Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietokoneosaajat, apuja!

Vierailija
13.03.2012 |

Pari vuotta vanhasta läppäristä katosi yhtäkkiä äänet ja youtube-videot näkyvät vain "diakuvasarjoina" ilman ääniä! Onko joku päivitys vanhentunut vai mistä johtuu?! Ihanaa jos joku voi auttaa!

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sen troijalaisen kanssa niin, että annat Avastin olla päällä, nyt olet poistanut muut virustorjunnat ja sitten käytät tätä:

http://public.avast.com/~gmerek/aswMBR.exe

ohjeet:

http://public.avast.com/~gmerek/aswMBR.htm

Lue ne ohjeet ajatuksella läpi, tuo toimii hyvin ja todennäköisesti löytää sen sekä sillä voi korjata sen MBR:n. Omalla vastuulla tietenkin :)

Spybot on ihan hyvä ohjelma, mutta vähän vanhahtava, Microsoftin oma Defenderkin toimii ihan hyvin ja päivittyy Windows Updaten myötä.

Babylon Searchista, mitä selainta käytät?

Siinäkin pitää tehdä vähän temppuja, jotta sen saa kokonaan pois.

Tero

Vierailija
42/120 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tänne siltä varalta, että joku joskus tarvitsee. Täällä vinkki miten Avast suljetaan väliaikaisesti, enkunkielinen ohje

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic114351.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kiitos tästä megasti! Mun täytyy vielä selvittää, miten Avastin saa pois. Mulla on Windows. Meneekö tää niin että - lataan ohjelman koneelle - suljen nettiyhteyden - katkaisen Avastin toiminnan - laitan ton sun vinkkaaman ohjelman pyörii vai - lataan ohjelman koneelle - suljen Avastin - MUTTA nettiyhteys jää auki - laitan ton sun vinkkaaman ohjelman pyörii Jos oot viel täällä ja pystyt vastaamaan, niin oisi ihan mahtavaa! Ja vielä yksi kysymys. Sanoit, että salasanat tarvitsee vaihtaa. Tarkoitatko - e-mail - Weboodi yliopisto - mites pankkitunnukset - entä blogin konehuoneeseen kirjautuminen - kirjaston salasana Muistuuko sulla vielä jotain? Ja jos noissa on yksikin mitä ei tarvitse vaihtaa, niin olen iloinen kuullessani sen

[/quote]

Huonoja uutisia: vaihda kaikki, mitä nopeemmin, sen parempi. Mä aloittaisin pankkitunnuksista. Siis tietty ensin hankkiudut eroon siitä troijasta. Mitä mä tosta nopsaa luin, niin se on jonkinmoinen keyloggeri, eli tallentaa sun salasanat kun kirjotat niitä koneella.

Sinänsä ei kannata yöunia menettää, tuskin on onnistunu pankkitunnuksia saamaan, varsinkin kun on ne muuttuvat numerokoodit millä varmennetaan se kirjautuminen. Mutta emmä ehkä silti haluais että kellään on mun verkkopankin käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Emailit nyt sit on jo voinukin vuotaa, mutta ne taas ei välttämättä edes kiinnosta niitä. Muutakun että jos sun emaileissa on jotain toisten paikkojen salasanoja yms.

Nettiyhteydellä ei oo väliä, se virustutka pitää vaan ottaa pois päältä ettei se häiritse sitä skannusta. Ei sitä tartte edes sammuttaa, niissä on yleensä joku "disable scanning"-tyylinen vaihtoehto jossain.

lataat sen ohjelman koneelle ja pistät pyörimään. En tiedä antaako se kovin hulppeita vaihtoehtoja mitä sun pitää valita että se tekee, en ole itse sitä käyttänyt, mutta näyttää päällisin puolin just niin simppeliltä että koneelle ja run program.

Varmaan se käynnistää sun koneen vielä uudestaan, koska toi on mbr troija niin se on buuttisektorilla, jota ei pysty skannaamaan ellei käynnistä uusiks.

Tsemppiä, kerro kuin kävi.

Vierailija
44/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanoa, että älä asenna sitä teetimeä, sori :( Ihan pätevä ohjelma se on, jos laittaa vaan sen perusohjelman ilman sitä, mutta ihan miten haluut.

Kerrokko it-vajakille, miten spybot asennetaan ilman teetimeä? Musta toi olisi hyvä ohjelma muuten

Vierailija
45/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti käydä vielä C:n juuresta etsi-komennolla hakemassa Babylon-nimiset kansiot ja deletoida ne. Sitten piti vielä etsiä program files -kansiosta Firefoxin kansio, sieltä extensions-kansio ja sieltä jostain piti tonkia esiin babylon.xml-tiedosto. SEn kun nakkasi mäneen, niin viimeink toolbarista katosi se babylon-haku. LIsäksi piti firefoxin lisäosista netistä käydä poistaa babylon-lisäosa noita toimintoja ennen. Voi juma mikä uurastus.

KÄvin Nordean sivuilla uudelleen. Kun menee sinne osaan, missä pääseen nettipankkiin ja kone kysyy käyttäjätunnuksia, niin siellä oli linkki, josta pääsi tsiigaa sitä Nordean F-securea. VAikuttaa tosi monipuoliselta, monipuolisempi kuin se ohjelma minkä latasin teron linkistä. Vaan en uskalla sillä alkaa skannaa, kun missään siellä ei lue, miten oman koneen virusturva ohjelma reagoi, jos F-securea käyttää : (. Paska, tää on aina tätä kun amatööri yrittää: osaa puoliväliin, mutta ei loppuun saakka. Nyt meen tsiigaa löytäisinkö spybotin ilman sitä teejuttua. Ei se viimeksi edes kysynyt, haluanko asentaa sellaisen, se vain asentui. Hmm...

Vierailija
46/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkin oot taas langoilla, hieno homma, meitähän on kiva ryhmä täällä taas! Mäpäs koklaankin seuraavaksi tota sun vinkkiä ja tuun kohta kommentoimaan et miten kävi.

Vierailija
47/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säkin oot taas langoilla, hieno homma, meitähän on kiva ryhmä täällä taas! Mäpäs koklaankin seuraavaksi tota sun vinkkiä ja tuun kohta kommentoimaan et miten kävi.

sen voisit kopioida tänne.

Tero

Vierailija
48/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mä tsiigaan tässä välissä ton teron vinkin. Voiko sua markkeerata nimellä täs vai onko se susta hoopoa : D

Vierailija
49/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Install/uninstallilla, sun pitäis käydä siellä rekisterissä.

Ja nyt on ÄÄRIMMÄISEN TÄRKEÄÄ, että et tee MITÄÄN muuta siellä kuin seuraavaa:

eli siis:

start

accessories

command prompt

kirjoitat siihen "regedit" ja paina yes

pääset rekisteriin sisään

siinä on semmonen rimpsu mongerrusta, ja pystyt avaamaan niitä hakemistopuita aina plussasta painamalla. Hakeudu tätä polkua pitkin:

HKEY_LOCAL_MACHINE

SOFTWARE

Microsoft

Internet Explorer

About URLs (paina siitä)

alimpana pitäisi lukea

TABS REG_SZ res://ieframe.dll/tabswelcome.htm

jos siinä lukee jotain muuta (eli siis babylonjotakin)

niin tuplaklikkaa tabs ja muuta value dataan

"res://ieframe.dll/tabswelcome.htm" ilman siis lainausmerkkejä.

itellä on windows 7 ja IE8, näillä ohjeilla pärjää ainakin. En tiedä onko rekisteri miten erilainen esim vistassa tai xp:ssä.

Mutta siis vielä kerran:

TARKASTI ohjeiden mukaan. Jos et löydä, niin mieluummin älä tee mitään, kuin että veikkaamalla jotakin. Jos siinä on jotain muuta kuin babylonia data valuessa, niin ÄLÄ MUUTA, ennenkuin oot kysyny täältä tai joltain muulta.

Vierailija
50/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvii sit mennä rekisteriin ollenkaan

unohda edellinen

Vierailija
51/120 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokeillut nyt kaiken mahdollisen, olen buutannut, olen poistanut QT:n ja tehnyt kaikki mahdolliset päivitykset, mutta kone ilmoittaa että Tarvitsee vianmäärityksen ja sieltä sit tulee tulos että laiteohjaimen (joku Miniport Adapter) kanssa on ongelmia, enkä saa sitä korjattua koska mun Windows update on määritelty niin ettei se asenna ohjaimia koskaan? Kuinka voin muuttaa tuollaisen asetuksen voi AAAAAAAAARRRRGGGGH!

sieltä start-valikosta windows update, annat sen ensin päivittää kaikki mitä haluaa ja sit katsot ne manuaalipäivitykset. Mikä kone sulla on? Kerro tarkkaan se miniport adapter mitä se siihen haluaa?

kai vaikuttaa ääniin eikä videokuvaan, sivujen jumittumiseen ja hidastumiseen, WTF? Ohjain on asennettava uudelleen...enkä edelleenkään osaa...kiitos kun jaksat neuvoa, ap

mee sinne task manageriin ja kerro paljon se koneteho näyttää samalla kun kokeilet jotain youtube videota katsoa.

Vierailija
52/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy diasarjoina, pelisivustot ei toimi ja äänet poissa...kone jumitti eilisten päivitysten jälkeen ja nyt yritän taas...jotain :(

Vierailija
53/120 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis merkki ja malli

ja windowsin versio

Vierailija
54/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyy diasarjoina, pelisivustot ei toimi ja äänet poissa...kone jumitti eilisten päivitysten jälkeen ja nyt yritän taas...jotain :(

palauttamista aiempaan tilaan, siis tilanteeseen ennen kuin asensit QT:n ja päivitykset.

Seuraavaksi ehkä sitten laitehallinnan kautta ohjaimien päivitykset.

Tero

Vierailija
55/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun palomuuri estää luvattomat tunkeutumiset muutenkin. Ne virukset tulee ohjelmien mukana, niin lataa vaan ne ohjelmat ensin koneelle, ja vaikka skannaa ne ensin. Sit vaan pysäytät sen kymmeneksi minuutiksi ja toimi teron ohjeiden mukaan.

Vierailija
56/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palauttamista aiempaan tilaan, siis tilanteeseen ennen kuin asensit QT:n ja päivitykset.

Tero

ton aiempaan tilaan paluun? Oon päivittänyt ohjaimet, onnistuin viimein. Mikään ei muuttunut.

Vierailija
57/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

ton aiempaan tilaan paluun? Oon päivittänyt ohjaimet, onnistuin viimein. Mikään ei muuttunut.

Mä oon asentanut Javan sinä päivänä kun jumitus alkoi...onkohan sillä merkitystä? Whatever, nyt meen palautumaan.

Vierailija
58/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdasta "Järjestelmä ja Suojaus" (riippuen näkymästä) pitäisi Toimintokeskuksen alta löytyä suoraan kohta "Palauta tietokone aiempaan tilaan" tai sitten menemällä kohtaan "Toimintokeskus"

Ohjeet pätee siis Windowseille, hieman erilaisia näkymiä voi olla riippuen versiosta.

Tero

Vierailija
59/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuntuu menevän mbr-skannaus mutta tässä näköjään kestää jonkun aikaa. TUon lokin tänne. Kiva ap että säkin olet täällä!

Vierailija
60/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tuntuu menevän mbr-skannaus mutta tässä näköjään kestää jonkun aikaa. TUon lokin tänne. Kiva ap että säkin olet täällä!

"Disk 0 TDL4@MBR code has been found", niin sitten sillä "Fix" painikkeella pitäisi toivon mukaan korjaantua.

Harkitse kuitenkin vielä, varsinkin jos et ole varmuuskopioinut tärkeitä tiedostoja, sillä tuo MBR:n käpälöinti saattaa huonoimmassa tapauksessa sekoittaa koko kiintolevyn niin, ettei sitä pysty enää lukemaan. Eli siis jälleen kerran omalla vastuulla ;)

Tero

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi