Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ottaa meidän 5v tyttöä joskus yökylään

Vierailija
09.03.2012 |

ja lapsikin haluaisi kovasti laatuaikaa mummon kanssa mutta joka ikinen kerta miehen sisko kuulee jostain että meidän lapsi on menossa mummolaan yöksi, niin hänkin vie omat lapsensa, 7 ja 10v pojat sinne. Aina.

Sitten se meneekin niin, että lapset touhuaa keskenään, ja mummo puuhaa omiaan, tarkoittaen että mun tyttö seuraa vierestä kun pojat pelaa pleikkarilla jotain räiskintäpelejä.

Eipä ole kertaakaan tyttö saanut mummoa ihan itselleen =(

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö aikuiset ihmiset ymmärrä, että on ihan eri asia olla kahdestaan mummon kanssa kuin, että siellä on monta lasta samaan aikaan. Se mummon ja lapsen laatuaika on todella ihanaa ja antaa molemmille tosi paljon.

Meillä oli aivan vastaava tilanne. Mun siskon lapset olivat melkein joka viikonloppu mummolassa eikä mun lapset saaneet koskana olla isovanhempien kanssa keskenään. Sanoin asiasta, ei mitään vaikutusta. Serkusten täytyy saada leikkiä keskenään. En sitten päästänyt lapsia sinne ja alkoi tahti muuttumaan. Eihän ne mun lapset usein ole vieläkään mummolassa, mutta pääsevät ainakin joskus ja on kuulemma tosi kivaa. Paljon hauskempaa kuin serkkujen kanssa, vaikka heidänkin kanssa on kivaa. Ja kaikista mieluiten menisivät sinne ilman sisaruksiakin, saamaan kaiken huomion.

Vierailija
42/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa taas ei kumpikaan mummo kerinnyt ketään lapsenlasta hyysäämään. Navetassa ja kotitöissä meni kaikki aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen! Ymmärän että harmittaa mutta sulla on silti asiat hyvin. Mulla ei ole kukaan isovanhemmista halukas ottamaan yökylään ikinä, ja isovanhemmat ei ole kertaakaan auttaneet missään, ei edes kun on ollut todellinen hätä.

Eli ekan lasen syntymän jälkeen (7v) meillä ei miehen kanssa ole ollut kertaakaan lapsivapaata yötä eikä tule olemaan, kun kukaan ei hoida. Ottasin ilomielin jonkun "syrjivän" mummon edes!!

Vierailija
44/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ainoa tapa viettää sitä laatuaikaa? Omasta lapsuudesta muistan sen, kun mamman kanssa käytiin sienimetsällä ja hiihtämässä jne. En koskaan muista olleeni yökylässä, mutta tunnistan ainakin ruokasienet.

Vierailija
45/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinne on jäätävä yöksi, jos haluaa isovanhempiensa kanssa olla. Jos koko perhe jää sinne, niin se ei ole kuulemma ollenkaan sama asia. Yökylässäkin voi käydä sienestämässä, tehdä pajupilleja, opetella perkaamaan itse kalastama sintti jne.

Vierailija
46/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot suoraan sekä mummolle että miehen siskolle että muut lapset eivät voi nyt tulla hoitoon. Sanot tämän ystävällisesti mutta päättäväisesti. Muista kertoa että tämä on myös tytön toive.

Vierailija
47/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat totaalisen kyllästyneitä siihen napinaan, joka siitä tulee. Aina on joku tyytymätön tilanteeseen, teki niin tai näin. Ovat ihan suoraan sanoneet ettei heidän tarvitse sellaista käytöstä aikuisilta ihmisiltä sietää. Muistakaa nyt kuitenkin se, että asioissa on aina ne kaksi puolta.

Lapsenlapset sitten viettävät isovanhempiensa kanssa kukin tavallaan sitä omaa aikaa, shoppaillen, uiden, pulkkamäessa, leffassa ja mitä milloinkin.

Vierailija
48/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot suoraan sekä mummolle että miehen siskolle että muut lapset eivät voi nyt tulla hoitoon. Sanot tämän ystävällisesti mutta päättäväisesti. Muista kertoa että tämä on myös tytön toive.

Toivottavasti mummo vastaa myös suoraan ja päättäväisesti, että se on hänen asiansa päättää, ketä hänellä yökyläilee, milloin ja milläkin kokoonpanolla.

Vierailija
49/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on jo saanut pikkuprinsessansa kääntymään anoppiaan vastaan, kun tyttö ei enää halua mummolle!

Miten on ap. onko pikkuprisessanne saanut omittua sinun äitisi itselleen?

Vierailija
50/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsella on oikeus olla mummolassa yksinään, mutta toisella ei? Meinaatteko että se lapsi ei huomaa eriarvoistamista ihan ilman sitä äitiäkin?

Vierailija
51/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Paistetaan lettuja, mennän lähimetsään retkelle, tehtään sitä tätä ja tota'. ja sitten tuleekin ne serkut myös. Ei saa siis sanottua tyttärelleen vastaan.

Joulun alla anoppi itse kertoi, että olisi halunnut ostaa meidän tytölle tarhan joulujuhliin mekon, mutta ei voinut, kun olis pitänyt ostaa juhlavaatteet tai vastaavat sitten näille pojillekin.

Vierailija
52/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettekö tytön sinne hoitoon, eli menette itse jonnekin ulos? Vai pyytääkö mummo yökylään jottai saisi olla tytön kanssa? Hieman eri asia.

Mutta ymmärrän Ap:tä. Meillä vastaavanlainen tilanna. Mummo pyytää itse lapsen kylään ja kysymättä meiltä pyyttä myös muut lapsenlapset. Joka kerta lopputuloksena on että tyttö tulee kotiin vähintään flunssan tai mahataudin kanssa, kun on saanut muilta serkuilta (4 kpl) jotka on jo koulussa ja aina nenä vuotaen.

Vierailija
53/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistelen kyllä lämmöllä sitä, että nimenomaan mummolla sai olla yleensä myös serkkujen kanssa. On hyvät muistot sekä mummosta (en tiennyt että olisi pitänyt saada pitkäksikin aikaa "vain itselleen") ja hyvin läheiset välit serkkujen kanssa.

Mielestäni olen vain voittanut tilanteessa. Pitäisikö ap:n yrittää puhua mummolle että pelikonsolia ei käytettäis kun ovat siellä? Kaikki viettäisivät luultavasti enemmän aikaa yhdessä...

Vierailija
54/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsella on oikeus olla mummolassa yksinään, mutta toisella ei? Meinaatteko että se lapsi ei huomaa eriarvoistamista ihan ilman sitä äitiäkin?

Otetaan nyt esimerkiksi, että tämä tyttö käy vain yökylässä, mutta muuten ei tapaa mummoa perheineen ja nämä pojat vanhempineen käyvät säännöllisesti vaikka ihan muuten vaan kahvilla. Tuleehan siitä jo luonnosta ihan erinlainen suhde, josta sitten syntyy niitä oikeuksiakin.

Vierailija
55/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei vaan huomaa sitä, että anoppi on hoitanut hänen lapsiaan jo paljon ennekuin meidän lapset edes syntyi. Ja anoppi ei uskalla sanoa tyttärelleen vastaan. Lisäksi kökkivät sit nää yökyläkerrat sisällä, koska pojat ei halua mennä ulos. ap.

sä tehnyt laskelmaa tulevaisuudesta, siitä kun sun lapsi varmaan viihtyy mummokylässä pidempään kuin pojat...?

Vierailija
56/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Paistetaan lettuja, mennän lähimetsään retkelle, tehtään sitä tätä ja tota'. ja sitten tuleekin ne serkut myös. Ei saa siis sanottua tyttärelleen vastaan. Joulun alla anoppi itse kertoi, että olisi halunnut ostaa meidän tytölle tarhan joulujuhliin mekon, mutta ei voinut, kun olis pitänyt ostaa juhlavaatteet tai vastaavat sitten näille pojillekin.

Onko muka aikuinen ihminen tilivelvollinen omalle tyttärelleen omista asioistaan. Sinäkö olisit ilkkunut siskolle, että mummo ostikin meidän tytölle mekon. Ja mistä tuo sisko sitten saa tietonsa, milloin tyttö on mummolle menossa? Olisko mummo pyytänyt poikiakin paistamaa lettuja.

Mahtaako mummo nyt sinua mielyttääkseen laittaa syytä tyttärensä niskoille.

Vierailija
57/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa ja olishan ne serkut nähneet, kun mummi antaa tytölle mekon ja juorunneet äidilleen kuinka epäreilu mummi oli.

Vierailija
58/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö sen määrittelet millaista isovanhemmuuden tulisi olla?

Mistä miehen sisko tietää aina viedä lapsensa samaan aikaan. Miksi mummo touhuaa omiaa, eikä ole tytön kanssa, pojillahan on omaa puuhaa.

Mummo on aikuisena tehnyt omat raamit isovanhemmuuteen, elä sen kanssa.

Vierailija
59/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hyvanen aika, nythan oli kysymys siita etta AINA kun tama tytto menee yokylaan haluavat serkukset sinne. Varmastikaan ap:ta ei haittaisi jos se tapahtuisi joskus?

Vierailija
60/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummon hoitokerrat sekä sen, montako lapsta on ollut paikalla ja esim. joulupöydässä laskette, kuka sai mummoa eniten ja kuka vähiten. Sitten katsotte mummon ostamat lahjat ja teette omat johtopäätöksenne siitä, menikö oikein vai ei?

Entä jos mummolla on 6 lastenlasta? Pitääkö hänen luopua esim. vapaista viikonlopuista, jotta lastenlapset saavat tasapuolisen kohtelun ja jokainen omaa aikaa mummon kanssa? Meillä äidilläni on 9 lastenlasta ja heille kaikille on tehty selväksi, että mummo on jokaisen mummo, ei kenenkään oma. Ehkä teilläkin kannattaisi kertoa tytölle, että hän ei ole erityistapaus vaan yksi kolmesta, aika tavis siis ja joutuu jakamaan niin mummon rakkauden kuin ajankin.

Jos lapsesi menee mummolaan yöksi, lienee tytölle ihan yksi ja sama, keitä muita siellä on. Öisin nukutaan, jopa 5v pikkuprinsessat nukkuvat.

Paljonko tyttösi on muuten serkkujensa kanssa, tapaavatko viikottain? Ehkä isoäiti haluaa, että 5v:llä olisi ympärillään kokonainen kylä, siis myös ne serkut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme