Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketipinor kokemuksia?

Vierailija
11.03.2012 |

Olen jo vuosia nukkunut ketipinor (seroquel) 100mg avulla. Ainakin 6 vuotta.. Nyt sitte on tullut masennus ja lääkäri päätti että ketipitor puretaan ja tilalle mielialalääke.. No käy tämä ihan hyvin mutta nyt olen asteittan vähentänyt ketipinoria ja unet ovat menneet. En pysty nukkumaan, olo on kuin humalaisella. Uni ei tule tunteihin ja kun tulee se kestää puoli tuntia ja taas olen hereillä. Nukun yössä n. 2h. Sain vieroitusoireisiin diapamia ja se auttaa nukkumiseen kun ottaa 10mg mutta miten sitten pääsen siitä eroon?

Alkaa tulla jo aika epätoivoset ajatukset mieleen, en ikinä voisi uskoa että yhden 100mg ketipinorin lopetus olisi tällaista helvettiä. Onko joku joskus vierottanut itsensä kyseisestä lääkkeestä?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin Ketipinoria nousevasti 300 mg asti. Puolen vuoden kokeilu, hemmetin hyvä lääke mielialan vaihteluihin. Vähensi mulla myös krapulat pois. Seksuaalinen lobotomia siitä seurasi ja 10 kiloa lisää painoa. Ketipinor hidastuttaa aineenvaihduntaa. Punnitsin hyviä ja huonoja puolia ja päätin itsenäisesti lopettaa sen ja katselen mikä fiilis tulee. Viime viikolla pudotin määrän 100 mg ja nyt viikonloppuna loputkin. Iski 39 asteen kuume kun kehon aineenvaihdunta alkoi toimimaan. 3 kiloa putosi painosta. Pystyy taas kuulemaan linnut ja haistamaan tuoksuja ja saamaan jotain tunteita niistä. Kokeilu vain, jos mulle ominaiset mielialan vaihtelut ja romahtelut nyt alkaa, pitänee alkaa taas syömään Ketipinoria tai vastaavaa. Syvemmän ja paremman unen oon niiden kanssa saanut.

Vierailija
62/84 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönu Ketiapiiniä kolmisen vuotta. Ny on maksa-arvo alat noussu viitteen qlapuoliskolta koholle ja trombosyytit tehny saman. Kilpirauhasarvoissa on myös häikkää. Odottelen psykiatrin konsultaatiovastausta. Annos Seroquel Prolong 200mg iltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni seroguel prolongia 300mg iltaisin kuutisen vuotta. Lääke tasasi olon. Nyt lääke lopetettiin toivomuksestani hiljalleen ja silti tuli kaameet vieroitusoireet:pahoinvointia,huimausta,univaikeuksia,rinnan vihlontaa... lääkkeen huono puoli oli,että pilasi mun hampaat. Paino ei lääkkeen takia noussut ja laihduttaakin onnistuin sen kanssa. Hyvä lääke varmasti tosissaan apua tarvitsevalle.

Vierailija
64/84 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa voiko ketipinorin ja esim. Unilääkkeen vaikutuksesta tulla hengitys lama . Olin 4 päivää video eeg tutkimuksessa ja siellä huomattiin viimeisenä yönä että kun olin pyytänyt tarvittavan Unilääkkeen (stilnoct ) niin minulla pysähtyi hengitys kuulemma 9 kertaa. Ja aivot eivät levänneet sen lääkkeen aikana näytti kuulemma siltä että olen hereillä koko ajan. Vaikka en muista 4 tunnista mitään olin kyllä 3 aikaan silloin jo hereillä.

Vierailija
65/84 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä purin hampaat paskaks. Voi myös vaikuttaa hengitykseen. Vieroitukseen meni puoli vuotta, jumalauta mikä helvetti.

Vierailija
66/84 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kirjoittaa positiivisen kokemuksen ketipinorin lopetukseen liittyen... Lopetin kyseisen lääkkeen 5 yötä sitten ja joka yö olen nukkunut aina vaan pidemmät unet. Pelkäsin lopetuksen aiheuttamaa unettomuutta niin paljon, että söin lääkettä monta vuotta turhaan.

7 vuotta sitten lääke aloitettiin vaikean masennuksen hoitoon ja siitä lähtien söin lääkettä parhaimmillaan 500mg illassa. Kyseinen annos aiheutti minulla muutaman tosi pahan paniikkihäiriökohtauksen, jotka kestivät tunteja, joka kerran ensiapuun. Lopetus oli tosi hidas, parin vuoden aikana pääsin 25 mg, jossa pysyin viimeiset 3kk. Nyt sitten uskalsin lopettaa ja... Mitään oloa ei ole ollut, 3. yönä nukuin 8 h, 4.yönä 8,5 h. Syy helppoon lopetukseen oli varmasti se että se on tapahtunut niin hitaasti ja kaikki kemiat on aivoissa ehtineet tasoittua pieneen lääkemäärään ennen lopullista lääkkeen jättämistä pois.

Vierailija
67/84 |
25.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykiatri määräsi eilen 25mg (3xpäivässä) ketipinorit ahdistukseen ja unta antamaan. no unta todellakin riitti. 😂otin ensimmäisen napin17.00 ja pysyin tunnin hereillä ja menin nukkuu. heräsin 1 yöllä ja otin 2 lisää ja sit nukuinkin aamu 7, vähän pökkyräinen olo aamulla herätessä. aamulla uus nappi naamaan ja väsytti vähän aikaa mut nyt puol 11 olo hyvä ei ahdista eikä väsyä ja olo muutenkin ihan hyvä. pitää laittaa lisää kokemuksia tässä joku päivä.

Vierailija
68/84 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

rk69 kirjoitti:

psykiatri määräsi eilen 25mg (3xpäivässä) ketipinorit ahdistukseen ja unta antamaan. no unta todellakin riitti. 😂otin ensimmäisen napin17.00 ja pysyin tunnin hereillä ja menin nukkuu. heräsin 1 yöllä ja otin 2 lisää ja sit nukuinkin aamu 7, vähän pökkyräinen olo aamulla herätessä. aamulla uus nappi naamaan ja väsytti vähän aikaa mut nyt puol 11 olo hyvä ei ahdista eikä väsyä ja olo muutenkin ihan hyvä. pitää laittaa lisää kokemuksia tässä joku päivä.

joo ja jatkuu... nyt syöny jonkun aikaa noita ketipinoreita. ahdistukseen auttaa jonkunverran mutta huomannu kans että tekee kokoajan mieli syödä jotain, parikiloa parissa viikossa aika paljon. nooh lopetettava mässäily ku tuskin pelkkä lääke lihottaa. univaikeuksiin auttaa tosihyvin, ei oo mitään ongelmaa nukkumisen kans enää ollu... välillä tosin nukkuu liikaakin. jep palaillaan taas joskus.

Vierailija
69/84 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan alas opiaatti sekä ketiapiiniriippuvuutta. Ipiaattien lopetus on vaikeaa, mutta ketiapiinin maanpäällinen helvetti. Otan iltaisin melatoniinia tilalle. Ketiapiini kuivattaa limakalvot ja sitä kautta jää koukkuun nenää avaaviin suihkeisiin. Lisäksi menee hampaat kun suu kuivuu.

Jos tästä eroon pääsen, en enää IKINÄ suostu syömään ketipinoria. Onnea kaikille, jotka pääsitte eroon. Suosittelen vieroitusoireisiin siis melatoniinia. Minulla ei ole ikinä ollut maniaa, mutta niin vain työterveyslääkäri päätti tätä myrkkyä minulle määrätä. Jos olisin tiennyt, miten vaikeaa tästä on päästä eroon, olisin käyttänyt vain käsikauppalääkkeitä.

Vierailija
70/84 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Ketipinoria pian viisi vuotta. Annostus on vain 25 mg ja se on määrätty nukkumisen varmistamiseen. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta en ole lääkärin suosittelusta huolimatta suostunut syömään Ketipinoria suuremmalla annostuksella. Hyvään uneen tuo määrä on riittänyt erittäin hyvin. 

Olen yrittänyt kerran lopettaa Ketipinorin. Kun olin nukkunut n. kuukauden vain muutaman tunnin yössä ja silloinkin vain kummallisessa pintaunessa, aloin taas syömään Ketipinoria lääkärin neuvosta. 

Haluan päästä Ketipinorista eroon, koska se aiheuttaa minulle todella pahat rytmihäiriöt. Lääkäri ei olisi saanut määrätä tätä lääkettä minulle alunperinkään, sillä lääkeselosteessa varoitetaan sellaisia potilaita, joiden suvussa on sydäntauteja. Sekä äidilläni että isälläni oli sepelvaltimon ahtauma. Isänäiti kuoli sydäninfarktiin 46-vuotiaana ja isän sisaruksista neljä kuoli sydäninfarktiin n. viisikymppisinä. Olen nyt itse viisikymppinen ja sain juuri lääkäriltä sydänlääkkeet mahdottomiksi käyneiden rytmihäiriöiden takia. Kun olin syömättä Ketipinoria, sydänoireet hävisivät. Tästä syystä haluan lopettaa Ketipinorin. Katson, että se nostaa jo ennestään korkeaa riskiä kuolla sydäninfarktiin.

Minulle aloitettiin muutama kuukausi sitten Valdoxan-niminen lääke masennusoireisiin. Se on toiminut erittäin hyvin, minulla on todella hyvä olla. Luin jostain Ketipinor-keskustelusta, että Valdoxanilla on korvattu Ketipinor, joka on aiheuttanut potilaalle vakavia sydänoireita. En ymmärrä, miksei minun kohdallani mietitty tätä vaihtoehtoa, jos se kerran on mahdollista. Olen tänään menossa lääkäriin ja aion kyllä pistää lääkärin lujille. Ottaa vain päähän, kun meitä mielenterveyspotilaita pidetään tyhminä ja ajatellaan, että kaikki erilaiset oireet johtuvat siitä, että potilas on hullu. Toivottavasti pääsemme yhteisymmärrykseen Ketipinorin lopettamisesta ja lääkäri osaa auttaa sen lopettamisessa niin, etteivät unet häviä

Jos saisin näillä tiedoilla päättää, alkaisinko syömään Ketipinoria, vastaus on: En alkaisi. On ihan hirveää, että mielenterveyspotilaille syötetään lääkkeitä, jotka ovat suorannaisesti vaarallisia muulle terveydelle ja joista eroon pääseminen näyttää olevan kutakuinkin mahdotonta.

Vierailija
71/84 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista laittaa ylös se, että olet syönyt ketipinoria. Mikäli sinulle tulee diabetes, tai jokin muu tuoteselosteessa esitetty vakava vaiva, osaat tehdä oikeat johtopäätökset. Muuten se menee taas kerran lihavuuden piikkiin (mikä on sekin lääkkeen aiheuttamaa). Saadaan tilastot kohdilleen.

Mitä tulee Ketiapiiniin, niin lääkefirmalle on miljardinkin sakot mitättömät, jos ihmiset uskovat kusetukseen. Tässä hieman taustaa Wikistä kopioituna (plaa plaa, wiki on ihan hyvä näissä asioissa):

Lawsuits

In April 2010, AstraZeneca settled a longstanding U. S. Department of Justice investigation into its aggressive marketing of Seroquel for such off-label uses with a $520-million fine.[68] According to the Department of Justice, "the company recruited doctors to serve as authors of articles that were ghostwritten by medical literature companies and about studies the doctors in question did not conduct. AstraZeneca then used those studies and articles as the basis for promotional messages about unapproved uses of Seroquel."[68]

Multiple lawsuits have been filed in relation to quetiapine's side-effects, in particular, diabetes.[73][74][75][76]

Approximately 10,000[77] lawsuits[78] have been filed against AstraZeneca alleging that quetiapine caused problems ranging from slurred speech and chronic insomnia to deaths.

Controversy

In 2004, a young man named Dan Markingson committed suicide in a controversial Seroquel clinical trial at the University of Minnesota while under an involuntary commitment order.[79] A group of University of Minnesota bioethicists charged that the trial involved an alarming number of ethical violations.[80]

Vierailija
72/84 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor

Pienilläkin annoksilla voi tulla sydänoireita ja laihduttaminen on äärimmäisen vaikeaa. Pitkäaikesella käyttöllä on myös tutkitusti vaikutusta kilpirauhasen toimintaan sekä diabeteksen puhkeamiseen. Sydän voi alkaa reistailemaan. Kun lopetin lääkkeen vuosi sitten verensokeriarvot paranivat ja pystyin jättämään verenpainelääkkeet. 

Ihmettelen että tätä lääkettä edelleen määrätään  sellaisiin tarkoituksiin joihin sitä ei ole tehty, kuten unettomuuteen. Tämä lääke on useiden lääkäreiden suosiossa ja nimenomaan unettomuuden hoidossa. Jos tulee oireita ketipinorin käytöstä niin voitte olla varmoja, ettei lääkärit sitä myönnä. Toivottavasti tämän lääkkeen haitoista alettaisiin käymään keskustelua julkisessa mediassa enemmän kuin nyt.

Muutamia vuosia sitten tätä lääkettä tyrkytettiin alaikäisille oikein urakalla, mutta nyt ymmärtääkseni asia on muuttunut niin, ettei sitä saa määrätä alle 18 vuotiaalle.

Vierailija
73/84 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor ilman reseptiä - http://ibright.lv/ketipinor.htm Sain tilaukseni ajallaan ja tabletit toimivat hienosti. 

Vierailija
74/84 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor (Ketiapiini) on tarkoitettu psykoosin lääkitsemiseen.

Psykoottinen = hullu = Ap.

Hae lisää Ketipinoria jostain!

Vierailija
75/84 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor lääkitys aloitettiin.Siiten havaittiin D2.

Vierailija
76/84 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor teki minusta yksinäisen erakon.Ei mitään ongelmaa olla yksin.

Ennen en pystynyt olemaan yksin.

Vierailija
77/84 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheaa tavaraa. Hullujen huoneella (anteeksi sanavalintani) sitä tungetaan ihan kaikille, aivan sama mikä vaiva on. Ketipinoria naamaan vaan. Ja sitten ihmetellään kun porukka ei tervehdy. Sitä lääkettähän käytetään eläinten ruokahalun nostamiseen joten onko ihme, että monet ihmiset lihovat moisen p*skan syömisen seurauksena.

Kerran kokeilin kun lekuri määräsi unettomuuteen, en silloin tiennyt mitä myrkkyä se on. Kuljin sumussa koko seuraavan päivän ja sitten sain epileptisen kohtauksen. Enkä sairasta epilepsiaa.

Ei koskaan enää.

Vierailija
78/84 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai minut pärjäämään töissä tavalla, jota kukaan ei olisi uskonut. Lopetin nyt, kun ei enää tarvitse edetä uralla. Sivuvaikutuksia on paljon ja kannattaa miettiä tarkkaan käytön aloitusta. Hengitysvaikeuksista alkoholin liikaan toimimiseen.

Vierailija
79/84 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 46 vuotta kun sain ketipinor reseptin.Pian sen jälkeen eläke.

Ketipinor teki minusta yksinäisen erakon.Psyykeongelmaa ei juurikaan enää ole ollut.

Ei mitään ongelmaa olla yksin.Ennen en voinut olla yksin.Yksin olo oli ahdistavaa.

Nyt olen yksinäinen ketipinor erakko.

Vierailija
80/84 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt soitat jollekin kunnon lääkärille, menet vaikka yksityiselle. Ei tuossa ole mitään järkeä, nukkuminen on ihmisen perusoikeus. Ja tuo bentsojen määrääminen tilalle on todella epäammatillista lääkäriltä. Siitä tulee pirullisen riippuvaiseksi, ja toleranssi siihen nousee nopeasti.

Bentsojen määräämisessä ei ole mitään epäammattimaista, se on vaan aivopestyjen, etenkin nuorten lääkärien luulottelua. Niihin ei automaattisesti tule mitään riippuvuutta, eikä toleranssi kasva.