipoista eniten oon tykänny noista Pamperseista yövaippana, mutta nyt käytetty myös Liberon ja Muumin housuvaippoja. Kaikki on toiminu ihan hyvin. Päivällä käyttäisin teippivaippoja, mutta mies toi vahingossa vääriä, niin oon käytelly pois. En viiti kovin monta pussia kerralla pitää esillä. Niin, mikään ei siis oo falskannu, jos ei sitten oo pippeli jääny vahingossa väärään asentoon.

Onnea V: lle kävelystä!

Kiitos kestovaippainfosta ja kannustuksesta! Sen tiedän, että itse en ainakaan ehdi ommella. Oon miettiny asiaa jo esikoisen kohdalla ja silloinhan tietty ois kannattanu aloittaa, mutta kun ei täällä maalla oikein malleja ole nähnyt, niin se on jäänyt. No, jospa nyt sitten...

Mies lähti isompien kanssa uimaan eli ollaan Pekan kanssa kahdestaan. Oon siivoillu vaatekaappeja ja ottanu valmiiks yläkaappiin esikoiselle seuraavan koon vaatteita. Hoksasin, että nuo hommat kannattaa tehdä nyt kun vielä pystyy. isomman mahan kanssa ei välttämättä jaksa eikä pienen vauvan kanssa ehdi.

Mukavaa iltaa kaikille!

T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kadota lapsilta mutta tuossa riehuvat ympärillä...en jaksa!!

Kahvilassa meni taas kurjasti :-( Joka kerta on pojan kanssa puhuttu et miten siellä pitää olla ja taas se napsi sieltä sokereita ja kiipes puolapuille vaik nyt oli laitettu pöytäki siihen etee nii et sinne ei pääsis kipeemää!!!Käskin tulla alas ni kiipes vaa korkeemmalle..ja ku piti lähtee kotii ni hävis koko pentu!!Mä en käsitä miten se ei usko mitää!!!Kuria on pidetty ja huutamalla ei ole saanu tahtoaan periks...ja kauan on huutanu,mut ei auta!!HArmittaa jo ku viikonlopul ois vaik mitä lastentapahtumii mut ei sen kans jaksa mihinkää lähtee :-( Kylhän nyt 5vuotiaan pitäs jo jotain uskoo ihan kerta sanomalla!!!!!!!!!

Väsyttääki niin,ei ole nukkumatti mua taas löytäny aikoihin :-( Ja mies on studiolla...BLÄÄH!!!!

Onpas täällä tosiaan monta vauvakuumeista....Onnea kaikille yritykseen!!

jatu

Vierailija
24/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä jatu osaa neuvoa 5-vuotiaan kanssa kasvatusasioissa. Kokkolassa vanhemmilla ollessa yksi vanha lukiolaiskaveri tuli kylään 5-vuotiaansa kanssa ja kyllä oli varsin vilkas tapaus tämäkin viikari.pomppi sohvalla ja oli liikkeessä koko ajan. äitinsä yritti komentaa ja uhkailla että joutuu jäähylle kohta parvekkeelle,vaan eipä paljon ollut vaikutusta. Musta tuntui että kaveriani kiehutti todella,vaikka yritin kyllä vakuutella että on näitä vilkkaita tapauksia nähty meillä aikaisemminkin.

Mua taas mietityttää kun tämä meidän taapero ei usko kieltoja ollenkaan.katsoinkin viisaammaksi vähän lisäsaneerata tätä kämppää: olohuoneen jalkalamppu lähti varastoon,kun en kestä kun poju roikkuu siinä ja kohta hajoo koko lamppu.muutenkin mua ahdistaa kun meillä on aivan liikaa huonekaluja,mitä ihmettä roinaa mä olen haalinut ennen lasta ja niin epäkäytännöllisiä. kohta myyn ton sivustavedettävän vanhan antiikkilöydön jossain nettisivulla,kun keittiökin on aivan liian ahdas.

makoisia unia !!!!

tiivii

Vierailija
25/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruutattu meinaan kunnon phytonit ammeeseen. YÄÄÄÄK! Katsoin kyllä että nyt nassu alkaa näyttää kakanpunnausta ja nostin pois ammeesta potalle. Alkoi hirveä kiljunta takaisin ammeeseen. Ja sinnehän Sini oli nostettava takaisin. Ja ei mennyt kauaa kun Sini kylpi paksun ja pehmeän boan, hammasharjojen, pesusienien yms. kanssa... Onko tämä nyt sitten tätä kun lapsi kävelee???

Tulipahan kylppäri ja amme pestyä kloorilla. Onkin pitänyt tehdä se pitkään.. Voi ällötys! Minä en oikein kestä mitään eritteitä ilman hanskoja. Muistan silloinkin kun joutui ensimmäisiä kertoja pestä Sinin kakkapyllyn niin olisin niiiiin halunnut kertakäyttöhanskat käteen ennenkuin isken käteni p....n. Heh, olenkohan ainoa tälläinen äiti?

Lila75

Vierailija
26/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä on ilta mennyt töissä. Mitähän oon tehnyt kun en ole edes iltasanomia ehtinyt lukea...

Pikkuhiljaa meilläkin aina menee joitain tavaroita piiloon Onskalta. Alkuunhan annoin Onnin levittää videokasetteja kirjahyllystä. Appiukko sanoi kerran käydessään, että teidän pitää laittaa ne pois. Sanoin, että ei, pitää Onnilla olla jotain mitä saa levitellä... Kun sitten jonkun aikaa olin keräillyt niitä noin 20 videokasettia sen sata kertaa päivässä, päätin, että nyt lähtee. Keittiön kaapit on nyt pahimmat, kun yltää aukoon siis alakaappeja, niin siellähän se herra olis koko ajan. Laatikoista laitettiin kauhat yms. jo jääkaapin päällä olevaan kaappiin. Nyt poika vaan yltää jo ylälaatikkoon, jossa on aterimet. En viitsis niitäkin siirtää jonnekin, mistä niitä on itselläkin vaikea ottaa. Kai sitä pitää sitten vaan kieltää ja sitähän olen kyllä yrittänyt;)

No, ihanaahan se on, että lapsi on touhukas. Heti vaikuttaa tunnin pidempi yö poikaan itseensäkin. Vedet silmissä olen tänään nauttinut pojan seurasta, niin hyväntuulinen on ollut. Ja hokee koko ajan äittää. Ihqua!

Nyt viimeisten hommien kimppuun. Sitten luen lehdet ja kello 22 nostan kytkintä.

T-P

Vierailija
27/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa meillä mammoilla mukavaa, kun kävimme ulkona syömässä :) Ohjelmassa oli myös pohjoisen eksotiikkaa, käristystä ja joikua. Isommat lapset malttoivat keskittyä leikkimään leluilla porontaljojen päällä ja muutenkin oli ilmapiiri kovasti rauhaisampi, kuin eilen illalla mökkihulinassa.Antsa söi käristyksensä mukavasti itse ja taputti käsiään rummun tahdissa. Kävelijät töpöttelivät menemään ja ihmettelivät silmät suurina.

T-P: Jaksamista työhön. Niinpä vain sitä uppoutuukin yht´äkkiä työelämään ennen kuin huomaakaan. Ja hups! monta kuukautta onkin jo mennyt...Kaipa se on tälläistä se ihmisen elämä, työntekoa ja lapsien kasvamista. Kohta jo muuttavat pois kotos, sniif.. ;) Myöhemmin illalla kotona Antsa nousi alvariinsa seisomaan tuoleja ja sohvaa vasten. Kohtapa tuo alkaa jo tukea vasten kävelemään :))

Enkelille jaksamista raskaaseen viikonloppuun. *halaus*

Juuri kun aloin jo tottumaan syysmammailtoihin, on huominen jo viimeinen yhteisilta. Taitavat salaa jo kaivata kotiin ;) Lapset ovat kuulemma nukkuneet päiväunensa niin eri aikaan, että aina on joku lapsi ollut hulinoimassa. Ei ehkä kovin rentouttava matka siis, vaikka mukava varmastikin.

Sain ihanan lahjan heiltä: Bodyshopin tuotepaketin, kylpyhommia, kuorintavoiteita ymym... ja viinipullonkin vielä.

Meillä on jo valosarja ulko-oven päällä :)))

♥SaaMari

Vierailija
28/28 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oon jo huomattavasti paremmalla tuulella ja syitä on kaksi:

1. Ida nukahti yhdeksältä

2. Sain pari stressaavaa koulujuttua tehtyä

Lempi-Ilona: Oon kans miettinyt, et saattaa Ida olla vielä siitä leikkauksesta kipeä, mut toisaalta tätä on jatkunu jo 3 viikkoa. Josko tämä tästä pikkuhiljaa paranis, ihan ilman mitään unikouluja... Inhottavat kamalat tentit vaan häämöttää edessä, 6 kaikenkaikkiaan vielä ennen joulua, joten hyvä olis nukkua... no niin, nytkin kuppaan täällä, joten ihan oma vika tällä kertaa.

Lila: meillä mies ei oo IKINÄ pessyt Idan kakkapeppua silleen, et ois paljain käsin koskenut. Meillä on kylpyamme, ja jos mä en oo kotona vaippaa vaihtamassa, niin mies riisuu Idan kokonaan, pistää ammeeseen ja rupeaa suihkuttelemaan. Nytki ku oon tosi paljon ollu illallakin koululla, niin siitä ku mies soittaa ja kysyy, et kauanko viel menee, niin tiedän et Idalla on kakka vaipassa. Mies salaa toivoo et mun vastaus olis vaikka 5 min, jolloin se antais Idan odottaa niin kauan että mä tuun kotiin.

Idalla on muuten ihan hirveästi hiukset kasvaneet, on takaa melk. 10 cm pitkät, siis jos ihan päänahasta mittaa. Pari kuukautta sitten ne oli vaan jotain pari senttiä pitkät. Ihanasti taipuu Idan tukka, kosteana tulee latvasta ihan kikkura... isällään on taipuisat (oikeastaan tosi loivasti kiharat)hiukset, mutta ei ne noin lyhyessä näy.

Tilasin äsken Patapum-kantorepun, on tehny sitä mieli jo pitkään, ja ois kiva esim. kauppareissuilla. Ida haluais, Veetin tavoin, kävellä kaikkialle, ja harvoin otetaan enää rattaita mukaan jos mennään lähipuistoon tai kauppaan, matkaa vajaat 300m. Jaksaa Ida pidempiäkin matkoja kävellä, mutta on kyllä aika hidasta.

Nyt miehen viereen uinumaan... Oli muuten miehen synttärit tänään, 22 tuli täyteen, vanhus :) hyvä sanoa, kun meillä on ikäeroa 33 päivää, mä olen siis nuorempi.

Petra ja sittenkin ihana Ida, joka ei ole myytävänä enää