Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras pesto?

Vierailija
11.03.2012 |

Olen vähän myöhäisherännäinen ja tajusin peston ihanuuden vasta vähän aikaa sitten. Olen ostanut Prismasta jotain "tavispestoa" (olikohan joku genovese tms) ja se on mielestäni ok. Haluaisin kuitenkin vähän vaihtelua.

Mikä on suosikkipestosi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2013 klo 11:57"]

Pirkka-pesto pesee kalliit vaihtoehdot mennen tullen. Vihreä on suosikkini, käytetään myös ruoanlaitossa esim. uunilohen päälle.

Samaa mieltä olivat pestoja testanneet ammattilaiset, Stockmann jäi kauas kärjestä samoin moni "originaali" tuote.

[/quote]

Mutta kuulostaahan se paljon tasokkaammalta sanoa ostavansa vain Stockan valmispestoa jos jotain.

Vierailija
22/36 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barilla on hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan pyöräyttää sunnuntaina pastan ja peston omin kätösin, toisaalta kiireisenä päivänä keittää tuorepastan ja kipata päälle valmispeston (aikaa menee 3 min). Pirkka toimii tässä oikein hyvin.

Joku kysyi, mihin pestoa muka voisi käyttää päivittäin. Mun opiskeluaikojen vakioruoka oli paahdettu ruisleipä pestolla. :)

Vierailija
24/36 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat akat täällä kehuu itsetehtyä pestoa, jotka ei sokkotestissä laittais niitä ollenkaan yläpäähän. Tämänhän Hesarin testi osoitti...

Vierailija
25/36 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Lidlin Nonna Mia pesto on parasta, mitä olen koskaan syönyt!!

Vierailija
26/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eldoradon punainen on hyvää.

Vierailija
27/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, ostaako joku peston kaupasta? Varmaan samat tyypit ostavat niitä ateriakastikkeitakin?

Vierailija
28/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pussillinen Pirkka pinjansiemeniä, sen kyljessä on perushyvä ohje. Itse kun teet saat parempaa. 

Vierailija
29/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty, mutta Stockan oma kelpaa silloin kun en jaksa itse sitä väsätä.

Vierailija
30/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiista pestoista ehdottomasti rucolapesto, on paljon miellyttävämpi maultaan kuin kaupan basilikapesto, K-Supermarketista ostin.

Teen basilikapeston itse morttelissa, sekoitan paahdettuja pinjansiemeniä, valkosipulia, sormisuolaa, parmesaania, oliiviöljyä ja pari kourallista basilikaa.

Vierailija
31/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinjansiemenet kannattaa käyttää paistinpannussa koska niissä voi olla sellainen kitkerä mäntymäinen maku ja se paahtaminen tekee niistä vähän pähkinäisempiä.

Vierailija
32/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2012 klo 15:07"]

Olen vähän myöhäisherännäinen ja tajusin peston ihanuuden vasta vähän aikaa sitten. Olen ostanut Prismasta jotain "tavispestoa" (olikohan joku genovese tms) ja se on mielestäni ok. Haluaisin kuitenkin vähän vaihtelua.

Mikä on suosikkipestosi?

[/quote]

Parasta pestoa on K-kaupan Pirkka vihreä pesto. Siitä riittää useampaankin  pasta-ateriaan (jos vaikkapa vain kahdelle hengelle keittää).

Lidlin lasipurkissa olevasta pestosta en pitänyt, melkeinpä pahaa. Mutta nyt Lidliin

on tullut tuorpestoa, jota on kylmähyllyssä pienessä muovirasiassa, 099 senttiä.

Se on hyvää. Riittoisuus on juuri tuo kahden hengen pasta-ateria.

Ja parasta peston kanssa on mielestäni spagetti tai penne-pasta. Tagliatellekin menettelee.

Vierailija
33/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkan pesto on paras tietysti omatekoisen jälkeen.

Vierailija
34/36 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2013 klo 12:08"]

Siis apua, ostaako joku peston kaupasta? Varmaan samat tyypit ostavat niitä ateriakastikkeitakin?

[/quote]

Ei, kukaan ei osta (jotkut ehkä varastavat). Teollisuus jauhaa niitä hyllyjen koristeeksi.

Mutta jotta sinulle tulisi hyvä mieli, niin myönnetään nyt sitten: sinä olet Muita Parempi Ihminen, kun et osta valmispestoa kaupasta.

Ok?

Vierailija
35/36 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow:n vihreä pesto on muuttunut hirveän kitkeräksi ja jopa vastenmielisen makuiseksi, ilmankos sitä nykyään hyllyssä riittää kun aiemmin oli säännöllisesti loppu. Toivottavasti SOK:n laatu ja vastuullisuusryhmä tämänkin kommentin täältä löytää :)

Vierailija
36/36 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on sellaista tuorepestoa, joka on kylmähyllyssä, muistaakseni joku Mamma mia nimenä. Paljon parempaa kuin tavallinen purkkipesto.

Mutta tosi on, että oma pesto on parasta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä