Paras pesto?
Olen vähän myöhäisherännäinen ja tajusin peston ihanuuden vasta vähän aikaa sitten. Olen ostanut Prismasta jotain "tavispestoa" (olikohan joku genovese tms) ja se on mielestäni ok. Haluaisin kuitenkin vähän vaihtelua.
Mikä on suosikkipestosi?
Kommentit (36)
Saatan pyöräyttää sunnuntaina pastan ja peston omin kätösin, toisaalta kiireisenä päivänä keittää tuorepastan ja kipata päälle valmispeston (aikaa menee 3 min). Pirkka toimii tässä oikein hyvin.
Joku kysyi, mihin pestoa muka voisi käyttää päivittäin. Mun opiskeluaikojen vakioruoka oli paahdettu ruisleipä pestolla. :)
Samat akat täällä kehuu itsetehtyä pestoa, jotka ei sokkotestissä laittais niitä ollenkaan yläpäähän. Tämänhän Hesarin testi osoitti...
Tuo Lidlin Nonna Mia pesto on parasta, mitä olen koskaan syönyt!!
Siis apua, ostaako joku peston kaupasta? Varmaan samat tyypit ostavat niitä ateriakastikkeitakin?
Osta pussillinen Pirkka pinjansiemeniä, sen kyljessä on perushyvä ohje. Itse kun teet saat parempaa.
Itse tehty, mutta Stockan oma kelpaa silloin kun en jaksa itse sitä väsätä.
Valmiista pestoista ehdottomasti rucolapesto, on paljon miellyttävämpi maultaan kuin kaupan basilikapesto, K-Supermarketista ostin.
Teen basilikapeston itse morttelissa, sekoitan paahdettuja pinjansiemeniä, valkosipulia, sormisuolaa, parmesaania, oliiviöljyä ja pari kourallista basilikaa.
Pinjansiemenet kannattaa käyttää paistinpannussa koska niissä voi olla sellainen kitkerä mäntymäinen maku ja se paahtaminen tekee niistä vähän pähkinäisempiä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2012 klo 15:07"]
Olen vähän myöhäisherännäinen ja tajusin peston ihanuuden vasta vähän aikaa sitten. Olen ostanut Prismasta jotain "tavispestoa" (olikohan joku genovese tms) ja se on mielestäni ok. Haluaisin kuitenkin vähän vaihtelua.
Mikä on suosikkipestosi?
[/quote]
Parasta pestoa on K-kaupan Pirkka vihreä pesto. Siitä riittää useampaankin pasta-ateriaan (jos vaikkapa vain kahdelle hengelle keittää).
Lidlin lasipurkissa olevasta pestosta en pitänyt, melkeinpä pahaa. Mutta nyt Lidliin
on tullut tuorpestoa, jota on kylmähyllyssä pienessä muovirasiassa, 099 senttiä.
Se on hyvää. Riittoisuus on juuri tuo kahden hengen pasta-ateria.
Ja parasta peston kanssa on mielestäni spagetti tai penne-pasta. Tagliatellekin menettelee.
Stokkan pesto on paras tietysti omatekoisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:08"]
Siis apua, ostaako joku peston kaupasta? Varmaan samat tyypit ostavat niitä ateriakastikkeitakin?
[/quote]
Ei, kukaan ei osta (jotkut ehkä varastavat). Teollisuus jauhaa niitä hyllyjen koristeeksi.
Mutta jotta sinulle tulisi hyvä mieli, niin myönnetään nyt sitten: sinä olet Muita Parempi Ihminen, kun et osta valmispestoa kaupasta.
Ok?
Rainbow:n vihreä pesto on muuttunut hirveän kitkeräksi ja jopa vastenmielisen makuiseksi, ilmankos sitä nykyään hyllyssä riittää kun aiemmin oli säännöllisesti loppu. Toivottavasti SOK:n laatu ja vastuullisuusryhmä tämänkin kommentin täältä löytää :)
Lidlissä on sellaista tuorepestoa, joka on kylmähyllyssä, muistaakseni joku Mamma mia nimenä. Paljon parempaa kuin tavallinen purkkipesto.
Mutta tosi on, että oma pesto on parasta...
[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:57"]
Pirkka-pesto pesee kalliit vaihtoehdot mennen tullen. Vihreä on suosikkini, käytetään myös ruoanlaitossa esim. uunilohen päälle.
Samaa mieltä olivat pestoja testanneet ammattilaiset, Stockmann jäi kauas kärjestä samoin moni "originaali" tuote.
[/quote]
Mutta kuulostaahan se paljon tasokkaammalta sanoa ostavansa vain Stockan valmispestoa jos jotain.