##Syysmuorien ja taaperoiden -04 torsti###
BÖÖ ja huomenta ;)
Jo on aikoja eletty, frodo korkkaa päivän pinon =) !!!
Hyvä yö takana, toisin kuin edellinen. No ei ihmekään, jos ei Leviläisistä ole kuulunut, kun ei konetta mukana. No, josko yritetään pitää pinoa me muut yllä.
Tomera: Iso voimahali!!!
-frodo ja tyttö-
Kommentit (28)
On varmaan jo gallupoitu joululahja-asioita, jäänyt minulta ehkä huomaamatta.. Mutta silti ajattelin kysäistä, mitä taaperonne saa joululahjaksi?
Meidän Jonna-tyttö saa isovanhemmiltaan nukenvaunut ja leikkikeittiön. Kummeilta vaatteita ja Fisher Price Little people -sarjaa. Me vanhemmat varmaan hankitaan säkkituoli lastenhuoneeseen ja Megablockseja. Meillä tyttö on aikamoinen lellilapsi, joskus tuntuu siltä. On nimittäin ensimmäinen lapsenlapsi, joten kyllä osasin arvata tämän jouluisen lahjarumban taas etukäteen. Tilanne tasoittunee sitten, jos ja kun meille syntynee toinen lapsi lähitulevaisuudessa =) Innolla odotan joulua!
Joulutunnelmin, frodo =)
Kuinka iso asia onkaan, jos saa nukkua tunnin pidempään. Onni heräsi 7.20 ja se on luksusta se. Yöllä itkasi pari kertaa, tais kakka vaivata kun eilen sitä ei tullut.
Enkelille voimia hautajaisjärjestelyihin ja erityisesti lauantaiksi. Se on varmasti tosi raskas päivä. Halaus täältä.
Tomeralle myös voimalähetys. En yhtään ihmettele, että myynti-ilmoituksen ilmoille heitit;) Ei vaan oikeasti, kyllä en minäkään jaksais varmasti edes pelkästään kotona olla, jos nukuttais noin vähän, noin huonosti ja nukutus olis noin hankalaa. Sulla on sentäs vielä koulu siihen päälle. TOivottavasti tilanne jo helpottais. Muistan, että aika kauan sitten jo kerroit, kuinka lyhyet yöunet Ida nukkuu. Jaksua!
Vihreys sen kun syvenee... Haaveilen täällä aina välillä, että ollappa Levillä.
Tänään käytin taas " epäilyttäviä keinoja" saadakseni Onnin syömään puurolautasellisensa. Ei syönyt syöttiksessä, kun kakka vaivasi. Meni lattialle pyörimään ja kakkaamaan ja sitten syötin seisovaa poikaa... Kunhan ei totu tähän. Söi kuitenkin kaiken. Toisinaan tuntuu, että pitää vaihtaa taktiikkaa, että saa ruuan meneen. Lounaan ja päivällisen olen kyllä syöttänyt ihan syöttiksessä. Aamupala ja joskus välipala vaatii vähän kikkailua. Kuinkahan suuren karhunpalveluksen tässä itselleni teenkään..?
Kovin tyytyväisenä Onni lukee jotain kuvastoa, liekö Anttilan vai minkä. Ja kello on jo kohta yhdeksän! Ihanan nopeasti menee aamu, kun saa nukkua vähän pidempään.
Nyt sitten vaikka muille nettisivuille vielä hetkeksi;)
T-P
Onni saanee legoja ja pulkan ainakin. Joitain kivoja leluja vois miettiä myös. Oon yrittänyt sanoa omalle äidille, ettei sitten kovin kauheaa määrää lahjoja mutta kun on niin hurahtanut mummouteen ja on poikia kaksin kappalein ja vielä sai kivan voittopotin eräästä veikkauspelistä, niin voin kuvitella, että pukki ei jaksa kantaa kaikkia lahjoja perille asti yksin;) Mutta pääasia kuitenkin, että jos ostellaan lahjoja paljonkin, niin olisivat sitten tarpeellisia. Näin aina onkin yleensä, kun äiti ostelee.
T-P
Plussaonnea ja -säteitä lähetän näin alkajaisiksi kaikille tarvitseville! -------* -----* (Miten tuleekaan mieleen vauvakuume-osasto kuumeillessa Nöösää. Ja taas mä olen ihan kuumeinen.)
Tean Typylle onnea uudesta taidosta! Onena myös muiden pikkuisille, jotka viime viikkojen aikana ovat oppineet kävelemään! (Anteeksi, kun olen unohtanut onnitella.)
Kiva, että harvemmin pinoutujatkin ovat taas kertoneet kuulumisistaan.
Voi, miten ihanalta matkailijoiden elo kuulostaa! Sanohan Saamuska meiltä heille terkkuja. Oih!
Tomera: Voimia ja jaksua sekä pienen tytön nukuttamissessioihin että opiskelujuttuihin! *rutistus*
Enkeli: Hurjasti voimia ja jaksua! *rutistus* Toivottavasti ensi viikolla vihdoin nähdään!
Frodon kalluppi: Me annetaan Nöösälle kaksi lahjaa: Ellan ja Aleksin uusin cd ja Maatila-kirja. Lisäksi saa lähisuvulta ainakin semmoisen Brion puupellen, vaatteita ja toivottavasti pulkan. Kyllä noita lahjoja silti taitaa tulla rutkasti enemmän, kun kaikilta tulee oma lahja. Ollaan miehen kanssa tuumailtu, että yritetään itse malttaa olla ostamatta montaa lahjaa, kun niitä kuitenkin siunaantuu niin paljon. En haluaisi, että jouluna hukutaan lahjoihin. Mutta niinhän se on, että tuoretta mummia ja tätejä on vaikea laittaa aisoihin.
Pidän peukkuja kaikille joilla on menossa latistus. Täällä odotellaan ohra-latistuksen oireiden laantumista ja sitten olisi porkkana vuorossa. Ihmiskokeet jatkuu. Välillä tuntuu epätoivoiselta, kun ajattelee, miten paljon näitä kokeita on vielä jäljellä, kun ruoka-aineita piisaa.
Missä Lila viipottaa?
Nyt pitäisi käydä hivenen ulkoilemassa. Jaksua kaikille!
-Mimmuli ja Nöösä
Ei pitäisi valittaa taaskaan, että väsyttää, kun on kuiteskin saanut nukkua ihan hyvin. T simahti 20.30 ja heräsi virkeänä uuteen aamun 7.45. Ollappa itsellä edes puolet tuosta energiamäärästä, mikä pieneltä mieheltä löytyy... Sitä saisi aikaan kerrassaan vaikka mitä!
Tomeralle jaksamista ja nukkumissäteitä----------- Tiedän itse tasan tarkkaan, mitä on valvoa ja yrittää nukuttaa lasta tai vauvaa. Meillähän on nukuttu hyvin vasta elo-syyskuusta lähtien ilman herätyksiä tai hankalia nukutussessioita. Meillä T saatiin nukkumaan hyvin kun heitettiin yösyötöt pois, äiti ei hämmentänyt iltamaidon jälkeen (ts. isi laittoi pojan nukkumaan) ja tärkein: T siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan, eikä joka inahdukseen menty alussa katsomaan.
Enkelille myös voimahalit ja jaksamista lauantaihin, raskas päivä tulossa **************
Tean typylle onnea uudesta taidosta!
Ja mitäs muuta oli vielä kommentoitavaa... ain niin. Se joululahjaGee: ei harmainta hajua. Mummoille olen kyllä sanonut, että ei mitään turhaa krääsää pojille, huoneet pursuilee jo leluja ym. turhaa (sitä vaan kummasti kertyy, vaikkei itse paljon ostelekaan). T:lle ehkä jotain vaatetta ja niitä isoja duplo-legoja. Mutta miehen kanssa jo sovittiin, että mitään isoa ei nyt hankita, onpa tuota uutta kotia saanut laitella ja sisustella melkoisella rahasummalla viimeisen puolen vuoden aikaan. Molemmille mummoille ajattelin teetättää sellaiset kalenterit poikien valokuvilla, oiskohan siinä ideaa?
Mutta nyt päiväunille numero 1. Sekä äiti että poika!
Mimmu ja T
Ps. Parina päivänä olen huomannut, miten tärkeä kapistus mikro on keittiössä. Meiän mikro sanoi yhteisytösopimuksen irti ja se vietiin tiistaina huoltoon. Ihan kamalaa nyt kaikki ruokien lämmitykset, maidon lämmitys T:lle, marjojen sulatus jne!!!! Eilenkin lämmittelin jääkaapista ruoanjämiä, niin hellalla oli kolme kattilaa ja paistinpannu! Onneksi sentään astianpesukone toimii! Ja pyykkikone! Kyllä sitä on oppinut menemään siitä mistä aita on matalin....
Ida voi olla vielä kipeä leikkauksen jälkeen. Meillä Pönksy oli kipeä viikon leikkauksen jälkeen, vaikka oli vain putkitus. Vasta sitten yöt helpottivat. Just tuommoista, että 9 h yö ja siitä pari tuntia valvottiin... Voimia kovasti!!! Ja Idalle toipumissäteitä ------------>
kIrjoitin jo eilen pitkä vietin,mutta sitten koke meni tilttiin grrrr.....
T-P!!! kiitos vielä vierailusta, oli tosi kiva tavata.POjat viihtyi hyvin,niin että äidit saivat melko rauhassa jutella ja kahvitella. tosin V kaatoi yhden kahvkupin ja yritti vetää Onnia hiuksista ja keittiön kaappejakin yritti koluta kuin kotona konsanaan.Mutta kaikenkaikkiaan oikein mukava tapaaminen. Ilmoittelen kun Kokkolaan seuraavan kerran tullaan.
Muutoinkin Kokkolan reisu meni kivasti vaikka sukulaisiakin tavattiin joka päivä ja ohjelmaa riitti.on se vaan niin paljon helpompaa tämän taaperoisen kanssa (vaikka suuttuesaan taaperoinen yrittää nykyään purra äitiä ja vetelee hiuksista,niin se on taaperoisella vielä primitiivisiä tunteet ja tavat,huh)
Enkelille enkeleitä mukaan viikonloppuna!
Kerppu:lykkyä latistukseen!!!!! Sois jo teillekin sopivan,meillä on ollut puuppolan aitokaura viikon kokeilussa ja näyttäis sopivan.ollaan maisteltu uusina myös poroa ja porkkanaa.kipii!!!!!
Tealle onnittelut V:n uusista taidoista. Meidän V vilkutti eka kertaa lapsille junassa.
T@hti,onnea plussasta!!!
Aamulla käytiin jo puistoilemassa ja nyt V o torkuilla sisällä.aattelin alkaa nukuttaa päikkärit isällä,vaikka se vatiii hiljasempaa hissuttelua iteltä,no jospa tulis itsekkin päivällä levättyä.....ja koneella ei lähde ainakaan ääntä kuten jos siivois,imurois tms.
Nyt tilaa muille!
Leppoisaa torsti-päivää kaikille!!
tiivii ja pikku-V
Kiva, että Tiivi ja V ootte päässyt turvallisesti kotiin. Tosi hyvinhän ne pojat viihtyi, vaikka eihän tuon ikäiset osaa varsinaisesti yhdessä leikkiä. Seuraavana päivänä, eli eilen, kävi toinen kaveri, jolla on pari päivää teidän poikaa vanhempi poika ja sama meno jatkui:) Kaapit tyhjeni vinhaa vauhtia mutta saatiinpa me äipät sitten kahvitella rauhassa! Kun vieraat lähti, naureskelin ympärille katsellessani - melkoista jälkeä kaksi noinkin pientä vipeltäjää saa aikaan;D
Meillä on ollut kiva päivä. Aamulla mentiin " vasta" 10 aikaan pihalle, kun kerran nukuttiin tunti pidempään. Sitten mentiin kahville puistokaverin kanssa ja tultiin kotiin. Syötin Onnin ja nyt nukkuu. Tosi helpolla nukahtaa päikyille tätä nykyä. Syliin tosin mutta uskoisin, että vois kohta kokeilla samaa kuin illalla. Antaa maidon ja laittaa sänkyyn - sinnehän se illalla aina itsekseen nukahtaa. Yks pikku haaveri sattui, kun Onni odotteli ruuan valmistumista. Sormi jäi laatikon väliin ja Onni vielä nojasi siihen laatikkoon. Aika syvä painauma siihen tuli mutta ei onneksi haavaa. Iso itku tuli:( Sitten vielä myslit piti kaataa lattialle, kun tutki kaappeja.
Vois ehkä levätä itsekin, että jaksaa illaksi töihin. Missä ihmeessä kaikki on? Onko tosiaan niin, että ne aktiivisimmat ovat aktiivisia kaikessa? Eli ovat kovia palstaileen ja nyt aktiivisena ovat tapaamisessa Levillä;)
Nyt tökkii kovasti ajatus, joten parempi varmaan poistua höpöttelemästä. Ja Tean typylle tosiaan onnittelut vielä uudesta taidosta!!!
T-P
Kirjoittelit tuosta lattialla syöttämisestä. mun mielestä ei ole paha jos joskus soveltaa,kun valitetettavasti lasten kanssa asiat ei mene aina iin kuin suunittelis.eli musta on hyvä kun on jotkin rutiinit ja periaatteet joihin pyrkiä,mutta sitten huonoina päivinä voi kyllä tinkiä.meillä kun oli totaalilakko syömisissä tuli syöttötuolikammo ja sitten pikkuhiljaa alettiin syömään uudelleen lattialla leiki lomasssa. Nykyään syödään syöttötuolissa,paiti joskus lattialla iltapalaa. ja aamupala jää yleensä aina väliin kun ei vaan mene,vaikka äiti päällänsä seisois : )
Elikkäs muiden kokemuksia housuvaipoista. Olen nimittäin ostanut T:lle Pampersin housuvaippoja, niitä pienimpiä (en muista kilomääriä). Mutta liekkö meiän isäntä niin laiha vai mikä lie, että nekin on isoja ja pahimmassa tapauksessa ovat falskanneet päiväunien aikaan. Vaikka painon puolesta pitäisi sopia, ne oli 8kg-jotain, en muista, ja meidän pieni-suuri mies painaa sentäs " jo" 9,5kg.
Oiskohan Liberolla tai jollain muulla merkillä " parempia" housuvaippoja?
Tulipa vain mieleen, kun kävin just vaihtamassa vaippaa T:lle, ei ole pottaharjoitukset vielä tuottaneet tulosta....
Ja sitä on typyn kanssa harrastettu!!Hankalaa on kun toinen koko ajan pörrää ympärillä ku koittaa imuroida mut tulipahan valmista(hetkeks)!!!Aurinko paisto niin kivasti et voi yökötys miltä tää kämpä näytti!!!
Enkelille lämmin halaus ja voimia ja siunausta raskaalle matkalle!!
Tomeralle voimia!!Kyllä noita annetaan ilmotuksia laitetaa täälläki välillä ilmoille...ja lapsia sais kaks kappaletta..
T-P:Meillä typyllä aina kirja tai jotain et ruuan saa suuhun,sama oli pojalla ja kaikki viihdykkeet jäi aikanaa pois!JA tuota lautasen kanssa perässä juoksua olen myös harrastanu jos on vaik pakko lähtee ja ei muuten saa syömää..kai niitäki on jotka istu ja syö sapuskansa,mut ei ole sattunu tähän perheesee :-/
Mä olen tykänny vaa Liberon housuvaipoista jo pojan aikaan.Nyt typyllä yöllä Liberon housut ku muuten vaipat falskaa..
Voi kääk!!Siis mä en ole miettinykää joululahjoja ja teil jo listat valmiina!!!Toivon et ku poika on mummolassa käydää miehen kans kaupoilla ja ostetaa lapsille lahjat.Sit mä voin jotain pientä ostaa myöhemmin...Mut mul ei ole aavistustakaa et mitä!!POjalle yritän et lueppa lelulehtiä ja kirjotetaa pukille :-)
Tänää pojan tarhas on kahvila.Idea on et työpäivän jälkee vanhempi ja lapsi saa hetkeks istahtaa yhessä...mutta,mul on typy mukana ja poikakaa ei oikeestaa istu!Mut niiden keittäjä on sika hyvä leipomaa...nam :-)
Vai ei ne leviläiset nettiin pääse...käyhän Saamuska raportilla ja vie terveiset!
jatu
Taas on kirjoittelut jäänyt. Pinot olen kyllä käynyt lukemassa, mutta kun pitäis kirjoittaa niin se on vaan jäänyt.
Ensiksi onnea t@hti plussasta!!!!
Meillä Veeti on ollut kipeänä. Tiistaina alkoi poitsulla kuume, ripulointi ja oksentelu. Nyt on kyllä jo ihan terve. Ja hieman meni rytmiyt sekaisin. Veeti heräs yöllä ja valvotti pari tuntia. Nyt yritän rytmejä korjailla.
Joululahjagee: Meillä ei ole Veetille vielä mitään lahjoja hankittuna enkä tiedä mitä sukulaisetkaan ostavat. Kaippa sitä jotain kivoja leluja ostetaan.
Nyt taas lyö pää tyhjää. Piti vaikka mitä kirjoittaa ja nyt sit en muistakkaan mitä.
Öttis ja Veeti
Enkelille voimia raskaaseen päivään lauantaina.
Onnea Tean V:lle kävelystä, nyt on maailma auki pikkuneidille, helpottaa kyllä kovasti ulkoilua, ainakin mun mielestä kun Lintsu voi itse viipottaa paikasta toiseen. Kiva on myös käydä " kävelyllä" kun toinen tohkeissaan menee minkä pienillä jaloillaan pääsee.
Tomeralle jaksua, voin vain kuvitella kuinka raskasta on huonojen öiden ja opiskelun vuoksi.
Housuvaipoista ei mulla ole kokemusta.
JoululahjaG. Lintsulle aateltiin toivoa kirjaa, nukenrattaita ja nukkea.
Saa nähdä mikä tautimus tekee Lintsulle tuloaan, on päikkäreillä ja yskii keuhkojaan pihalle.
Alan valmistautua töihin, T-P työniloa sullekin.
Hilu
Työpäivien jälkeen kun löytyisi vaan sitä vali-valia niin olen tyytynyt taustailuun. ;-) Nyt mukava kerhoaamu takana. Sini oli tomerana tepottamassa joka paikkaan, kyllä kävellen sitten ehtiikin. Nautin täysin siemauksin toisen liikkumisen riemusta. :-D
Eilen kävin keskiraskauden lääkärissä. Kaikki ok. On minun lääkäri vaan ihana, eilenkin olin 1h 10min sisällä ja lasku oli 34 e. Älyttömän halpaa ja saa kyllä sanoa että potilas tuli kuulluksi ja kokonaisvaltaisesti hoidetuksi.
Eilen illalla mietin että minun täytyy teettää itselleni jonkin sortin paita jossa jotenkin kivasti kielletään mahan lääppiminen.. Alkaa meinaan nyppiä. Tekstiehdotuksia otetaan vastaan! ;-) Sitten omasta toisten napaan.
Enkelille jaksuja! Ja lämpöisiä halauksia!
Frodon lahjag; ei tietoa. Saunatakin Sini tarvitsisi. Leluilla Sini ei juurikaan nykyään leiki, korkeintaan puupalikoilla. Kait Sini ei nyt ehdi keskittyä lelujen maailmaan.
Voi Nöösän styroksimahaa. :-D No riisikakku tai styroksi, koostumuksessa ei ole juurikaan eroa. En nyt kyllä muista saiko Nöösä syödä riisikakkuja.. Mutta näytti ihan itse löytävän kuitupitoisen korvikkeen.
Nöösälle, Sassalle ja Onnille toivotan myös minä latistusonnea!
Kiitokset T@hti ja Mimmuli, onneksi nämä kivut on vielä vain liikkuessa. Ei levossa, huh.
Tomera. Jaksuja! Keltaiseen Pörssiiin myyntiinjättö on myös täällä käynyt mielessä.. Aika useinkin välillä. Kyllä yöt onkin teillä lyhyitä..
Tean Typylle onnittelut kävelytaidosta!
Mimmu.K. Kyllä sitä nopeasti tottuu kaikkeen arkea helpottavaan. Toisaalta on kiva että välillä jokin masiina hajoaa, niin sitä jaksaa olla sen jälkeen kuukausitolkulla onnellinen siitä että masiina tuli ehjäksi ja toimii taas. Jaksan edelleen olla onnesta soikeana öisin, kun saan kävellä muutaman metrin lämpöiseen vessaan. Sinin odotusaikana jouduin hypätä ulkovessassa, kun asuttiin silloin vielä vanhassa talossa. Kyllä sisävessat on ihania!!! :-D
Lila75
Veetille paranemisia!
Meillä käytössä olleet Liberon housuvaipat jo pitkään. Helppoja pottaillessa. Pampersseja en ole kokeillut kun silloin kun Sini oli pieni niin niiden teippiosa hankasi aina Sinin mansikkaluomeen. Päädyin silloin Liberoihin ja en ole osannut merkkiä vaihtaa. Kokona meillä on ollut jo pitkään 10-14kg. Mutta tyttöhän oli aika tyllerö, nyttemmin on solakoitunut ja painonkehitys tasaantunut.
Lila75
Enkelille ensinnäkin osanottoni ja voimia kovasti toivotan...
Sitten kestovaipoista kiinnostuneille: Suosittelen todellakin kokeilemaan! Nyt kun itse on päässyt vauhtiin, ihmettelen vain, miten siinä jahkailussa kestikin niin kauan ennen kuin sain kokeiltua. Todella halpa tapa vaipattaa on tosiaankin harsot + kuoret. Lisäksi niistä saa vielä imukykyisemmän paketin, kun harson väliin laittaa vaikka froteepalan.
T@hti, tilaa kokeeksi vaikka vaan yksi tarrallinen kuorivaippa (esim. Popolini Bravo Wrap, valkoinen versio, on edullinen (10e) ja varma. Sitten vaan kokeilet äitiyspakkauksen harsoja sen kanssa! Mä itse tykkään taitella origamiksi, eräänlainen kolmiotaitos, joka on kyllä helppo kunhan vaan sen ohjeista opettelee. Tai sitten ihan pötköksi taittaminen on vielä helpompaa. Sitten jos kiinnostut asiasta niin hankit toiset kuoret ja ehkä lisää harsoja, ns. merkkiharsot on edullisia nekin ja imukykyisempiä kuin äp-harsot. Mä ostin MaM-harsoja, ne maksaa reilu 2e kappaleelta.
Mullakin lähti ajatus kokeilla kestovaippoja oikeastaan siitä, että joskus tuntui vähän tuhlaukselta laittaa uutta vaippaa, kun entinenkään ei ollut paljon kastunut, tai esim. jos piti vaihtaa vaippa (kakan takia) vaikka vain puoli tuntia ennen iltapesuja... Kestojen kanssa on se (-kin) hyvä puoli, ettei tarvi tosiaan yhtään miettiä sitä, että menee " kallis" vaippa ihan hukkaan jos usein vaihtelee. Ja kun kumminkin mieluummin vaihtaisin aika usein... Puhumattakaan tietysti jätteen vähenemisestä.
Harsot ei tietysti välttämättä helpoin systeemi, vaikkei sekään tosiaan musta mitenkään vaikeeta tai työlästä ole. Mutta " helppovaippoja" all-in-onejen lisäksi on myös taskuvaipat ja muotoonommellut sisävaipat + kuoret, paljon harsoja kalliimpia nämä tietysti ovat, mutta käytettynäkin saa. Meillä on harsojen lisäksi noita muotoonommeltuja muutamia ja yksi taskuvaippa, suurimman osan olen ostanut käytettynä.
Lisää tietoa löytyy osoitteesta kestovaippainfo.fi, sieltä tietokannoista löytyy lähes kaikki mahdolliset vaipat + niiden myyjät.
- marionette, kestovaippaintoilija :) -
Tunnin kävin vaakatasossa ja taisinpa torkahtaa niin täällä on pinolle tullut heti hirveästi mittaa! Hyvä.
Meillä on muumin housuvaippa, walkers maxi+ 7-15kg. Onni painaa just vähän yli 9kg. Yövaippana käytetään tuota. Viime yönä oli vähän valskannut muuten ei ole valittamista. Yleensä aamulla on ihan täynnä pissaa kun Onni on kova juomaan ja iltamaitona menee 2dl maitoa ja puuron kanssa vettä.
Lahjoista vielä. Saunatakki on myös tulossa Onnille. Äiti on jo kauan ihaillut pieniä saunatakkeja ja aikoo nyt ostaa molemmille mummun pojille.
Kiitos Hilu, työiloa tarvitaan kyllä. Miten ihmeessä tähän pisteeseen on taas tultu? Kaveri just eilen sanoi, että vois periaatteessa tehdä muutamia vuoroja silloin tällöin (on sairaanhoitaja) mutta arveli, että pian löytäis itsensä täyspäiväisenä olemasta. Pian tässä käy itselle niin. Tai no tän kuun tili kun tulee niin voi sanoa olleensa kyllä täyspäiväisenä... Plääh. Hommais nyt se pomo yhen työntekijän vielä kun tietää, etten tahtois tehä näin paljon töitä.
Vali vali. Työasiat hatuttaa mutta muuten on kyllä ihan hyvä mieli. Ihanasti menee aika Onnin kanssa kun on puistoilukaveria ja muutenkin on kivaa taas Onskan kanssa.
Ja kiitos Tiivi ja Jatu: Nyt siis sovellan hyvillä mielin mitä syömiseen tulee:) Oon tosin kyllä joutunut soveltaan ennenkin kun Onni oli tosi onneton syöjä. Pöytä oli joskus aika täys leluja... Niistä on päästy eroon nyt ja lusikka yleensä riittää tai sitten pilttipurkki ja lusikka. Joten ei ihan toivotonta...
T-P
mutta tähän kestoiluun on sanottava muutama sana.
meillä kestoillaan nyt 3;tta kk.ja oon ihan hurahtanut minäkin.
yöllä on ihan kertis vaippa mutta päivät kestoillaan.
ystävä joka kestoilee ja on kätevä käsistä,ompeli mulle tasku vaippoja 5 kpl.niissä imuina hamppua ja fleacea.
5 riittää päivässä vallan mainiosti ja kummasti on alkanut pottailukin toimia.
ja ennen kun ajattelin että kestot falskaa ja vuotaa,niin ihmeekseni oon todennut,et hei,tää homma toimii.ja rahaa säästyy.en muista koska oon viimeksi vaippa pkt ostanut.
ja meillä kun kone kuitenkin joka päivä pyörii,useinkin,niin ihan helppoa on ne vaipat sinne mukaan laittaa pyörimään.
jeah,kannatan kestoilua=)
meillä ollaan kipeinä,on angiinaa ja keuhkotulehdusta ja vatsatautiakin pyöris.
voimia kaikille yökukkujien äideille ja muissa ongelmissa painiskeleville!
Leanna ja pesue
En oo saanut aikaiseksi kirjoitella. Aika on kulunut hautajaispuheita suunnitellessa ja lauluja harjoitellessa. Saa nähdä mitä laulamisesta tulee. Neal alko nuha maanantaina ja mun kurkku pamahti järkyn kipeeksi illalla. Yö olikin sitten mukava, kun viiden jälkeen en enää saanut unta, sattui kurkkuun ja selkään, jonka venäytin eilen Neaa nostaessa. Yhdessä vaiheessa en meinannut päästä sängystä ylös. Onneksi ei olla siellä Levillä sairastamassa..vaikka kuulostaa kyllä niin kivalta..tulkaahan sitten heti kertomaan kuulumisia sieltä! :)
Tänään pitäisi pakkailla ja huomenna sit ajellaan Ruokolahdelle. Lauantai tulee olemaan kovin raskas päivä. On isää niin ikävä.
Rasittaa olla nyt kipeenä, ku ei voida mennä kerhoon. Puistossa ei oo ketään, ku muut kerhossa. Tosi hauskaa mennä sinne yksin :( Pakko kuiteski ulos raahautua, edes hetkeksi. En aio siellä kyl kauan kipeenä olla..nyt aamulla oli lämpöä 37,6, plääh!
Kiva kuulla susta Frodo!! Ja Marionette myös! :)
Tomeralle voimia, toivottavasti PIAN helpottaa!!
T@hti, mäkin oon miettiny kestovaippoja. Nea tekee aina kakat potalle ja pissat myös monta kertaa päivässä, niin usein ei vaippa ehdi kauheesti kastua pottailun välissä, välillä ei ollenkaan. Usein sen verran kuitenkin, et ei viitti sitä samaa vaippaa enää laittaa. Kestovaipat vois olla tässä mielessä kätevät, ei menis vaippoja hukkaan. Mua kiinnostais sellaset all-in-one, kaveri on vauvallaan käyttäny ja näyttää kätevältä. Pitäis varmaan perehtyä asiaan, ku ei oo oikein tietoa moisista vaipoista, mistä kandee hankkia jne.
Mut Nea on herännyt, pitää lähteä aamutoimiin. Voimia kaikille uuteen päivään!
Enkeli1 ja Nea