Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketipinor kokemuksia?

Vierailija
11.03.2012 |

Olen jo vuosia nukkunut ketipinor (seroquel) 100mg avulla. Ainakin 6 vuotta.. Nyt sitte on tullut masennus ja lääkäri päätti että ketipitor puretaan ja tilalle mielialalääke.. No käy tämä ihan hyvin mutta nyt olen asteittan vähentänyt ketipinoria ja unet ovat menneet. En pysty nukkumaan, olo on kuin humalaisella. Uni ei tule tunteihin ja kun tulee se kestää puoli tuntia ja taas olen hereillä. Nukun yössä n. 2h. Sain vieroitusoireisiin diapamia ja se auttaa nukkumiseen kun ottaa 10mg mutta miten sitten pääsen siitä eroon?

Alkaa tulla jo aika epätoivoset ajatukset mieleen, en ikinä voisi uskoa että yhden 100mg ketipinorin lopetus olisi tällaista helvettiä. Onko joku joskus vierottanut itsensä kyseisestä lääkkeestä?

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlisäksi luin että ketipinorin alle 200mg annoksien lopettamiseen voi kuolla..

VOIKO tämä tehdä tällaista?

http://masennuslaakkeista.nettisivu.org/linkkisivu-1/linkkisivu-7/

Tuossa sanotaan että ketiapiinin lopetus johtaa maksan toimimattomuuteen ja diabetekseen ja mittaviin sisäelinvauroihin varsinkin jos yrittää lopettaa toista kertaa.. Itse olen ennenkin yrittänyt lopettaa :/

Pitääkö siis lääkettä nyt syödä että välttää kuoleman? Tuo linkki perusti väitteen siihen että jotkut reseptorit salpautuvat ketiapiinista ja kun sen lopettaa niin se vaikutus jotenkin tuhoaa verenkierron APUA

Vierailija
2/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo yksi:

Lähdekritiikki. Kyseinen sivu voisi palaa pelottelemiensa tuhkissa. Kysy lääkäriltä, oikeilta sellaisilta.

Neuvo kaksi:

Keskustele lääkärin kanssa. Monen vuoden lääkitys tekee itsessään jo luonnolliselle unelle paljon hallaa. Pelkkä masennuslääkitys tilalle voi olla hyvä, jos unta tulee. Jos unta ei tule, ei se auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs lääke ja unta tukemaan juuri ketipinor.

Tosin mulla pieni annos. 25mg on liian iso eli jouduin puolittamaan sen.

Vierailija
4/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on nuo lääkitykset olleet vuosikausia päällä, eikä niitä ole yritetty purkaa?

Vierailija
5/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se sulta ketipinorin lopetti? Ei masennuslääke ole syy lopettaa toimivaa lääkitystä ja tilalle diapamia johon ainakin jää koukkuun? Ihan pöllöä.

Vierailija
6/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha purkaa Ketipinoria, sen sijaan kannattaa lopettaa diapam. Ketipinor + mielialalääke on tosi yleinen yhdistelmä. Ja ketipinoria käytetään nimenomaan unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen masennuksessa.

t. lääkäri

Vierailija
7/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin eroon kyseisestä lääkkeestä. annos oli joskus se 200 mg sit se pudotetiin 150 mg ja sitten 100 mg jne.. kunnes otin 25 mg vaan puolikkaan. sitten jätin niitä pikkuhiljaa välillä pois ja nukuin hunosti. sitten kun valvoin muutaman yön, niin sain jo taas nukuttua.

ja mulla oli se koko ajan tarvittavana, että sain ottaa jos tuntui että ei tuu uni. onhan sitä vieläkin välillä öitä, että nukkuu huonosti sen 2h yössä, mutta seuraavana nukkuu jo paremmin.

suosittelen kuitenkin kysymään lääkäriltä neuvoa. minulla vaan toimi tuo vähentäminen pikkuhiljaa ja se että otin joka kolmas yö jos tarvitsi jne..

Vierailija
8/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhui ketipinorista. se oli mulla mieliala lääkkeenä..

Vierailija
9/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli yleislääkäri joka vaan sanoi että älytöntä että psykoosilääkettä syödään unettomuuteen ja käski lopettaa ja määräsi cipraa masennukseen.. Sanoi että vierotusoireita tulee ja siihen diapamia. Viimeyö oli yhtä helvettiä, kamalaa valveunta kokoajan, näin unta osan yöstä mutta kokoajan tiesin että olen hereillä tiedostin asennon vaihtamiset jne, tätä muutaman tunnin, loput valvoin kokonaan. Olo kuin humalaisella. Olen siis jo ja siitä asti kun tiputin 25mg tämä alkoi. Viimeyöksi en enää ottanut ollenkaan.

Vierailija
10/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole vieroitusoireita vaan sä olet vaan tajuttoman väsynyt etkä osaa nukkua ilman lääkkeitä ja jotkut meistä vaan on sellaisia. Mulla ketipinorista vierottautuminen ei tuonut mitään oireita. Pistin 100mg:sta poikki kerralla.Nyt otan illalla yhden rauhoittavan ja nukun kuin tukki.

Vierailija
11/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla ei ole sitä enää kovin montaa ja se lääkäri ei tosiaan uusinut reseptiä koska kuulemma se pitää lopettaa :/ Nyt jos ensiyönä otan ja muutamana seuraavana niin tää on edessä jokatapauksessa kun ne loppu

Vierailija
12/84 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt soitat jollekin kunnon lääkärille, menet vaikka yksityiselle. Ei tuossa ole mitään järkeä, nukkuminen on ihmisen perusoikeus. Ja tuo bentsojen määrääminen tilalle on todella epäammatillista lääkäriltä. Siitä tulee pirullisen riippuvaiseksi, ja toleranssi siihen nousee nopeasti.

Vierailija
13/84 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor ja muut epätyypilliset lääkkeet ovat myrkyllisiä lääkkeitä. Ne vaan blokkaa reseptoreita, joiden määrä lisääntyy ja jos lääke lopetetaan aiheutuu lähes aina erillaisia verenkiertoelimistön sairauksia joihin kuolee eli aiheuttaa elinikäisen riippuvuuden. Toisaalta seroquelin liian matalatkaan annokset (

Vierailija
14/84 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, uskomatonta! Huomasin että tämmöinen vajaa vuoden vanha kirjoittamani ketju on noussut ylös. Pakko siis tulla kertomaan mitä kuuluu kun kerran osui silmään :D

Pääsin lopulta Ketipinorista eroon, söin Diapamia johonkin heinäkuulle asti aika usein ja sen jälkeen satunnaisesti, noi unettomat yöt kesti useamman kuukauden, välillä tietty nukuin paremmin yhden yön ja siitä seurasi kolme huonoa yötä.

En jäänyt kiinni onneksi Diapamiin, vaikka söinkin sitä välillä parikin viikkoa joka ilta.

Unet ei koskaan palautunut samalle tasolle kuin Ketipinorin aikaan mutta katosi samalla myös ikuinen aamuväsymys ja aamutokkura. Outoa kun vuosikausia oli tottunut siihen että aamulla on ihan koomassa ja herääminen on vaikeaa ja hidasta. Nykyisin pääsen ylös heti kun kello soi ja olen pirteä vaikka takana olisikin huonot yöunet.

Nyt olen raskaana joten mitään satunnaisiakaan Diapameja ei mene. Ajoittain nukun vieläkin huonosti kuten näkyy (kello on nyt vähän yli 5 :D) mutta se ei jää päälle. Huonosti nukutin yön jälkeen tulee nykyään monta hyvää.

Aika sekaisen ihmisen teksteiltä näyttää nuo kirjoitukseni, näkee että kaikki ei ole ollut ihan kohdallaan ja tuon lääkkeen lopettaminen oli henkisesti raskasta ja pelottavaa kun ei ollut mitään kontakteja mihinkään hoitoon tms ja järkyttävät yöt tärinöissä oli pelottavia.

Mutta eroon pääsin siitä ja nyt olen tyytyväinen ja voin hyvin. Ainiin lopetin omatoimisesti keväällä myös tuon cipran, siitä tuli hirveitä ahdistuskohtauksia (tai sitten Ketipinorin lopetuksesta) ja tuntopuutoksen kaltaisia tuntemuksia käsiin. Hyvin olen pärjännyt ilman lääkkeitä ja masennuskin on aikalailla historiaa.

Kiitos kaikille vastanneille :)

Vierailija
15/84 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut about vuoden ketipinor 25mg x2 tablettia illalla ja nukun kuin vauva ja herään pirteänä. jossain vaiheessa alan ajaa alas myös kun mulla on pidempi loma. kyllä sitä vaan voi selvitä pahoista kokemuksista. ap:n aikaisemmista teksteistä huomaa et melkein paniikissa olit. aika outoa kylläkin määrätä sitten diapamia ketipinorin sijaan..yleensä toisinpäin mutta ihan hyvä et toimi. itse meinaan vaan vähentää vaikka puoli tablettia ensin joka toinen yö ja siitä sitten pikku hiljaa..minulla lääke ei ole tuonut lisäkiloja. ruokahlu on kyllä valtava iltaisin lääkken oton jälkeen. harrastan liikuntaa aika usein.

Vierailija
16/84 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös ketipinor 100mg iltaisin ja pienemmällä en saa kunnolla nukuttua. Jossain vaiheessa mulla on varmaan sama edessä kun sulla ja joudun painimaan sen diapamin kanssa. Kiva kuulla että sitäkin uskaltaa sitten ottaa...

Vierailija
17/84 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 13:42"]

Miksi lopetit Olanzapiinin? Itselläni se käytössä ja toiminut hyvin univaikeuksiin. Painoa on nostanut 20 kg.

[/quote]

Mulla olanzapin väsyttää päivälläkin, mutta pelottaa että hyppäsin nyt ojasta allikkoon. Oisko kellään vertailutietoa olanzapin vs. ketipinor?

Vierailija
18/84 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin tänään 400 mg iltaisin. Olanzapiinin tilalle.

Vierailija
19/84 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopetit Olanzapiinin? Itselläni se käytössä ja toiminut hyvin univaikeuksiin. Painoa on nostanut 20 kg.

Vierailija
20/84 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista tuon kaltaisista lääkkeistä vieroitukset on hankalia. Jos on töissä, siitä ei tule mitään. Pitää saada kunnon s-loma ja sen aikana yrittää selviytyä. Nykyinen elämän tyyli ei sovi ihmiselle ja sen vuoksi moni sairastelee. Hoida ja rakasta itseäsi, unohtamatta muita. Anna kerran päivässä jollekkin hyvä mieli, niin saat sitä itsekkin. Univaikeudet ei ehkä lähde, mutta sinulla on helpompaa kestää ne. Lääkkeistä voisin suositella Atarax'ia.