Taidan vähentää rajusti punasen lihan syömistä
mites te muut? Nyt kun on uutisoitu että se lyhentää rankasti elämää.
Kommentit (286)
Laitapa tänne ne tutkimukset, joitten perusteella Pekka Puskan ja Folgelholmin et al. pitäisi suositella
- Eläinrasvan lisäämistä ja
- Viljansyönnin lopettamista.
"Voi läpä läpä mitä hihhulointia ja maailmantuskaa siellä podetaan"
Aika monelle eläinten elämä ja viattomille aiheutettu kärsimys ovat täysin turhia asioita, joista välittäminen on hihhulointia. Aika karmeata minustakin.
se lyhentää rankasti elämää.
se lyhentää ainakin eläinten elämää. Ja nykyisessä mittakaavassa se tarkoittaa myös väistämättä kärsimyksen aiheuttamista eläimille. Jo tämä itsessään on riittävä peruste kasvissyönnille. Ei ole oikein syödä lihaa, ellei se ole välttämätöntä. Ja suomalaiselle av-mammalle (pois lukien moniallergikot ym. poikkeustapaukset) se ei ole välttämätöntä. Minusta on aivan kamalaa, että näin moni ohittaa eläinten hyvinvoinnin täysin ja pitää sitä täysin turhana asiana. En voi ymmärtää, miten toisten, tuntevien olentojen kärsimys ei merkitse teille mitään.
"Voi läpä läpä mitä hihhulointia ja maailmantuskaa siellä podetaan" Aika monelle eläinten elämä ja viattomille aiheutettu kärsimys ovat täysin turhia asioita, joista välittäminen on hihhulointia. Aika karmeata minustakin.
se lyhentää rankasti elämää.
se lyhentää ainakin eläinten elämää. Ja nykyisessä mittakaavassa se tarkoittaa myös väistämättä kärsimyksen aiheuttamista eläimille. Jo tämä itsessään on riittävä peruste kasvissyönnille. Ei ole oikein syödä lihaa, ellei se ole välttämätöntä. Ja suomalaiselle av-mammalle (pois lukien moniallergikot ym. poikkeustapaukset) se ei ole välttämätöntä. Minusta on aivan kamalaa, että näin moni ohittaa eläinten hyvinvoinnin täysin ja pitää sitä täysin turhana asiana. En voi ymmärtää, miten toisten, tuntevien olentojen kärsimys ei merkitse teille mitään.
puuttuvat muiden syömisiin ja elämiseen. Outo yhteys...
että vähärasvaisuushömpötys (tyyliin 0% rasvaa, 100% sokeria) on ollut haitallista ja älytöntä, mutta toisaalta sitten taas ei noi Puskat sun muut myöskään ansaitse sitä kuralastia minkä ovat niskaansa saaneet. Tässä yksi tuore tutkimus siitä miten eläinrasvan syönti ja korkea kolesteroli altistaa raskausdiabetekselle
http://www.nih.gov/news/health/jan2012/nichd-25.htm
Että ei nämä tämmöiset minusta ainakaan rohkaise päästämään kolesteroli ja eläinrasvat pannasta.
Sä olet keksinyt itsellesi järjenvastaisen eioletutkimuksia-mantran, jota hoet ja jolla voi kuitata kaiken.
En ole. Tämän tutkimusten puutteen ovat todenneet Husu-Kallio, Kara ja Fogelholm.
Laitapa tänne ne tutkimukset, joitten perusteella Pekka Puskan ja Folgelholmin et al. pitäisi suositella - Eläinrasvan lisäämistä ja - Viljansyönnin lopettamista.
Miksi Puskan tai Fogelholmin pitäisi suositella eläinrasvan lisäämistä tai viljansyönnin lopettamista?
Laitapa tänne ne tutkimukset, joitten perusteella Pekka Puskan ja Folgelholmin et al. pitäisi suositella - Eläinrasvan lisäämistä ja - Viljansyönnin lopettamista.
Miksi Puskan tai Fogelholmin pitäisi suositella eläinrasvan lisäämistä tai viljansyönnin lopettamista?
Mitä?
Aha, sun mielestä ravitsemussuosituksissa on jotain muuta pielessä.
Paljonkin, mutta ei minua kiinnosta mitä Puska tai Fogelholm suosittelee. Itse asiassa, jos Puska suosittelisi eläinrasvan käytön lisäämistä, lakkaisin käyttämästä eläinrasvoja.
Paljonkin
ja tutkimustieto joka todistaa sen.
paitsi kalaa syön. Olen tosi tyytyväinen näin, kalaa syön lähinnä terveyssyistä (on se myös hyvää) muuten taas en syö lihaa eettisistä syistä. Syön kyllä seitannakkeja, lienevätkö paljon terveellisempiä?
ja tutkimustieto joka todistaa sen.
Toditustaakka ravitsemussuositusten puolesta ei ole minulla.
Pielessä on ensinnäkin se, että ravitsemussuosituksien antajat kuvittelevat, että on olemassa yksi yhteinen ruokavalio joka sopii kaikille.
Toiseksi, tuo tieteellisen näytön puute noilta ravitsemussuosituksilta. Ei kovin uskottavaa.
ovat käsittääkseni vuodelta 2004, joten onhan siinä jo melkein kymmenen vuotta kulunutkin. Uudet on tulossa vuodenvaihteessa. Ne on tehty senaikaisen parhaan tietämyksen mukaan. Kummallistahan se olisikin, jos kehitys olisi lakannut kehittymästä.
Toditustaakka ravitsemussuositusten puolesta ei ole minulla.
Jos haluat tehdä ravitsemussuosituksiin muutoksia, laitat tänne muutoksen ja sen taustalla olevan tutkimuksen. Tai vaihtoehtoisesti lopetat inkuttamisen siitä, miten nykyiset suositukset ei perustu mihinkään.
Tai vaihtoehtoisesti lopetat inkuttamisen siitä, miten nykyiset suositukset ei perustu mihinkään.
Minä en inkuta. Minä tuon julki vain sen minkä ravitsemusneuvottelukunnan jäsenet ovat sanoneet. He eivät tiedä yhtään pitkäaikaista tutkimusta joilla perustelisivat nykyisiä virallisia ravitsemussuosituksia.
Koeta tajuta, tämä ei ole minun mielipiteeni, tämä on asiantuntijoiden kommentti. Nykyisiltä ravitsemussuosituksilta puuttuu pitkäaikainen tieteellinen näyttö.
Tai vaihtoehtoisesti lopetat inkuttamisen siitä, miten nykyiset suositukset ei perustu mihinkään.
Minä en inkuta. Minä tuon julki vain sen minkä ravitsemusneuvottelukunnan jäsenet ovat sanoneet. He eivät tiedä yhtään pitkäaikaista tutkimusta joilla perustelisivat nykyisiä virallisia ravitsemussuosituksia.
Koeta tajuta, tämä ei ole minun mielipiteeni, tämä on asiantuntijoiden kommentti. Nykyisiltä ravitsemussuosituksilta puuttuu pitkäaikainen tieteellinen näyttö.
joita on ollut tarjolla. Sulla sen sijaan ei nähtävästi ole _yhtään mitään_. Katsotaas, kumpaan haluan oman ravitsemusneuvontani perustuvan, parhaisiin mahdollisiin vai ei yhtään mihinkään, hmmmmmm tosi vaikea valinta...
Tekevätkö ravitsemussuositukset alan ammattilaiset vai karppaus.infon "kolesterolini-ovat-pilvissä-mutta-ei-se-mitään" -osasto.
Katsotaas, kumpaan haluan oman ravitsemusneuvontani perustuvan, parhaisiin mahdollisiin vai ei yhtään mihinkään, hmmmmmm tosi vaikea valinta...
Nimenomaan nuo nykyiset suositukset eivät perustu mihinkään tutkimuksiin. Väitätkö Karaa, Hus-Kalliota tai Fogelholmia valehtelijaksi?
En enää aio jatkaa tästä asiasta, palataan suosituksiin jos jotain näyttöä löytyy.
Nimenomaan nuo nykyiset suositukset eivät perustu mihinkään tutkimuksiin. Väitätkö Karaa, Hus-Kalliota tai Fogelholmia valehtelijaksi?
Sinä tässä esität tyhmää. Jos olet tivannut onko olemassa jotain tutkimusta jota on mahdoton toteuttaa tai jotai ei ole vielä tehty ja vastaus on ei, se ei tarkoita sitä etteikö mitään tutkimustietoa olisi käytetty. Et sinäkään oikeasti ihan näin tyhmä ole.
lihaa koko ikänsä. Moni on nyt yli 90v, eikä enää haluaisi kymmentäkään vuotta elää. Kasviskeitot poistettiin ruokalistoilta, sillä ovat tottuneet perunaa ja lihaa tai joskus kalaa syömään. Ja paljon ruisleipää. Pullakahvit joka päivä. Ainoa maistuva ruoka liharuokien lisäksi on riisipuuro.
Lihan syönti siis saattaa viedä liki 100-vuotiaaksi.
näyttö mielestäsi on. Koko ajan tehdään laajoja kymmeniä tuhansia ihmisiä ja vuosikymmeniä kattavia tutkimuksia, joista vedetään johtopäätökset, joihin taas suositukset perustuvat.
Sä olet keksinyt itsellesi järjenvastaisen eioletutkimuksia-mantran, jota hoet ja jolla voi kuitata kaiken.