anopit. "en hoida miniän lapsia"
Tarkoitatteko siis toisin sanoen että ette hoida POIKANNE lapsia? sanokaa pliis et kyse on jostain uusioperhejutusta, jossa miniällä on omia lapsia jonkun toisen miehen kuin poikanne kans.. Ette kai ihan totta aseta poikienne ja tyttärienne lapsia eriarvoiseen asemaan typerän periaatteen (=ei voi auttaa miniää, mutta omaa tytärtä kylläkin) vuoksi? Kyllä ne lastenlapset huomaa tollasen.
Kommentit (86)
Meillä just tilanne ihan toinen. Minä tyttönä saan pärjätä oli tilanne mikä tahansa. Ja minun täytyy ymmärtää jos ei äitini jaksa hoitaa lapsiani, jos sitä harvoin pyydän.
MUTTA, veljeni lapsia hoidetaan jatkuvasti ja miniää täytyy ymmärtää. Käyhän hän töissä.
Kyllä kärsin tästä valtavasti. Toivoisin sitä tasa-arvoa tässäkin asiassa.
Ja anoppi, noh.. on hoitanu lapsiani enemmän kun oma äitini.
Onko täällä sellaisia, jotka olis saaneet asian sovittua anopin kanssa ja välit korjattua? Tai ylipäänsä aiemmin huonoja välejä parannettua? Olen tekemässä aiheesta juttua Helsingin Sanomiin ja etsin miniää ja anoppia haastateltavaksi juttuun. Vai onko anopin kanssa sopiminen tai välien korjaaminen ihan mahdotonta? Viestiä saa laittaa sähköpostiin oksanen.emmi@gmail.com mahdollisimman pian. Kiitos!
Kuka teidän 4v:lle kertoo, että hän on eriarvoisessa asemassa? Olisiko ongelma kuitenkin niiden tyttärien/miniöiden korvien välissä eikä lapsilla lainkaan.
Ja nämä kyllä huomaavat ehkä ihan itsekin!
Meillä on 16v poika ja 13v tyttö, joilla ei ole aavistustakaan siitä, että äitini kohtelee heitä eri tavalla kuin vanhemman siskoni lapsia puhumattakaan veljemme lapsista, jotka asuvat mummon kanssa samassa talossa. Se eriarvoisuus tulee aikuisten puheiden kautta tietoon, ei muuten.
Kai ymmärsit ettei useinmiten ole mistään miniän ja anopin välirikosta kyse. Kys on siitä että miniälle tyttären perhe on rakkaampi, koska anoppi ja tytär ovat läheisiä mutta anoppi ja poika ei
Itselläni on hyvät ja lämpimät välit anoppiinmutta anoppi silti allokoi kaiken apunsa ja aikansa tyttären perheelle. Vaikka meillä anopin kanssa hyvät välit niin silti pojan perhe ei ole hänelle tärkeä tai rakas. Eli ei välitä ollenkaan poikansa ja minun lapsista. Ei siinä auta mikään välien korjaaminen kun se ongelma ei johdu meidän väleistä. Ongelma oli jo mieheni lapsuudessa, jossa anoppi raasti tytärtään enemmän. Tällaista asiaa ei ystävällisinkään miniä voi itse muuttaa mitenkään.
Nyt ei enää harmita, kun anoppi antaa herkkuja lapsille kun siellä käydään...asiat voisi olla siis huonomminkin! Onneks on hyvä anoppi ja appi!
Minulla ei ole äitiä ja ainoa mummo lapsillemme on anoppi. Se samainen anoppi joka on viimeisen viiden vuoden ajan hoitanut 15 000 tuntia tyttärensä lapsia ja tasan 0 tuntia meidän lapsia. Ja tässä on mukan myös ns yhdessäoloaika, eli siis ei ole edes meidän läsnäollessakaan viitsinut lapsia noteerata. Omaa äitiä ei ole eikä tule, joten kyllä korpeaa!!
Minulle kelpaisi vaikka huonokin anoppi joka ilkeilisi ja haukkuisi minua, sekin on parempi kuin täysin VÄLINPITÄMÄTÖN anoppi, ainoa mummomme.