Koirahoitoloista
Olemme lähdössä lomalle ja 4v koiramme tarvitsee hoitoa.
Auttakaa kokeneemmat.
Mitä minun tulisi ottaa huomioon koirahoitolaa valitsiessani? Onko joitain selviä merkkiä siitä millä voi päätellä hoitolan olevan hyvä?
Minkä hintaisia hoitolat yleensä ovat?
10 pv hoitoa tarvittaisiin.
Kiitti
Kommentit (2)
pääset sisälle tutustumaan paikkaan, itse olen varannut kaksi kertaa hoitolan jossa oli emäntä pihalla vastassa ja kieltäytyi päästämästä minua sisälle. On kuulemma niin sekaista nyt ja muut hoitokoirat sitten karkaavat?? Juu ei jääny meiän koirat sinne.
Katso myös että hoidosta tehdään kirjallinen sopimus ja että paikalla on vakuutukset jotka korvaavat jos jotain sattuisi.
Tuo ulkoilumahdollisuus on myös tärkeä, jos ei ole aidattua aluetta jossa olla vapaana, kysy kuinka usein koirat lenkitetään päivän aikana.
Lisäksi plussaa jos löydät hoitolan joka ei todella ole tuollainen tehdashalli missä koirat nököttävät omissa häkeissään koko päivän.
Hoitoloita ei ole lähellä kaikkialla ainakaan monta. Etelässä onkin useita, mutta paikka on varattava ajoissa ja voi olla, että joudut ottamaan sen minkä saat.
Kysy ainakin kauanko on toimittu, ihan huono tuskin menestyy vuosia, ellei sitten kyseessä ole sivuelinkeino.
Kysy montako työntekijää huolehtii koirista, pääsevätkö lenkille ulos, pääseekö omaan ulkotilaan halutessaan. Vai onko yhteinen alue, jonne pääsee ajoittain.
Onko pieniä osastoja vai iso halli, jossa kaikki haukkuvat yhteen ääneen koko ajan (tämä voi stressata, toisaalta moni voi nauttiakin siitä).
käymällä tutustumassa parissa paikassa alat huomata eroja katsomalla häkkejä ja haastattelemalla pitäjää. Katso kuinka tervehtii hoidokkejaan, miten niille puhuu ohimennen. Meillä koirat olleet ehkä kolmessa paikassa, kaikki olleet hyviä ja omistajat kokeneita, yleensä koiraihmisiä ja kasvattajia itsekin.