Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietokoneosaajat, apuja!

Vierailija
13.03.2012 |

Pari vuotta vanhasta läppäristä katosi yhtäkkiä äänet ja youtube-videot näkyvät vain "diakuvasarjoina" ilman ääniä! Onko joku päivitys vanhentunut vai mistä johtuu?! Ihanaa jos joku voi auttaa!

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää toimii Avastin kanssa yhteen:

http://public.avast.com/~gmerek/aswMBR.htm

Tero

Vierailija
82/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tietääkseni saanut virusta e-mailista vaan netistä. Mietin, että jos virus menee sinne tieskarin jonnekin juureen, niin tuskin se sellainen on, joka levittää itseään siten, että mun kaikki g-mailin viestit saastuu ja kaikista niistä se menee eteenpäin. Jos näin on, niin sitten on kyllä kusinen paikka, käytännössähän mun pitäisi deletoida koko g-mail-tili tuhansine säilytettyine posteineen ja aloittaa tyhjästä. Aika julma tilanne, en pysty edes ajattelemaan tätä vaihtoehtoa! Mutta luulisin, että olisin jo löytänyt netistä jonkun kauhukertomuksen, jossa joku tilittäisi, miten on joutunut tekemään näin, jos tällaisiin toimenpiteisiin joutuisi. Mä kysyn asiaa vielä työpaikan mikrohenkilöltä, jospa se tietäisi. Yleensä se vaan mutisee epämääräisesti ja kiemurtelee vastauksista pois puhumalla aiheen vierestä. : D

Tuskin leviää maililla jos netistä saanut sen

tietenkin jätän sen että 'hittoko noista tietää'- varauksen tähän. En tiedä Gmailista, mutta noi pienemmätkin sähköpostilaatikot kyllä suojaavat omat järjestelmänsä viruksilta, ja yleensä ne lähtevät ja tulevat postit kyllä skannataan. En usko että gmail säästäisi täsä asiassa.

Gmailin sivuilta varmaan löytyy tietoa, tai kysymällä niiden asiakaspalvelusta. Uskoisin että gmailit on turvassa kyllä.

Tosiaan mbr troijalaisiin ja viruksiin kehoitetaan asentamaan koko järjestelmä uusiksi, mutta omasta mielestä se on vähän kuin laskuvarjohyppääjällä olisi kolme varavarjoa mukana jos se ensimmäinen ei aukea. Kun se kumminkin toimii 99,999%

Jos noi poisto-ohjelmat sanoo, että ne on poistanut sen (tai uudelleen skannaamalla ei enää löydy), niin en viitsisi kyllä alkaa formatoimaan ja asentamaan kaikkea uusiksi. Toki kannattaa skannailla silloin tällöin ihan vahvoillakin virustutkilla, ja nimenomaan _koko järjestelmä_!!. Siihen menee aikaa, mutta voi säästää paljolta tuskalta.

Kerrotko vielä onko sulla hajuakaan mistä sivulta tai millaisessa tilanteessa se troija suhun on tarttunu? Avasitko jotain ohjelmia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia ohjeesta Toimii.

Vierailija
84/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen penkonut nettiä, ja tosiaan mä olisin sun kannalla, eli että on niin massiivinen urakka laittaa koko kone uusiksi, että ehkä siihen ei jaksa turvautua.

SE mistä virus tuli:

Täällä av-palstalla oli Huomenta-viesti, jossa oli linkki YouTube-videoon jossa äijä soitti banaanihuilua. Kun suljin videon, vähän myöhemmin Avast ilmoitti, että virus löytynyt. Asiat joko ovat yhteydessä toisiinsa tai sitten eivät.

Mietityttää sellainen, että kone on kurnuttanut ja ollut hidas pitkään. Tämä voi johtua siitä, että olen laittanut todella tuhdin Adoben ohjelmapaketin koneelle. Syy voi olla sekin, että virus on möllöttänyt jo kauan koneella. Olettaisin kuitenkin, että Avast olisi huomannut sen aiemmin.

Avast on kerran tehnyt mulla valehälytyksen. Ilmoitti, että on virus juuressa, mutta ei siellä ollutkaan vaan se luuli jotain koneen normijuttua viholliseksi. Tällä kertaa uskon, että hälytys on todellinen, mutta kyllähän tässä miettii sitäkin, että onko vai ei.

Sähköpostin liitteestä ei ole kyse, ainoa tosiaan mitä voin epäillä, on tuo YouTube-käynti.

Anko Avast paska ohjelma? PItäisikö vaihtaa johki muuhun ilmaisohjelmaan.

Täs (sanon sua nyt tällä nimellä kun sun otsikot on ollu tällä), tosi paljon kiitoksia, kun jaksat auttaa!

Vierailija
85/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen penkonut nettiä, ja tosiaan mä olisin sun kannalla, eli että on niin massiivinen urakka laittaa koko kone uusiksi, että ehkä siihen ei jaksa turvautua.

SE mistä virus tuli:

Täällä av-palstalla oli Huomenta-viesti, jossa oli linkki YouTube-videoon jossa äijä soitti banaanihuilua. Kun suljin videon, vähän myöhemmin Avast ilmoitti, että virus löytynyt. Asiat joko ovat yhteydessä toisiinsa tai sitten eivät.

Mietityttää sellainen, että kone on kurnuttanut ja ollut hidas pitkään. Tämä voi johtua siitä, että olen laittanut todella tuhdin Adoben ohjelmapaketin koneelle. Syy voi olla sekin, että virus on möllöttänyt jo kauan koneella. Olettaisin kuitenkin, että Avast olisi huomannut sen aiemmin.

Avast on kerran tehnyt mulla valehälytyksen. Ilmoitti, että on virus juuressa, mutta ei siellä ollutkaan vaan se luuli jotain koneen normijuttua viholliseksi. Tällä kertaa uskon, että hälytys on todellinen, mutta kyllähän tässä miettii sitäkin, että onko vai ei.

Sähköpostin liitteestä ei ole kyse, ainoa tosiaan mitä voin epäillä, on tuo YouTube-käynti.

Anko Avast paska ohjelma? PItäisikö vaihtaa johki muuhun ilmaisohjelmaan.

Täs (sanon sua nyt tällä nimellä kun sun otsikot on ollu tällä), tosi paljon kiitoksia, kun jaksat auttaa!

röyhkeesti täältä sivulta,

Avast! on ihan OK ohjelma, kunhan siinä (kuten muissakin) on viruskuvaukset ajan tasalla ja sitten muistaa scannata koko koneen ajoittain.

Onko toi Adoben ohjelmapaketti ihan virallinen versio? Joskus netistä imuroidessa saattaa ohjekmapakettien kylkiäisenä tulla kaikkea mukavaa yllätystä. Tuohon YouTube-videoon en oikein jaksa uskoa :)

Tero

Vierailija
86/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullut että tubesta mitään tarttuisi. Jos se jotenkin olis mahdollista, niin kyllä se firma oman pesänsä puhtaana pitää, kuten gmailkin. Samalla periaatteellahan ne videot on niiden palvelimelle ladattu kuin vaikka sähköpostit gmailiin.

Avastista en tosiaan tiedä, mutta jos Teron mielestä on hyvä, niin mitäpä sitä epäilemään. Mulla itellä on aviran ilmaisversio, ja virusongelmia ei ole ollut vuosiin. Tosin väistelen vaaranpaikkoja varsin notkeasti ihan ennaltaehkäisevästi.

Suurin infektioriski on just kun lataa jotain netistä omalle koneelle. Varsinkin ohjelmat. Kannattaa aina ladata mahdollisimman virallisista paikoista. Tai ainakin isojen firmojen sivuilta.

download.com, download.fi, tucows.com yms.

Jos sun koneella on useampi käyttäjä, niin katso mitä ohjelmia sinne on viimeksi asennetu ja käyt juttelemassa sen asentajan kanssa, että mistä ja milloin. Ja miksi.

Nettiselaimen turvallisuusasetuksia saa rämplättyä sieltä asetuksista, mä pidän ihan mukavuussyistä mediumilla, mutta saa sen vaihdettua järeemmäksikin, siinä on vaan se ärsytys, että se alkaa sit kyseleen että saako tehdä sitä ja tätä kun tää sivu niin kovasti haluaisi.

Toi aiemmin mainitsemani spybot kannattaa myös asentaa, se on vähän kuin virustutka, mutta siivoaa kaikkia (harmittomiakin) vakoiluohjelmia pois, mitä virustutka ei etsi. Sekin on maksuton ohjelma, ja sillä pystyy ennaltakäsin immunisoimaan selaimen.

Siinä on vaan se tyhmä, että se pitää käynnistää admin-oikeuksilla, kun se ei anna muuten tehdä sitä immunisointia.

täs

Vierailija
87/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole sen sivullisempi kuin kukaan muukaan ja kaikki vastaukset on kullanarvoisia, sillä näitä tietoketjuja lukevat muutkin ja näistä on ISO ilo kaikille tarvitseville!

Adobe on kalliisti ostettu aito paketti, joten ei huolta siitä.

Mahtavaa kuulla, että YouTube-video ei ollut ongelman ydin. Niitä netistä ladailtavia adobe-piraattiversioita ym. tosiaan kandee varoa

Kiitos TEro!

Vierailija
88/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole sen sivullisempi kuin kukaan muukaan ja kaikki vastaukset on kullanarvoisia, sillä näitä tietoketjuja lukevat muutkin ja näistä on ISO ilo kaikille tarvitseville!

Adobe on kalliisti ostettu aito paketti, joten ei huolta siitä.

Mahtavaa kuulla, että YouTube-video ei ollut ongelman ydin. Niitä netistä ladailtavia adobe-piraattiversioita ym. tosiaan kandee varoa

Kiitos TEro!

Adoben ohjelmat syynä, vievät tehokkaasti koneen resursseja itselleen, varsinkin jos käsitellään isoja kuvia, videoita tai julkaisuja hieman ikääntynemmällä koneella ja samanaikaisesti yrittää tehdä jotain muuta. Tuolla aiemmin tulikin jo ihan hyviä neuvoja tuon hidastelun suhteen, tarkista nyt ainakin paljonko koneessa on keskusmuistia ja paljonko sitä on vapaana, kun tuota hidastelua ilmenee. Myös koneen näytönohjain voi olla jossain tapauksissa pullonkaulana.

Tero

Vierailija
89/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs, kiitos vinkeistä! Hyvä kun molemmat vahvistitte ton YouTube-asian, niin ei tarvii skitsoilla siitä myöhemmin.

Koneella oon yksin, joten onkin aika mysteeri, mistä se ketale mulle pujahti. Mulla repee verisuoni, jos käykin ilmi, että kyseessä oli taas Avastin väärä hälytys.

Paan vielä tänne jatkoa, kun pääsen kotiin tekee viimein sen virusputsauksen

Vierailija
90/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvä hyvä, mäpäs tsiigaan tän ketjun noiden ap:lle annettujen ohjeidenkin osalta läpi. Mä itse epäilen näytönohjainta mun hidasetelun syyksi, kone muutenkin vanha räyskä ja ylikuormitettu.

Vierailija
91/120 |
15.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvä hyvä, mäpäs tsiigaan tän ketjun noiden ap:lle annettujen ohjeidenkin osalta läpi. Mä itse epäilen näytönohjainta mun hidasetelun syyksi, kone muutenkin vanha räyskä ja ylikuormitettu.

Eli

-start

-computer

-system properties

sit voit vaikka ottaa sen Rating (sinisellä siinä aika keskellä) ja klikkaat sen windows experience index. Se kertoo systeemin pullonkaulan.

Vaikka olis pari vuotta vanha kone, niin ei sen pitäis tahmee olla. Veikkaus on, että siellä pyörii raskasta ohjelmaa taustalla, jonka siis saa selville sieltä task managerista, ohjeistin tossa aiemmin miten).

Niitä ohjelmia voi sit poimia sieltä pois mitä ei tartte. Mutta siellä task managerissa (HUOM HUOM!) ei kannata tehdä mitään jos ei tiedä mitä tekee. Siis välilehtiä voi selailla ja sen sellaista, mutta ei poistella tai keskeyttää sovelluksia. Mitään peruuttamatonta siellä ei voi tehdä, mutta kone saattaa kaatua.

Mutta kun pääset kotiin niin kerro ne tiedot mitä toi system properties antaa. Lähinnä prosessori ja muistin määrä.

Näytönohjain on vähän semmonen, että viisikin vuotta vanha kyllä selviää peruskäytössä, pelit sitä kuormittaa julmetusti.

Vierailija
92/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas mentiin ristiin! Ei en mä halua uskoa mitään, mutta kuten pitkässä viestin sanoin, taustalla on se edellinen väärä hälytys. Jos luet ton linkin keskustelun, siellä selvästi sanoo Avastin oman foorumin asiantuntija, että jos Avast ei tunnista jotain juttuja, se heittää vääriä positiivisia.

Myös ton ongelmansa kanssa painineen hemmon keissi on liki identtinen mun kanssa, aivan tismalleen sama hälytys. Joten pistäähän se miettimään.

Ei ole suinkaan tarkoitus epäillä sun asiantuntijuutta ja olen tosi kiitollinen kaikista neuvoista. Mutta kuten sanoin, jokainen tilanne ja kone ja käyttöhistoria on erilainen. siksi pitää tuumata aina monelta kantilta tilanteita. Kiitos TEro avusta, äläkä hermostu mun skeptisyyteen. Ymmärrän kyllä jos ärsyttää kun auttaa toista ja se vaan vänkäilee omiaan!

Vierailija
93/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo online-scannerit on ihan hyviä tai sanotaanko käypäsiä tavallisten virusten etsimiseen, sekä F-securen että Nortonin. Ne ovat kuitenkin sellainen hätävara, tietoturvayhtiöiden eräänlaisia promopalveluja.

Sulla nyt oleva Avast! on ihan hyvä vaihtoehto, testeissä se on ollut kärkipäässä, mitä tulee virusten löytämiseen, yhdessä F-securen ja Symantecin Nortonin kanssa. Norton ja Symantec ovat hyviä, mutta vieläkin hieman järkälemäisiä paketteja ja vaativat koneen resursseja aika paljon eli myös hidastavat konetta.

Microsoftilla on myös ilmainen virustorjuntaohjelma, Security Essentials, joka ei ehkä havaitse viruksia ihan yhtä hyvin kuin nuo kaupalliset, mutta toimii omien kokemusten perusteella ihan hyvin.

Jos olisin sinä, niin tekisin seuraavaa:

1. Ajaisin vielä tuon Kasperskyn Anti-rootkit-ohjelman, ihan vaan varmistuakseni onko konbeella tuo rootkit, olen nimittäin melko varma että sellainen siellä on.

2. Varmistaisin, että koneella olevat tärkeät tiedostot on varmuuskopioitu. Silloin ei olisi mitään haittaa vaikka Windows jouduttaisiinkin asentamaan uudelleen.

3. Käyttäisin ensin tuota Avastin rootkit-ohjelmaa, siis tätä "Fix"

tai

4. Kasperskyn ohjeiden mukaan tuota heidän Anti-Rootkitiä.

5. Kun kone on puhdistettu, niin valmistautuisin joka tapauksessa asentamaan joskus koko WIndowsin uudelleen, silloin nimittäin nuo muutkin ongelmat ratkeaisivat.

Oletko suorittanut joskus tietokoneen kiintolevylle eheytyksen tai virheentarkistuksen (Scandiskin?) Tai käyttänyt esim. CCleaneria koneen tauhkojen siivoukseen?

Tero

Vierailija
94/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin mikrotukihenkilön kanssa. Hän tuumasi, että jospa Avast toimii ilman ongelmia kannettavalla siksi, että siinä Avast saattaa olla vanhempi versio. Uudempi saattaa olla liian tarkka ja siksi tekee virheilmoituksia. Aivan mahdollinen skenaario.

Avastin ongelma voi siis olla, että se on jo liian hyvä, ts. liian tarkka.

Teen Kasperskyn ja NOrdean sivuilla olleen online-F-securen. Jos ne sanovat, että virusta ei ole, niin en voi kuvitella, että ne molemmat olisivat väärässä ja toi Avast-yhteensopiva mbr yksinään oikeassa.

Jos sulla olisi kertoa syy, miksi mun pitäisi luottaa tohon MBR.jotain-ohjelmaan enemmän kuin noihin kahteen muuhun, niin olisin tosin iloinen, tietäisin sitten senki, ettei enemmistö olekaan aina oikeassa. Nyt mulla olisi vähän sellainen luulo.

KÄyttöjärjestelmän asennus tulee varmasti eteen, mutta en osaa sitä itse tehdä. Siksi mieluiten vetkutan sitä niin pitkälle kuin mahdollista.

Vaikka Avast on hyvä ohjelma, siitä on pakko päästä eroon (mikäli hälytys oli väärä), koska sittenhän se jatkaa sitä hälyttelyään maailman tappiin. Antivir on kuulemma kanssa hyvä.

Eheyttelen aika usein, viimeksi kone sanoi, että on niin hyvässä kuosissa ettei edes tarvitse eheyttää. CCleaneria en ole käyttänyt mutta voisin sitä kokeilla. Kiitos vinkistä!

Vierailija
95/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso onko sulla heuristinen skannaus päällä siinä avastissa.

Se panee tutkan näkemään välillä omiaan, kun se arvailee jos ei tiedä varamsti mitä se löytää.

Tohon kursorin jumitukseen: aika spooky homma, mutta on tullu vastaan ennenkin. Paljonko sulla on muistia vapaana?

Laita nyt ensi hätään sieltä selaimen asetuksista raksi ruutuun että tyhjentää välimuistin aina kun suljet selaimen.

Vierailija
96/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nuo anti-rootkit scannerit turhaan ilmoittele, siis se avastin oma erillinen ohjelma jonka ajoit ei keksi mitään ominpäin, varsinkaan sen rootkitin nimeä.

Avast!-virustorjunta saattaakin ilmoitella jostain "turhasta", mutta yleensä aina siellä on jotain takana, joka kannattaa tutkia.

Noiden rootkitien ominaisuutena on juurikin se, että ne ovat erittäin hyviä piiloutumaan "tavallisilta" virustorjuntaohjelmilta, joten siinä tavallaan tuudittautuu väärään turvallisuudentunteeseen, jos jollain muulla ohjelmalla sitä ei löydykään.

Yksi hyvä vaihtoehto olisi, jos jostain saisit Nortonin asennuslevyt ja sillä boottaisi koneen, se tarkistaa ennen asennusta koneen käynnistysosiot ja MBR:n käynnistymällä ensin Linuxiin.

Kannattaa lukea vaikka tämä:

http://www.techsupportalert.com/best-free-rootkit-scanner-remover.htm

Mutta nyt pikkuhiljaa lopettelen vastailun tähän ketjuun, pitää tehdä välillä muutakin.

Onnea koneen puhdistukseen :)

Tero

Vierailija
97/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mun on pakko laittaa sulle Tero tämä:

sille Avast-palstan tyypillä oli tämä ilmotus kun se veti sillä MBR.jotain-ohjelmalla saman skannauksen kuin minä.

20:16:57.640 Disk 0 MBR [Win32:MBRoot] **ROOTKIT**

mun ilmoitus on aivan prikulleen sama:

23:16:19.609 Disk 0 MBR [Win32:MBRoot] **ROOTKIT**

Myöhemmin kaikkien setvintöjen jälkeen Avast-foorumin tukihenkilö sanoo tälle hemmolle selvällä enkunkielellä:

"At the moment I believe it to be a false positive - based on my other tool result, plus re-instating the MBR "

Ei voisi selkeemmin sanoa kuin "false positive", joka tarkoittaa virheellistä tunnistusta.

Joskus voi tosiaan käydä niin, että sekin erittäin kieltämättä hyvä ohjelma menee vipuun!

Mutta, tämä ei tarkoita, etteikö mulla olisi se virus. Tarkoitus oli vain sanoa, että nää tieskariongelmat on kyl tosi monimutkaisia.

Ja vau, KIITOS noista uusista vinkeistä!

Vierailija
98/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse monesti puhdistanut koneeni CCleanerilla, ja voin sanoa että pätevä ohjelma. Nopeuttaa koneen toimintaa huomattavasti.

Avast! viruksentorjuntaohjelmana on ok, mutta onko teillä palomuurit kunnossa vai onko käytössä pelkkä windowssin palomuuri? Laittakaahan ne kuntoon!

Monesti ilmaiset ohjelmat ovat jopa tehokkaampia kuin maksulliset. F-Secure on toki ok, mutta itse olen kiintynyt Comodon joka on ilmainen. Toki myös maksuversio löytyy, mutta peruskäyttöön ilmaisversiokin on loistava! Toki herjaa joskus turhasta, mutta parempi varatua tuollaisten matojen varalta.

Toivottavasti mato saadaan poistettua!

AP, kokeile päivittää Flash Player!

Vierailija
99/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso onko sulla heuristinen skannaus päällä siinä avastissa.

Se panee tutkan näkemään välillä omiaan, kun se arvailee jos ei tiedä varamsti mitä se löytää.

Tohon kursorin jumitukseen: aika spooky homma, mutta on tullu vastaan ennenkin. Paljonko sulla on muistia vapaana?

Laita nyt ensi hätään sieltä selaimen asetuksista raksi ruutuun että tyhjentää välimuistin aina kun suljet selaimen.

Voi vattu, jostain syystä toi heuristinen skannaus kilisyttää jotain kelloa mun päässä. On täysin mahdollista, että kyse on siitä. Olen nyt töissä mutta tsekkaan ton kotona ja tuun kommentoimaan.

Mä löysin kans yhden äimistelijän netistä, jolla oli ollut toi halvaantunut kursori. Oli joku englantilainen keskustelupalsta joskus ajat sitten. Valitettavasti kukaan ei ollu sille vastannut, niin asia ei selvinnyt. Mutta tuskin mikään virushommeli on, ainkain luulisin, että sä varmaan oisit sen tiennyt, kun ongelmakaan ei ollut aivan vieras sulle. Kiitos kun luit mun pitkän sepustuksen :)

Vierailija
100/120 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mun on pakko laittaa sulle Tero tämä:

sille Avast-palstan tyypillä oli tämä ilmotus kun se veti sillä MBR.jotain-ohjelmalla saman skannauksen kuin minä.

20:16:57.640 Disk 0 MBR [Win32:MBRoot] **ROOTKIT**

mun ilmoitus on aivan prikulleen sama:

23:16:19.609 Disk 0 MBR [Win32:MBRoot] **ROOTKIT**

Myöhemmin kaikkien setvintöjen jälkeen Avast-foorumin tukihenkilö sanoo tälle hemmolle selvällä enkunkielellä:

"At the moment I believe it to be a false positive - based on my other tool result, plus re-instating the MBR "

Ei voisi selkeemmin sanoa kuin "false positive", joka tarkoittaa virheellistä tunnistusta.

Joskus voi tosiaan käydä niin, että sekin erittäin kieltämättä hyvä ohjelma menee vipuun!

Mutta, tämä ei tarkoita, etteikö mulla olisi se virus. Tarkoitus oli vain sanoa, että nää tieskariongelmat on kyl tosi monimutkaisia.

Ja vau, KIITOS noista uusista vinkeistä!

foorumilta jo eilen. Tässä lisää:

https://www.google.fi/search?q=MBRroot+avast&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls…

Aja nyt kuitenkin tuo Kasperskyn TDSS Killer ja sieltä sitten "Cure" jos ilmoittaa jotain.

Ei ota kauaa aikaa ja on helppokäyttöinen.

Tero

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä