Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin jos ostan "lapsenlapselle" tarpeellista tavaraa?

Vierailija
06.03.2012 |

Kyseessä siis mieheni lapsenlapsi, joka myös minulle läheinen. Vanhempansa ovat taloudellisesti tiukoilla ja kaikki, mitä lapselle hankitaan, on varmasti tarpeen.

Nyt vaan arveluttaa astunko vanhempien varpaille jos ostan esim. kenkiä kevääksi ja syksyksi alesta (yhdet jo ostin, eikä kiitoksen sanaa kuulunut). En toki kiitollisuuden takia ostakaan mutta jotenkin se, ettei vanhemmat sano edes kiitos, saa tuntemaan että olen mennyt liian pitkälle.

Vanhemmille on rahallistakin tukea annettu mutta erinäisistä seikoista johtuen se ei tule enää kysymykseen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa kiittää, olkoon ilman.

Jos lahja saadaan, sanotaan kauniisti kiitos. Jos lahja ei miellytä, siitä ollaan hiljaa.

Jos ei halua lahjoja, sopii sanoa heti kättelyssä, ettei meille tarvi ostella lahjoja.

Toivottavasti mä en saa tulevaisuudessa tuollaisia tyhmiä miniöitö/vävyjä.

Vierailija
42/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenkiä, ei ole varaa valittaa jos joku tuo punaiset kunitse olis halunnut keltaiset.

Ei, jos ei ole rahaa ei voi vaatia kaikkea mitä haluaa. Vaikka näin monet näyttää ajattelevan.

Ajattelisi enemmin lapsen mukavuutta kuin kenkien väriä.

31 taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko varaa vai ei. Meillä on vain ap:n maalailuja.

Vierailija
44/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei siis ole miniää tai vävyä, vaan nuo ovat ihan ventovieras lapsiperhe, jota hän nyt piinaa.

Vierailija
45/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan silti keskustelua. Pari näkökulmaa.

Mua harmitti joskus kun oli vähän rahaa ja saatiin jotain puolitarpeetonta. Olisin mielummin laittanut senkin rahan johonkin, vaikka hyviin talvikenkiin, joita todella tarvittiin ja jotka oli meille kalliit.

Jos maut on erilaiset niin kannattaa pysytellä esim. tietyissä väreissä tai merkeissä joista lapsen vanhemmat tykkää. Itse en laittanut lapsille rumia vaatteita vaan pesin mielummin niitä vähiä lemppareita.

Ja yks vielä, tavaran säilytys. Jos on pienet tilat niin isot muovilinnat tms. ei välttämättä ole mieluisampia lahjoja. Ja tietysti tavaran pitää olla ehjää siistiä ja käyttökelpoista, vaikka olis kirpparilta.

Vierailija
46/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kiitollinen kaikesta minkä saan lahjaksi.Anoppi ostaa aina kaikkea ihanaa, laatua, usein kirppikseltä tai mahtialesta.J-meillä on rahaa ja talo kohta maksettu.Olenkin huomannut että nämä sossutukiporukat ym köyhät haluavat kalleinta merkkiä...

Vierailija
47/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin heillä jäisi rahaa ostaa lapselleen varusteita. Uskon että nämä otettaisiin suuremmalla kiitollisuudella vastaan.

Vierailija
48/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mestaroida miesystävänsä omaisten asioita.

Vierailija
49/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos viet lapsen shoppailemaan, olisko jotain mitä lapsi tarvitsee, esim näin kevään kynnyksellä kevätasu, uudet saappaat tms.

Vierailija
50/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeellista vaatetta ja kenkää lapsille, kiitos kyllä kuuluu perustapoihin ja aika köyhäkin olen.

Vierailija
51/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee siis jatkossa kysyä, mitä vois ostaa. Pointtini vaan on se, että kun itsellänikään ei ole rahaa tuhlattavaksi asti, voisin ostaa silloin kun kohdalle jotain omalle kukkarolle sopivaa löytyy. Esim. ne kengät, jotka ostin, olivat 50% alessa; Eccon coretexit. Olen omalle lapselle ostanut paljon Eccoja kuin myös itselle ja ovat mielestäni jalalle oikein hyvät. Nuo kyseiset Eccot ovat mallia, joka käy syksyn loskakeleillä ja alkutalven pikkupakkasilla, joten mallasin pohjallista lapsen jalkaan ja siitä arvioin kasvuvaran niin, että jää myös kävelyvaraa vaikka jalka kasvaa. Sovittamatta en osta mitään vaatteita enkä kirpparilta. Nyt olis sitten myös edulliset coretexit kiikarissa tulevaa kevättä ajatellen ja voisin ne käydä viikonloppuna ostamassa kun lapsi tulee kylään. Mutta ehkä kysyn ensin. Terv. ap

sopivat hoikalle ja kapealle jalalle. meidän kuopuksella on niitä, mutta esikoiselle olisi jäänyt käyttämättä. eli kengät pitää aina sovittaa.

Vierailija
52/52 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee niin,että hän kysyy tarvitseeko jotain ja ostaa sitä sitten. Ja itse valitsee mielensä mukaan sitten millaisen esim.yöpuvun haluaa.

Hyvin toimii ja kaikki tulee käyttöön:)