ketipinor kokemuksia?
Olen jo vuosia nukkunut ketipinor (seroquel) 100mg avulla. Ainakin 6 vuotta.. Nyt sitte on tullut masennus ja lääkäri päätti että ketipitor puretaan ja tilalle mielialalääke.. No käy tämä ihan hyvin mutta nyt olen asteittan vähentänyt ketipinoria ja unet ovat menneet. En pysty nukkumaan, olo on kuin humalaisella. Uni ei tule tunteihin ja kun tulee se kestää puoli tuntia ja taas olen hereillä. Nukun yössä n. 2h. Sain vieroitusoireisiin diapamia ja se auttaa nukkumiseen kun ottaa 10mg mutta miten sitten pääsen siitä eroon?
Alkaa tulla jo aika epätoivoset ajatukset mieleen, en ikinä voisi uskoa että yhden 100mg ketipinorin lopetus olisi tällaista helvettiä. Onko joku joskus vierottanut itsensä kyseisestä lääkkeestä?
Kommentit (84)
Jos pohdit, syödäkö psykiatrin määräämää lääkettä vai ei, muista että näille palstoille kirjoittavat yleensä ne joilla on ongelmia.
Aloin syödä Ketipinoria muutama viikko sitten bipolaarihäiriöön ja nyt ihmettelen, miksi en aiemmin uskaltanut.
Elämäni muuttui jo aloitusannoksella täysin. Paranoia, depressio ja ahdistus ovat poissa, pystyn ajattelemaan selkeästi. Maanista oloa ei tule mutta tuotteliaisuus on hyvä (olen luovalla alalla).
Ensimmäistä kertaa vuosiin minulla on hyvä olo päivästä toiseen. Olin aina pohtinut, miltä tuntuu olla normaali. Tältä vissiinkin. Lääke pelasti elämäni.
(Miinuspuoli on laktoosi: saan hiukan vatsanpuruja koska sidosaineena on laktoosia, mutta aika mitätön haitta hyötyjen rinnalla.)
Tämä kirjoitus ei pidä paikkaansa.