Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VÄLIVUOTOKETJU! Kohderyhmä: menkkahenkilöt, joilla omituiset välivuodot ovat uusi oire

Vierailija
14.02.2026 |

Minulla on tällä hetkellä välivuotoa. Välillä kirkasta, välillä vanhaa, välillä runsaampaa ja sitten rauhoittuu. Kohdunkaulan syöpähän tuli ensimmäisenä mieleen...

Vaikka ehkä todennäköisempi skenaario on valtavan stressin purkautuminen (todella raskas ihmissuhdekuvio.) Eikä stressi ole edes kokonaan ohi tuon osalta. Että se tässä varmaan on syynä, mutta kyllä tämä välivuotoilu jotenkin ahdistaa, tuntuu niin väärältä. Ei minulla ennen ollut tällaista.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi olla selittämättömiä välivuotoja. Munuaisten vajaatoiminta tullut.

Vierailija
2/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liittyi nuorempana aina ovulaatioon välivuoto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menkkahenkilö, vaan nainen, joten en vastaa.

Vierailija
4/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskenmenojen jälkeen vuosikausia. 

Vierailija
5/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Loppui reilu parikymppisenä kun söin hetken e-pillereitä eikä ole palannut.  

Vierailija
6/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsan

Vierailija
7/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö mitään pilsuja enkä ole ikinä syönyt. Ei ole mitään ehkäisyrenkaita tai mitään muutakaan kropassa. En ole ollut raskaana ainakaan tietääkseni. En epäile sukupuolitauteja. Mikään ei ole oikeastaan muuttunut erityisesti, mutta stressi on kyllä valtaisa tuon ihmissuhdekuvion takia.

Vierailija
8/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Premenopause oireita? Paljon aloittajalla on ikää? Monilla naisilla ne alkavat jo päälle 30v, mutta etenkin 35+ naisilla hyvin tyypillistä. 

Vierailija
9/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan kesti kerrallaan ja oliko niukkaa vai runsasta? Minulla saattaa kyllä ollakin ovulaatio meneillään. Menkat alkaa yleensä kuun alkuvaiheilla nykyään. 

Vierailija
10/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen minäkin olen. Välivuodot tulivat esivaihdevuosissa ja muutama kuukausi niiden jälkeen kaikki muutkin klassiset vaihdevuosioireet.

Vierailija
11/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Onko joku ehkäisy tms hormonilääkitys? Mutta joo siis voi varmasti liittyä stressiin eikä tarvitse heti syövästä huolestua, varsinkaan jos olet osallistunut kiltisti seulontoihin. 

Vierailija
12/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin muistaakseni on aina ollut selkeää, että on menkat, sitten täysin vuodoton jakso ja sitten taas menkat. Nykyään ihan yhtäkkiä saattaa tulla vuotoa kun vähiten osaisi odottaa. Jotenkin ahdistavaa, tulee mieleen heti kaikkea kamalaa... vaikka yleensä se on täysin normaalia.

Vierailija
13/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen minäkin olen. Välivuodot tulivat esivaihdevuosissa ja muutama kuukausi niiden jälkeen kaikki muutkin klassiset vaihdevuosioireet.

Minä en ole vaihdevuosi-iässä...

Vierailija
14/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota siis on ollut jo useammassa kierrossa niin olisi varmaan hyvä mennä lääkäriin. Jos on mitenkään varaa niin menisin ihan gynelle, koska ilman ultraa jää kyllä vähän arvailujen varaan että mistä moinen. 

Vierailija
15/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään silloin ollut. Oireet alkoivat paljon ennen vaihdevuosi-ikää. Kolme aikaistavaa tekijää mulla ovat sterilisaatio, sytostaattilääkitys ja kilpirauhasen vajis.

Vierailija
16/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Onko joku ehkäisy tms hormonilääkitys? Mutta joo siis voi varmasti liittyä stressiin eikä tarvitse heti syövästä huolestua, varsinkaan jos olet osallistunut kiltisti seulontoihin. 

En ole käynyt säännöllisesti seulonnoissa 😫 Tiedän, että pitäisi ja yritän tässä nyt pikku hiljaa mennä jossain välissä. Ei ole mitään hormonilääkityksiä, ei ehkäisyjuttuja eikä mitään tällaista. Ikää on alle vaihdevuosi-iän.

Vierailija
17/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄÄKÄRIIN! 

Stressi voi aktivoida syöpäsolut! Jokaisella on kiljoona syöpäaihetta, mutta milloin ne aktivoituvat. 

Vierailija
18/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään silloin ollut. Oireet alkoivat paljon ennen vaihdevuosi-ikää. Kolme aikaistavaa tekijää mulla ovat sterilisaatio, sytostaattilääkitys ja kilpirauhasen vajis.

Aijaa. Kilpparin vajista olen epäillyt itselläni on/off jo vuosien ajan. No, onneksi syöpä on harvemmin syynä välivuotoiluun, että ei tässä ehkä tarvitse arkkua vielä ostaa. Jos tämä ihmissuhdestressi nyt helpottaisi niin voisi alkaa seurailemaan, että rauhoittuuko välivuotokin...

Vierailija
19/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota siis on ollut jo useammassa kierrossa niin olisi varmaan hyvä mennä lääkäriin. Jos on mitenkään varaa niin menisin ihan gynelle, koska ilman ultraa jää kyllä vähän arvailujen varaan että mistä moinen. 

Niin... tässä on kuitenkin ollut tosi pahaa stressiä pidemmän aikaa. Tiedän, että se vaikuttaa kropan toimintoihin yllättävän paljon. Nyt vasta se kamala määrä stressiä pikku hiljaa purkautuu.

Vierailija
20/36 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole menkkahenkilö, vaan nainen, joten en vastaa.

Olen läski Vanhapiika  mulla on vaan kusivuotoja.😝

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän