Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttäjä kuollut - nyt alkoi ahdistaa oma synnytys

Vierailija
07.03.2012 |

Järkytyin kun luin seuraamastani blogista, että nuori nainen oli kuollut synnytyskomplikaatioihin.

Mulla kohta synnytys edessä ja alkoi ahdistaa. TIEDÄN että se on harvinaista mutta onhan se ahdistava ajatus että voi tapahtua mitä vaan. Kovat verenvuodot ei ole edes kovin harvinaisia.

Joku tietysti sanoo että miten uskaltaa ajaa sitten autolla tai muutakaan. No, autolla ajoa voi vähän hallita: en aja ylinopeutta, on hyvät renkaat jne.. Synnytyksessä olet luonnon ja lääkäreiden armoilla.

Alkoi pelottaa itseni, mutta myös muiden puolesta jotka on raskaana. Apua, mitä tahansa voi sattua :( . Ihan hirveän järkyttävä tapaus ja ei voi kuin toivoa voimia tuon naisen perheelle.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätte, että se oli tuo bloggaaja

Vierailija
2/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin esikoisen v. 2004, silloin synnytyksiin kuoli Suomessa 7 äitiä.

Moni kuolema tapahtui kuitenkin pienessä sairaalassa joissa ei ole hyvä hätävalmius tai sitten äiti oli riskisynnyttäjä. Yliopistollisessa sairaalassa ei niin kauheasti ole pelättävää jos on terve synnyttäjä.

synnyttäjä oli kuollut Meilahden sairaalassa. Eiks siellä kuitenkin ole aika hyvät valmiudet?

Todella surullinen tapaus. Ihan itketti, kun luki sitä blogia ja niitä osanottoja :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätte, että se oli tuo bloggaaja

on joku (ilmeisesti puoliso) käynyt kirjoittamassa, että blogin kirjoittaja on kuollut synnytyksessä saamiinsa komplikaatioihin.

Vierailija
4/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilahdessa, joten ei kaikelle vain voida tehdä mitään. Itsekin olin vähällä kuolla ja olin teholla useamman päivän. Harvinaistahan tuo on, mutta aina voi jotain tapahtua...tuon jälkeen en ole enää suhtautunut mihinkään itsestäänselvyytenä, vaan pelkään aina menettäväni kaiken.

Vierailija
5/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kertonut blogissa kuolemasta. :'( Niin surullista...

Vierailija
6/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogistin äiti kävi kirjoittamassa viimeisimpään postaukseen kommenttikenttään viestin suru-uutisesta. Eka kamppaili teholla, sitten tuli viesti kuolemasta. Äiti kirjoittaa myös hautajaisista omassa blogissaan tuossa

http://syysmyrskynjuttutupa.blogspot.com/

Vierailija
7/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun eräs tuttu kuoli synnytykseen. Mutta olen miettinyt sitäkin että kun se aina on kuitenkin riski, niin mitä sitä murehtiman etukäteen kun tiedän että suurin osa synnytyksistä päättyy hyvin.

Itse olen synnyttänyt kolme kertaa. Hengenvaarassa ei olla oltu, vaikka yllätyksiäkin on ollut matkassa, lähinnä siinä miten nopea olen synnyttämään. Mulla on kaksi syöksysynnytystä takana.

Vierailija
8/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullakseni jokainen tuntee jonkun joka on kuollut synnytykseen.

Vierailija
10/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se aika siihen auta pätkääkään jos tulee komplikaatioita. Isoissa sairaaloissa on paremmat valmiudet hoitaa hätätapauksia, sekä äidin että vauvan kohdalla. Pienissä voidaan vain joutua levittelemään käsiä eikä pystytä tekemään mitään.

Esitäpä jotain faktaa oman väitteesi tueksi. Et taida pystyä.

Synnytyskuolemista 90% tapahtuu isoissa sairaaloissa

pienissä on synnyttäjälle aikaa, isossa ei.

Vierailija
11/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogin osoitetta?

Vierailija
12/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnytykseni jälkeen osastolla neljän äidin huoneessa. Viereisessä sängyssä oli neljännen lapsensa saanut äiti. Hänellä oli aikaisemmissa synnytyksissä ollut runsaita vuotoja ja verta oli jouduttu antamaan. Hän pelkäsi, että nytkin kävisi niin ja halusi, että kohtua painettaisiin varalta voimakkaammin kasaan. Hän kertoi siitä minulle ja pian painoinkin jo hätänappia ja lähdin käytävään hakemaan apua, kun naisen sänky alkoikin lainehtimaan. Onneksi hän selvisi. Onneksi hän oli hereillä, kun vuoto alkoi ja pystyi pyytämään minulta apua.

Vierailija
13/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö blogin osoitetta?

http://haikaraamametsastan.blogspot.com/

Vierailija
14/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullakseni jokainen tuntee jonkun joka on kuollut synnytykseen.

en tunne. Synnytyksessä on riskit mutta älä ap pelkää. Juttele asiasta kätilön kanssa ja jätä netin lukeminen vähemmälle. Turhaa pelottelua on niin paljon.

Vierailija
15/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalankulkijana, kuski ei nähnyt häntä.

Tuosta tulee poliisitutkinta, liikenteen vaarantaminen ja kuoleman tuottamus.

Jos ajat jonkun kuoliaaksi tai vammautat lopuksi elämäänsä niin miten voit elää asian kanssa?

Vierailija
16/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän?

No siksi, kun sinne tulee riskisynnyttäjät (I tyypin diabetikot, keskoset, sydänvikaiset vauvat jne), joita ei pikkusairaaloihin huolita.

Vierailija
17/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden, sektion, verenmyrkytyksen ja elinsiirron. Saanut ämpärikaupalla verta ja verivalmisteita, viettänyt teholla toisenkin viikon.

Kaikki vaan eivät selviä. Joku kaatuu kotonaan saunan jälkeen (kuten ystäväni vanhempi) ja kuolee kolautettuaan päänsä lattiaan (muuten terve henkilö, siis).

Nykylääketiede on vaan antanut jonkinlaisen vaikutelman kuolemattomuudesta. Ja sitähän ei ole.

Vierailija
18/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden, sektion, verenmyrkytyksen ja elinsiirron. Saanut ämpärikaupalla verta ja verivalmisteita, viettänyt teholla toisenkin viikon.

Kaikki vaan eivät selviä. Joku kaatuu kotonaan saunan jälkeen (kuten ystäväni vanhempi) ja kuolee kolautettuaan päänsä lattiaan (muuten terve henkilö, siis).

Nykylääketiede on vaan antanut jonkinlaisen vaikutelman kuolemattomuudesta. Ja sitähän ei ole.

Vierailija
19/84 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän niin äitejä kuin vauvojakin jos riskisynnyttäjiä ei lasketa mukaan. Keskosilla on erityisen huono ennuste aluesairaaloissa yliopistosairaaloihin verrattuna.

Itse synnytin esikoisen v. 2004, silloin synnytyksiin kuoli Suomessa 7 äitiä. Moni kuolema tapahtui kuitenkin pienessä sairaalassa joissa ei ole hyvä hätävalmius tai sitten äiti oli riskisynnyttäjä. Yliopistollisessa sairaalassa ei niin kauheasti ole pelättävää jos on terve synnyttäjä.

pienissä on synnyttäjälle aikaa, isossa ei.

THL on ihan eri mieltä

Vierailija
20/84 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella valitettava tapaus, mutta olkaa raskaana olevat rauhallisia sillä Suomessa on hyvin harvinaista kuolla synnytyksessä ja myös tilastollisesti se on todella harvinaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän