Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolivalmisteista

Vierailija
06.03.2012 |

Käytättekö kaikki noita peruna-sipulisekoituksia ym? Aina kun täällä on ruokaohjeita, niissä näkyy noita valmispusseja. Oletteko testanneet miten nopeasti ja helposti vuuallisen perunoita kuorii ja siivuttaa?

Käyttääkö joku valmiita salaattipussejakin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinäkään mene kauaa, että tekee pastan itse. Mutta silti säkin varmaan ostat valmista yleensä?

no, siinä olet kyllä oikeessa, että itse kuoritut ja viipaloidut perunat on parempia kiusauksessa. Silti mä en läheskään aina pilko itse. Kun oikeesti joskus ei ole aikaa, mutta silti haluaa ruokaa laittaa eikä ostaa koko kiusausta valmiina.

pastan itse kyllä. Tosin siinä se aikaero on ihan eri luokkaa valmistuksen suhteen kuin perunoissa, eli en ihmettele jos joku ei tee.

Vierailija
42/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinäkään mene kauaa, että tekee pastan itse. Mutta silti säkin varmaan ostat valmista yleensä? no, siinä olet kyllä oikeessa, että itse kuoritut ja viipaloidut perunat on parempia kiusauksessa. Silti mä en läheskään aina pilko itse. Kun oikeesti joskus ei ole aikaa, mutta silti haluaa ruokaa laittaa eikä ostaa koko kiusausta valmiina.

pastan itse kyllä. Tosin siinä se aikaero on ihan eri luokkaa valmistuksen suhteen kuin perunoissa, eli en ihmettele jos joku ei tee.

käytän toisinaa puolivalmiita perunapakasteita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja ovat, mutta ei niistä tuoreen veroista saa millään. Eikä se maustamisella miksikään muutu: tuore peruna on hyvää, mutta pakastesuikale ei.

Jokainen saa minun puolestani tehdä kuten haluaa, en minä sitä pahana pidä, mutta itselläni on tällainen syy, eli olen mieluummin syömättä perunaa, jos sattuu olemaan kiire. Teen sitten jotain muuta, kuten pastaa, polentaa, riisiä tai couscousia.

Vierailija
44/47 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 500g pussi perunasipulisekoitusta? Osaako joku niitä käyttävä vastata. Teen itse aina kaiken ruoan alusta loppuun, mikä vain mahdollista. Olisi kiva verrata hintaa.

Laskin, että kilo perunoita, 200g sipulia ja 2-3 desiä maitokermaa maksaa yhteensä n. 50 senttiä kun teen itse.

ruokakerma purkkikin maksaa jo enempi kuin sun koko hintas. Samoin kilo perunoita.

Kaikilla meillä ei ole omaa perunamaata, sipulipenkkiä eikä navettaa lehmineen.

joka kertyy siihen maidon pinnalle. Juu, ei ole mullakaan mitä noista omaa, ihan olen ostanut ne.

Vierailija
45/47 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kun tulen kotiin niin pitää olla ruoka nopeasti joko uunissa, kiehumassa tai vaikka suoraan pöydässä, että päästään vähän rentoutumaan, leikkimään tai vaikka pyykkiä pesemään ennen nukkumaanmenoaikaa. Mutta ei oo tämän maan pakastealtaisiin moisia arkea helpottavia nopeita puolivalmisteita eksynyt, valitettavasti. Porkkanat jos viipaloi kuorimaveitsellä suoraan kiehuvaan veteen niin aika nopeasti ne siellä kypsyvät, mutta pitäis nekin varmaan kuorineen keittää, ettei vitamiinit karkais sinne keitinveteen.

t.av-palstan kauhu, 40 tunnin työviikkoa tekevä äiti

Vierailija
46/47 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö kaikki noita peruna-sipulisekoituksia ym? Aina kun täällä on ruokaohjeita, niissä näkyy noita valmispusseja. Oletteko testanneet miten nopeasti ja helposti vuuallisen perunoita kuorii ja siivuttaa? Käyttääkö joku valmiita salaattipussejakin?

pakaste peruna-sipulisekoitusta ja muitakin pakastettuja perunajuttuja, valmiita salaattipusseja, pakaste keittojuureksia ja oikeastaan melkein kaikkea mahdollista mitä löytyy valmiiksi pilkottuna. Jos alkaisin duunipäivän jälkeen kuorimaan ja pilkkomaan jotain perunoita ja sipuleita näillä reuman runtelemilla käsillä menisi ruuan valmistuminen pikkutunneille...

Vierailija
47/47 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 500g pussi perunasipulisekoitusta? Osaako joku niitä käyttävä vastata. Teen itse aina kaiken ruoan alusta loppuun, mikä vain mahdollista. Olisi kiva verrata hintaa.

Laskin, että kilo perunoita, 200g sipulia ja 2-3 desiä maitokermaa maksaa yhteensä n. 50 senttiä kun teen itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä