Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle ei myyty ärrällä tupakkaa

Vierailija
14.03.2012 |

ja ei ollut papereita kun ne oli autossa(passi siis)

Menin lauantai iltana ärrälle ostamaan tupakkaa,en ottanut papereita mukaan kun ne oli laukussa menin vaan lompakon kanssa.

Pyysin sinisen Lm,ja aloin kaivaa rahaa,noh myyjä kysyi henkilöllisyyspaperit kiitos,mä katoin sillee wth,sanoin että ne on autossa. Sitten myyjä sanoi en voi myydä sulle kun sulla ei ole papereita.

Mä sit sanoin ok,meen sitten alepaan ostaa röökii kun täällä ei myydä. Sain siis alepasta röökini,ja tää tapaus kyllä huvittaa.Olen siis kohta 30v ja mulla oli ihan aikuiset vaatteet,mutta huppu päässä kun oli kiharat ja olin menossä työkeikalle,niin näytin kuulemma ala-ikäiseltä :D

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko (25v) yritti ostaa miehelleen viinapulloa alkosta. Ei myyty kun oli 13-vuotias pikkusisko mukana.
Oli asian ymmärtänyt hyvin kyllä vaikka vähän ihmeissään olikin, mutta myyjän asenne ja se miten asian oli ilmaissut oli ollut vähän liian vittumainen.

Vierailija
42/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä nykyinen meno kyllä vähän jo erikoista. Ymmärrän että on vaikea arvioida ihmisten ikää tarkalleen, mutta kun tässä ei riitä että osaisi arvioida edes parinkymmenen vuoden virhemarginaalilla...

Olin ostamassa (ruokien lisäksi) siideriä poikettuani kauppaan ihan ex tempore ollessani kävelyllä. Ei ollut papereita mukana, kun oli vain taskussa pankkikortti "jos jotain sattumalta tarvitsisi". Myyjä kysyi paperit. Sanoin ettei nyt ole, mutta ei kai hän nyt voi mitenkään kuvitella että minä nelikymppinen olisin ihan oikeasti alle 18-vuotias. Hänen vastauksensa oli että ei hän sitä voikaan mitenkään kuvitella, mutta hän voisi kuvitella että voisin ehkä olla alle 30-vuotias.

Just. On päivänselvää etten mä missään tapauksessa voi olla alaikäinen, mutta jos on jotain mahdollisuuksia että olisin alle 30 (ja sanoisin että sekin mahdollisuus on melkoisen kapea) niin sitten minulle ei voi myydä alkoholia. Onhan tämä nyt vähän pelleilyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa jossa olen töisssä myymäläpäällikkö tarkistaa seuraavana päivänä montako asiakasta kullakin kassalla on ollut ja moneltako näistä on kysytty paperit.Jos hänen mielestään kyselyitä on ollut liian vähän, joutuu tekemään selvityksen mistä se johtuu.Siksi tulee kysyttyä papereita sellaisiltakin joiden kyllä tietää olevan täysi-ikäisiä.

Vierailija
44/51 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä naurettavaksi mennyt touhu. Itse olen ulkosuomalainen, ja en tiedä nauraisiko vai itkisikö kun lukee näistä tapauksista joissa aikuiselle ei myydä alkoholia kun on pikkusisko/oma lapsi mukana. Mitääh?

Ei sillä, itsekin olen reilusti kolmenkymmenen paremalla puolen, ja näytän vanhalta, mutta niin täällä kaikilta paperit kysytään. Tosin täällä ikäraja onkin kaikkeen alkoholiin 21, ja viinaa myydään kellon ympäri kaikissa kaupoissa. Mutta silti sitä ns. natsiasennetta ei täällä tapaa mitä Alkon myyjillä Suomessa. Näille tuntuu olevan itseäänkin tylsyttävää rutiinia. Kerrankin olimme puolisoni kanssa, sekä hänen vanhempiensa kanssa kaupassa, ja ostoksiin (~$500) kuului pari tyyristä viskipulloakin, niin piti maksajan näyttää paperit. Ja maksajana oli sitten appiukko, ikää 60v. :D

Suomessa alkoholista on tehty niin sairas mörkö - ja sitä se on aina ollutkin - että kai se kontrolli on pakko olla tuollaista. Ei täällä näy juoppoja kaduilla, eikä jengi ryyppää itseään hengiltä. Mutta Suomessa auta armias jos puhut positiiviseen sävyyn alkoholista..

Vierailija
45/51 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

konjakkipulloa joululahjaksi. En saanut ostaa sitä, koska poika oli 15v. Vaikka kuinka selitin, että konjakki on mummin joululahja ja en tosiaan ostaisi konjakkia pojalleni, minulle ei myyty sitä.

Mummi jäi konjakitta tänä jouluna. En viitsi toista kertaa alkoon lähteä jonottamaan.

olutta jos 14 v lapseni on mukanani niin sitä ei myydä lain mukaan, niinkö? Itseltänikin kysyttiin vielä 2 vuotta sitten aina paperit ostaessani siideriä tai tupakkaa, ihan aina siis.

Vierailija
46/51 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin tekemässä lottoa. Ajattelin mielessäni että helkkari laitoinko rastin johonkin järjestelmään että loton hinnaksi tulee yli 50 euroa (jolloin paperit pitää näyttää) ja aloin sitä tivaamaan kunnes tajusin että se kysyy ihan vaan sen loton takia:D

Kerran 46- vuotias ystäväni pelasi pelikoneita ja vartija otti takaapäin kiinni ja pyysi papereita kunnes ystäväni kääntyi ja hymyili ja sanoi kiitos. Revettiin koko poppoo nauruun vartijaa myöden.

Vierailija
47/51 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina ajokortti mukana. Myös tupakkaostoksilla

Vierailija
48/51 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ollu papereita mukana ja ikää on 47v. :-D On vissiin sit nuorekas mies mulla.

Vierailija
49/51 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä oli vanha ketju ja ennenkin vastannut.. :)

Vierailija
50/51 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmistyin ihan, että no semmoinen kolmekymppisten lippu kuitenkin. Olin lisäksi tulossa rakenneultrasta kotiin, ja raskaus selvästi näkyvissä. :)

Eipä silti, ennen lapsia (vanhin 3v) kysyttiin aina. En vaan tajunnut niin käyvän yhä.

Vierailija
51/51 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa kun kauppojen täytyy kysyä paperit kaikilta alle 30 vuotta näyttäviltä.

Saa kaupantäti olla tarkkana. Otan meinaan nokkiini jos ei papereita kysy koska olen kuitenkin vielä hiukan vajaa 30v. (:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän