Onko Guessin korut ihan rihkamaa?
Mä olen kuvitellut että Guessin korut on vähän laadukkaampia kuin ihan markettitasoiset rihkamakorut. Nyt sain kaverilta lahjaksi rannekorun ja se on ihan surkeaa laatua. Pari lenkkiä repsottaa (ei ole siististi kiinni) ja muutenkin se on halvan näköinen.
Siis: onko ne Guessit oikeasti surkeita halpiskoruja vai onkohan tuo feikki?
(en ole arvostelemassa saamaani lahjaa, vaan pointti on se että onko ne kaikki jotain ylihinnoiteltua kuraa?)
Kommentit (50)
Guessin laukut on laadukkaita, mutta korujen laadussa on toivomisn varaa. Ostin USA:sta ihan Guessin omasta liikkeestä kaksi korua, joista toisen annoin lahjaksi ja omasta korustani meni ketju heti aivan kamalan näköiseksi, pinnoite kului siitä pois. Samoin on käynyt riipuksen sille osalle, mikä koskettaa ihoa. En käytä tuossa kohtaa mitään kosmetiikkaa. Ehkä mun iho on vaan jotenkin hapan tai emäksinen, että kuluttaa noita koruja?!?
Älä nyt vittu viitti..just ku luulin löytäneeni kerrankin hyvän lahjan muijalle.
RIHKAMAAHAN ne on! En tajua miksi ihmiset ostaa niitä tai esim vielä huononpia SNÖ koruja. Samalla rahalla saa jo aitojakin. Etenkin Guess korujen hinnalla. Kannattaa ostaa joltakulta joka tekee koruja itse niin satkulla saa jo tosi upean korun joka on AITO. (Tosin pitää tietää keltä ostaa, jotkut tekee huippuhyvää työtä ja jotkut ala-arvoista).
Kello on kestänyt todella hyvin jo neljä vuotta, korut eivät niinkään. Itse en nykyisin ainakaan niitä osta itselleni, enkä lahjaksi. Enkä niitä myöskään haluaisi :)
Ostin juuri Amerikoista 3 paria Guessin nappikorviksia hintaan 4.99 dollaria eli Suomen hinnoissa on todella paljon ilmaa! (Mun korut on 100% aidot.)
Käsittämätöntä että koruistakin pyydetään niiiiin isoa hintaa jos eivät ole edes aitoa kultaa/hopeaa..eli ihan sama kun ostaisi seppälästä kaulakorun,merkki maksaa..
Suomessa myytävät Guessin korut ovat hopeoituja, rodinoituja tai kullattuja koruja. Myös SNÖ ja Dyrberg/Kern korut ovat pinnoitettuja (kullattuja/hopeoituja) koruja. Tällaiset pinnoitetut korut eivät kestä jatkuvaa käyttöä yhtä hyvin kuin jalometallikorut. Niiden pinnassa on kyllä jalometallia, mutta jos koruihin menee riittävästi hajuvettä tai vaikka rasvaa, pinnoitus lähtee pois ja alta tulee näkyviin usein punertava metalli. Hinta Guessin koruissa on järkyttävän korkea laatuun verrattuna. Guessin laukut ovat usein tekonahkaa ja jotain kangasta ja niissäkin minua ihmetyttää korkea hinta laatuun nähden. Ne kuitenkin saattavat olla parempilaatuisempia kuin Guessin korut. Se että ne ovat saman merkkisiä ei kerro mitään että molemmat olisivat joko hyviä tai sitten huonoja. Ne tehdään kuitenkin Kiinassa ihan eri tehtaissa ja ainoastaan sama merkki yhdistää.
Suomessa on paljon korufirmoja, jotka valmistavat laadukkaita, kestäviä jalometallikoruja myös samaan tai lähes samaan hintaan kuin Guessin korut. Eikö niitä voisi mieluummin tukea ja tehdä ylpeydenaiheen siitä että pitää suomalaista käsityötä yllään verrattuna tähän kiinalais/amerikkalaisen Guess-merkin palvontaan?
Muistakaa, et jenkki-guess on ihan eri kamaa kun se mitä meillä euroopassa myydään. Siellä merkki on ihan halpahallikamaa, joten valmistuskin tulee aivan muualta kun ne "samat" tuotteet mitä meillä euroopassa myydään järjettömällä ylihinnalla.
Ymmärrän jos alle 20-vuotiaat siitä vielä jaksaa innostua, mutta äärimmäisen noloahan se on jos aikuisella naisella on vaikka guessin muovinen räyskälaukku.
Koruja ei voi edes verrata esim. dyrberg/kerniin, Guessin tuotteista pinnoitus lähtee heti, jos ihon ph sattuu olemaan vähänkään väärä. Niitä ei enää pelasta sen jälkeen mikään. Kukaan kultaseppä ei niitä ala pinnoittamaan uudelleen, koska työlle tulisi enemmän hintaa kuin itse korulle aikanaan.
Krääsää on, etenkin ne korut. Laukut ja vaatteet kanssa huonolaatuisia. Jenkeissähän se on hinnoiltaankin ihan halpa. :)
No daa, totta kai Guessin korut ovat rihkamaa KOSKA NE EIVÄT OLE JALOMETALLIA. Ne on pinnoitettua korumetallia, ihan sen markettikaman tasoista materiaalia. Vaikka miten hoitaisi rihkamaa hyvin, se ei kestä useita vuosia arkikäyttöä eikä sitä voi huollattaa toisin kuin aitoja koruja. Guessin koruissa maksaa merkki ja "design" ja niitä diggaavat lähinnä tytöt jotka sanovat strasseja timanteiksi.
Samalla rahalla saisi aitojakin koruja, varsinkin jos ostaa secondhandina. Mutta niissä on tietysti vähemmän "timantteja"...
ÄLKÄÄ MUMMOT DISSATKO, PAREMPAA EI VOI RAHALLA SAADA;D
Kamalaa krääsää! Jenkeistä ostin niitä kun on siellä lähes ilmaisia.. no eipä.oo enää parin vuoden jälkeen hyvässä kunnossa vaikken edes päivittäin ole niitä käyttänyt. Ärsyttää sekin että oon joskus ostanut niitä Suomesta aivan ylihintaan. Ei enää ikinä. Tottakai ne säilyy jos pitää niitä kuin kukkaa kämmenellä mutta pitäishän niitten ny helkkari soikoon kestää normaalikäyttöä!
Ihan oikeasti. Laittakaa se sama raha kultasepälle, joka tekee sulle sellaisen korun kun haluat. Ja varmasti kestää paremmin.
Hopea ei ole kallista, 0,80 senttiä/gramma. Se ei allergisoi niin kuin rihkamakorut.
Näissä merkkienkin koruissa saattaa olla vaikka mitä raskasmetalleja, eivät oo vaan kaikki erät viraston puolesta tarkastettuja. Myrkyllisiä pitoisuuksia löytyy vaikka mistä "hienoista" merkeistä. Ne kun tulee kaikki jostain kaukoidästä.
Suosikaa suomalaista, jalometallimateriaalista tehtyä korua. Jos ei mieleistä löydy markkinoilta, teettäkää. Monissa liikkeissä on myös osamaksumahdollisuuksia.
Sama homma vaatepuolella. Miksi maksaa vaatteesta maltaita, jonka on tehneet orjat (esim. Vuitton), kun voi samalla rahalla hankkia hyvistä materiaaleista uniikin ja hyvin istuvan vaatteen, ammattilaisen tekemänä? Ja niillä on monesti vuosien, jopa elinikäinen takuu.
Hyvä tekijä ja asiakaspalvelija ompelee ja korjaa ilmaiseksi, jos tuotteeseen on tullutkin nopeasti jokin vika. Nää ulkomaiset merkit ja kaukoidän rytkyt ei todellakaan välitä tuotteidensa vioista.
Näin koruseppänä on pakko sanoa, että Guessin korut ovat kiinassa valmistettua, liimalla koottua roskaa. Edes korukiviä ei ole istutettu, vaan ne vain liimataan paikalleen.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:53"]Muistakaa, et jenkki-guess on ihan eri kamaa kun se mitä meillä euroopassa myydään. Siellä merkki on ihan halpahallikamaa, joten valmistuskin tulee aivan muualta kun ne "samat" tuotteet mitä meillä euroopassa myydään järjettömällä ylihinnalla.
Ymmärrän jos alle 20-vuotiaat siitä vielä jaksaa innostua, mutta äärimmäisen noloahan se on jos aikuisella naisella on vaikka guessin muovinen räyskälaukku.
Koruja ei voi edes verrata esim. dyrberg/kerniin, Guessin tuotteista pinnoitus lähtee heti, jos ihon ph sattuu olemaan vähänkään väärä. Niitä ei enää pelasta sen jälkeen mikään. Kukaan kultaseppä ei niitä ala pinnoittamaan uudelleen, koska työlle tulisi enemmän hintaa kuin itse korulle aikanaan.
[/quote]
Ei kultaus/hopeointi maksa kuin 2-10 €. -seppä
Minä olin suuri Guess-fani 6-7 vuotta sitten ja silloin tuli hankittua paljon Guess-kamaa niin Stockalta kuin Guessin omasta liikkeestä, ja jenkeistäkin tuli kannettua vaikka mitä. Vaatteissa, laukuissa ja koruissa laatu on pääosin aivan kuraa. Laukuissa rikkoutuu joko veskari, tai muovinen hihna murtuu. Koruissa pinnoite lähtee hyvin nopeasti, samoin kuin joidenkin laukkujen klipsuissa. Vaatteissa materiaali on selvästi halpaa.
Ainoat tuotteet, jotka ovat kestäneet hyvin, ja toinen on edelleen satunnaisessa käytössä, on Guessin kellot.
Enää en Guessin tuotteita ole moneen vuoteen edes katsellut. Maku meni, ja hinta-laatusuhde on Euroopassa aivan käsittämättömän huono.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:08"]Ihan oikeasti. Laittakaa se sama raha kultasepälle, joka tekee sulle sellaisen korun kun haluat. Ja varmasti kestää paremmin.
Hopea ei ole kallista, 0,80 senttiä/gramma. Se ei allergisoi niin kuin rihkamakorut.
Näissä merkkienkin koruissa saattaa olla vaikka mitä raskasmetalleja, eivät oo vaan kaikki erät viraston puolesta tarkastettuja. Myrkyllisiä pitoisuuksia löytyy vaikka mistä "hienoista" merkeistä. Ne kun tulee kaikki jostain kaukoidästä.
Suosikaa suomalaista, jalometallimateriaalista tehtyä korua. Jos ei mieleistä löydy markkinoilta, teettäkää. Monissa liikkeissä on myös osamaksumahdollisuuksia.
Sama homma vaatepuolella. Miksi maksaa vaatteesta maltaita, jonka on tehneet orjat (esim. Vuitton), kun voi samalla rahalla hankkia hyvistä materiaaleista uniikin ja hyvin istuvan vaatteen, ammattilaisen tekemänä? Ja niillä on monesti vuosien, jopa elinikäinen takuu.
Hyvä tekijä ja asiakaspalvelija ompelee ja korjaa ilmaiseksi, jos tuotteeseen on tullutkin nopeasti jokin vika. Nää ulkomaiset merkit ja kaukoidän rytkyt ei todellakaan välitä tuotteidensa vioista.
[/quote]
Hopean hinta tosin on tällä hetkellä 1,238 €/g. Tänään tarkistin.
Mun mielestä se on aika WT-merkki.
[quote author="Vierailija" time="09.03.2012 klo 21:14"]
ovat tietenkin parempia sijotuskohteita kuin guess-korut
[/quote]
Kalevalakorut ne vasta ylihintaista rihkamaa ovatkin!
Ihan älytöntä maksaa satasia Guessin laukuista, kun ne ei ole edes nahkaa ja halkeavat pakkasella :D Tätä mieltä on myös eräs stokkan myyjä. Jenkeissä Guessin hinnat ovat kohdillaan ja niitä myyvissä liikkeissä tunnelma on kuin Seppälässä ;) eli jäivät kyllä laukut osaltani ostamatta. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä