Tietokoneosaajat, apuja!
Pari vuotta vanhasta läppäristä katosi yhtäkkiä äänet ja youtube-videot näkyvät vain "diakuvasarjoina" ilman ääniä! Onko joku päivitys vanhentunut vai mistä johtuu?! Ihanaa jos joku voi auttaa!
Kommentit (120)
Ehdit sillä aikaa vastata kun olin toisella koneella.
Poistin jo McAfeen.
Avast ilmoittaa edelleen, että juuressa on se troijalainen.
Asensin koneelle spybotin, sulla tai terolla taisi olla sellainen vinkki.
Spybot asentui koneelle ja sieltä tuli ilmotus:
Spybot - search & Destroy on havainnut tärkeän rekisterikohteen jota on muokattu
luokka: Browser page
Muokkaus: Value muokattu
Kohde: Start page
vanha tieto. http\\www.google.fi\
uusi tieto: http\\search.babylon.com??babsrc=HP_ssaf
MItähän tuo mahtaa tarkoittaa, ja uskalllanko painaa kumpaakaan namiskaa? Ohjelma nimittäin antaa kaksi namiskaa toisessa Salli muokkaus, toisessa Kiellä muokkaus.
Olikohan toi spybot vikatikki, poistanko senkin koneelta? MÄ en ymmärrä noita käskyjä, pelkään että kumpaa tahansa painan, niin kone tilttaa tai ei päästä enää nettiin
mä surffailin itse tota babylon.com-juttua. Mitä helvettiä, se on joku google chromeen liittyvä juttu tai jotain. JOka tapauksessa joku ohjelma. Mutta ei mun koneella ole mitään ohjelmaa, joka olisi toi Babylon. Häh? Mutta ainakin suoli24:ssä jotain heeboa neuvottiin poistaa toi ohjelma. Ja tää kuulemma hidastaa tosi paljon!!! SElittäisi ehkä mun koneeni murinan ja nettiselausongelmat
kokeilepa piruuttas avata uusi välilehti explorerissa. Se avaa suoraan babylon searchin eikö avaakin?
Se on sillai harmiton googlea vastaava ohjelma, mutta se tallettaa sun etsimiä sivuja palvelimelle, että voi laittaa sulle kohdennettua mainontaa.
Sanoisin että siitäkin on pelkkää helvettiä päästä eroon, mutta se toki on mahdollista.
IEssä sun tarttee muokata rekisteriä, ja firefoxissa siitä pääsee simppelimmin eroon.
Spybot sen tunnistaa, mutta ei osaa sitä poistaa automaattisesti.
Spybotista ei ole mitään haittaa, päinvastoin se suojaa sun selaimen tulevaisuutta varten sillä 'Immunize now' toiminnolla.
Tällaisen oli Avast löytänyt koneesta. Laitan tähän suoraan koneen ilmaisun
Tiedosto MBR O on seuraava virus Win 32: MBRoot-J [Trj]
Kyseessä ilmeisesti siis rootkit-mato? Avast tekee nyt uudelleen virusskannausta. Nyt isot kysymykset ovat
- Uskallanko pyytää Avastin poistamaan viruksen vai tuleeko siitä vain isompi ongelma?
Joskus kone tilttaa kun virus rupeaa ilkeäksi kun sitä yritetään poistaa, ainakin kerran on käynyt näin.
- Kuinka vaarallinen tuo on? Koitin surffata mutta en mä tajunnut vieraskielisistä sivuista. Jostain ymmärsin että tämä on tosi vaarallinen, jostain että harmiton.
Osaisiko joku auttaa? olisin tuhannen kiitollinen, jos kuulisin, pitääkö yöunet menettää vai ei. Tärkeät tiedostot kopioin juuri ulkoiseen muistiin. Saattoiko virus ujuttautua niihin, ei kai.
poistin spybotin, koska se kysyi multa kokoa ajan uusia juttuja että sallitaanko jotain vain estetäänkö. Mulla ei ollut hajuakaan mitä se on estämässä ja ohjelma itse varoitteli, että jos estää jotain väärää, niin voi tulla ongelmia. NÄköjään jollain amerikan asiantuntijalla teetetty ohjeet sellaisiksi, että jos tulee ongelmia, ohjelman tehnyt firma ei ole mistään vastuussa. Mun oli pakko ottaa se pois. ETsin jonkun toisen vastaavan tilalle. Mä en tajua. Se vitun babylon oli jotenkin piilevästi mun koneella. kUn yritin poistaa sen poista ohjelma -komennolla niin sitten se vasta asentui mun selaimeen. Mä löysin ohjeen sen poistoon suoli 24:ltä meen nyt koklaa että saanko sen veke. Voi vittu. Mitä enemmän yrittää korjata, sen hullumaksi menee :D D
olen kokeillut nyt kaiken mahdollisen, olen buutannut, olen poistanut QT:n ja tehnyt kaikki mahdolliset päivitykset, mutta kone ilmoittaa että Tarvitsee vianmäärityksen ja sieltä sit tulee tulos että laiteohjaimen (joku Miniport Adapter) kanssa on ongelmia, enkä saa sitä korjattua koska mun Windows update on määritelty niin ettei se asenna ohjaimia koskaan? Kuinka voin muuttaa tuollaisen asetuksen voi AAAAAAAAARRRRGGGGH!
että Win32:MBRoot-J on vissiin avast-ohjelman nimi.
On ilmeisesti jollain muulla nimellä muualla.
Jos tajusin oikein, niin nimi on
sinowal.mbr
Ja jos hokasin yhden ohjeen oikein, niin on tosi ilkeä virus. Voi vattu.
Mitä se mahtaa tehdä mun koneelle?
Pitääkö kone viedä esimerkiksi huoltoon, jossa poistavat sen?
Olisipa kyllä ihan mahtavaa, jos joku voisi jotain vinkata. Jatkan toki itsekin etsintöjä netissä
Unohdin sanoa, että älä asenna sitä teetimeä, sori :(
Ihan pätevä ohjelma se on, jos laittaa vaan sen perusohjelman ilman sitä, mutta ihan miten haluut.
mä tulin tänne kysyy tota omaa ongelmaani, kun luulin, että tää oli jo kuollut ketju enkä tiennyt miten oma pykätään kasaan. Mä voin kyllä häippästä etten sotke sun keissiä. Siihen mulla ei valitettavasti ole antaa apua. Perseestä nään koneongelmat
että Win32:MBRoot-J on vissiin avast-ohjelman nimi. On ilmeisesti jollain muulla nimellä muualla. Jos tajusin oikein, niin nimi on sinowal.mbr Ja jos hokasin yhden ohjeen oikein, niin on tosi ilkeä virus. Voi vattu. Mitä se mahtaa tehdä mun koneelle? Pitääkö kone viedä esimerkiksi huoltoon, jossa poistavat sen? Olisipa kyllä ihan mahtavaa, jos joku voisi jotain vinkata. Jatkan toki itsekin etsintöjä netissä
mutta avira ainakin pistää ne virukset karanteeniin. Ei siis rupea poistamaan niitä juur sen takia että niitä ei oo hyvä näpälöidä tai ne aktivoituu. Karanteeniin laitettu virus on edelleen siellä jossakin, mutta lukittu pois ettei sitä enää mikään käytä, eikä voi aktivoitua itsekseen.
se teetime skannaa kokoajan sun rekisteriä ja ilmottaa niistä muutoksista. Sillä ei tee tavikäyttäjä mitään, koska rekisteriä muokkaantuu käytössä kokoajan. Ja se siis vaan kysyy että saako sitä muokata joka kerta.
Ilmottele miten babylonin kanssa käy. Mä olisin aika huoleton sen troijalaisen kanssa jos noi skannerit ei sitä enää löydä, en tiiä ilmotteleeko se sun virustutka enää siitä sen Mcafeen poiston jälkeen.
olen kokeillut nyt kaiken mahdollisen, olen buutannut, olen poistanut QT:n ja tehnyt kaikki mahdolliset päivitykset, mutta kone ilmoittaa että Tarvitsee vianmäärityksen ja sieltä sit tulee tulos että laiteohjaimen (joku Miniport Adapter) kanssa on ongelmia, enkä saa sitä korjattua koska mun Windows update on määritelty niin ettei se asenna ohjaimia koskaan? Kuinka voin muuttaa tuollaisen asetuksen voi AAAAAAAAARRRRGGGGH!
sieltä start-valikosta windows update, annat sen ensin päivittää kaikki mitä haluaa ja sit katsot ne manuaalipäivitykset. Mikä kone sulla on?
Kerro tarkkaan se miniport adapter mitä se siihen haluaa?
Unohdin sanoa, että älä asenna sitä teetimeä, sori :(
Ihan pätevä ohjelma se on, jos laittaa vaan sen perusohjelman ilman sitä, mutta ihan miten haluut.
Kerrokko it-vajakille, miten spybot asennetaan ilman teetimeä? Musta toi olisi hyvä ohjelma muuten
mä tulin tänne kysyy tota omaa ongelmaani, kun luulin, että tää oli jo kuollut ketju enkä tiennyt miten oma pykätään kasaan. Mä voin kyllä häippästä etten sotke sun keissiä. Siihen mulla ei valitettavasti ole antaa apua. Perseestä nään koneongelmat
Meediotkin tarjoaa apua useille ihmisille samassa ketjussa. Näiden tietokoneiden kanssa kai pitäis myös olla jotain yliluonnollisia avuja, ei meinaa onnistaa sitten millään! Nyt on taas uusi päivitysyritys menossa...Toivottavasti sun virusongelma ratkeaa, mä en osaa auttaa siinä muuten kuin että yritä poistaa se torjuntaohjelman avulla. ap
että Win32:MBRoot-J on vissiin avast-ohjelman nimi. On ilmeisesti jollain muulla nimellä muualla. Jos tajusin oikein, niin nimi on sinowal.mbr Ja jos hokasin yhden ohjeen oikein, niin on tosi ilkeä virus. Voi vattu. Mitä se mahtaa tehdä mun koneelle? Pitääkö kone viedä esimerkiksi huoltoon, jossa poistavat sen? Olisipa kyllä ihan mahtavaa, jos joku voisi jotain vinkata. Jatkan toki itsekin etsintöjä netissä
mutta avira ainakin pistää ne virukset karanteeniin. Ei siis rupea poistamaan niitä juur sen takia että niitä ei oo hyvä näpälöidä tai ne aktivoituu. Karanteeniin laitettu virus on edelleen siellä jossakin, mutta lukittu pois ettei sitä enää mikään käytä, eikä voi aktivoitua itsekseen.
aika rupisen troijalaisen oot saanu. Kannatta vaihtaa salasanat ainakin.
Tolla ohjelmalla pitäis selvitä eroon siitä.
Onhan sulla windows?
http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Norman-Sinowal-Cleaner.shtml
sitten kun skannaat koneen tolla, niin ota sun virustutka siks aikaa pois päältä
Olen tutkaillut tällä välin nettiä ja täähän on se paska vitun virus, jolla ne venäläiset mafiat on kupannu ihmisten tileiltä rahaa ja kaikkee.
Kiitos ap, että saan olla täällä :)
se teetime skannaa kokoajan sun rekisteriä ja ilmottaa niistä muutoksista. Sillä ei tee tavikäyttäjä mitään, koska rekisteriä muokkaantuu käytössä kokoajan. Ja se siis vaan kysyy että saako sitä muokata joka kerta.
Ilmottele miten babylonin kanssa käy. Mä olisin aika huoleton sen troijalaisen kanssa jos noi skannerit ei sitä enää löydä, en tiiä ilmotteleeko se sun virustutka enää siitä sen Mcafeen poiston jälkeen.
... siten, että sain googlen jälleen aloitussivuksi asetuksista mutta en saanut sitä saatanan Babylon-toolbaria pois. Sillekin löytyy jostain ohje mutta englanniksi. Täytyy selvitellä asiaa. On törkeää, että joku ohjelma voi liimautua tuolla tavalla koneelle!!!
Kone ilmoittaa edelleen troijalaista, vaikka McAfee veke.
Yrittäisin mielelläni noita muita skannausohjelmia, mutta en hokaa, miten uskallan pitää nettiyhteyden auki mutta samalla laittaa Avastin pois päältä. eikö silloin kaikki virukset hyökkää netistä koneelle?
Avastista löysin vain vaihtoehdot
pystäytä 10 minuutiksi
pysäytä tunniksi
pysäytä kunnes käynnistetään uudelleen jne.
en löytänyt sellaista kohtaa, jossa vain virusskannaus pysähtyy.
Mutta onko se sama asia kuin toi pysäytä?
Mut silti, miten tosiaan uskaltaa pitää netin auki? JOs tän tietäisin, niin sitten ilolla käyn kaikki skannausohjelmat läpi.
Jotenkin tuntuu että on maailman ihme ettei Fsecuren ohjelmaa sitä troijalaista löytänyt. Fsecure on kuitenkin se, josta Nordean asikaspalvelijakin sanoi, että voi Nordean sivuilta ladata näihin tarkoituksiin. Eli jos se ei olisi hyvä, niin ei NOrdea sitä käyttäisi.
aika rupisen troijalaisen oot saanu. Kannatta vaihtaa salasanat ainakin.
Tolla ohjelmalla pitäis selvitä eroon siitä.
Onhan sulla windows?<a href="http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Norman-Sinowal-Cleaner.shtml" alt="http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Norman-Sinowal-Cleaner.shtml">http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Norman-Sinowal-Cleaner.shtml</a&…;
sitten kun skannaat koneen tolla, niin ota sun virustutka siks aikaa pois päältä
Kiitos tästä megasti!
Mun täytyy vielä selvittää, miten Avastin saa pois.
Mulla on Windows. Meneekö tää niin että
- lataan ohjelman koneelle
- suljen nettiyhteyden
- katkaisen Avastin toiminnan
- laitan ton sun vinkkaaman ohjelman pyörii
vai
- lataan ohjelman koneelle
- suljen Avastin
- MUTTA nettiyhteys jää auki
- laitan ton sun vinkkaaman ohjelman pyörii
Jos oot viel täällä ja pystyt vastaamaan, niin oisi ihan mahtavaa!
Ja vielä yksi kysymys. Sanoit, että salasanat tarvitsee vaihtaa. Tarkoitatko
- Weboodi yliopisto
- mites pankkitunnukset
- entä blogin konehuoneeseen kirjautuminen
- kirjaston salasana
Muistuuko sulla vielä jotain? Ja jos noissa on yksikin mitä ei tarvitse vaihtaa, niin olen iloinen kuullessani sen
sieltä start-valikosta windows update, annat sen ensin päivittää kaikki mitä haluaa ja sit katsot ne manuaalipäivitykset. Mikä kone sulla on?
Kerro tarkkaan se miniport adapter mitä se siihen haluaa?
kai vaikuttaa ääniin eikä videokuvaan, sivujen jumittumiseen ja hidastumiseen, WTF? Ohjain on asennettava uudelleen...enkä edelleenkään osaa...kiitos kun jaksat neuvoa, ap
ei siitä haittaa ole vaikka kokeilisit sitä normannia ja kasperskyäkin (kaspersky labs ja f-secure on toisissaan yhteydessä ei taida olla enää samaa firmaa, mutta siis.. tytäryhtiökö lienee vai mikä, eli en tiedä poikkeaako tulos ainakaan kaspersky labsin skannerilla)
McAfee on mulle muodostunu semmoiseksi kirosanaksi, että pidän sitä jos en virusta pahempana, niin yhtä kammottavana omalla koneellani. Siitä hankkiutuisin eroon, jo siitäkin syystä että sillä on ainakin ollut ihan järkyttäviä yhteensopivuusongelmia yhtään minkään ohjelman kanssa. En olisi yllättynyt jos se on syy haamuviruksiin.
Poistiko tai laittoko se avast sen troijalaisen (kyseessä on siis troijalainen eikä virus, samantekevää ongelman kannalta) karanteeniin? Voihan se olla että se onnistukin siinä sitten?
Ja kun tänään skannasit koneen, niin käynnistikö se ohjelma sen uudestaan ennekuin ilmoitti että hyvä ja puhdas?