Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ottaa meidän 5v tyttöä joskus yökylään

Vierailija
09.03.2012 |

ja lapsikin haluaisi kovasti laatuaikaa mummon kanssa mutta joka ikinen kerta miehen sisko kuulee jostain että meidän lapsi on menossa mummolaan yöksi, niin hänkin vie omat lapsensa, 7 ja 10v pojat sinne. Aina.

Sitten se meneekin niin, että lapset touhuaa keskenään, ja mummo puuhaa omiaan, tarkoittaen että mun tyttö seuraa vierestä kun pojat pelaa pleikkarilla jotain räiskintäpelejä.

Eipä ole kertaakaan tyttö saanut mummoa ihan itselleen =(

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kukaan ymmärtää ap:ta. Teistä on siis tosiaan ok,että joka kerta kun ap:n lapsi pääsee yökylään niin sinne tulee myös serkut?! Viettekö itsekin omat lapsenne aina mummolaan, kun joku lasten serkuista menee..

Ei meillä ole suvussa tapana. Lapset menevät tarpeen mukaan ja joskus isot pääsevät yksinään,toisinaan menevät serkkuporukalla. Ei kenelläkään sisaruksista tai miehen sisaruksista olisi edes pokkaa olla aina tuomassa omiaan hoitoon kun muutkin ovat. Jokainen aikuinen käsittää,että mahdollisuuksien mukaan lapset nauttivat ollessaan yksin mummolassa.

Että kyllä minusta on huonoa käytöstä,jos asia niin on että 'tungetaan' lapset väkisin mummolaan 'toisen vuorolla' ilman ennakkosopimista.

Vierailija
2/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä mummolta että ollaan me vaan kahelleen. Jospa se tepsii.

Tällä lasten kyörääjä siskolle voi sanoa, että yhtä paljon ok, mutta ei tarvitse olla aina samaan aikaan. Ota sinä seuraava viikonloppu.

Epäilen, että tässä on kyse mustasukkaisuudesta ja kateudesta. Tytärtä harmittaa, kun teillä on tyttö ja mummo varmaan viihtyisi ja läytäisi yhteisiä kivoja naisten juttuja tyttäresi kanssa. Niinpä hän torpedoi ystävyyden alkuunsa viemällä omatkin lapsensa sinne - että teidän perhe ei tule läheisemmäksi kuin hänen. Usko pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on anopin tyttärestä ja pojasta? Eli tyttären kanssa on luontevasti läheisemmät välit.

Vierailija
4/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on anopin tyttärestä ja pojasta? Eli tyttären kanssa on luontevasti läheisemmät välit.

mutta ei ap:n tapauksessa

Vierailija
5/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapsilleni pienet tuliaiset ulkomailta. Siskoni kielsi, koska äitini ei ollut käynyt ulkomailla hänen lasten ollessa pieniä ja hänen lapset ei siis olleet saaneet mummilta koskaan ulkomaantuliaisia.

No samapa se. Minusta oli tosi kivaa olla mummolassa lapsena kun sain leikkiä serkkujen kanssa. En lapsena kyllä koskaan hoksanntu ajatella, että mummolaan olis pitänyt mennä saamaan jakamatonta huomiota mummilta. Minä menin sinne siksi, että vanhemmat sai omaa aikaa ja oli hauska leikkiä serkkujen kanssa. Nyt aikuisena olemmekin serkkujen kans läheisiä vieläkin.

Minne ap on suunnitellut, että appiukko pannaan aina kun prinsessa menee anoppilaan. Sillä vaatiihan se pappakin mummin aikaa ja mummi ei voi antaa jakamatonta huomiota prinsessalle.

'Paistetaan lettuja, mennän lähimetsään retkelle, tehtään sitä tätä ja tota'. ja sitten tuleekin ne serkut myös. Ei saa siis sanottua tyttärelleen vastaan.

Joulun alla anoppi itse kertoi, että olisi halunnut ostaa meidän tytölle tarhan joulujuhliin mekon, mutta ei voinut, kun olis pitänyt ostaa juhlavaatteet tai vastaavat sitten näille pojillekin.

Vierailija
6/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään joko kaikki tai ei ketään. Ja niin sen tulee olla, ketään lapsenlapsista ei saa asettaa toisten edelle. Pojat ovat vanhempia ja olleet mummolla siksi enemmän, mutta se ei tarkoita sitä, että tämä prinsessa saisi nyt omia mummon itselleen.

Juuri noin isoäidin tulee toimia: kukaan ei jää sivuun eikä syrjään, vaikka ap nähtävästi olettaa, että hän saisi päättää isoäidin tekemiset.

Vierailija
7/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu , miehen sisko asuu samalla paikkakunnalla anopin kans ja ovat mummolassa monta krt viikko, viikonloput myös. Muuten se ei mua kiinnosta asukoot vaik siellä mut sillon kun meiän lapset menee mummolaan viettämään laatuaikaa nii ollaan sanottu ettei sinne sillon mennä. Köydään perheenä kuitenkin usein kylässä jolloin kaikki ovat tervetulleita ja lapset tapaavat serkkujaan sillon. Lähinnä tehtiin tästä loppu kun aikoinaan lapset olivat siellä niin tämä miehen sisko hengas perheineen siel ilta 22 asti vaik meijän lasten nukkumaan meno on siinä 20 aikaa niin kiva niitten mennä nukkumaan kun talo täynnä vieraita,ja serkut mekastavat. Serkut vielä pienenpiä kuin omat lapsemme mutta heillä ei mitään nukkuma-aikoja.

Myös mummo ei keskittyny niin paljon lapsiimme kuin toivoimme kun joutui hoitamaa samalla myös miehen siskon lapsia siiä sivussa. Joten me aina itse ilmoitetaan kun ne muutaman kerran vuodes mummola on varattu meijän muksuille, ettei mummon tarvii kun ei uskalla oikein kieltääkkään heidänntuloa kun aina majailevat siellä muutenkin.

Vierailija
8/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiellän mummolta oikeuden olla muiden lastenlasten kanssa silloin, kun lapseni haluaa mummon 100% itselleen, saan vastaukseksi naurua ja kysymyksen siitä, kuka luulen määräyksineni olevani.

Eli äitini ei tottele minua. Kärsin tästä kamalasti, sillä meidän tyttökin on jo huomannut, että mummi ei tottele häntä eikä minua. Lapsi huomaa, ettei ole mummille ainoa tärkeä.

Vierailija
9/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä mummolta että ollaan me vaan kahelleen. Jospa se tepsii.

Tällä lasten kyörääjä siskolle voi sanoa, että yhtä paljon ok, mutta ei tarvitse olla aina samaan aikaan. Ota sinä seuraava viikonloppu.

Epäilen, että tässä on kyse mustasukkaisuudesta ja kateudesta. Tytärtä harmittaa, kun teillä on tyttö ja mummo varmaan viihtyisi ja läytäisi yhteisiä kivoja naisten juttuja tyttäresi kanssa. Niinpä hän torpedoi ystävyyden alkuunsa viemällä omatkin lapsensa sinne - että teidän perhe ei tule läheisemmäksi kuin hänen. Usko pois!

Vanhan ihmisen pitäisi käyttää kaikki viikonloppunsa lasten hoitamiseen. Jos mummo haluaa päästä siinä helpommalla, että kolme ovat siellä kerralla, niin hyvä niin. Minusta tuo kokoonpano ei ole mitenkään huono.

Vierailija
10/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään kuin olisit vaatimassa jotakin ihan mahdottomia. Tämmöstä se täällä on.

Vierailija
11/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lapsenvahtina. Kun töissäkin pitäisi jaksaa käydä.

Eli jos vanhemmat haluaa vapaata, saa tulla useampi lapsi kerralla. En jaksa niitä tipoittain yhtä kerrallaan.

Anteeksi, että olen itsekäs mummo, mutta minulla on muutakin elämää.

Vierailija
12/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapsilleni pienet tuliaiset ulkomailta. Siskoni kielsi, koska äitini ei ollut käynyt ulkomailla hänen lasten ollessa pieniä ja hänen lapset ei siis olleet saaneet mummilta koskaan ulkomaantuliaisia.

No samapa se. Minusta oli tosi kivaa olla mummolassa lapsena kun sain leikkiä serkkujen kanssa. En lapsena kyllä koskaan hoksanntu ajatella, että mummolaan olis pitänyt mennä saamaan jakamatonta huomiota mummilta. Minä menin sinne siksi, että vanhemmat sai omaa aikaa ja oli hauska leikkiä serkkujen kanssa. Nyt aikuisena olemmekin serkkujen kans läheisiä vieläkin.

Minne ap on suunnitellut, että appiukko pannaan aina kun prinsessa menee anoppilaan. Sillä vaatiihan se pappakin mummin aikaa ja mummi ei voi antaa jakamatonta huomiota prinsessalle.

'Paistetaan lettuja, mennän lähimetsään retkelle, tehtään sitä tätä ja tota'. ja sitten tuleekin ne serkut myös. Ei saa siis sanottua tyttärelleen vastaan.

Joulun alla anoppi itse kertoi, että olisi halunnut ostaa meidän tytölle tarhan joulujuhliin mekon, mutta ei voinut, kun olis pitänyt ostaa juhlavaatteet tai vastaavat sitten näille pojillekin.

LUKEKAA NYT SEN TEKSTEJÄ. AIVAN SEKOPÄÄ.

Vierailija
13/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

papat laitetaan viikonlopuksi kun prinsessat tulee saamaan yksityistä laatuaikaa. Mummi ja pappahan saattavat vaikka illalla nussia ja pitää toisiaan hyvänä ja prinsessa joutuu nukkumaan yksin kun mummi ei voi antaa hänelle yksilöllistä huomiota yölläkin.

Papat pois perheistä kun tulee lapsenlapsi kylään. Sehän saattaa viedä mummin huomion muualle.

minun lapsilleni pienet tuliaiset ulkomailta. Siskoni kielsi, koska äitini ei ollut käynyt ulkomailla hänen lasten ollessa pieniä ja hänen lapset ei siis olleet saaneet mummilta koskaan ulkomaantuliaisia. No samapa se. Minusta oli tosi kivaa olla mummolassa lapsena kun sain leikkiä serkkujen kanssa. En lapsena kyllä koskaan hoksanntu ajatella, että mummolaan olis pitänyt mennä saamaan jakamatonta huomiota mummilta. Minä menin sinne siksi, että vanhemmat sai omaa aikaa ja oli hauska leikkiä serkkujen kanssa. Nyt aikuisena olemmekin serkkujen kans läheisiä vieläkin. Minne ap on suunnitellut, että appiukko pannaan aina kun prinsessa menee anoppilaan. Sillä vaatiihan se pappakin mummin aikaa ja mummi ei voi antaa jakamatonta huomiota prinsessalle.

'Paistetaan lettuja, mennän lähimetsään retkelle, tehtään sitä tätä ja tota'. ja sitten tuleekin ne serkut myös. Ei saa siis sanottua tyttärelleen vastaan. Joulun alla anoppi itse kertoi, että olisi halunnut ostaa meidän tytölle tarhan joulujuhliin mekon, mutta ei voinut, kun olis pitänyt ostaa juhlavaatteet tai vastaavat sitten näille pojillekin.

LUKEKAA NYT SEN TEKSTEJÄ. AIVAN SEKOPÄÄ.

Vierailija
14/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kaukana anoppilasta, mieheni sisarukset samalla paikkakunnalla. Nämä lapset ovat TODELLA PALJON mummolassa, päivittäin, ja melkeen aina vkonloppuisin yökylässä. Emme pääse kovin usein käymään anoppilassa, ja JOKA KERTA kun menemme sinne, niin joku mieheni siaruksista ajaa samantien pihaan ja tuo lapst sinne.

No, meillä kyllä nämä isovanhemmat näyttävät avoimesti, että sillon kun nämä mieheni sisarusten lapet ovat paikalla, meidän lapsia ei ole olemassakaan... Todella epätasapuolista.

Mutta siis, ymmärrän täysin mitä ap ajaa takaa kirjoituksellaan ja sympatiat on hänen ja lastensa puolella.

Vierailija
15/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti nuo pojat ovat tyttösikin kanssa ja onhan se kiva että tutustuu serkkuihinsakin. Kysy suoraan miksi mummo pyytää pojatkin..En nyt näe tuossa ongelmaa.

Vierailija
16/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos pojat on tottuneet mummin luona olemaan, saa mummi päättää, keitä tulee heille, vaikka tyttösi tulisi myös.

Voi olla toki helpotus mummille, että tyttösi ei enää halua mennä sinne kun ei saa yksin huomiota mummilta. Ehkä mummi juuri siksi on ne pojat sinne kutsunut, ettei kestä tämän sinun prinsessan vaatimuksia ja marinaa. Ajattelee, että tytöllä olisi tekemistä kun on leikkikavereina serkut. Ei jaksa tyttöä yksin.

Vierailija
17/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äitini on sanonut ihan suoraa, että ei jaksa lasta kuin tunnin, sen jälkeen lapsi saa luvan opetella itse viihdyttämään itseään. Jakamatonta huomiota ei saa, sillä mummo rupattelee siskojensa kanssa puhelimessa, katselee televisiota, lukee lehteä jne. eikä suinkaan keskity vieraisilla olevaan lapseen.

Minulla on ihan sama vika: elämässä on muutakin kuin lapset, en jaksaisi elää vain heille. Onneksi äitinä voi aina väittää, että pyykkihuolto, siistiminen, ruuanlaitto täytyy hoitaa. Isoäidit eivät sellaisia asioita saa lastenlasten aikaan varmaan tehdä, jotta ei laatuaika kärsi.

Vierailija
18/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että tyttösi oppii olemaan "osa isompaa perhettä" eli jakamaan asioita.

Vierailija
19/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä anoppia teille yökylään, tuskin käly kehtaa lapsiaan teille kyörätä.

Vierailija
20/63 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpollahan mummo pääsee, kun lapset leikkii keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi