Mikseivät kaikki osta talopakettia?
Katselin talopakettien (avaimet käteen -periaatteella) hintoja ja jos niihin on uskominen, ihmettelen, mikseivät kaikki osta sellaista. Hinta on kohtuullinen eikä itse arvitse tehdä juuri mitään.
Vai olenko väärässä? Tuleeko muita kuluja kuin talopaketin hinta ja tontti? Entä joutuuko joka tapauksessa hommiin, vaikka ostaisi avaimet käteen -talon?
Kellään kokemuksia?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään vanhoista rakennuksista, joilla on historia ja sielu.
Kukapa ei. Jotkut vaan haluaa asua siten että sisäilma on puhdasta ja ei joudu jatkuvasti remontoimaan.
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuteen on tullut kesäkuussa 2024 vireille kanne, jossa ostaja vaatii vastaajaa DEN Finland Oy:tä purkamaan talokauppa lukuisten olennaisten rakennusvirheiden johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Utelias ja miettiliäs kysyy kirjoitti:
Onko kukaan viime aikoina perehtynyt eri paketteihin? Mikä olisi hyvä ja turvallinen ja pitkäikäinen?
Pois remonttihuolet...
Toisekseen miten maaperän kunto pitäisi tutkia? Ketä suosittelette (tai mitä firmaa) tutkimuksen tekemiseen?
Onko kellään kokemusta siitä, että ostaisi sukulaiselta tontin, jossa purkukuntoinen talo, siis kaupan toisena osapuolena olisi 50% sukulainen 50% kuolinpesä.
Miten tuliis huomioida, sijainti nippa nappa asemakaavan ulkopuolella ja vesiliittymät tekemättä.
Minä olen ja sulkisin pois uudet Kontiot, Kastellit, Kannustalot, nykyiset Finnlamellit, Ainotalot, Designtalot jne. Älvsbyhus on ihan sinänsä ok hyvä talo periaatteessa jos on osaava mestari ja tietää mitä tekee, se on edullinen paketti jos ei kaipaa mitään ns. "normi/luksusjuttuja", ihan peruskotielämään kiva. Olen itse o
Älvsbyhus oli jo 15 vuotta sitten täyttä paskaa, tuskin on siitä mihinkään muuttunut.
Toki jos kelpaa halvin mahdollinen, muovimattoa ja alkeelliset pintamateriaalit, niin siitä vaan sitten.
Talopaketin ostamisesta ei ole kokemuksia, mutta pienen vierasmajan olen ostanut. Se oli vähän kuljetuksessa viottunut, joten saatiin puoleen hintaan, eli 2500 e. Koottiin itse.
Vierasmajan lopullinen hinta kohosi kymppitonniin: pari tonnia meni ilmalämpöpumppuun, kun ei siellä voinut muuten nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Utelias ja miettiliäs kysyy kirjoitti:
Onko kukaan viime aikoina perehtynyt eri paketteihin? Mikä olisi hyvä ja turvallinen ja pitkäikäinen?
Pois remonttihuolet...
Toisekseen miten maaperän kunto pitäisi tutkia? Ketä suosittelette (tai mitä firmaa) tutkimuksen tekemiseen?
Onko kellään kokemusta siitä, että ostaisi sukulaiselta tontin, jossa purkukuntoinen talo, siis kaupan toisena osapuolena olisi 50% sukulainen 50% kuolinpesä.
Miten tuliis huomioida, sijainti nippa nappa asemakaavan ulkopuolella ja vesiliittymät tekemättä.
Minä olen ja sulkisin pois uudet Kontiot, Kastellit, Kannustalot, nykyiset Finnlamellit, Ainotalot, Designtalot jne. Älvsbyhus on ihan sinänsä ok hyvä talo periaatteessa jos on osaava mestari ja tietää mitä tekee, se on edullinen paketti jos ei kaipaa mitään ns. "normi/luksus
Niin, Älvsbyhus on pinnoiltaan edullinen ja se toki näkyy mutta laadultaan ihan ok, jos on osaava mestari joka osaa välttää tietyt "sudenkuopat" näissä. Laadultaan silti parempi, kun moni Design, Kastelli, Ainoa, Jukka jnejne.
Okei, miksi kaikki suomalaiset ei sitten asu kartanossa? Minulla on tarpeeksi maata, metsää ja marjapensaita sekä rauhaa jne ja yhtä lyhyt matka töihin kaupungin keskustaan kuin lähiöistä. Miksi en olisi hankkinut talopakettia, uusi hyvä talo joka rakennettu kuivassa eikä tontilla kastuen? Minullahan on kaikki, uusi huoleton talo kivalla tontilla maaseudulla, kuitenkin lyhyen matkan päästä töistä kun joudun paikan päälle menemään. Jos tässä jonkun mielestä jokin on kämäistä, no se on sitten jonkun toisen mielipide. Minusta on kämäisempää asua postimerkkitontilla muka hienommassa mutta huonolaatuisemmassa talossa jossa surkeampi tontti.