Kumpi teillä kirjoittaa onnittelukortit yms? Sinä vai miehesi?
Saatiin miehen kanssa eilen outo väittely aikaiseksi. Piti kirjoittaa suruadressi, jonka mies kävi ostamassa kaupasta. Minä ilman muuta olin sitä alkamassa kirjoittaa, mutta mies sanoi yllättäin, että tällaiset kuuluu kirjoittaa miehen käsialalla!! Olen tähän asti (kohta 18 vuoden yhdessä olon aikana) kirjoittanut 95% onnittelukorteista yms. ihan vaan edes ajattelematta, että mieskin olisi halunnut kirjoittaa. Tekstaan kortteihin aina erilaista käsialaa, kun normaalisti kirjoitan. Lomamatkoilla mies yleensä kirjoittaa kortit, kun on siihen hommaan innokkaampi. Aloin asiaa tarkemmin miettimään ja tajusin, että miehen vanhemmista isä aina kirjoittaa kortit, mutta minun kotonani äiti on aina kirjoittanut. Kuinka teillä, kuka kirjoittaa?
Kommentit (5)
Minä kirjoitan aina. Ja minun äiti kirjoitti aina, ei isä.
Eikös se riipu siitä, kumman "puoleiselle" henkilölle kortti tms. on tulossa? Meillä nyt ei oikein vielä ole kortteja kauheasti annettukaan, mutta tuolla periaatteella kuitenkin. Usein kyllä naiset taitavat huolehtia näistä hommista enemmän.
Olin muuten ihan äimänkäkenä, kun eräs kaverini (poika) ryhtyi veljensä lapsen kummiksi. Kysyin mitä hän antaa kastelahjaksi, vastaus: "ää, emmätiä, jotain se X hommaa..." (X=tyypin tyttöystävä, ei kuitenkaan lapsen kummi!).
Kotona isä kirjoitti ja kirjoittaa, koska hänelä kaunis käsiala. Toisalta äiti laittelee usein kortteja ilman syytä ja ne on tietty sen kirjoittamia.
Saattaa mieskin joskus kirjoittaa. Mutta antaa homman mielellään mulle, koska on sitä mieltä, että mulla on parempi käsiala (eikä kyllä oo siinä väärässä).
Mä yleensä kirjoitan joulukortit, se on se suurin urakka tällä saralla.
Jotain lomatervehdyskortteja voi mieskin kirjoitella. Useammin kuitenkin minä.
Mies voi kirjoittaa nimensä. Myös äitini kirjoittaa kortit ja anoppini.